امروزه فروش جواهرات پلاتین با زمرد به دلیلی گرانی این محصول باید بسیار مورد توجه و از نظر کیفی کنترل شده باشد.

از آنجا که اکثریت قریب به اتفاق زمردها از نظر بصری شبیه به هم هستند، ممکن است در واقع از گونه های مختلفی با خصوصیات و فاکتورهای متفاوت بدست آمده باشند، و از این رو به خریدار یک زمرد گران قیمت توصیه می شود گزارش آزمایشگاهی را از آزمایشگاه سنگ شناسی معتبری برای بررسی ارزش زمردی که برای خرید در نظر دارد تهیه کند و یا زمرد دارای شناسنامه را خریداری کند.

 

فروش جواهرات پلاتین با زمرد

برخی از قدیمی ترین زمردهای گزارش شده و گاهاً بکار رفته در فروش جواهرات پلاتین با زمرد مزین به این گوهر زیبا، با سنی حدود 2.97 میلیارد سال در آفریقای جنوبی کشف و استخراج شده است.

اولین معادن زمرد شناخته شده در مصر بودند، که حدود 3500 سال قبل از میلاد، جهت استخراج زمرد شروع به کار کردند. زمردهای زیمبابوه 2600 میلیون سال پیش در حال رشد بودند، در حالی که برخی از نمونه های پاکستان فقط 9 میلیون سال دارند و جوان هستند.

زمرد از معادن

روسیه تولید کننده و تأمین کننده قابل توجه سنگهای قیمتی مصنوعی مانند زمرد، یاقوت کبود، الماس و الکساندریت است. تولید زمرد مصنوعی اولین بار در دهه 1960 در اروپا آغاز شد و در فروش جواهرات پلاتین با زمرد با این زمردهای مصنوعی رونق گرفت.

فروش جواهرات پلاتین با زمرد با این زمردهای مصنوعی

زمردهای مصنوعی اغلب به عنوان "زمردهای خلق شده" شناخته می شوند، زیرا ترکیبات شیمیایی، فیزیکی و هندسی آنها مانند نمونه های طبیعی آنها است که در فروش جواهرات پلاتین با زمرد ازاین انواع مصنوعی به عنوان نگینهای مشابه اصل استفاده می شود.

 

 

نکات فروش جواهرات پلاتین با زمرد و چگونگی انتخاب زمرد

چگونگی انتخاب زمرد

در یک برش یا کات خوب بر روی زمرد، باید عمق رنگ، دوام و اجزای سنگ خام را در نظر بگیرند. اشتباهات می توانند باعث کاهش وزن شوند، که این باعث کاهش ارزش زمرد با ارزش بالقوه می شود. چهار ویژگی بلورهای زمرد، برش زدن آنها را به چالش می کشد.

اولاً، تقریباً همه زمردها دارای شکستگی های قابل توجهی هستند که گاهی به آنها شکاف می گویند. یک تراشکار ماهر باید برش را طراحی کند تا اثر شکستگی ها بر روی سنگ تمام شده کاهش یابد.

 

فاکتورهای قیمت بالای زمرد در فروش جواهرات پلاتین با زمرد

فاکتورهای قیمت بالای زمرد

در فروش جواهرات پلاتین با زمرد و نگین زمرد، سالم بودن و نداشتن ترک و ناخالصی از فاکتورهای قیمت بالای زمرد بکار رفته بر روی آن خواهد بود.

عامل دوم نیز به شکستگی های ذاتی مربوط می شود: زمرد شکننده تر از یاقوت سرخ یا یاقوت کبود است، از این رو باعث آسیب پذیری آن در هنگام برش، صیقل دادن، و یا حتی در هنگام سایش بی احتیاط در پوشیدن جواهرات به صورت روزانه می شود.

برش زمرد برای محافظت در برابر آسیبها طراحی شده است زیرا گوشه های وجهی در تراش امرالد کات، ایمنی نسبی را برای سطح نگین فراهم می کنند.

فروشندگانی که کار فروش جواهرات پلاتین با زمرد و نگین زمرد را انجام می دهند از نگینهای تراش خورده بصورت امرالد کات در بیش از 80 درصد از جواهرات با زمرد بهره می برند.

جواهرات پلاتین با زمرد و نگین زمرد

ثالثاً، رنگ در تعیین ارزش زمرد و فروش جواهرات پلاتین با زمرد و نگین زمرد مهم است. بنابراین، زمرد بریده شده باید تأثیر رنگ و اشباع را به حداکثر برساند. برش می تواند با تنظیم نسبت زمرد و تعداد وجه ها بر روی رنگ تأثیر بگذارد.

برش می تواند یک سنگ رنگ پریده کم رنگ را با برش عمیق، یک سطح کوچک و وجوه کمتر، تیره تر نشان دهد، یا یک سنگ تیره را با یک برش کم عمق، یک سطح بزرگ و وجوه اضافی، روشنتر کند.

دانستن تمامی این نکات در طراحی، ساخت و فروش جواهرات پلاتین با زمرد و نگین زمرد بسیار مهم هستند.

ساخت و فروش جواهرات پلاتین با زمرد

چهارم، دو رنگی در سنگهای زمرد، به شکل زمرد مایل به آبی و مایل به زرد در بسیاری از بلورهای زمرد وجود دارد، که در این موارد برش را عمود بر طول سنگ هدایت می کنند. به این ترتیب، رنگ ظاهری را در گوهر بریده شده که به طور مثال سبز مایل به آبی است، واضح تر کرده، رنگ اصلی غالب شده و باعث افزایش ارزش زمرد می شود.

زمردهای کلمبیا به دلیل درگیری مواد دیگر در آنها، مانند بلورهای ریز نمک سنگ، قطرات مایع، حباب گاز و توزیع عوامل رنگ آمیزی در طول شکل گیری، به طور کلی چالش ایجاد می کنند.

نگین زمرد کلمبیا

رنگ آنها در نزدیکی سطح شدیدتر است. بدون برنامه ریزی و برش دقیق، ممکن است سنگ تمام شده از سنگ اصلی سبک تر شود. فروش جواهرات پلاتین با زمرد و نگین زمرد کلمبیا رایج است و این زمرد مورد توجه بسیاری از دوستداران زمرد در جهان است.

 

رنگ زمرد

رنگ زمردها

زمردها از ماده معدنی سیلیکات آلومینیوم بریلیم ساخته شده اند که با مقادیر کمی از کروم و  یا وانادیوم رنگ سبز را تعیین می کنند. وجود یا عدم وجود هر یک و مقادیر نسبی آنها، رنگ دقیق بلور زمرد را تعیین می کند. زمرد به رنگهای مختلف از زرد-سبز تا سبز-آبی دیده می شود اما رنگ اصلی آن سبز است.

بهترین زمردها تقریباً 75٪ رنگ عمیق دارند. یک زمرد خوب باید به خوبی اشباع شود و دارای رنگ روشن است. رنگ خاکستری اصلاح کننده اشباع طبیعی است که در زمرد یافت می شود.

مطلوب ترین رنگ های زمرد سبز مایل به آبی تا سبز شاد، با اشباع رنگی واضح و تن رنگی خیلی تیره نیست. زمردهای گرانبها بسیار شفاف هستند و رنگ آنها به طور مساوی توزیع می شود و هیچ منطقه بندی رنگی در آنها قابل مشاهده نیست. اگر رنگ آن بیش از حد مایل به زرد یا مایل به آبی باشد، ممکن است سنگ لزوماً زمرد نباشد.

 

زمردهای کلمبیا گرمتر و دارای رنگ سبز خالص و شدیدتر و درخشان هستند و در فروش جواهرات پلاتین با زمرد و نگین زمرد کلمبیا، طرفداران بیشماری دارند.گفته می شود که زمردهای زامبیا دارای رنگ سبز سرد و مایل به آبی بیشتری هستند و در فروش جواهرات پلاتین با زمرد و نگین زمرد زامبیا باید به این فاکتورها دقت کنید تا به اشتباه به شما به عنوان زمرد کلمبیا معرفی نشوند.

معدن مشهور Sandawana در زیمبابوه، زمردهای کوچکی را به رنگ سبز زنده و رنگ سبز مایل به زرد تولید می کند. معدن سنگ های قیمتی Nova Era در برزیل نیز زمردهایی با رنگ سبز زیبا تولید می کند و زمردهای چشم گربه ای نادر و زمردهای منسوب به ستاره سنبله دار را تأمین می کند.

 

شفافیت زمرد

شفافیت زمرد

در سنگهای رنگی گران قیمت مانند یاقوت، یاقوت کبود و زمرد، شفافیت در تعیین ارزش و قیمت، ارتباط تنگاتنگی دارد. این امر خصوصاً در فروش جواهرات پلاتین با زمرد و نگین زمرد صدق می کند.

زمردها دارای اجزاء و شکاف های شکسته سطحی زیادی هستند که شکل ظاهری خزه ای به سنگ ها می بخشد.

زمرد با چشم غیر مسلح درجه بندی می شود و از این رو، اگر زمرد فاقد هرگونه عیب بصری باشد، با در نظر گرفتن قدرت بینایی طبیعی، آن را بی عیب و نقص قلمداد می کند.

سنگهایی که فاقد شکاف سطحی هستند بسیار نادرند و بنابراین تقریباً تمام زمردها برای بهبود وضوحشان تحت درمان یا "روغن" قرار می گیرند. این نقص ها مخصوص هر زمرد است و می تواند برای شناسایی یک سنگ خاص استفاده شود.

زمردهای پاکتر با رنگ سبز زنده تر و با کمتر از 15٪ ترکیب با رنگ آبی یا زرد که دارای تن متوسط ​​و تیره هستند، بالاترین قیمت ها را دارند.

در تجارت گوهر زمرد و فروش جواهرات پلاتین با زمرد و نگین زمرد، معمولاً ناخالصی های قابل مشاهده در زمرد با کیفیت بالاتر را می پذیرد. با این وجود هنگامی که این ناخالصی ها و اجزاء درونی بر روی شفافیت تأثیر منفی بگذارد، باعث کاهش ارزش زمرد می شوند.