یک گردنبند مروارید بلند بهترین هدیه در شب هالووین است که در کنار ماسک و هر لباس عجیب و ترسناکی زیبا به نظر می رسد.

گردنبند مروارید بلند

گردنبند مروارید هالووین گویای دانه های غلتان روزهای زندگی است که رشته وار درکنار هم قرار می گیرند و عمری روشن با آرزوهایی شاد را به تصویر می کشند.

گردنبند مروارید هالووین گویای دانه های غلتان روزهای زندگی

گردنبند مرواردید هالویین

با نزدیک شدن تاریخ این جشن مغربی و حال و هوای برگزاری آن در کشورهای مختلف، با کدو تنبلهای خندان , گردنبند مروارید و لباسهای عجیب و غریب در مهمانی های هالووین،

مناسب دانستیم در مورد این جشن معروف و رسومات آن با شما سخن گفته و به دنبال دلیلی به زیبایی یک رسم مغربی، شما را برای شاد کردن کسی که دوستش دارید، همراهی کنیم تا با خرید گردنبند مروارید از سایت هاتف ساعتچی، در ثبت خاطره این جشن قدیمی و زیبا سهمی داشته باشیم.

جشن هالووین (Halloween) سال 2020 میلادی (سال 1399 شمسی)

روز شنبه 10 آبان ماه (31 اکتبر)

اسم هالووین از کجا ریشه گرفته و چرا این جشن را هالووین می نامند؟

جشن هالووین

اولین بار در سال 1785، شاعری اسکاتلندی با نام رابرت برنز(Robert Burns)، شعری را سرود که با ذکر این کلمه در آن، باعث محبوبیت هالووین شد.
"Hallow" به شخص مقدس یا مقدساتی گفته می شود که روز مقدسین یا اول نوامبر را، مسیحیان بخاطر آنها جشن می گیرند.

مخلوط کردن کلمه "Hallow" با "een" که به معنای "eve" یا کلمه (جمع شدن) یا به معنای عصر، با ریشه شناسی کلمات، ما را به مفهوم این نام نزدیکتر می کند. در سنت مسیحیان، مردم جشن ها را یک شب قبل از برگزاری روز جشن شروع می کنند، مانند شب کریسمس که آغاز جشن سال نو است.

جشن هالووین

هالووین هم با ریشه در جشنواره Samhain در میان انگلیسهای باستان و مردمان ایرلند، یک روز قبل از جشن مسیحیان غربی به نام All Hallows برگزار می شود و آغازگر فصل Allhallowtide است، آغاز دوره زمستان و زمانی که گله ها از مراتع بازگردانده می شوند.

این جشن را به عنوان یک جشن غیر مذهبی در بیشتر کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی می دانند. مورخان هالووین را به Samhain، جشنواره سلتیک، پایان تابستان که در ایرلند و اسکاتلند جشن گرفته می شود، مرتبط دانسته اند.

گردنبند مروارید سیاه در جشن هالووین

تعطیلاتی که با گذشت زمان تغییر کرده و از یک سنت باستانی به جشن ترسناک پر زرق و برقی تبدیل شده است که امروز مورد علاقه و دوست داشتنی است.

استفاده از پوشش های عجیب و غریب در این جشن مرسوم بوده و استفاده از گردنبند مروارید بسیار به چشم می خورد.

گردنبند مروارید  سیاه از قدیمی ترین سنت های هالووین

گردنبند مروارید سیاه

با پایان قرون وسطی، روزهای لائیک و مقدس ادغام شده بودند و در انگلستان هالووین به عنوان عید سکولار جشن گرفته می شد. در کنار سایر جشن ها، جشن هالووین در میان استعمارگران اولیه آمریکایی تا حد زیادی ممنوع بود،

با این وجود در دهه 1800 جشنواره هایی برگزار می شد که به معنی برداشت محصول بود و عناصر جشن هالووین را در خود جای داده بود. هنگامی که تعداد زیادی از مهاجران، از جمله ایرلندی ها، از اواسط قرن نوزدهم به ایالات متحده رفتند، آداب و رسوم هالووین از جمله گردنبند مروارید سیاه را با خود به آنجا بردند

و در قرن 20، هالووین به یکی از اصلی ترین تعطیلات ایالات متحده، به ویژه در میان کودکان تبدیل شد و به عنوان یکی از رده های تعطیلات سکولار( این رده تعطیلاتی را در بر می گیرد که به هیچ آیین مذهبی خاصی مرتبط نیستند) معروف شد و بدین ترتیب، هالووین با تعدادی از فعالیت ها همراه شده است.

گردنبند مروارید

مردم در سراسر جهان به طرق مختلف این تعطیلات را جشن می گیرند، ولی پایه و اساس و شکل کلی آن تقریباً یکی است.

در این جشن گاهی زوج های جوان به هم هدایایی می دهند و در این میان گردنبند مروارید عشق یکی از زیباترین هدایای هالووین است. گردنبند مروارید  یا گردنبند مروارید سیاه همراه با ستی جذاب از لباس و ماسک مخصوص هالووین مورد توجه بوده و جزو محبوب ترین اکسسوری های این جشن است.

هالووین و اعتقادات عجیب و غریب آن

ماسک هالووین

اعتقاد بر این بود که در هالووین روح کسانی که جان خود را از دست داده اند برای دیدار از خانه های خود باز می گردند و مردم در بازگشت آنها نذورات غذایی می دهند و غذاهای مورد علاقه مردگان را تهیه می کنند.

طبق اساطیر سلتیک، حجاب بین جهان دیگر و جهان ما در طول Samhain نازک می شود، و بازگشت روح مردگان را آسان می کند. در این میان احتمال زیادی وجود داشت که روح شخصی که ممکن است به او ظلم کرده باشد نیز ظاهر شود یا کسی که در زنده بودنش دیگران را آزار می داده.

به منظور فریب روح چنین اشخاصی، مردم صورتهای خود را با خاکستر کوره ها سیاه می کردند و این عمل در گذشت سالها به بستن ماسک در هالووین تبدیل شد.

این ماسک، شرکت کنندگان در جشن را از توجه ناخواسته نیروهای تاریک تر در امان نگه می دارد. استفاده از ماسک و پوشیدن گردنبند مروارید همواره در جشن هالووین مرسوم بوده.

گردنبند مروارید مدل هالووین

زدن ماسک و پوشیدن لباس مبدل و پوشیدن گردنبند مروارید سیاه برای شناخته نشدن توسط ارواح مردگان است و کشیدن نقاشی هایی ترسناک بر روی صورت یکی دیگر از کارهایی است که در این جشن انجام می شود.

مردم در ترساندن ارواح شیطانی و روشن نگه داشتن آتش کوره ها و اجاق های خود در زمستان، در بالای تپه ها آتش می افروزند. در کنار اینها، جادوگران و شیاطین با آن روز ارتباط پیدا کردند.

فالگیری ها رونق گرفت و به عنوان یکی از رسومات اصلی این جشن مطرح شد. امروزه نیز فالگیری در مواردی مانند ازدواج، سلامتی و مرگ در جشن هالووین رایج است. برخی از رسومات هالووین از جشن رومی پومونا گرفته شده.

شب هالووین همراه با گرنبند مروارید سیاه و اسکلت ها و گربه های سیاه و موجودات ترسناکی مانند ارواح، جادوگران و خون آشام ها که در این جشن گنجانده شده است، شبح ترین شب سال است.

هالووین

نقش کدو تنبل و سیب در جشن هالووین

یکی از نمادهای مخصوص هالووین، نماد فانوس است، یک کدو تنبل توخالی، به شکل صورت اهریمنی با خنده شیطانی تراشیده شده و شمعی در داخلش روشن می شود. با وجود اینکه نقش کدو تنبل در هالووین خیلی پر رنگ است، اما سیب ها در تاریخ آن نقش مهمی داشته اند.

سیب در افسانه های سلتیک بسیار مطرح شده و اغلب ارتباط دهنده این دنیا به دنیای دیگر هستند. یکی از مراسمهای جشن هالووین فرو بردن سر دختران در تشت بزرگی از آب است که سیبهایی در آن شناورند.

در میان سیبها یک سیب را علامت گذاری کرده اند و آنها در تلاش برای کشف همسر آینده خود، سر خود را در تشت آب فرو می کنند و سعی می کنند سیب علامت گذاری شده شناور را گاز بگیرند.

سیب در هالووین