تا چه اندازه با طراحی جواهرات و طراحان جواهرات کریستین دیور و سبک های آنها اشنا هستید؟

کریستین دیور، طراح معروف، که امپراطوری طراحی لباس زنانه خود را در سال ۱۹۴۶ پایه‌ریزی کرد، در سال 1947 این برند مطرح را در پاریس به همین نام تأسیس کرد.

طراح جواهرات کریستین دیور

خیاطی زنانه‌دوزی کریستین دیور، تنها بخشی از خانه دیور است، که لوازم مختلفی شامل:

  • لباس زنانه
  • وسایل لوکس
  • لباس‌های مردانه و جواهرات

را تولید می‌نماید. امروزه دیور ۱۶۰ بوتیک در سراسر دنیا را  اداره می‌نماید.

او در سال 1957، در سن 52 سالگی درگذشت و ایو سن لورنت (Yves Saint Laurent) را به عنوان مدیر خلاق دیور جانشین خود قرار داد.

طراح جواهرات کریستین دیور

رقبای زیادی برای این شرکت وجود دارند، که شناخته شده‌ترین آنها عبارتند از:

  • شنل
  • لویی ویتون
  • گوچی
  • ورساچه

برای بخش طراحی جواهرات برند دیور، طراحان بی نظیری فعالیت کردند که در اینجا با برخی از آنها و کارهایشان آشنا می شویم.

طراحی جواهرات و طراحان طراحی جواهرات کریستین دیور

طراح جواهرات کریستین دیور

طراح جواهرات شرینر(Shreiner)

شرینر جواهرات زیادی برای Dior نساخته است و اطلاعات زیادی در مورد او در دست نیست، اما جواهرات او از بهترین جواهرات و از خوش ساخت ترین آنها است. شرینر از ترکیب رنگ های غیرمعمول، مقیاس بزرگ و لایه های سنگی استفاده کرد، هر قطعه یک کار هنری بود. جواهرات او دست ساز بود و در تولیدات کوچک ساخته می شد.

طراحی جواهرات شرینر

طراح جواهرات کرامر(Kramer)

کرامر قطعات تزئینی را با کریستال های Swarovski aurora borealis ، و مرواریدهای مصنوعی باروک تولید کرد. او علاقه زیادی به طرح های غنی از سنگ داشت و دوست داشت کارهای خود را با شیشه های بافت دار یا "خرده" ، دانه های کریستال، مرواریدهای رنگی و انواع میناهای رنگی تزئین کند.

طراح جواهرات کرامر

طراحی جواهرات VINTAGE توسط کرامر

هنگامی که کسی از جواهرات نام می برد، احتمالاً آنچه برای بسیاری از ما به ذهن خطور می کند قطعات افسانه ای سنگین بدلیجات دهه 1950 است. یکی از برجسته ترین نام ها در این سبک جواهرات کلاسیک، کرامر بود.

طراح جواهرات کرامر

لوئیس کرامر در سال 1943 شرکت Kramer Jewelry Creations ، Inc را تأسیس کرد. اندکی پس از آن دو برادرش هری و موریس (Harry and Morris ) به صحنه آمدند و مسئولیت های تجاری این شرکت را به عهده گرفتند تا به لوئیس اجازه دهند روی طراحی جواهرات تمرکز کند، در زمانی که بسیاری از تولید کنندگان جواهرات در پراویدنس، رود آیلند، کرامر (Providence, Rhode Island, Kramer )فعالیت می کردند، آنها خانه خود را در شهر نیویورک ساختند. در حالی که آنها تمام قطعات خود را طراحی می کردند، اغلب تولید واقعی آنها برای شرکت های دیگر مانند Delizza & Elster انجام می شد.

سنجاق کرامر نیویورک با بدلیجات برنز

سنجاق کرامر نیویورک با بدلیجات برنز

این شرکت بیشتر به خاطر پارچه ها (ست ها) و بدلیجات با کیفیت بالا و معمولاً اتریشی معروف بود. در بین مواد اولیه مورد استفاده آنها، مواد دیگری مانند شیشه هنری گاهی در طراحی ها گنجانده می شد. آنها همچنین طلا و جواهر را برای شرکت های دیگر طراحی کردند، از جمله دیور در دهه 1950 و 60S و Geoffrey Beene در دهه 1970.

گردنبند Vintage Kramer NY صورتی و مشکی بدلیجات

گردنبند Vintage Kramer NY صورتی و مشکی بدلیجات

 

علاوه بر قطعات کلاسیک، سبک دیگری که به کرامر مرتبط بود، سنجاق های گل افسانه ای آنها در بدلیجات و یا میناکاری بود.

ست گوشواره و گوشواره گل شیشه ای دهه 1960

ست گوشواره و گوشواره گل شیشه ای دهه 1960

در ساخت جواهرات آنها بدلیجات معمولاً قلاب دار می شدند. پشت قطعات قبلی یا با طلا اندود شده بودند یا رودیم که یک فلز براق نقره ای است. قطعات بعدی در دهه 60 و 70 به جای صاف بودن، دارای بافت پشت بودند.

قطعات دیور معمولاً برای شناخت جواهرات اصل، توسط کرامر با علامت گذاری کریستین دیور مشخص می شوند. همچنین ممکن است بر پشت کارها، Dior توسط Kramer یا Kramer را برای Dior مشاهده کنید.

 شناخت جواهرات اصل

میچل مایر(Mitchel Maer)

میچل مایر به دلیل استفاده جسورانه از رنگ مشهور است، خلاقیت های جسورانه بدلیجات او مکمل لباس شب، طراحی شده توسط دیور در طول دهه 1950 بود. طراحی جواهرات میچل از نظر فنی بسیار پیشرفته بوده و اغلب از زیبایی شناسی ویکتوریایی الهام گرفته شده است. قطعات ساخته شده از میچل مایر بسیار دیده می شود و تعداد کارهای او بسیار است، به خصوص سنجاق های گلدار و تک شاخ او.

به خصوص سنجاق های گلدار و تک شاخ دیور

هنکل و گروسه (Henkel and Grossé)

هنكل و گروسه در ساخت قطعات فلزی به رنگ طلا تخصص داشتند، اما برای دیور نیز مجموعه های بسیار زیبا از بدلیجات را تولید كردند. تمام جواهرات آنها دست ساز و با طراحی های خیره کننده بود. شرکت Grossé Jewellery حق تولید و فروش مجموعه مجموعه Christian Dior Bijoux را دارد.

طراحی جواهرات بدل هنكل و گروسه دیور

راجر اسکاما(Roger Scemama)

اسکاما به خاطر طرح های فلزی طلای مجلل و باروک و همچنین زیبایی در اتصال سنگ هایش مشهور بود. او در دهه 1950 برای Dior طرح هایی تولید کرد، طراحی های اسکاما مانند جواهرات مروارید اصل او، با بازگشت به دوران پس از جنگ به مدهای زنانه و عاشقانه تبدیل شد.

جواهرات مروارید اصل دیور

راجر ژان پیر(Roger Jean Pierre)

بین سال های 1947 و 1958، راجر مدیر Maison Francis Winter بود و در آنجا در زمینه جواهرات اصل و لوازم جانبی دیور همکاری کرد. راجر ژان پیر به خاطر طرح های پر زرق و برق خود که در کنار بدلیجات قرار دارد و با دقت در الگوهای پیچیده تنظیم شده است، مشهور است.

طراحی راجر ژان پیر دیور

فرانسیس وینتر(Francis Winter)

فرانسیس وینتر به دلیل استفاده از سنگ های حجاری شده در مقیاس بزرگ سواروسکی در رنگ های خیره کننده در سرویس جواهرات اصل مشهور است. رنگ ها شامل "آبی برمودا" و "هلیوتروپ" بودند. Winter از حق انحصاری استفاده از سایه آبی مایل به قرمز "Heliotrope" در قطعات خود برخوردار بود.

Heliotrope

ژوزت گریپویکس(Josette Gripoix)

خانه Gripoix برای طراحان مختلف از جمله Chanel ، Givenchy و Dior طراحی جواهرات شیشه ای درست می کند. این صنعتگران ماهر فرانسوی، اجزای شیشه ریخته شده را به همراه مهره ها، کابوچون ها و مرواریدهای روکش دار کامل کردند.

طراحی جواهرات شیشه ای

رابرت گوسنس(Robert Goossens)

گوسنس عاشق مخلوط کردن سنگ های اصلی و جعلی بود، به شدت تحت تأثیر آثار مالت، بیزانس و رنسانس بود. وی در طراحی های جواهرات خود از کریستال سنگ، برنز، صدف و مروارید طبیعی و رنگی استفاده کرده است. جواهرات مروارید اصل گوسنس بسیار زیبا هستند.

جواهرات مروارید اصل گوسنس

CHORISTIAN DIOR جواهرات اصل ساخته شده توسط طراحانش را علامت گذاری می کند.

بیشتر جواهرات Christian Dior دارای تاریخ هستند و از سال 1947 تاکنون تغییرات مختلفی در لوگوی آن بوجود آمده.

تشخیص کارهای ساخته شده طراحان جواهرات فرانسوی دشوار است. گاهی اوقات، بر روی جواهرات اصل آنها "ساخت فرانسه" علامت گذاری شده است، اما مجموعه داران اغلب برای آشنایی با سبک طراحان خاص و مشخص شدن هر کار، به علامت های حک شده بر پشت فلز قطعات توجه و اعتماد می کنند.

 

کرامر مارکس(Kramer Marks)

علامت گذاری بر روی قطعات جواهرات اصل Christian Dior by Kramer"، "Dior by Kramer یا "Kramer for Dior" است.

 

هنکل و گروسه مارکس(Henkel and Grossé Marks)

طراحی جواهرات اصل تولید شده توسط هنکل و گروس مشخص شده بود اما از دهه به دهه دیگر متفاوت است. در دهه 1950، جواهرات با عنوان "Dior West Germany" علامت گذاری شده بودند. یا "ساخت آلمان برای کریستین دیور" (سال تولید در برخی مشخص شده است اما نه در همه). در دهه 1960 و 1970، "Chr.Dior" ، نماد حق چاپ و سال ساخت بر روی قطعات مشخص شد و در دهه 1980 به همراه نماد حق چاپ و سال ساخت به "Christian Dior" تغییر یافت.

طراحی جواهرات اصل هنکل و گروسه مارکس