ویترین فروش آنلاین طلا و جواهر با سنگ

جواهرات بسیاری در ویترین فروش آنلاین طلا و جواهر با سنگ اوپال و پیریت در وب سایت های فروشگاهی به چشم می خورند که با سنگهای قیمتی زینت شده اند.

در این مقاله شما را با مطالبی در مورد این سنگهای جواهری آشنا می کنیم.

 

فروش آنلاین طلا و جواهر با سنگ مارکازیت یا شبه طلا

  (Marcasite)

مارکازیت  (Marcasite)

سنگی که در صنعت ساخت و ساز جواهرات از دیرباز تا به امروز به نام مارکازیت استفاده می شود در حقیقت، پیریت یا همان شبه طلاست. مارکازیت معدنی ترکیبات مشابه دو سنگ یاد شده را دارا است اما جهت جواهرسازی و فروش آنلاین طلا و جواهر با سنگ های قیمتی مناسب نیست.

نزد مردم یونان بسیار محبوب است. پیریت در تکه های ریز به شکل تراش گل رز (rose cut ) تراشیده و پس از پرداخت بسیار درخشنده می شود.

این نگین های ریز معمولاً دور تا دور جواهر اصلی یا اطرف انگشتر، توسط مخراج کاران و قلم زنان به وسیله ی چسب مخصوص نصب شده و ظاهری متفاوت به آن می دهد که در فروش آنلاین طلا و جواهر با سنگ بسیار موفق بوده است.

مارکازیت بسیار ارزان است هنگام پوشیدن این گونه سرویس های جواهر باید مراقب مارکازیت ها بود که جدا نشوند یا نشکنند و این هشدار توسط فروشندگان این جواهر در فروش آنلاین طلا و جواهر با سنگ های قیمتی نیز داده می شود.

در حدود 40 تا 50 سال قبل، این سنگ کاربرد نداشته، اما امروزه بر حسب مد روز استفاده فراوانی از آن می شود به خصوص در کشور تایلند و ترکیه و از طریق فروش آنلاین طلا و جواهر با سنگ هایی زیبا .

خواص درمانی :

تقویت حافظه، آرامش، تمیز کننده خون، رفع استرس و غش از جمله خواص درمانی مارکازیت است.

 

اوپال (Opal)

اوپال (Opal)

اوپال از سیلیکات تشکیل شده است و ترکیباتی مانند کانی کوآرتز دارد با این تفاوت که آب نیز به ترکیبات آن اضافه شده است و رتبه آن از کوآرتز بالاتر می باشد.

هنگامی که به سطح اوپال نگاه می کنیم منظره ای زیبا می بینیم که شبیه رنگین کمانی از رنگ ها است که به ما چشمک می زند. این پدیده بازی رنگ (play of colour) نام دارد.

اوپال رنگ ها و انواع گوناگونی دارد اما در اینجا به بررسی مهمترین آن می پردازیم که در فروش آنلاین طلا و جواهر با سنگ های زیبا جایگاه خاصی دارند.

 فروش آنلاین طلا و جواهر با سنگ های  اوپال

1- اوپال گران بها (percious opal) :

از همه اوپل های دیگر گران تر بوده و خود به سه رتبه طبقه بندی می شود.

  • سیاه: که بدنه سنگ سیاه، آبی، سبز و خاکستری است.
  • روشن: که بدنه سنگ به رنگ سفید و کرم مشاهده می شود.
  • پاک: سنگ اوپال پاک و بی رنگ که فاقد ناخالصی بوده و بازی رنگ خوبی دارد.

اوپال سیاه 10 برابر گران تر از گونه های دیگر است و بسیار پرارزش تر از انواع بهسازی شده اوپال که سعی می شود بسیار زیبا تهیه شوند، می باشد.

در فروش آنلاین طلا و جواهر با سنگ های قیمتی , اوپال بر روی برخی از قطعات جواهری عرضه می شود.

 

2- اوپال آتشی (Fire opal) :

 اوپال آتشی (Fire opal)

سنگ شفاف یا نیمه شفافی است که دارای رنگ نارنجی تا قرمز بوده و معمولاً بازی رنگ ندارد.

 

3- اوپال معمولی (Common opal) :

اوپال معمولی (Common opal)

سنگ اوپال بدون رنگ بوده که بازی رنگ هم ندارد و اغلب به کار نمی آید. اوپال با دیگر گوهرها تفاوت هایی دارد مثلاً زمان تشکیل آن نسبت به سایر گوهرها کوتاه تر بوده، شکل متبلور ندارد و آن را یک ژله سخت شده می پندارند.

در فروش آنلاین طلا و جواهر با سنگ های تزئینی , این نوع اوپال به فراوانی استفاده می شود.

 

4- Potch opal :

 Potch opal تکه اوپال گران بها

یک تکه اوپال گران بها است که درون آن را تکه ای اوپال معمولی پر کرده است. مهمترین منابع آن در استرالیا می باشد. در این کشور دلال های جواهرات از نام های محلی و اصطلاحات خاص برای نامگذاری اوپال ها استفاده می کنند.

مثلا اوپال کورویت (koroit) که گویی فلزی شیشه مانند و شفاف است که براق شده و جذابیت ویژه ای ندارد. ذخایر دیگر اوپال در مجارستان، ایالات متحده و برزیل می باشد.

اوپال آتشین و اوپال آبی (water opal) نیز عمدتاً در مکزیک یافت می شوند. اوپال صورتی و آبی بدون درخشش، در کشور پرو پیدا می شود و در فروش آنلاین طلا و جواهر با سنگ های قمتی آن کشور به فروش می رسد. روش ترکیب سازی سنگ و دولایه و یا سه لایه کردن اوپال برای بهسازی آن رواج دارد و هنگامی که روی پایه قرار گیرد تشخیص آن مشکل است.

اوپال مصنوعی برای افرادی قابل شناسایی نیست. کمپانی جیلسون در آمریکا این گوهر را طوری تولید می کند که حتی ممکن است است افراد آگاه را دچار شک کند. برای ساخت آن از ترکیبات شیشه و پلاستیک استفاده می شود

و بیشترین مقدار آن توسط هنگ کنگ تولید می شود و در فروش آنلاین طلا و جواهر با سنگ به فروش می رسد.

فروش آنلاین طلا و جواهر با سنگ های بسیار نادر

اوپال خاصیت جذب پذیری مایعات را دارد، پس توصیه می شود هنگام کار روزانه آن را استفاده نکنید چون ممکن است با مایعاتی که برای آن مضر است تماس پیدا کرده و آسیب ببیند.

در هنگام شست و شوی آن هرگز از الکل استفاده نکنید. این گوهر دارای 10 درصد آب می باشد پس مراقب باشید زیاد از حد خشک نماند. چون ممکن است ترک بخورد و از حرارت دادن آن اجتناب کنید.

لازم به ذکر است اوپال شجری یا خزه ای هم نوع دیگری از این گوهر زیبا می باشد که در فروش آنلاین طلا و جواهر با سنگ های بسیار نادر و گرانقیمت است.

خواص درمانی :

این سنگ به طلسم خوشبختی معروف است و برای هنر پیشگان و موسیقی دانان مناسب است. برای درمان بیماری های معده، روده و ورم معده بسیار مؤثر است.

این سنگ باعث ازدیاد گلبول های قرمز خون می شود. اوپال سفید چشم های ما را در برابر زندگی باز می کند و باعث تقویت صفات نیکو می گردد.

 

زبرجد (Peridote)

سنگ زبرجد (Peridote)

سنگ جذاب و گوهری پرکاربرد است. زبرجد نوع جواهر شده کانی اولیوین (olivin) می باشد. رنگ آن به خاطر وجود آهن در این گوهر است و به رنگ سبز مایل به زرد با سایه متفاوت دیده می شود و گاه گاهی به سمت رنگ قهوه ای کشش دارد.

این سنگ بیشتر در مناطق آتش فشانی همراه با سنگ بازالت یافت می شود. کهن ترین منشأ آن جزایر (john) در دریای سرخ است.

بعلاوه در آریزونا، هاوایی، تانزانیا، چین، ویتنام و جزایر قناری در اسپانیا به دست می آید. جالب است بدانید زبرجد هاوایی دارای درون گیرهایی با ترکیبات بنزین است.

زبرجد (Peridote)

سختی آن بین 6.5 تا 7 بوده و بسیار مناسب جهت سفارش در جواهرسازی و در فروش آنلاین طلا و جواهر با سنگ های زیبا می باشد، زیرا مقاومت زیادی در برابر خش پذیری، ترک خوردن و آسیب دیدن دارد.

زبرجد درشت کمیاب تر از سنگ ریز است و در نتیجه گران تر ولی دارای رنگی دلپذیر است. برای بهبود رنگهای زبرجد روشن، پشت زبرجد را با لایه های فلزی پوشانده تا پررنگ دیده شود.

از شیشه و کوآرتز برای جایگزینی این سنگ استفاده می شود. ولی باید دقت داشت که زبرجد مصنوعی براقیت زیاد از حدی داشته و شکست نور واحد دارد.

خواص درمانی :

ناراحتی های قلبی و گردش خون را بهبود می بخشد. همچنین جوش ها و آبله های ریزی که بر روی صورت ظاهر می شوند را درمان می کند.

این سنگ برای درمان اگزما بسیار خوب است و با بسیاری از سنگ ها و کانی های  با ارزش که خواص متعددی برای شفابخشی دارند هم ارزش است.