در دو مقاله قبل، در مورد شناخت جواهرات اصل روسیه از زبان ماری بتلی سخن هایی نقل شد و به آنجا رسیدیم که دوست پژوهشگر ما در مورد یکی از افسانه ای ترین یافته هایی که از لحاظ جواهرات روسی بی نظیر است و ماری بتلی با آن روبرو شده بود، پرسید.

شناخت جواهرات اصل روسیه

ماری بتلی اینگونه پاسخ داد که: در مورد شناخت جواهرات اصل روسیه، من کارهای زیادی انجام داده ام،  اتفاقاً هرگز تخم مرغی نداشته ام، اما همیشه امیدوار هستم، شاید من یکی از تخم مرغهای های زیبا و گمشده فابرژه را پیدا کنم.

اما یکی از افسانه ای ترین یافته هایی که از لحاظ جواهرات روسی با آن روبرو شده ام، جواهرات خاصی بودند که هم امپراطورهای ماریا Feodorovna و هم عروس او، الکساندرا فئودوروونا از آنها استفاده می کردند.

ملکه های روسیه در مورد شناخت جواهرات اصل روسیه، آگاهی کامل داشتند. تاج بزرگ رومانوف که با الماس ساخته شده بود از جمله افسانه ای ترین یافته های جواهرات روسی است.

جواهراتی که کنیزهای افتخاری ملکه های روسیه می پوشیدند از جمله جواهرات خاص روسیه به شمار می آید. در آن زمان، بین سال های 2006 و 2008، قیمت طلا و جواهر روسی کاملاً سر به فلک کشید زیرا روس ها هر آنچه را پیدا می کردند می خریدند.

جواهرات اصل ملکه روسیه

دوست پژوهشگر با شگفتی و کنجکاوانه پرسید:

آیا این هنوز درست است؟

اکنون بازارشناخت جواهرات اصل و عتیقه روسی چگونه است؟

ماری بتلی اینگونه پاسخ داد که: کمی کمتر است. می توانم بگویم که بازار با کاهش زیاد تولیدات جواهرسازان و افرادی که شناخت جواهرات اصل روسیه، تبحر آنها است، روبرو نشده.

آمریکایی ها با شناخت جواهرات اصل، در حال بازگشت به بازار هستند زیرا مدتها تحت الشعاع روس ها قرار داشتند، بنابر این این یک پیشرفت خوب است، اما بازار جواهرات روسی همیشه قوی خواهد بود زیرا تعداد کمی از آنها در آنجا تولید می شود و وجود دارد.

کسانی که شناخت جواهرات اصل تخصص انهاست به خوبی از ارزش این جواهرات اطلاع دارند و آنها را در نوع خودشان کم نظیر می دانند.

شناخت جواهرات اصل روسیه

دوست پژوهشگر: بنابراین، ما باید چشمهایمان را باز نگه داریم. من می دانم که شما تورهای جواهرات روسی را به سنت پترزبورگ و مسکو برگزار می کنید با هدف شناخت جواهرات اصل روسیه، که قطعاً در لیست برنامه های آینده من است.

شما وقت خود را در سن پترزبورگ می گذرانید و در مسکو نیستید. درباره تورها بگویید، با توجه به شرایط فعلی جهان و شیوع بیماری کرونا در حال حاضر تورها متوقف شده اند، با اینحال دوست دارم بدانم و من کنجکاو شده ام که چرا تورهای شناخت جواهرات اصل روسیه را در یک شهر برگزار می کنید و نه یک شهر دیگر؟

ماری بتلی: سن پترزبورگ به مدت 200 سال مرکز تولید جواهرات در روسیه بود. اینجا جایی است که جواهرات سازانی با شناخت جواهرات اصل روسیه، بیشتر در آن کار می کردند.

علاقه من از تحقیقاتم درباره جواهرسازان سن پترزبورگ بیشتر شد، به همین دلیل این میل مرا به سن پترزبورگ کشاند.

این کار خیلی سریع انجام شد و برنامه این بود که من در یک کنفرانس شناخت جواهرات اصل روسیه در سال 2016 شرکت می کردم و بسیار عالی بود.

من شرکت در کنفرانس شناخت جواهرات اصل روسیه را دوست داشتم، اما می خواستم بیرون بروم و در شهر گشت بزنم و بفهمم این جواهرسازها کجا هستند و معلوم شد که بسیاری از آنها بسیار نزدیک به یکدیگر و نزدیک به کاخ زمستانی بودند.

جواهرات عتیقه و اصل روسیه

این اتفاق و گشت زدن من در سن پترزبورگ، همه چیز را برای من در چشم اندازی روشن و با هدفی نو قرار داد. یک ماه بعد، من داشتم در مورد بولین در منهتن سخنرانی می کردم.

من این طرح را به انجمن فارغ التحصیلان GIA ارائه دادم  و یکی از دوستانم پیشنهاد داد که ایده ارائه یک تور پیاده روی با دیدن جواهرات سن پترزبورگ و با هدف شناخت جواهرات اصل روسیه را ارائه دهم تا ببینم آیا علاقه ای در شرکت کننده ها و دیگر مردم وجود دارد.

من این پیشنهاد را پذیرفتم و اجرا کردم و به نظر می رسید مردم واقعاً علاقه مند هستند، بنابراین تصمیم گرفتم که این کار را انجام دهم.

جواهرات سن پترزبورگ

من با کسی در سن پترزبورگ، یک برگزار کننده تور فوق العاده که انگلیسی کامل صحبت می کند، همکاری کردم.

ما این تور را انجام می دهیم و از اتاق خزانه الماس و اتاق خزانه طلا در ارمیتاژ بازدید می کنیم که معمولاً بخشی از تورها نیست. حتی در خود ارمیتاژ، من می پرسیدم که اتاق خزانه الماس کجاست، و مردم نمی دانستند. فقط با تور خصوصی می توانید به آنجا بروید.

سپس از کاخ ها بازدید می کنیم. برنامه ما با هدف شناخت جواهرات اصل روسیه کاملا پر است. از طرف دیگر، من با شما موافقم که مسکو، همان جایی است که صندوق الماس در کرملین است، و البته چیزهای خارق العاده ای برای دیدن و شناخت جواهرات اصل روسیه در مسکو وجود دارد.

من قصد دارم در مورد سفر دو یا سه روزه از سن پترزبورگ به مسکو برای تور شناخت جواهرات اصل روسیه تحقیق و بررسی های لازم را انجام دهم و به زودی اگر همه چیز مرتب بود برای تور شناخت جواهرات اصل دو یا سه روزه از سن پترزبورگ به مسکو برنامه ریزی کنم.

جواهرات صندوق الماس در کرملین

دوست پژوهشگر: این فوق العاده و بسیار جذاب به نظر می رسد. تور شناخت جواهرات اصل دو یا سه روزه از سن پترزبورگ به مسکو، شما می توانید به عنوان نفر اول مرا ثبت نام کنید.

ماری بتلی: عالی می شود دوست عزیز.

دوست پژوهشگر: ماری، بسیار متشکرم. این بسیار جالب است و من اطمینان دارم که بسیاری از مردم از این پس کنجکاو هستند و منتظر که شرایط عادی شده و شما با یک برنامه ریزی دقیق، تاریخ مناسبی را در مورد برگزاری تور شناخت جواهرات اصل دو یا سه روزه از سن پترزبورگ به مسکو، اعلام کنید تا بتوانند در مورد تاریخ جواهرات روسیه و شناخت جواهرات اصل روسی اطلاعات بیشتری کسب کنند.

ماری بتلی:  ممنون

شناخت جواهرات اصل

دوست پژوهشگر ما: آنها می توانند در وب سایت ما، یعنی وب سایت فروشگاهی هاتف ساعتچی، درباره این تورها و شناخت جواهرات اصل روسی اطلاعات بیشتری کسب کنند. در اینجا این گفتگو را به پایان می رسانیم.

در مقالات دیگر با مهمانهای سرشناس و آگاه دیگری در زمینه و شناخت جواهرات اصل صحبت خواهیم کردو با دنیای حرفه ای آنها در شناخت جواهرات اصل آشنا می شویم.