حتما شما جواهرات زیبا در اینستاگرام از شهاب سنگ ها را دیده اید و برایتان جالب خواهد بود که در مورد این اجرام آسمانی اطلاعاتی داشته باشید. در این مقاله دانستنی هایی جالب در این باب با شما به اشتراک می گذاریم.

گردنبند جواهرات زیبا در اینستاگرام از شهاب سنگ ها

شهاب سنگ، قطعه سنگی از فضای خارج از جو زمین است که به سطح زمین برخورد می کند.

در 15 فوریه 2013 ، یک شهاب سنگ در آسمان چلیابینسک (Chelyabinsk)، جنوب روسیه منفجر شد. اگرچه هیچ فرد یا ساختمانی توسط شهاب سنگ حاصل از آن برخورد صدمه ندید، اما موج شوک حاصل از جسم منفجر شده، باعث زخمی شدن حدود 1500 نفر و خسارت به 7200 ساختمان در منطقه شد.

شهاب سنگ

این گلوله آتشین Chelyabinsk ، عمدتاً توسط دوربین ها در سراسر منطقه و توسط ویدئوها توسط افراد سازمان های خبری، در اینترنت منتشر شد. گرچه احتمالاً سنگینی شهاب سنگ چلیابینسک، حدود 12000-13000 متریک تن بوده و قطر آن 17 تا 20 متر، قبل از انفجار بوده است،

اما متخصصان سریعاً به این نکته اشاره کردند که در مقایسه با سایر اجسامی که به طور بالقوه می توانند به زمین برخورد کنند، بسیار کوچک است.

جواهرات زیبا در اینستاگرام از شهاب سنگ ها

گزدنبندی از شهاب سنگ

جواهرات زیبا در اینستاگرام از شهاب سنگ ها وجود دارد که امکان دارد قطعه ای از این سنگ ارزشمند باشد. در اثر این انفجار، انرژی تقریبی 500 کیلوتن TNT تخمین زده شد (حدود 20 تا 30 برابر بیشتر از بمب اتمی هیروشیما).

این رویداد خطرات بسیار واقعی مرتبط با برخورد اجسام از فضا را به گوش جهانیان رساند.

شهاب سنگ ها قطعات درخشان از خارج جو

گردنبندی از شهاب سنگ

شهاب سنگ ها قطعات درخشان مواد سنگی از خارج جو زمین هستند که با ورود به جو زمین می سوزند و می درخشند. آنها بیشتر به عنوان ستاره های تیرانداز شناخته می شوند.

برخی از شهاب سنگها، به ویژه بزرگترها، ممکن است در گذر از جو زنده بمانند و به شهاب سنگ تبدیل شوند، اما بیشتر آنها اجسام کوچکی هستند که کاملاً در جو می سوزند.

در حقیقت جواهرات زیبا در اینستاگرام از شهاب سنگ ها از این اجسام سالم به زمین رسیده که بعد از سوختن در جو، کاملا از بین نمی روند و با زمین برخورد می کنند بدست می آیند.

ر مورد رگبارهای شهاب سنگ  بیشتر بدانید

گردنبند جواهر زیبا با شهاب سنگ

جالب است با دیدن جواهرات زیبا در اینستاگرام از شهاب سنگها، در مورد رگبارهای شهاب سنگ بیشتر بدانید.

این گلوله های آتش، شهاب های بسیار درخشانی هستند. در بعضی از زمانهای سال، مدار زمین از کمربندی با غلظت زیاد از غبار کیهانی احاطه می شود که سایر ذرات نیز از آن عبور می کنند و شهاب سنگهای زیادی مشاهده می شوند.

دوش پرزید، هر ساله در اواسط ماه اوت از طریق یکی از این کمربندها عبور می کند و در اواسط ماه نوامبر “دوش لئونید” رخ می دهد.

در طول تاریخ، گزارش هایی مبنی بر ریزش سنگ از آسمان گزارش شده است، اما جامعه علمی، منشأ فرازمینی شهاب سنگ ها را تا دهه 1700 تشخیص نداد.

جواهرات زیبا در اینستاگرام از شهاب سنگها مورد توجه و علاقه

آویز یا گوهری از شهاب سنگ

جالب است بدانید در تاریخ اخیر، شهاب سنگ ها حتی به انسان نیز برخورد کرده اند، و با وجود خطراتی که این اجرام آسمانی در برخورد با زمین ایجاد می کنند،

جواهرات زیبا در اینستاگرام از شهاب سنگها بسیار مورد توجه و علاقه هستند. در اینجا چند مورد از مناطق سقوط شهاب سنگها را بیان می کنیم.

1938 – یک شهاب سنگ کوچک از سقف یک گاراژ در ایلینوی (Illinois) سقوط کرد.

1954 – یک شهاب سنگ 5 کیلوگرمی از سقف خانه ای در آلاباما (Alabama) سقوط کرد.

1992 – یک شهاب سنگ کوچک یک ماشین را در نزدیکی شهر نیویورک (New York City) تخریب کرد.

2003 – یک شهاب سنگ 20 کیلویی در یک خانه 2 طبقه در شهر نیواورلئان (New Orleans) سقوط کرد.

2003 – بارش شهاب سنگ در هند چندین خانه را ویران کرد و 20 نفر را زخمی کرد.

 

شهاب سنگها در صنعت مد و فشن

گردنبند جواهر با گوهر شهاب سنگی

قطعات شهاب سنگ در سراسر سطح زمین یافت شده است و از آنها در طراحی و ساخت برخی از جواهرات زیبا در اینستاگرام و به طور کلی در صنعت مد و فشن استفاده شده است.

اگرچه بیشتر آنها در قطب جنوب یافت شده است، در قطب جنوب آنها به راحتی در سطح پوشیده از برف و یا در یخ قرار می گیرند و منبع خوبی برای ساخت برخی از قطعات جواهرات زیبا در اینستاگرام هستند که البته ارزش زیادی دارند.

دستبند از جنس شهاب سنگ

سقوط شهاب سنگ ها به سطح زمین را اینگونه نیز می توان بیان کرد، وقتی این قطعات سنگی به زمین نزدیک می شوند تا بتوانند توسط جاذبه زمین جذب شوند، ممکن است روی زمین بیفتند تا بخشی از آن یا به عبارتی بخشی از جواهرات زیبا در اینستاگرام یا جواهر فروشی ها شوند.

همانطور که خواهیم دید تکامل زندگی روی زمین احتمالاً تحت تأثیر برخورد با این اجرام فضایی قرار گرفته است و در آینده نیز برخوردها می توانند روی زمین تأثیر بگذارند، پس در هر زمان که از قطعه ای از جواهرات زیبا در اینستاگرام استفاده کردید یا قطعه ای از شهاب سنگ را در دست داشتید به این نکته نیز توجه کنید.

 

 

ترکیب شهاب سنگ ها در ساخت برخی از جواهرات زیبا در اینستاگرام

آویز گردنبند طلابا سنگ شهاب سنگ

شهاب سنگ ها را می توان به طور کلی به سه نوع طبقه بندی کرد:

سنگها – شهاب سنگهای “سنگی” شبیه سنگهایی هستند که در سطح زمین و درون زمین یافت می شوند. آنها متداول ترین نوع شهاب سنگ هستند، گرچه به دلیل شباهت آنها به سنگهای زمین معمولاً به عنوان شهاب سنگ شناخته نمی شوند مگر اینکه کسی واقعاً شاهد سقوط آنها باشد.

شهاب سنگهای “سنگی” عمدتاً از مواد معدنی الیوین و پیروکسن تشکیل شده اند و در ساخت برخی از جواهرات زیبا در اینستاگرام بکار رفته اند. برخی ترکیباتی دارند که تقریباً معادل ترکیبات گوشته زمین است. این دسته با دو نوع شناخته می شود:

حلقه ست با شهاب سنگ

کندریت ها (Chondrites)- کندریت ها متداول ترین نوع شهاب سنگ “سنگی” هستند. آنها از آلیاژهای الیوین، پیروکسن و آهن – نیکل ساخته شده اند که مغناطیسی هستند و در ساخت برخی از جواهرات زیبا در اینستاگرام بکار رفته اند.

آنها از کره های گرد کوچک تشکیل شده اند که کندرول نامیده می شوند و از مواد معدنی الیوین و پیروکسن ساخته شده اند. به نظر می رسد که در اثر ذوب سریع و به دنبال آن خنک کننده سریع، در اوایل تاریخ منظومه شمسی شکل گرفته اند. اکثر کندریت ها دارای قدمت رادیومتریک، حدود 4.6 میلیارد سال هستند.

حلقه از شهاب سنگ

آکندریت ها – آکندریت ها از همان مواد معدنی کندریت تشکیل شده اند اما فاقد کندرول هستند. به نظر می رسد آنها گرم، ذوب و مجدداً متبلور شده اند به طوری که کندرول ها دیگر وجود ندارند. آنها بیشتر شبیه سنگهای آذرین موجود در زمین هستند.