زندگینامه فرح خان علی

فرح خان علی اولین طراح طلا و جواهرات زیبا و شیک هند است. او متولد 28 دسامبر 1969 در بمبئی هند، گوهر شناس و طراح جواهرات در هندوستان است. به نظر او، همه آنچه در جهان می درخشد، طلا است. او نام تجاری طلا و جواهرات زیبا و شیک خود را “فرح خان” گذاشت و تجارتش را در سال 2004 راه اندازی کرد.

گوشوره ای طراحی فرح خان

طلا و جواهرات زیبا و شیک فرح خان، جزو جواهرات زیبایی بوده که در 15 سال گذشته توسط این برند طراحی و تولید شده، که می توان آنها را از نظر نوع طراحی و ساخت و بخصوص خلاقیت بکار رفته در آنها، در دسته بهترین برندها قرار داد. فرح خان علی، فردی از یک خانواده مشهور و ثروتمند است که اغلب تصور می شود که در رسیدن به این موفقیت ها و در تمام طول زندگی خود، به آسانی و با استفاده از عناوین میراثی به آنها دست یافته، ولی باید گفت برای او اینگونه نبوده است.

جواهرات فرح خان در سینمای هند

زندگی خصوصی خالق طلا و جواهرات زیبا و شیک فرح خان

در مورد زندگی خصوصی خالق طلا و جواهرات زیبا و شیک بهتر است بدانید که، فرح خان در سال 1999 با دی جی عقیل ازدواج کرد. آنها دارای دو فرزند هستند، یک پسر با نام آزان (Azaan) و یک دختر با نام فیزا (Fizaa). او از یک بازیگر، کارگردان و تهیه کننده مشهور با نام سنجای خان (Sanja Khan) و یک طراح داخلی با نام زارین کاتراک (Zarine Katrak ) متولد شد. او سه خواهر و برادر دارد: سوسن خان (Sussanne Khan )”همسر سابق بازیگر مشهور بالیوود هریتیک روشن”، سیمون خان آرورا (Simone Arora ) “یک طراح هندی” و زاید خان (Zayed Khan ) “تهیه کننده و بازیگر فیلم هندی”.

گردنبند جواهر طراحی فرح خان

فرح خان علی، با عناوینی چون، دختر بازیگر مشهور، بزرگترین خواهر و برادرش خانواده ای مشهور و در کنار نقش همسری و مادری، در کنار همه این نقش ها، فرح خان علی نیز یک طراح و یک هنرمند و خالق طلا و جواهرات زیبا و شیک است. فرح خان علی، که یک متخصص واقعی طبیعت و زیبایی شناسی است، هرگز خود را محدود به انتظارات دیگران، و آنچه صنعت برای او تعریف می کند، نکرده است.

انگشتر جواهر طراحی فرح خان

 

کتابی از دیدگاه های فرح خان علی یک زندگی جواهرنشین ” A Bejeweled Life “

در کتابی چندین صفحه ای، با سرپرستی و ویرایش پائولا دلوکا و انتشارات Rizzoli، تصویری باشکوه از دیدگاه های فرح خان علی (Farah Khan Ali)، سفر و زندگی وی به تصویر کشیده شده است.

آنچه از رو در روی هم قرار گرفتن فرح خان علی و خانم دو لوکا در راه رسیدن به فرودگاه آغاز می شود، در یک سفر هنری شکل گرفته است که به دنیای زیبا و خاص طلا و جواهرات

زیبا و شیک ختم می شود. کتاب” A Bejeweled Life ” به پنج فصل تقسیم شده است، که هر یک دنیای زیبایی را نشان می دهد.

او می گوید: “این کتاب فقط در مورد طلا و جواهرات زیبا و شیک من نیست. این کتاب مخصوص طراحان و افرادی است که می خواهند خلاقیت داشته باشند و الهام بگیرند.

من از آثار هنری و عکاسی از آنها الهام گرفته ام و سعی کرده ام روند چگونگی طراحی طلا و جواهرات زیبا و شیک را با الهام نشان دهم. این کتاب همچنین یک سفرنامه است که من شهرهایی را که به آنها سفر کرده ام و الهاماتی که از این سفرهایم گرفته ام را تحت پوشش قرار داده ام.

زندگینامه طراح جواهرات فرح خان علی

فصل اول کتاب ” A Bejeweled Life “

اولین فصل “روان بودن” است، که معنویت طراح، مسخ او و نحوه تغییر خودش در جریانی جدید را توصیف می کند.

“من یاد گرفته ام که به جای اینکه با جریان حرکت کنم، جریان شوم”. “امروز من بین بسیاری از نقش های مختلف، بدون زحمت حرکت می کنم”. “تکامل یک فرآیند منفعلانه نیست: به حضور فعال و تعهد پرشور شما احتیاج دارد”.

گردنبند طلا فرح خان

فصل دوم کتاب ” A Bejeweled Life “

طراح طلا و جواهرات زیبا و شیک، با عظمت و صنعتگری کاخ ها مسحور شد و بنابر این فصل دوم  “یک کار سلطنتی”، برخی از پرتره های فرح خان علی، در کاخ ها را نشان می دهد که از بزرگترین عملکرد یک معماری قوی و میراث فرهنگی اصیل برخوردار است.

دستبند مروارید فرح خان

فصل سوم کتاب ” A Bejeweled Life “

فرح خان علی (Farah Khan Ali)، به خاطر ترسیم طبیعت ، گیاهان و جانوران در طراحی های طلا و جواهرات زیبا و شیک مشهور است. الهام او سفرها، فرهنگ ها و افرادی است که می بیند و ملاقات می کند.

بنابراین فصل سوم “طبیعی” نهادی یا فطری و با لغت “Naturalia” است، که لحظاتی از منبع الهام و خلاقیت ثابت او را در طراحی های طلا و جواهرات زیبا و شیک به تصویر می کشد.

طراح طلا و جواهرات زیبا و شیک فرح خان علی

فصل چهارم کتاب ” A Bejeweled Life “

فصل چهارم، “گل رز”، شعری است برای شعر، عشق و همه چیز های عاشقانه در طراحی های طلا و جواهرات زیبا و شیک فرح خان علی. این طراح خاطرات خود را به کشمیر بر می گرداند، جایی که بسیاری از تعطیلات خود را در آنجا گذرانده است.

خلاقیت در طراحی های طلا و جواهرات زیبا و شیک فرح خان علی

فصل پنجم کتاب ” A Bejeweled Life “

فصل آخر کتاب “Surreal Vision” نام گرفته، هنر ردیابی زیبایی در هرج و مرج، و شامل هنر در تناقض و الهام گرفتن از مناظر است. در این فصل، طراح طلا و جواهرات زیبا و شیک اعتراف می کند که از تضاد های شهر ها، بافت ها و رنگ ها برای طرح های جواهرات گرافیکی خود کمک گرفته است.

طرح انگشتر جدید فرح خان

این کتاب شامل ثبت لحظات و شکل گرفته از طلا و جواهرات زیبا و شیک است که با طلای 18 عیار ساخته شده اند و رندر هایی با منظره، معماری و تصاویر حیوانات هیجان انگیز، گرفته شده با لنز های دوربین طراح خلاق، همه چیز به زیبایی با نوشته های کوتاه از وی، برخی نقل قول ها و برخی شعر های مولانا گره خورده است.

تصویرگری این کتاب همچنین شامل آثار چندین هنرمند است که همه آنها الهام بخش کار های طلا و جواهرات زیبا و شیک، فرح خان علی هستند.

نیم ست جواهر زیبا فرح خان

نمایشگاهی از آثار طلا و جواهرات زیبا و شیک فرح خان علی

درهند نمایشگاهی از آثار بسیار نفیس از طلا و جواهرات زیبا و شیک، فرح خان علی، در استودیوی محبوب او در بمبئی برگزار شد. استودیو با آرایش زیبایی، دقیقاً مانند خود کتاب فرح خان علی، دارای پنج بخش بود که هر کدام به دنیای زیبایی توجه داشت. بخش ها نمایی از دید او بودند و معنی و پیام او در کتابش را به تصویر می کشید. با هر بخش، یک مجموعه سفارشی از طلا و جواهرات زیبا و شیک همراه بود. مجموعه ناتریالیا مورد علاقه بسیاری از بازدیدکنندگان شد، با گردنبند ها و انگشتر هایی که طاووس و برگ هایی را با پیچیدگی های سخت و کوشش به تصویر می کشید.

مجموعه ناتریالیا طلا و جواهرات فرح خان علی

پیش از آغاز نمایشگاه، نزدیکان و عزیزان وی در مورد فرح خان علی و طلا و جواهرات زیبا و شیک او صحبت می کردند، حکایت ها و حوادثی را به قدری شخصی و صمیمانه به اشتراک می گذاشتند که بلافاصله قلب انسان را لمس می کرد.

زاید خان، برادر طراح خلاق طلا و جواهرات زیبا و شیک و بازیگر بالیوود، با شعری زیبا میزبان نمایش بود. فرح خان علی، طراح طلا و جواهرات زیبا و شیک، در مورد چرا و چگونگی انتخاب این پنج عنصر صحبت کرد و اینگونه روند تدوین این کتاب را روشن ساخت.

افراد خانواده ی او یکی یکی، پدر و مادر، خواهر و برادر، همسر و فرزندانش، چند کلمه ای را به اشتراک گذاشتند و به او تبریک گفتند.