در دو مقاله قبل با سنگ های قیمتی قرمز در حلقه جواهر، آشنا شدیم. در اینجا شما را با تعداد دیگری از سنگ های قیمتی قرمز و مناسب با لباسهایی که گه گاه پوشیده می شوند آشنا خواهیم کرد. که عبارتند از:

  • سنگ ماه
  •  فریدلیت
  • و یودیه لایت.

و در آخر با سنگهای قیمتی قرمز که مجموعه داران سنگهای جواهری به آنها علاقه نشان می دهند آشنا می شوید که عبارتند از:

  • سینابار
  • رودونیت،
  • کوپریت
  • پروستیت
  • کروکیت
  • و ریالگار

 

سنگ خورشید در حلقه جواهر

سنگ خورشید در حلقه جواهر

انواع فلدسپات، سنگ خورشید و سنگ خورشید اورگان دارای اجزاء پر زرق و برق هستند که جلوه منحصر به فردی را ایجاد می کنند. این سنگهای قیمتی می توانند در رنگ های قرمز خارق العاده باشند. با بیت های درخشان داخل سنگ، جای تعجب نیست که چگونه این سنگ نام خود را به دست آورده. با این حال و در واقع دو نوع مختلف گوهر با تمایز کمی هستند. در سنگ خورشید نوع اول، از مواد معدنی هماتیت یا گوتیت ساخته شده است. در سنگ خورشید اورگان، گوهر ایالت اورگان، اجزاء موجود در آن، مس هستند. در هر صورت، این ماده یک سنگ قیمتی قرمز جالب در حلقه جواهر، اما تا حدودی نرم خوانده می شود.

 

فریدلیت در حلقه جواهر

این سنگ نادر تا حدودی نرم و در مجموعه های مواد معدنی بیشتر از مجموعه های جواهرات یافت می شود. با این وجود، با کمی دقت، می توان از فریدلیت به عنوان سنگ جواهر در حلقه جواهر استفاده کرد. در حالی که کریستال های فریدلیت نادر هستند، تراش دامله این گوهر می تواند قطعات جذاب و منحصر به فردی ایجاد کند.

 

یودیه لیت در حلقه جواهر

یودیه لیت در حلقه جواهر

یک گوهر کوچک eudialyte ، ممکن است به سنگ قیمتی قرمز مورد علاقه شما در حلقه جواهر تبدیل شود. این ماده معدنی از نظر ظاهری نادر است، اما رنگهای روشن آن در سنگهای عظیم نیز جذاب است. با این حال، شما نمی توانید یک eudialyte با اندازه بیش از پنج قیراط بپوشید. این ماده معدنی رادیواکتیو خفیف است. در اندازه های بزرگ، می تواند دوز تابشی به شما بدهد که ترجیح می دهید از آن جلوگیری کنید. همچنین باید این ماده معدنی را با دقت نگهداری کنید. تابش آن می تواند رنگ سایر سنگ های قیمتی موجود در مجموعه شما را تغییر دهد و گاز خطرناک رادون در مکان نگهداری آن تجمع می یابد.

 

سنگهای قیمتی قرمز برای مجموعه داران

برخی از سنگ های قیمتی قرمز مانع از سایش جواهرات نمی شوند. چه خیلی نرم و چه خیلی سمی باشند، بهتر است سنگهای قیمتی زیر را فقط برای نمایش نگه دارید.

سینابار از سنگ های قیمتی قرمز

سینابار از سنگ های قیمتی قرمز

حتی اگر شیرینی سنگی به نظر برسد، سینابار یکی از مواد معدنی است که شما نمی خواهید در دهان یا روی پوست شما باشید! به این دلیل که از سولفید جیوه ساخته شده است. علاوه بر سمی بودن، بسیار نرم است و حتی می توانید با ناخن آن را خراش دهید. این مورد را در ویترین بگذارید که هیچ کودک یا حیوان خانگی نتواند به آن دست پیدا کند.

 

رودونیت از سنگ های قیمتی قرمز

رودونیت از سنگ های قیمتی قرمز

این سنگ نرم برای کراوات یک کابوس است زیرا می تواند به راحتی شکاف و شکستگی پیدا کند. به همین دلیل ، رودونیت بلوری برای استفاده در جواهرات چندان مناسب نیست. رودونیت معمولاً در سنگهای صورتی و عظیم مشاهده می شود اما به ندرت به عنوان ماده قابل رویت دیده می شود. سنگهای صورتی عظیم در جواهرات بهتر نگه داشته می شوند زیرا این قطعه نمی تواند به صورت عظیم شکسته شود. در هر صورت ، این یک سنگ کلکتور جذاب ایجاد می کند.

 

کوپریت  از سنگ های قیمتی قرمز

تعداد کمی از محلی ها کوپریت را به شکلی تولید می کنند که به اندازه کافی بزرگ باشد، اما سنگهای قرمز برش خورده، نادر و زیبا هستند. گرد و غبار حاصل از این ماده معدنی نرم، اکسید مس سمی است، اگرچه تماس پوست با یک گوهر تمام شده نباید هیچ خطری برای سلامتی ایجاد کند. رنگ Cuprite می تواند در زیر نور خورشید محو شود. اگر این جواهر را کنار جواهرات دیگر خود قرار داده اید، آن را همراه با  لباس شب استفاده کنید.

 

پروستیت از سنگ های قیمتی قرمز

پروستیت از سنگ های قیمتی قرمز

رنگ های قرمز خارق العاده باعث شده است که proustite به عنوان سنگی مورد پسند مجموعه داران، شناخته شود. این گوهر دارای سختی 2-2.5 است. این بدان معناست که تقریباً هر دستکاری می تواند در آن خراش ایجاد کند. علاوه بر این ، این گوهر با قرار گرفتن در معرض نور به مرور زمان سیاه می شود. پس بهترین کار این است که proustite را در تاریکی ذخیره کنید و فقط برای مشاهده گاه به گاه آن را بردارید ، با این وجود به هر مجموعه جواهرات که بسیار عالی و خاص هستند اضافه می شود.

 

کروکیت از سنگ های قیمتی قرمز

كروكويت حاوي سرب و كروم شش ظرفيتي و گوهري بسيار سمي است. در حالی که دست زدن به بلورها یا سنگهای قیمتی ساخته شده هیچ مشکلی ایجاد نمی کند، مراقب گرد و غبار مواد معدنی باشید و این قطعات را از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید. کروکیت گرچه به ندرت شفاف است، اما این سنگ قیمتی قرمز می تواند رنگهای روشنی داشته باشد.

 

ریالگار از سنگ های قیمتی قرمز

ریالگار از سنگ های قیمتی قرمز

این سنگ قیمتی قرمز و سمی، حاوی آرسنیک است و زمانی منبع اصلی این سم بود. افراد کمی از realgar استفاده می کنند. هنوز هم، با اقدامات احتیاطی مناسب، برخی این سنگ قیمتی قرمز روشن را برش داده اند. بدیهی است که بیشتر علاقه مندان به سنگهای قیمتی غیرمعمول، realgar را به عنوان نمونه بلوری در یک مجموعه نگه می دارند.