بسیاری از ما به دنبال راه هایی برای مراقبت بیشتر از خود، کاهش استرس و اضطراب هستیم، بنابراین درمان های جایگزین مانند کریستال درمانی در حال ظهور است. قرن هاست که مفهوم استفاده از کریستال ها برای درمان وجود دارد، اما با مشهور شدن افراد مشهوری مانند ویکتوریا بکهام در مورد اعتقاد خود به این عمل، در سال های اخیر تجدید حیات عمده ای داشته است. ما با تحقیق بسیار، با متخصصان این حوزه صحبت کردیم تا همه چیز را که یک مبتدی در ابتدای راه کریستال درمانی باید بداند، در این مقاله عنوان کنیم.

کریستال درمانی

کریستال درمانی “Crystal Therapy” چیست؟

کریستال ها و مواد معدنی مختلف روی بدن یک فرد به نحوی قرار می گیرد تا آرامش عمیق ایجاد کند، استرس و درد را تسکین داده و تعادل انرژی را در بدن فیزیکی تقویت کند. درمان در هر جلسه حدود یک ساعت طول می کشد و ممکن است از کریستال ها به صورت جداگانه یا به صورت الگو های چینشی استفاده شود. آنها در محل های درد، در نقاط طب سوزنی یا در گرداب های ظریف انرژی به نام چاکراها قرار می گیرند.

کریستال درمانی “Crystal Therapy” چیست؟

کریستال درمانی چگونه عمل می کند؟

چرا قرار دادن کریستال ها بر روی بدن، بر سلامت ما تأثیر دارد؟ گفته می شود چیزی به نام معجزه وجود ندارد، فقط قوانین فیزیک کشف نشده است. کریستال ها توانایی حفظ و انتشار ارتعاشات انرژی را دارند. کریستال ها بر میدان های انرژی الکترومغناطیسی یا انرژی های دیگر که بدن فیزیکی را احاطه کرده و به آن نفوذ می کنند، تأثیر می گذارد. اینها شامل بدن اثیری، عاطفی و ذهنی هستند که در مجموع هاله نامیده می شوند. کریستال ها میدان های انرژی ما را جذب، متمرکز، هدایت و منتشر می کنند تا بدن بیمار یا متعادل را قادر سازد تا یکبار دیگر ریتم انرژی طبیعی خود را پیدا کند. کریستال های مناسب را می توان بر روی هفت چاکرای اصلی قرار داد، که شبیه چرخ های گردان با رنگ های مختلف با انرژی ظریف هستند و از مرکز تنه بالا می روند. اینها زمینه های انرژی ظریف هاله ما را با احساسات، غدد، اندام ها، اعضای بدن و جریانات ظریف و فیزیکی گردش خون پیوند می دهد. به همین دلیل است که پوشیدن کریستال های خاصی مانند سیترین زرد می تواند شما را خوشحال کند، رزکوارتز ممکن است به تسکین دل درد کمک کند و آمتیست ممکن است ذهن مشغول را آرام کرده و به خوابیدن کمک کند.

کریستال درمانی چگونه عمل می کند؟

اگر می دانید که هر نوع کریستال با توجه به رنگ، شکل و محتوای معدنی آن چه تأثیری دارد، می توانید از آنها برای ایجاد تأثیر خاصی بر تعادل انرژی چاکراها، اندام ها و احساسات استفاده کنید. معمولاً کریستال هایی که نقاط آنها از ناحیه مشکل رو به دور است، انرژی را از آن ناحیه دور می کنند و کریستال هایی که با نقاط رو به داخل قرار گرفته اند، بدن را با انرژی های ظریف شارژ می کنند. مثلاً دردی مانند سردرد، نشان دهنده انرژی بیش از حد است. از بلوری مانند آمتیست می توان برای انتقال انرژی از منطقه عدم تعادل استفاده کرد. در این حالت از چهار نقطه آمتیست استفاده می شود. دراز بکشید و یک آمتیست را در دو طرف قاعده گلو، درست در بالای انتهای استخوان ترقوه قرار دهید. نقاط باید رو به بالا به سمت سر باشند. آمتيست ديگري را بر روي چاكراي وسط پيشاني قرار دهيد و نقطه رو به بالا به سمت تاج سر باشد. کریستال چهارم را بالای تاج سر قرار دهید، با نقطه ای که مستقیماً به سمت بالا و دور تاج سر قرار دارد.

کریستال درمانی مناسب برای سردرد

اگر سردرد از ماهیچه های سفت گردن سرچشمه می گیرد، می توان پنجمین آمتیست اختیاری را در پشت سر، در مهره های گردنی، با نقطه رو به بالا به سر قرار داد. با کریستال ها در جای خود به مدت 15-5 دقیقه یا تا زمانی که سردرد تسکین یابد، آرام باشید. پس از درمان مقدار زیادی آب معدنی بنوشید. طرح های زیادی برای چینش سنگ ها وجود دارد، بنابراین درمانگر یا بصورت بصری کار می کند یا برای چیدمان مناسب از یک آونگ استفاده می کند. به عنوان مثال طرح “مهر سلیمان” می تواند برای تسکین درد یا استرس استفاده شود. شش نقطه کوارتز در تشکیل ستارگان را می توان در اطراف یک نقطه دردناک یا در سراسر بدن قرار داد. برای تسریع در پراکندگی انرژی می توان سنگ مالاکیت را در مرکز قرار داد. طرح دیگری به نام “شکل هشت” از کریستال های کوارتز به شکل یک عدد هشت استفاده می کند تا حرکت انرژی الکترومغناطیس بدن را در جایی که کند شده است افزایش دهد.

کریستال درمانی برای بیماری ها

آیا کریستال درمانی واقعی است؟

یکی از بهترین راه ها برای تشخیص اینکه آیا درمان مکمل و بدون درد کریستال درمانی مؤثر است یا خیر، آزمایش آن روی حیوان، کودک یا گیاه است. آنها نیازی به اعتقاد به اثربخشی درمان ندارند و همچنین توانایی درک درمان را ندارند. بسیاری از تحقیقات در زمینه کریستال درمانی با حیوانات انجام شده است. به نظر می رسد حیوانات قادر به درک ویژگی های الکترومغناطیسی مفید بلور ها هستند. یکی از محققان اینگونه بیان کرد که: “گربه های من آنقدر از کریستال خوشش می آید که همیشه پنجه خود را روی آویز بلوری که من معمولاً می پوشم قرار می دهد و می خوابد. او همچنین داوطلبانه در یک شبکه درمانی آمتیست، متشکل از هشت آمتیست نوک تیز به شکل ستاره روی پارچه ای زرد رنگ، می نشیند. من طوطی خاکستری را می شناسم که دوست دارد پشتش را به سنگ کریستالی کنار قفسش بمالد. او می تواند تشخیص دهد که کریستال در نزدیکی قفس او قرار گرفته است، حتی زمانی که قفس برای شب پوشانده شده است.

آیا کریستال درمانی واقعی است؟

کریستال ها را می توان در اطراف حیوان یا کودک بیمار قرار داد. متناوباً می توان به آب آشامیدنی آنها گوهر اضافه کرد. البته با علم و شناخت گوهر ها و مشورت با متخصصینی که ساختار و ترکیبات شیمیایی آنها را می دانند. عصاره های گوهر را می توان مانند عصاره گل با قرار دادن یک گوهر در آب چشمه و قرار دادن آن در معرض نور خورشید برای چند ساعت تهیه کرد. سپس چند قطره از عصاره را به آب آشامیدنی اضافه کنید. با این حال، حتی نوشیدن آب که دارای گوهر غیر سمی در آب است و یک شبه در آن قرار داده شده است می تواند اثرات مفیدی داشته باشد. قبل از نوشیدن گوهر آن را بیرون بیاورید. مروارید برای آرام کردن حیوان یا کودک آسیب دیده عالی است، زمرد برای گربه ای که استفراغ می کند و یاقوت سرخ برای بهبود انرژی مفید است. البته با وجود این آزمایشات و شواهد، امروزه علم ثابت کرده که ارتعاشات سنگ های قیمتی و کریستال ها مفید و درمانگر هستند.

کریستال درمانی چیست؟

آیا همزمانی در استفاده از کریستال های خاص، تداخل در ارتعاشات انرژی ایجاد می کنند؟

برخی از بلورها مانند یاقوت سرخ یا گارنت نشاط را افزایش می دهند و برخی دیگر مانند آمتیست، مالاکیت و لاجورد حالت های بیش از حد انرژی را آرام می کنند. به طور کلی سنگ های گرم،  قرمز، نارنجی و زرد، جریان انرژی را تحریک می کنند و رنگ های سرد، آبی، سبز و بنفش، به طور کلی بیش فعالی را آرام می کند. درمانگر ها در درمان برخی مناطق، نیاز به آرامش و برخی دیگر نیاز به محرک دارند، اما اگر از سنگ محرک و سنگ آرامش بخش در یک نقطه استفاده کنید، به سادگی اثر هر سنگ را خنثی می کند.

آیا کریستال های خاص، تداخل در ارتعاشات انرژی ایجاد می کنند؟

آیا می توانم از بلور ها برای افزایش انرژی محیط اطراف خود استفاده کنم؟

این یک موضوع بزرگ است که بسیاری از علاقمندان به فنگ شویی به طور مفصل به آن می پردازند. به طور خلاصه برای افراد غیر روحانی، قرار دادن یک نقطه کوارتز روشن بر روی رایانه ها و تلویزیون ها مفید است، زیرا آنها میدان های الکترومغناطیسی ایجاد می کنند که بر انرژی ما تأثیر منفی می گذارد. بلورها به طور منظم در آب تمیز نیاز به پاکسازی دارند تا از تجمع انرژی الکترومغناطیسی در آنها جلوگیری شود. کریستال های کوارتز را می توان در پنجره ها یا روی طاقچه ها قرار داد تا انرژی های خارجی نامطلوب را جذب یا منحرف کند، مانند انرژی هایی که از ایستگاه های فرعی برق یا خطوط دکل تولید می شود. نقاط کریستالی باید به سمت منبع انرژی نامطلوب قرار گیرند.

آیا می توانم از بلور ها برای افزایش انرژی محیط اطراف خود استفاده کنم؟

چگونه می توانم از کریستال ها برای درمان خود استفاده کنم؟

می توانید از سنگ مناسب برای درمان به عنوان دستبند، گردنبند یا آویز استفاده کنید. بهبودی ممکن است مدتی طول بکشد زیرا کریستال فقط با یک ناحیه کوچک بدن تماس دارد. برای محافظت در برابر انرژی های روانی نامطلوب، می توانید از کریستال هایی مانند فیروزه یا لابرادوریت در بالای سینه استفاده کنید. می توانید طرح های چینش کریستالی را همانطور که قبلاً توضیح داده شده روی بدن خود قرار دهید. البته باید شناخت کافی از نحوه کار چاکراها و سنگ ها داشته باشید و بهتر است از افراد متخصص کمک بگیرید.

چگونه می توانم از کریستال ها برای درمان خود استفاده کنم؟

از تلفن‌ های همراه گرفته تا ماهواره‌ ها، کریستال‌ ها عناصر حیاتی عملاً هر کالای فناوری در دنیای مدرن هستند. Colleen McCann، متخصص طب انرژی شامانی “shamanic energy medicine”، بر اهمیت هر دو جنبه علمی و عرفانی تر کریستال ها تأکید می کند. مک کان که پیش از این یک استایلیست مد بود (قدردانی او از چیز های زیبا بلافاصله وقتی او را در حال کار با کریستال می بینید آشکار می شود)، برای تحقیق در مورد سنت های کریستال در فرهنگ ها و تاریخ، به دنیا سفر کرده است. امروز، او زمان خود را بین سواحل تقسیم می کند، کریستال خوانی، پاکسازی و متعادل کردن فضا، شفای شمنی، و جلسات مربیگری را انجام می دهد. در اینجا، او هشت کریستال مهم را با الهام از کیسه دارویی شمن معرفی کرده است. مک کان شخصاً هر سنگی را از انرژی قبلی که ممکن است حمل کرده باشد پاک می کند و نیت ها و برکات مثبت را در هر یک قرار می دهد.

همه چیز درباره کریستال درمانی

اینجاست که علم و عرفان با هم تلاقی می‌کنند: بلور ها میلیون‌ ها سال قدمت دارند و در ابتدای شکل‌ گیری زمین ساخته شده‌اند. او می گوید: من کریستال‌ها را به‌عنوان پایگاه‌ داده‌ ای بی‌ زمان از دانش می‌دانم، زیرا آنها تمام اطلاعاتی را که تا به حال در معرض آن قرار گرفته‌اند، حفظ می‌کنند. کریستال‌ ها اطلاعات را جذب می‌کنند، خواه یک الگوی آب و هوای شدید، یا تجربه یک مراسم باستانی باشد و آن را به هر کسی که با آنها در تماس باشد منتقل می‌کنند. از نظر علمی، کریستال ها منظم ترین ساختاری هستند که در طبیعت وجود دارد، به این معنی که کمترین میزان آنتروپی (اندازه گیری بی نظمی) را دارند. ساختار کریستال‌ها به گونه‌ای است که به ورودی‌ های انرژی‌های مختلف اطراف خود پاسخ می‌دهند، بنابراین نوسان می‌کنند و فرکانس‌ های ارتعاشی خاصی منتشر می‌کنند. نحوه متعادل بودن آنها، فرکانس هایی که منتشر می کنند و توانایی آنها در ذخیره حجم عظیمی از اطلاعات، کریستال ها را برای فناوری های مدرن ضروری می کند. به همین دلیل است که کریستال ها در کامپیوتر، تلویزیون، تلفن همراه، ماهواره و غیره وجود دارد.

آیا کریستال درمانی واقعی است؟

مردم از سپیده دم برای مراسم تدفین، فالگیری، آیین های شفابخش، پیشرفت معنوی و حتی به عنوان تزئینی برای نشان دادن قدرت، جذب کریستال ها شده اند. اجداد ما به طور شهودی می‌ دانستند که هنگام پوشیدن، انرژی سنگ‌ها با میدان الکترومغناطیسی انسان در تعامل است تا تغییرات انرژی ایجاد کند. مردم به سمت گرداب ها (جایی که انرژی وارد زمین می شود یا از صفحه زمین بیرون می زند) مانند استون هنج و سدونا جذب می شوند زیرا این صخره های جادویی باستانی و عظیم در بالای خطوط پر انرژی قرار گرفته اند و در واقع آنها را به یک پورتال انرژی تبدیل می کنند. محل قدرت مردم انتخاب می کنند که الماس را به نشانه پیوند دو نفر به یکدیگر بپوشند (الماس غیر قابل تخریب ترین ماده طبیعی روی زمین است) و تاج های سلطنتی را با کریستال تزئین می کنند. هر نوع کریستالی هدف متفاوتی دارد، بنابراین بستگی دارد که به دنبال چه چیزی هستید. برخی از سنگ‌ ها ممکن است بهترین استفاده را برای التیام بدن یا ضربه زدن به شهود در طول مدیتیشن داشته باشند، در حالی که سنگ‌ های دیگر در فناوری یا به عنوان بخشی از سازه‌ های ساختمانی استفاده می‌شوند.

و گفت: در طول سفرهایم با فروشندگانی از سرتاسر جهان ملاقات می کنم و کریستال هایم را از فروشندگانی که به آنها اعتماد دارم تهیه می کنم. دانستن اصل و نسب یک کریستال تا حدودی شبیه به دانستن این است که گوشتی که می خورید از کجا آمده است. هر چیزی حامل انرژی در خود است. شما می خواهید مثبت ترین، پاک ترین و شفاف ترین انرژی ها را در کریستال خود داشته باشید. من همیشه از صاحبان فروشگاه‌ های کریستال می‌پرسم که سنگ‌ هایشان را از کجا تهیه می‌کنند، چگونه سنگ‌ ها را برداشت می‌کنند و آیا سابقه فیزیکی در مورد سنگی که انتخاب می‌کنم می‌دانند یا خیر. اما مهمتر از همه: اگر کریستالی متعلق به شما باشد، با شما صحبت خواهد کرد. سنگ ممکن است در دست شما داغ شود، می تواند گزگز را به بازوی شما بفرستد، یا ممکن است صدای وزوز چشم سوم را احساس کنید. وقتی سنگی مال شماست به شهود خود اعتماد کنید. اگر کاملاً درست به نظر نمی رسد، پس با دل خود عمل کنید، این برای شما مناسب نیست. اگر احساس می‌کنید که یک کریستال متعلق به شماست، اما از نظر فیزیکی کثیف است یا شاید فقط نیاز به یک حمام پر انرژی دارد، می‌توانید مراحل پاکسازی را دنبال کنید و از آن برای درمان و رسیدن به تعادل در چاکرا کمک بگیرید.

کریستال درمانی علمی کهن

کریستال درمانی علمی کهن است که امروزه کتاب های زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند بفهمید چه بلورهایی برای عدم تعادل های مختلف نیاز دارید. همچنین بسیاری از کارگاه ها و دوره های آموزشی کریستال درمانی در حال حاضر موجود است که می توانید در این دوره ها شرکت کنید و این علم را کاربردی بیاموزید. دفعه بعد که کریستال کوارتز را بر می دارید، آن را برای یک یا دو دقیقه محکم در دست خود نگه دارید. اگر هنگام لمس یک نوع ارتعاش یا نبض را در دست خود احساس کردید، انرژی شفابخش آن بلور را در میدان های انرژی خود درک خواهید کرد.