خرید گردنبند طلا زنانه یا انگشتری با سنگ کوارتز دودی مورد علاقه بسیاری از زیبا پسندان است. رنگ دودی این گوهر مناسب استفاده و ست کردن اکسسوری های جواهرات، نظیر گردنبند طلا با هر استایلی از لباس با رنگ های خنثی خواهد بود.

گردنبند طلا رزگلد کوارتز دودی

در بسیاری از کتب و مباحث علمی، تمامی گوهر شناسان در مورد بلورهای کوارتز و تنوع و کیفیت بالای سنگ های این خانواده نظر مشترکی دارند. کارایی های فراوان این گروه از کانی ها اهمیت آن را در صنعت نمایان می کند.

اگر برش نازکی از سنگ کوآرتز زیر فشار قوی قرار گیرد می تواند امواج رادیویی از خود ساطع کند از این خاصیت کوارتز در کنترل فرکانس ها در فرستنده های رادیویی استفاده می شود.

گردنبند کوارتز دودی

اگر دو تکه از بلور کوارتز را در دو دست نگاه داشته و دستان را زیر آب ببرید و به سمت هم آورده و سنگ ها را به هم بزنید، جرقه ای ایجاد می شود اما باید دقت داشت این ضربه محکم نباشد تا بلور نشکند.

Smoky Quartz (کوارتز دودی)

کوارتز دودی

Quartz SpeciesColor: Brown to black, smoky gray  

Color of Streak: White

Mohs hardness: 7

Density: 2.65

Cleavage: None

Fracture: Conchoidal

Luster: Vitreous

Crystal system: Trigonal, hexagonal prisms

Chemical composition: (SiO2, silicon dioxide)

Transparency: Transparent

Refractive index:1.544-1.553

Double refraction: +0.009

Dispersion: 0.013(0.008)

Pleochroism: Weak brown, reddish-brown

Fluorescence: Usually none

کوآرتز دودی نوعی شفاف از خانواده کوارتزهایی است که به رنگ قهوه ای کم رنگ تا پر رنگ دیده می شود و نام آن از نام کارن گورم  از کوهی واقع در اسکاتلند گرفته شده که برای اولین بار در آن جا کشف شد و در برخی جواهر فروشی های اسکاتلند این سنگ مصرف زیادی دارد.

smoky به معنی دودی رنگ است به همین دلیل به آن کوارتز دودی می گوییم. این رنگ دودی به علت قرار گرفتن در برابر تابش اشعه گاما حین تشکیل آن می باشد.

کشور‌های برزیل، سوئیس، آمریکا، اسکاتلند دارای معادن غنی از این گوهر هستند.

خواص درمانی

اسموکی کوارتز سنگ ثانویه متولد دی ماه (JANUARY) است.

کوارتز دودی به حالت های افسردگی و ناامیدی و تسلط بر غم بسیار کمک می کند. این سنگ انرژی بسیار زیادی متصاعد می کند. این سنگ قدرت باروری را در هر یک از جنسیت ها زیاد می کند و مانند آمتیست سنگی ایده آل در اراده به ترک مواد مخدر می باشد.

کوآرتز دودی برای شکم، کلیه و اندام جنسی بسیار موثر است و برطرف کننده ترس اضطراب و منفی گرایی می باشد. بافت های رابط، چربی و عضلانی را تقویت می کند. پزشکان بر این باورند که اگر بلوری از این سنگ یا کریستالی از آن توسط خانم بارداری روی شکمش قرار گیرد، می تواند از چرخیدن جنین درون کیسه رحم بعد از 6 ماهگی جلوگیری کند.

اگر از بی خوابی و آشفتگی روحی در هنگام استراحت خود رنج می برید، بر روی زمین دراز بکشید و کوارتز را در دست بگیرید و به راحتی استراحت کنید. کوارتز در هر جای بدن که قرار گیرد، انرژی آن قسمت را فوق العاده افزایش می دهد، لذا برای رفع خستگی و ترمیم و بازیابی قوا مناسب است.

 

(آمتیست) Amethyst

آمیتیست

Quartz Species

Color: Purple, violet, Pale red-violet

Luster: Vitreous/glassy

Pleochroism: Weak: reddish-violet, gray-violet

Fluorescence: Weak, bluish

آمتیست سنگ کوآرتزی با رنگ بنفش کم رنگ تا ارغوانی می باشد و غالباً بنفش است. دیگر مشخصات آمتیست مانند سختی و فرمول شیمیایی مانند کوارتز دودی و در خانواده کوارتزها مشترک است.

منابع اصلی آن در سری لانکا، آمریکا، برزیل، روسیه و ماداگاسکار است. می توان گفت آمتیست یکی از پرکاربردترین سنگ های معدنی از نظر خواص طبی می باشد. همراه داشتن گردنبند طلا زنانه یا گردنبند طلا دخترانه بسیار زیبا و البته پرفایده در رفع اختلالات ذهنی خواهد بود.

بهترین راه تمیز دادن سنگ مصنوعی از طبیعی مشاهده درون سنگ می باشد زیرا برخی آمتیست های طبیعی ناخالصی منحصر به فردی با نام Zebra دارند که ساختاری راه راه است           .

خواص درمانی

آمتیست سنگ متولد ماه بهمن (FEBRUARY) است. 

آمتیست سنگ متولد ماه بهمن

بدون شک این گوهر سنگ بیشترین پهنای اثرات شفابخش و معجزه آسا را در بین سنگ های قیمتی دارا است. آنچنان که گذشتگان بیان کرده اند آمتیست می تواند باعث پیشگیری از آثار سوء مصرف مواد مخدر و الکل شود.

این سنگ به شما امکان آن را می دهد که بتوانید آرزوهای منطقی، استنباطی روشن و دیدگاهی معقول داشته باشید.

آمتیست سنگ متولد ماه بهمن

همراه داشتن آمتیست باعث تسکین میگرن می شود. وقتی آمتیست با مقطع عرضی یا  ژئود در اتاق قرار داده شود، سردردهایی که علل عصبی دارند، فروکش می کنند. همچنین تمرکز را تقویت می کند.

آشفتگی های ذهنی را آرام ، خون را تصفیه و سیستم ایمنی را تقویت می کند و نیز همه چاکراها را متعادل می کند و شفا می بخشد. آمتیست فعالیت قسمت راست مغز را افزایش داده، توهمات را کاسته و تواناییهای روان بینی را تقویت می کند. همچنین الهامات و شهود و شفادهی را تقویت کرده و گسترش می دهد

 

(سیترین) Citrin

سیترین

 

Quartz Species

Color: Light yellow to dark yellow, Gold-brown

Luster: Vitreous

Pleochroism: Natural: weak, Yellow-Light yellow

Fluorescence: None

ست گردنبند و گوشواره سیترین

سیترین در گونه رنگ های زرد روشن تا طلائی مایل به قهوه ای، جزء گروه کوارتز به شمار می رود و به علت رنگ زرد لیموئی، آن را سیترین یعنی لیموئی رنگ می خوانند.

اکثر سیترین هایی که در بازار می بینیم حاصل حرارت دادن سنگ آمتیست می باشد و بعد از مدتی رنگ آنها از بین رفته یا دچار رنگ پریدگی می شوند اما نسبت به سنگ طبیعی 2 رنگی کمتری از خودشان می دهند.

 

سیترین بیشتر در برزیل، آمریکا، اسپانیا، روسیه، ماداگاسکار، فرانسه و انگلستان یافت می شوند.

 

خواص درمانی:

سنگ سیترین

سیترین سنگ متولد ماه آبان (NOVEMBER)

محرک بی نظیری برای مغز است و هوش را زیاد می کند. برای کسانی که احساس خستگی می کنند و نیاز به انرژی دارند مفید می باشد. این سنگ باعث تقویت کلیه ها، مثانه، معده و طحال می شود.

سیترین

در دوران باستان ، سیترین بعنوان محافظتی در برابر سم مار و افکار شیطانی استفاده می شد. سیترین تنها سنگی است که باعث از هم پاشیده شدن انرژی منفی می شود و به هیچ وجه نیاز به پاکسازی ندارد.

انرژی گرمی از خود ساطع می کند که خوش بینی را افزایش می دهد. همچنین نعمت و فراوانی را جذب می کند و به “سنگ تجار” معروف است که در صندوق پول شمار یا در محل کار قرار داده می شود و نه تنها باعث اندوختن مال حلال میشود بلکه آن را حفظ هم می کند.

سنگ سیترین به فرد کمک می کند تا با تغییرات سازگار شود و احساس اعتماد به نفس و امنیت کند. انرژی مغناطیس ساطع شده از سیترین به تقویت صدا کمک می کند که باعث می شود سنگی ایده آل برای بازیگران و سخنرانان باشد.

سنگ تجار

به طور کلی هرگاه مانعی در راه ایجاد خلاقیت، ناتوانی در حل مشکلات، خشم سرکوب شده، بی خوابی، کابوس، مشکلات معده و هضم، چاقی و دیگر مشکلات فیزیکی مانند جریان خون و بینایی بوجود آید، سیترین می تواند راهگشا باشد.

ست جواهر سیترین

سنگ سیترین در گردنبند طلا

استفاده از سنگ سیترین در گردنبند طلا و زیباتر در گردنبند طلا بلند بسیار زیبا خواهد بود و شما را در بهره مندی از خواص آن یاری می کند. همراه داشتن سنگ سیترین حتی در گردنبند طلا مردانه و یا بصورت نگین انگشتر، کمک به انتقال انرژی مثبت و ایجاد اعتماد به نفس در شما خواهد بود.