سنگ درمانی چیست؟

در دوران باستان و مدرن، فرهنگ های سراسر جهان نیز معتقد بودند و هستند، که گوهر ها یکی از انواع درمان های طبیعی بوده است می توانند خواص درمانی داشته باشند، و تأثیر سنگ درمانی در درمان بیماری های جسمی را مورد بررسی و مطالعه قرار داده اند. در این مقاله بیایید با دو راه از راه های تأثیرگذاری سنگ های قیمتی بر روی بدن آشنا شویم. دوراهی که یکی تخصصی و دیگری بسیار آسان است، و نگاهی به برخی از سنگ های قیمتی محبوب و فواید آنها بر سلامتی انسان بیاندازیم.

سنگ درمانی (Gem Therapy)

تاریخچه سنگ درمانی

شواهدی برای استفاده از سنگ درمانی با سنگ های قیمتی در درمان بیماری ها در قدیمی ترین تمدن های بشری به چشم می خورد. سنگ ها در معابد و آرامگاه های مصری به وفور یافت شده اند و طبق گزارشاتی توجه به خواص درمانی گوهرسنگ ها به هزاره 4 پیش از میلاد باز می گردد. با مشاهده گوهر های ارزشمند حکمرانان چین و کتیبه های سومری، استفاده بومیان امریکایی از کریستال ها در جشن ها و آیین های آزتک ها و مایا ها، متون علوم ودایی مربوط به هندیان باستان و با مطالعه منابع اسطوره شناسی یونانی میتوان در کهن ترین آثار برجا مانده از استفاده این دانش قدیمی بررسی و تفکر کرد.

سنگ درمانی در طلا ساعتچی

آویختن سنگ های قیمتی و کریستال ها توسط کاهنان یهودی و کشیشان، اشاره کتاب های آسمانی و از جمله انجیل به سنگ ها و مطالب جالب در کتاب امپراتور زرد که حدود 500 سال قبل نوشته شده تماماً بیان کننده باور های مردمان با هر اعتقاد و فرهنگی در مورد انرژی های گوهرسنگ ها و کریستال ها و ارتعاشات درمانگر سنگ درمانی آنها بر بدن است. درکنار سخنان ارسطو در باب قدرت سنگ ها شواهد تاریخی در مورد استفاده یونانیان از سنگ های صیقل داده شده بعنوان دستبند و گردنبند برای رفع بیماری و بدشانسی و استفاده از سنگ ها در تجهیزات و ادوات جنگی جهت حفظ سربازان از ضربات دشمن از دیگر دلایل بر قدمت این باور درمانی دارد.

فروشگاه آنلاین طلا

منجمان، دانشمندان و جواهرشناسان ایرانی نیز در دوره پس از اسلام توجه خاصی به سنگ های درمانگر داشتند. استفاده حکیم بوعلی سینا از سنگ سیترین در دسته ای از بیماریها همواره نقل شده و زبانزد است. تألیفات ابوریحان بیرونی و خواجه نصیرالدین طوسی در باب منافع و خواص گوهرسنگ ها نکات ارزشمندی را ذکر کرده اند.

دستبند مردانه با سنگ انیکس

فواید ماساژ با سنگ داغ برای سلامتی چیست؟

ماساژ سنگ داغ نوعی ماساژ درمانی است. این برای کمک به آرام کردن و کاهش عضلات منقبض و بافت های نرم آسیب دیده در سراسر بدن استفاده می شود. در طول ماساژ با سنگ داغ، سنگ های صاف و گرم شده روی قسمت های خاصی از بدن شما قرار می گیرد. سنگ ها معمولاً از بازالت، نوعی سنگ آتشفشانی که گرما را در خود نگه می دارد، ساخته می شوند. با توجه به خدمات بهداشتی دانشگاه نیوهمپشایر، سنگ های ماساژ داغ بین 130 تا 145 درجه حرارت داده می شوند.

سنگ ها ممکن است قرار گیرند:

.در امتداد ستون فقرات شما

.روی شکم شما

.روی سینه ات

.روی صورت شما

.روی کف دست هایت

.روی پاها و انگشتان پا

ماساژ درمانگرها ممکن است سنگ‌ های داغ را نگه دارند و بدن شما را با استفاده از تکنیک‌ های ماساژ سوئدی مانند:

.حرکات دایره ای

.ارتعاش

.ضربه زدن

.ورز دادن

گاهی اوقات در ماساژ سنگ داغ، از سنگ های سرد نیز استفاده می شود. سنگ های سرد ممکن است بعد از سنگ های داغ برای آرام کردن رگ های خونی متورم شده و تسکین پوست استفاده شوند.

6 مزیت ماساژ با سنگ داغ

همه ماساژها به طور کلی تحت نظر طب جایگزین قرار می گیرند. آنها در حال تبدیل شدن به یک درمان مکمل محبوب برای بسیاری از شرایط هستند. در اینجا برخی از مزایای ماساژ سنگ داغ شامل:

  1. به تسکین تنش و درد عضلانی کمک می کند.
  2. استرس و اضطراب را کاهش می دهد.
  3. خواب را تقویت می کند.
  4. ممکن است به تسکین علائم بیماری های خود ایمنی کمک کند.
  5. ممکن است به کاهش علائم سرطان کمک کند.
  6. ممکن است ایمنی را تقویت کند.

دو راه تأثیرگذاری سنگ های قیمتی بر روی بدن و درمان بیماری های جسمی

در میان راه های متفاوت در استفاده از انرژی سنگ های قیمتی، در اینجا شما را با راهی تخصصی که شاید بسیاری از شما با آن آشنا نیستید و در مقابل راهی بسیار ساده و متداول که هرکسی در زندگی، بارها از آن، آگاهانه یا ناآگاهانه بهره برده آشنا می کنیم.

1. متداول ترین روش استفاده از تأثیر سنگ های قیمتی در درمان بیماری ها

برخی از افراد از سنگ های قیمتی به عنوان بخشی از اعمال معنوی خود استفاده می کنند. آنها سنگ های قیمتی را برای احیای میدان های انرژی، به دست آوردن آرامش و ترویج عشق و ایمنی در آیین ها استفاده می کنند. در برخی از سیستم های اعتقادی، پزشکان در واقع سنگ های قیمتی را در مناطق خاصی از بدن قرار می دهند تا شفا را تقویت کنند. با این حال، برای اکثر مردم، پوشیدن یک جواهر ساخته شده با یک گوهر خاص کافی است، و معتقدند که گوهر نیازی به تماس مستقیم با پوست شما ندارد.

دستبند زنانه و مردانه با سنگ آمیتیس

در دسته ای از موارد بهتر است، احتیاط کنید. استفاده از بیشتر جواهرات به عنوان سنگ جواهرات کاملاً بی خطر است. (البته برخی دوام بیشتری نسبت به سایرین دارند). با این حال، چند جواهر (تعداد بسیار کمی) مانند realgar و ekanite وجود دارند که ممکن است حاوی فلزات سنگین و یا عناصر رادیواکتیو در مقادیری باشند که در صورت پوشیدن می توانند باعث آسیب به بدن شوند. اثرات قرار گرفتن در معرض نزدیک و طولانی مدت با چنین گوهر هایی، به احتمال زیاد بسیار بیشتر از خواص مفید استفاده از سنگ های قیمتی درمانگر، بر روی بدن اثرگذار است. برخی از شفادهنده های کریستال و درمانگر ها، معجون هایی با نگین تهیه می کنند یا جواهرات را در دهان بیمار قرار می دهند. در این موارد، از جواهرات محلول در اسید نیز اجتناب کنید، حتی اگر حاوی مواد سمی شناخته شده نباشند. اسید های معده ممکن است به ناخالصی های موجود در این سنگ ها واکنش خطرناکی نشان دهند.

سنگ درمانی گالری ساعتچی

2. روش تخصصی گوهر درمانی الکترونیکی”Electronic Gem Therapy”

سنگ های قیمتی مخازن انرژی تابشی خالص هستند. پرتو های متمرکز سنگ های قیمتی بر فعالیت سلولی در سطح زیر اتمی تأثیر می گذارد، جایی که مواد شیمیایی کلان مانند گیاهان و داروها نمی توانند به آن نفوذ کنند. اشعه های گوهر از بدن عبور می کنند و رفتار سلولی را شبیه به اشعه مادون قرمز تحت تأثیر قرار می دهند. رنگ سنگ های قیمتی تأثیر آن را بر روی سلول های زنده تعیین می کند. ترکیب فرکانس های درمانی طبیعی با رنگ و سنگ های قیمتی می تواند بر انسجام و میزان ارتعاش سلول ها، اندام ها و غدد تأثیر بگذارد. از این رو روند درمان را بسیار تسریع می کند. این یک تکنیک ملایم غیر تهاجمی است که می تواند برای طیف وسیعی از مشکلات سلامتی استفاده شود. می توان آن را به تنهایی یا همراه با سایر روش های درمانی استفاده کرد. گوهر درمانی الکترونیکی از ویژگی های تشدید دی الکتریک سنگ های قیمتی کریستالی برای القای انرژی به بافت بیمار یا آسیب دیده استفاده می کند. این روش می تواند مکانیسم های درمانی طبیعی بدن را آغاز کند. سنگ های قیمتی در یک محفظه مخصوص در داخل لامپ های ولتاژ پایین قرار دارند. آنها به طور الکترونیکی هیجان زده شده اند تا با پالس های الکترونیکی ولتاژ پایین طنین انداز شوند. لامپ ها به قسمتی از بدن هدایت می شوند که نیاز به درمان دارد.

مدل دستبند زنانه طلا

اثرات درمانی سنگ های قیمتی معروف بر روی بدن

1. اثرات درمانی سنگ کهربا “Amber”

کهربا یک جواهر ارگانیک است که از رزین سفت شده درختان کاج باستانی تشکیل شده است. برخی از قطعات کهربا حاوی اجزای دیدنی حشرات و سایر حیوانات هستند. این ارتباطات با درختان و حیوانات، ارتباط قوی بین کهربا و طبیعت را تقویت کرده است.کهربا همچنین در صورت مالیده شدن به پشم یا ابریشم، دارای بار الکتریکی می شود و ارتباط را با “جرقه زندگی” تقویت می کند. برخی معتقدند کهربا رنگ زرد، قهوه ای یا قرمز یک سنگ قیمتی قدرتمند است که از درمان سردرد و استرس گرفته تا اعتماد به نفس را مورد درمان قرار می دهد. همچنین گفته می شود که پاکسازی بدن را تقویت می کند، که ممکن است به بیرون آوردن بیماری ها از بدن و کاهش درد کمک کند.

اثرات درمانی سنگ کهربا

2. اثرات درمانی سنگ مروارید “Pearl”

مروارید های زیبا به طور طبیعی (اما به ندرت) در داخل نرم تنان آب شور و شیرین، معروف ترین صدف های مروارید ساز، وجود دارند. اگرچه مروارید های قدیمی و بسیار ارزشمند گرد و سفید هستند، اما این سنگ های قیمتی ارگانیک می توانند در سایه ها، اشکال و اندازه های مختلف وجود داشته باشند. گفته می شود مروارید کل بدن را متعادل کرده و احساسات مثبت و شادی را در پوشنده ایجاد می کند. در سیستم های دارویی سنتی آسیایی، مروارید برای درمان دستگاه گوارش بیمار، مشکلات باروری و مشکلات قلبی استفاده می شود. امروزه از پودر مروارید در آرایش برای دستیابی به ظاهری درخشان استفاده می شود. برخی معتقدند که می توان از آن برای درمان بسیاری از اختلالات پوستی نیز استفاده کرد.

3. اثرات درمانی سنگ ماه “Moonstone”

سنگ های ماه به طرز وحشتناکی می توانند رنگهای مختلف داشته باشند اما درخشش متمایز، پررنگ، آبی تا سفید، رنگ مهتابی را نشان می دهند که به آن بلوغ می گویند. گفته می شود سنگ ماه سفید یا شفاف به پوشندگان کمک می کند تا تعادل خود را حفظ کنند، به ویژه زنان. جای تعجب نیست که سنگ های ماه ارتباطات نمادین زیادی با ماه دارند. از زمان های قدیم، مسافران از این سنگ قیمتی به عنوان یک طلسم محافظ استفاده می کردند. جواهرات سنگ ماه برای کاهش اضطراب، افسردگی و بی خوابی نیز استفاده شده است. همچنین ممکن است خلاقیت را ارتقاء دهند. برخی معتقدند که این سنگ قیمتی می تواند به مبارزه با بیماری های دوران کودکی و کهنسالی کمک کند.

اثرات درمانی سنگ ماه

منجمان، دانشمندان و جواهرشناسان توجه خاصی به سنگ های درمانگر داشته و دارند. تأثیر سنگ درمانی در درمان بیماری های جسمی همیشه ارزشمند بوده و به اثبات رسیده است. با استفاده از این سنگ ها می توانید از ارتعاشات مفید آنها بر روی روح و جسم بهره ببرید.