دیور به خاطر جواهرات فوق العاده زنانه ای که از طبیعت، آسمان و عشق الهام گرفته است، مشهور است. کالکشن های زیبای دیور همواره مورد توجه و علاقه دوستداران این برند بوده و هست. در این مقاله قصد داریم شما را با کالکشن های جدید برند دیور آشنا کنیم.

کالکشن های جدید برند دیور

خانم ویکتور دو کاستلان (Dior’s Victoire de Castellane )، 20 سال طراح جواهرات در خانه مد دیور، در کتاب جدیدی در مورد فعالیت های خود در خانه جواهرات جدید برند دیوراز A تا Z  و احساساتش صحبت های جالبی داشت.

ویکتور دو کاستلان عاشق کلمات و جناس است. مدیر خلاق Dior Joaillerie در نامه ای با اشاره به چگونگی “کم کم ناپدید شدن دیکشنری ها” گفت: “وقتی کودک بودم ، دوست داشتم به دنبال کلماتی باشم که نمی دانستم.” وامروز، او نوشت، یک فرهنگ لغت “به یک سوغات خوب تبدیل شده است”.

بنابر این مناسب به نظر می رسید که اولیویه گابت، مدیر موزه هنرهای تزئینی پاریس، قالبی را برای بزرگداشت 20 سال حضور خانم دو كاستلان در دیور پیشنهاد دهد. او نوشته های “Dior Joaillerie: The A to Z of Victoire de Castellane” را نوشت که در 8 سپتامبر توسط Rizzoli منتشر شد.

Dior’s Victoire de Castellane )، 20

خانم de Castellane ، مدیر خلاق Dior Joaillerie.

عدم تقارن مشخصه جواهرات جدید و قدیم Dior

از زمان تأسیس این بخش در سال 1998، با مسئولیت و خلاقیت خانم de Castellane. به عنوان مثال می توان به زمرد و یاقوت کبود خارج از مرکز و گوشواره های نامتقارن مجموعه های Gem Dior 2019 و 2018 ورسای وی اشاره کرد. این طراح خلاق در جمله ای چنین گفته است: “همه ما نامتقارن هستیم.”

گوشواره دیور

کالکشن جزیره بلادون (Belladone Island )

جزیره خیالی که در سال 2007 از یک مجموعه جواهرات ظریف با رنگ شفاف الهام گرفته از گیاهان خارق العاده مانند:

  • Reina Magnifica Sangria، گردنبند زنانه  طلای سفید با الماس
  • تورمالین های Paraiba
  • یاقوت و گارنت های دمانتوئید

جواهرات ظریف دیور

کالکشن شر دیور (Cher Dior)

خانم دی کاستلین گفت: که او از این عبارت برای شروع بسیاری از نامه های خیالی به بنیانگذار خانه جواهرات جدید برند دیور (که در سال 1957 درگذشت) استفاده کرده است. وی گفت: “به نظر من كاملاً محترمانه است كه كسی را كه بنیانگذار خانه ای است كه در آن كار می كنیم فراموش نکنیم.

کالکشن شر دیور

یکی از ساخته های خانم de Castellane در این کتاب گردنبندی زیبا از مجموعه 2011 Le Bal des Roses است.

گردنبند کالکشن Le Bal des Roses جواهرات جدید برند دیور

طرح میتزا (Mitzah )

لباس چاپ پلنگ میتزا بریکارد از مجموعه میتزا که خانم de Castellane در سال 2003 طرح این حلقه را از آن الهام گرفته است، که شامل حلقه های باز طلای زرد به شکل پنجه پلنگ و دارای لکه هایی از لاک سیاه بود.

حلقه طرح میتزا

کالکشن زیر حرف N (Under the letter N )- به گفته این طراح خوش ذوق: یک ورودی کوتاه برای “نه” وجود دارد: “کلمه ای که هرگز در آتلیه جواهراتمان نمی شنوم، زیرا همه چیز در آنجا امکان پذیر است.”

کالکشن Under the letter N

انگشتر طلا و الماس انگشتر Archi Dior Bar en Corolle

این انگشتر از کالکشنی زیبا و منحصر بفرد از دیور است.

انگشتر طلا و الماس انگشتر دیور

کالکشن Rose des Vents 2015 ، با الهام از قطب نما در خانه Dior در فرانسه. خانم de Castellane گفت: “در کف خانه دیور در گرانویل فرانسه یک گل شبیه به قطب نما حک شده است و این طرح بود که بلافاصله مرا تحت تأثیر قرار داد.” وی افزود، این طرح “ایده بسیار زیبایی از سفر” را در بر می گیرد و به امضای (Dior Joaillerie) تبدیل شده است.

کالکشن Rose des Vents 2015

سنگ اوپال (Opal )

“هر سنگ در یک سنگ” اینگونه توصیف می شود که خانم de Castellane عقیق رنگارنگ، مورد علاقه خود را اینگونه توصیف می کند. در سال 2017، او کل مجموعه ای را به نام Dior et D’Opales به آن اختصاص داد.

Dior et D'Opales ساعت با سنگ اوپال

مجموعه طلا و جواهر Dior’s Magnificent New

مجموعه طلا و جواهر Dior’s Magnificent New

و در آخرجواهرات جدید کالکشن زیگزاگ (Zigzag )

طراح برجسته دیور گفت: “من دوست دارم بین آزادی و بین دوره ها و منابع الهام ، به صورت رفت و برگشت زیگزاگ بزنم.”

جواهرات جدید کالکشن زیگزاگ (Zigzag )

مواد استفاده شده در جواهرات VINTAGE CHRISTIAN DIOR

جواهرات دیور از کریستال های رنگی و شفاف، مرواریدها و سنگ های نیمه قیمتی مانند اوپال، سیترین و پریدوت ها ، آویزهای های شیشه ای فیروزه ای، سنگ ها و مرواریدهای صورتی، بدلیجات و فلزات طلا استفاده می کند.

 

جمع آوری جواهرات کریستین دیور

Christian Dior برندی است که ارزش جمع آوری آن را دارد. قطعات ارزش خود را حفظ می کنند و با قدیمی شدن و نادرتر شدن، ارزش آنها نیز افزایش می یابد.

نکاتی در مورد خرید جواهرات

VINTAGE CHRISTIAN DIOR

جواهرات Dior متعلق به دهه های 1980 و 90 معمولاً دارای قیمت مناسب هستند. قطعات 1970 و 1980 توسط هنكل و گروسه در تعداد بالاتری از 50 سال تولید شده است و بنابراین یافتن آنها آسان تر است.

اگر در حال خرید آنلاین جواهرات جدید و اصل هستید، تصاویر و توضیحات را به طور دقیق بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که قطعه معتبر است و با توجه به قیمت جواهرات اصل از اصل بودن آن مطمئن شوید.

به دنبال سرویس جواهرات اصل با سنگ های با کیفیت بالا باشید. جواهرات اصل وزن سنگین تری از نظر سنگهای بکار رفته  دارند، احساس سبکی و ارزانی قیمت ندارند. به دنبال مهر حک شده برند یا نام سازنده در پشت قطعه جواهر اصل بگردید و آن را پیدا کنید. توجه داشته باشید علاوه بر جواهرات نقره اصل و طلای دیور، بدلیجات زیبای دیور، از ویژگی های برجسته طرح های دیور است.

جواهرات جدید و قدیم اصل کریستین دیور را از کدام فروشگاه آنلاین خریداری کنم؟

هر قطعه ای که در زمان زنده بودن کریستین دیور ساخته شد، قیمت بسیار بالایی دارد. ست ها کامل تولید شده توسط کرامر برای Dior و قطعات ساخته شده از میچل مایر به تعداد زیاد جمع آوری می شود، به خصوص سنجاق های گلدار و تک شاخ او. جواهرات اوایل کار دیور، ساخته شده توسط گروه طراحان او از جمله رابرت گوسنز، راجر ژان پیر و شراینر(Robert Goossens, Roger Jean Pierre, and Schreiner) طراحی و ساخته شده اند.

حال سؤال این است که جواهرات VINTAGE CHRISTIAN DIOR را از کجا بخریم؟

پیشنهاد من به شما این است:

من اغلب از Etsy خرید می کنم زیرا عاشق بخش گسترده فروش آنها و راحتی در پیدا کردن کالکشن های خاص هستم و از حمایت از مشاغل کوچک احساس خوبی دارم.

دو مغازه Etsy که من برای خرید جواهرات جدید اصل و قدیمی Dior توصیه می کنم:

Dior 4 U و Gemma Redmond Vintage هستند. من همچنین از خرید در eBay لذت می برم. تعداد زیادی از جواهرات اصل و قدیمی Dior در آنجا وجود دارد.

جمع آوری و خرید هرچه بیشتر جواهرات Christian Dior، ارزش سرمایه گذاری بر روی جواهرات اصل این خانه را دارد. اگر عاشق زیبایی کارهای جواهرکریستین دیور هستید و می خواهید تکه ای از تاریخچه مد و جواهرات را داشته باشید، از فروشگاه های Etsy بازدید کنید و یک گنج کوچک برای خود پیدا کنید.