شنل یکی از خانه های مد و لوکس فرانسوی است که در سال ۱۹۰۹ توسط یک طراح لباس و بازرگان فرانسوی مشهور به نام گابریل کوکو شنل تأسیس شد. با این حال داستان نام تجاری شنل در سال 1883 آغاز شد، زمانی که گابریل “کوکو” شانل متولد شد. در این مقاله شما را با تاریخچه برند شنل و برخی محصولات لاکچری این برند آشنا می کنیم.

خرید اقساطی طلا حتی برند شنل

زندگینامه گابریل بنهور “Gabrielle Bonheur” معروف به “کوکو شنل”

گابریل بنهور (Gabrielle Bonheur) معروف به “کوکو” شنل، در نوزدهم آگوست 1883 در یک خانواده فقیر متولد شد، شغل پدرش دستفروشی بود و به علاوه او 4 فرزند دیگر هم در خانه بودند. مادر شنل درست زمانی که او 12 سال بیشتر نداشت بر اثر بیماری سل درگذشت. با فوت مادر اوضاع خانواده بکلی دگرگون شد و پدرش تصمیم گرفت او را به یتیم خانه صومعه “اوبازین” روم ببرد. شنل هفت سال از سال های زندگیش را در دوران نوجوانی در پرورشگاه گذراند و اگرچه طی شدن این سال ها برای او سخت و دشوار بود، ولی با اراده ای که داشت تصمیم گرفت با یادگیری خیاطی به خوبی از زمانش در آنجا استفاده کرده و مهارت هایی در این زمینه بدست آورد. شنل خوب می دانست که هرچه در آن زمان و شرایط وحشتناک بیآموزد، در سال های بعدی زندگیش که از آن مکان رها می شود بسیار به او خدمت خواهد کرد.

خرید اقساطی طلا گردنبند مروارید شنل

تاریخچه برند شنل (Chanel)

Chanel یکی از خانه های مد و لوکس فرانسوی است که در سال ۱۹۰۹ توسط یک طراح لباس و بازرگان فرانسوی مشهور به نام گابریل کوکو شنل تأسیس شد. سبک های شیک اسپورت و راحتی او، به عنوان استانداردی برای لباس زنانه راحت و سبک، جایگزین سبکهای دیگر شد که چندان راحت نبودند. این نماد مد همواره مورد ستایش قرار گرفته. محصولات خاص او همواره در کنار زنان و برای راحتی آنها بوده و تشویق کننده زنان است برای پرداختن به این مطلب که در کنار توجه به مد و شیک پوشی، خود را از محدودیت رها کنند و راحتی را با شیک پوشی و در کنار هم داشته باشند. او نیم تنه ها و لباس های با طرح های پیچیده و آزار دهنده را برای راحتی جسم زنان، تبدیل به لباس های راحت و آزاد کرد، ولی در عوض نوعی از مد در قالب شیک و مدرن را ابداع کرد. شنل تمرکز خود را روی لباس های بلند و آزاد و لوازم جانبی زنان گذاشت. این شرکت متعلق به آلن ورتهایمر و جرارد ورتهایمر (Alain Wertheimer and Gérard Wertheimer)، نوه های پیر ورتهایمر (Pierre Wertheimer) است که یک شریک تجاری اولیه کوتور کوکو شانل (couturière Coco Chanel)  بود. طراحی های جواهرات شنل توسط بسیاری از هنرمندان مورد استفاده قرار گرفته اند که می توان از افراد مشهوری چون: مرلین مونرو، کاترین دنوو، کایرا نایتلی و ژانگ زیی هستند.

اولین محصولات و اکسسوری های برند شنل تقریباً 100 سال قبل وارد بازار شدند که مصادف است با دهه 1920 که زمان به ثمر نشستن آن بود. گابریل شنل با جواهر سازان و طراحان لباسی شروع به همکاری کرد که در کار خود خبره بودند و جزو صاحب نظران در زمینه طراحی جواهرات و طراحی و دوخت لباس های خاص بودند، تا بهترین مدل ها و زیباترین محصولات را با خلاقیت های خود به وجود آورد. شنل همواره طالب ترکیب اکسسوری ها بود. او دوست داشت ترکیبی از مواد طبیعی و مصنوعی ایجاد کند. برای لباس هایی که طراحی می کرد، لوازم جانبی و اکسسوری های جواهر با سنگ های قیمتی و متناسب با آن را خلق می کرد و در کنار هم ارائه می داد.

اکسسوری شنل

در سال 1932، شنل اولین و تنها مجموعه جواهرات بینظیرش را با نام کالکشن Bijoux de Diamants ارائه داد. خانه شنل تا سال 1993 که این برند یک گالری جواهرات تماشایی و زیبا را در کاخ وندوم پاریس افتتاح کرد، جواهرات خاصی طراحی و رونمایی نکرد.

گفته می شود گابریل شنل در طراحی های خود، از تجربیات زندگی اش استفاده کرده است، اما با دقت در تلفیق اکسسوری های همراه با لباس های طرح او، به وضوح می توان برخوردهای هنری و اجتماعی او را الهام بخش در طراحی هر قطعه از لوازم جانبی و سبک های مورد استفاده اش در طراحی لباس دانست.

کالکشن لباس و اکسسوری شنل

 

شنل در حین آموزش، یاد گرفت كه برای بکارگیری و متفاوت بودن هنر خیاطی خود، باید از استعداد و تخیل نیز استفاده کند و ترفندهایی فراتر از مهارت های پایه ای كه راهبه های پرورشگاه قادر به آموزش آنها بودند، در طرح های خود بکار گیرد. شنل در سن 18 سالگی، یتیم خانه را ترک کرد و چون در طی سال ها خیاطی در پرورشگاه، عاشق طراحی و دوخت لباس شده بود، به عنوان یک خیاط محلی مشغول به کار شد. در این زمان شنل با حس دیگری در کشاکش بود و آن علاقه او به خواندن بود. با اشتیاق و با امید به خواننده شدن، زندگی حرفه ای کوتاهی در این زمینه داشت، و بر طبق نقل قول هایی، در طول روزهای خوانندگی بود که نام مستعار Coco را برای خود برگزید، که همین نام برای او ماندگار شد.

امروزه جواهرات برند شنل با نشان این برند بسیار مورد علاقه زنان و دختران است و با خرید اقساطی طلا از فروشگاه اینترنتی خرید آنلاین طلا و جواهر هاتف ساعتچی، به راحتی صاحب گوشواره یا آویزی از شنل شوید.

جواهرات شنل

زندگی احساسی شنل تلاطم های بسیاری داشت و البته این روابط احساسی او را در پیشبرد اهداف تجاری اش یاری کرد. اولین کسی که در مسیر شنل قرار گرفت بالسان، میلیونر فرانسوی جذاب بود. شنل که از دامان فقر آمده بود، در دنیای کاملاً متفاوتی با بالسان قرار گرفت و بالسان او را غرق در الماس ها، لباس های گران قیمت، رشته های مروارید و دیگر تجملاتی کرد که در آن زمان برای هر زنی دوست داشتنی بود. رابطه شنل با مرد ثروتمندی چون بالسان، سرآغاز رشد در حرفه و تجارتش بود. بعد از مدتی، شنل سرگرم طراحی کلاه زنانه شد، و این سرگرمی برای او به سرعت به علاقه تبدیل شد و برای پرداختن به علاقه و هدفی که در سر داشت، بالسان را ترک کرد. با این حال، قبل از اینکه آنها از هم جدا شوند، بالسان به شنل کمک کرد تا در سال 1909 در خیابانی در منطقه 1 پاریس، مغازه کلاه و لباس خود را افتتاح کند و این اولین فروشگاه شنل بود که با تکیه بر ثروت بالسان و استعداد و همت شنل شکل گرفت.

 شنل و بالسان

کالکشن هایی از جواهرات شنل

چهار نوع جواهرات Chanel را می توانید در بازار پیدا کنید؟ Vintage ، Costume ، Fine or High Jewelry چهار دسته مختلف هستند که مشتری هنگام جستجوی یک جواهر Chanel می تواند با آنها روبرو شود. ابتدا جواهرات وینتیج لباس شنل را دارید که اغلب در فروشگاه های دست دوم یا خانه های حراج یافت می شود. سپس جواهرات تخصصی تر یا Costume وجود دارد، قطعات معاصر که به راحتی مشاهده می شوند و مجموعه های جواهرات زیبا به راحتی قابل تشخیص هستند و در میان آنها می توانیم گل کاملیا یا شیر را مشاهده کنیم. آخرین و مهمترین چیز قطعات High-Jewelry است که دستیابی به آنها سخت است و اغلب مستقیماً به کلکسیونرها فروخته می شود. هر قطعه جواهرات شنل، سبک و ویژگی های خاص خود را دارد، اما همه آنها شامل همه چیزهایی است که کوکو شانل می پسندد و دوست دارد!

مدل جواهرات شنل (chanel)

در دهه 1930، بیشتر جواهرات شنل اقلامی بودند که لباس های مارک را تکمیل می کرد. اینها جواهرات لباس هستند، داشتن جواهرات با هدف تزئین برای “لباس” یا لباس های خاص مد. در این مدت، برخی از این جواهرات با این لباس ها به فروش می رسید. تصور کنید که لباس و جواهرات را با یک خرید تهیه کنید! اما تأیید اصالت این قطعات در بازار امروز دشوار است. گفته می شود، هنوز بسیاری از اقلام Vintage Chanel برای فروش وجود دارد. این قطعات با کیفیت بالا و به گونه ای ساخته شده اند که هنوز هم تا به امروز محبوب هستند! یک چیزی که کوکو دوست داشت، ترکیب سنگ های نیمه قیمتی جعلی و واقعی بود. به این ترتیب استفاده آنها از مرواریدهای تقلبی بزرگ با سنگ های قیمتی واقعی به هم پیوست. این به مشتریان اجازه می دهد تا طرح های مینیمالیستی مد شنل را با لایه های زیادی از جواهرات لباس، ست کنند. این مفهوم انباشته شدن روی لوازم جانبی جواهرات به دلیل هزینه زیاد با جواهرات خوب امکان پذیر نیست. علاوه بر این، کسانی که می توانند از جواهرات گران قیمت استفاده کنند، همیشه نمی خواهند آنها را در ملاء عام فرسوده کنند. این مفهوم از جواهرات لباس و به صورت عمده برای مشتریان بسیار جذاب بود.

در حال حاضر، جواهرات لباس هنوز یکی از دسته هایی است که شانل به فروش می رساند. این آیتم ها را می توانید در فروشگاه های آن پیدا کنید، با برخی از سبک های برتر آنها در فصل. شنل تمایل دارد یک مجموعه بهار-تابستان، مجموعه کروز و مجموعه پاییز-زمستان را ارائه دهد. در این اقلام از پارچه، مینا، مروارید بدلی، کریستال و شیشه استفاده می کنند. همه این موارد با استفاده از اقلام شبیه سازی شده یا سنگ های نیمه قیمتی در ترند جواهرات لباس جای می گیرد. مجموعه بهار-تابستان 2018 آنها شامل پوست گوساله ای است که از طریق فلز با قفل های مینایی بافته شده است.
کالکشن جواهرات برند شنل(chanel)

عمده جواهرات برند شنل در دسته جواهرات زیبا نگهداری می شوند. این رده را می توان در دهه 1920 جستجو کرد. کوکو شانل در یک مهمانی شام دوک فولکو دی وردورا ” Duke Fulco di Verdura” را ملاقات کرد و سپس او را به عنوان طراح نساجی استخدام کرد. گابریل شانل به سرعت متوجه شد که می تواند کارهای بیشتری با جواهرات انجام دهد، قبل از اینکه او را به عنوان طراح اصلی طلا و جواهر شنل استخدام کند، او را مجبور به کار بر روی برخی از جواهرات شخصی خود کرد. با ارزش ترین پروژه آنها با هم، دستبند های مینای سفید دارای یک صلیب طلا با سنگ های نیمه قیمتی و قیمتی کابوچون هستند که هم صلیب و هم دستبند کاف را تزئین کرده اند. امروزه، همچنان استفاده و ترکیب سنگ های قیمتی، نیمه قیمتی و گرانبها را در مجموعه جواهرات زیبا مشاهده خواهید کرد. نمونه کاملی از آن مجموعه گالری کنونی است که در آن مالاکیت، تورمالین و الماس را خواهید دید که همه روی یک قطعه قرار دارند. در مجموعه کاملیا می توانید اقلامی با سرامیک و الماس پیدا کنید. این تصور از مخلوط کردن مواد با کیفیت بهتر و مواد کمتر، با کوکو شروع شده و تا امروز ادامه دارد.

آیا جواهرات شنل واقعا ارزشش را دارد؟

خط جواهرات شنل واقعاً امتحان زمان را پس داده است. این اقلام از صنایع دستی و کارهای هنری زیبا ارزش هزینه هر پنی را دارند. با توجه به اینکه Vintage Chanel ارزش خود را به شدت حفظ کرده است، فقط می توانیم فرض کنیم که همین اتفاق در مورد اقلام معاصر نیز خواهد افتاد. کوکو شنل نه تنها الهام‌ بخش خط جواهرات شنل، بلکه برای سایرین نیز اینگونه بوده و همچنان ادامه دارد. استفاده آنها از کالاهای باکیفیت و صنعتگران زبردست، باعث می شود که اقلام آنها ارزش داشته باشند.

آیا جواهرات شنل واقعا ارزشش را دارد؟

کوکو شنل با وسواس و دقت خاص خودش خط تولید جواهرات را ایجاد کرد. عشق او به ترکیب جواهرات گران ‌قیمت با قطعات مقرون ‌به‌ صرفه‌تر منجر به جواهراتی شد که تا آن روز به یک ترند بزرگ تبدیل شد. بسیاری از مردم به جواهرات شنل نگاه می کنند تا ترکیب الماس را با مرواریدهای پرورشی یا سایر اقلام با کیفیت بالا و پایین بیابند. این وضعیتی که شنل دارد به نظر می رسد به به اقلام آنها اجازه می دهد ارزش خود را حفظ کنند. به عنوان مثال، این روزها بسیاری از جواهرات Chanel Vintage با قیمت های باورنکردنی فروخته می شوند. این اقلام ارزش خود را به دلیل سبک و کاردستی بی انتها حفظ می کنند و به ما امکان می دهند پیش بینی کنیم که اقلام فعلی در آینده نیز همین کار را خواهند کرد.

برند شنل چه چیزهایی تولید میکند؟

شنل بیش از 27 سال است که هر ساله مجموعه های جواهرات خوب و عالی ایجاد می کند. آنها به روشی کار کردند تا شهرت به دست آورند و در کنار آن، احترام برندهای جواهراتی را که بیش از یک قرن است تأسیس شده اند به دست آورند. شنل که به طور مستقل متعلق به خانواده Wertheimer بود، به لطف دیدگاه و احترام آنها به مهارت بالای در ساخت جواهرات به روش سنتی با در نظر داشتن نحوه کار گابریل شنل، ” همیشه با دقت، کمال و سبک منحصربفرد “، توانست این کار را انجام دهد. بنابراین، با توجه به موارد فوق و کل تاریخچه ای که در تک تک محصولات برند شنل وجود دارد، به دست آوردن یک قطعه از جواهرات شنل ارزش آن را دارد. هیچ چیز به شانس واگذار نمی شود.

محصولات برند شنل

این روزها خانه شنل توسط کارل لاگرفلد (Karl Lagerfeld) مدیریت می شود و یکی از قدیمی ترین و موفق ترین خانه های مد است که هنوز در حال فعالیت است. ایده عصیانگر و در عین حال ظریف برند شنل در طراحی های او باقی مانده و همچنان به دید قوی او وفادار مانده است. Chanel همان برند ساده، در عین حال باکلاس، پر زرق و برق و درجه یک خواهد ماند که همیشه بوده است.