چرا رنگ جواهر برلیان اصل شما سبز، قرمز، یا زرد است

برند جواهری هاتف ساعتچی با ارائه خوشرنگ ترین برلیان ها بر روی ست جواهر برلیان اصل و شناسنامه دار خود، سبکی نوین در فروش آنلاین طلا و جواهرات بصورت آنلاین و مطمئن بنا گذاشته و شما را به خرید اینترنتی طلا و جواهر برلیان اصل  از بهترین جواهر فروشی تهران دعوت می کند.

درجه بندی رنگ الماس درجواهر برلیان اصل  طبق قانون جهانی GIA Normal Range Of Color

رنگ الماس  شما جزو کدام تیپ ‏های رنگی الماس است؟

به کدام الماس ها، فانتزی یا فنسی Fancy Color گفته می‏شود؟

به کدام الماس ها، بدون رنگ (Colorless) گفته می‏شود؟

دسته بندی الماس در جواهر برلیان اصل

Type I

این گروه از الماس ها دارای عنصر واسطه نیتروژن بوده و شامل دو دسته هستند:

  • Type Ia : Aاین گروه شامل بیشترین الماس‏ های کشف شده در جهانند (95%) با ته رنگ زرد روشن یا زرد متمایل به قهوه ای یا بدون رنگ یا خاکستری.Yellow   0Colorless

برلیان جواهر اصل هاتف ساعتچی

  • Type Ib : Bالماس ‏های این گروه که بسیار کمیاب می‏باشند دارای رنگ زرد پررنگ می‏باشند. به کلیه الماس‏ هایی که دارای رنگ زیاد و خارج از استاندارد رنگ باشند، فنسی‏کالر Fancy Color) ( یا دارای رنگ فانتزی گویند.Brown     Orange       Orange – Ye

Type II

این گروه از الماس ها در جواهرات برلیان اصل دارای عنصر واسطه نیتروژن نمی‏باشند و شامل دو دسته هستند:

  1. Type IIa : Aاین دسته از الماس‏ ها بدون عنصر واسطه (همان نیتروژن) هستند و بسیار کم یابند. این نوع الماس‏ ها بدون رنگ (Colorless) هستند. گاهی به دلیل نوعی بی نظمی در ساختار کریستالی در رنگ های قهوه‏ ای، صورتی یا قرمز هم دیده میشوند. بیشتر الماس‏ های بدون رنگ معروف و از جمله الماس ‏های کولینان و کوه ‏نور متعلق به این دسته هستند.ColorlessYellow – BrownPinkPurple
  2. Type IIb : Bاین دسته از الماس ‏ها حاوی گاز بور(Boron) می‏باشند و به همین دلیل اکثراً در رنگ های آبی و خاکستری یا بدون رنگ دیده میشوند.این الماس ها هادی جریان الکتریسیته هستند و از معروف ترینشان می‏توان به  الماسDiamond Hope اشاره کرد.Blue      Greyبرلیان جواهر اصل ساعتچی

تا اواسط قرن بیستم قانون مشخصی جهت رنگ ‏بندی الماس تعریف نشده بود. در سال 1950 میلادی گروهی از کارشناسان با همکاری انستیتو گوهر ‏شناسی GIA  یا  (Gemological Institute Of America)  قوانین جهانی رنگ در الماس را وضع نمودند و الماس ‏ها را به 23 رنگ تقسیم ‏بندی کردند. در این تقسیم ‏بندی که با حروف D-Z مشخص می‏گردد حرف D به معنای کاملاً بدون ‏رنگ و حرف Z به معنای زرد روشن است که این تقسیم ‏بندی را  Normal Range Of Color می‏نامند.

چنانچه رنگ از Z بگذرد الماس دارای رنگ فانتزی می شود.

دلیل وجود رنگ در الماس جواهر برلیان اصل چیست؟

عاملی که باعث بروز رنگ سبز در الماس می‏گردد چیست؟

دوعامل مهم در ایجاد رنگ الماس عبارتند از:

1)- وجود عناصر واسطه

2)-  نقص در ساختمان کریستالی یا شیمیایی

وجود عناصری چون نیتروژن و وجود Internal Graning که یک نوع ناخالصی در الماس است باعث ایجاد رنگ‏ های قهوه‏ ای، صورتی یا قرمز می‏گردد.

تشعشعات رادیواکتیو در عمق زمین می‏تواند الماس را سبز رنگ کند.

Master Stone چیست و چه کاربردی دارد؟

درجه بندی رنگ در الماس تحت نور سفید (Day Light) انجام میشود و گوهرشناسان جهت این درجه ‏بندی از سنگ‏ های مقایسه‏ ای Master Stone استفاده می‏کنند. سنگ های مقایسه‏ ای می‏توانند از جنس الماس باشند یا CZ باشند. برای استفاده از این سنگ ها در ابتدا الماس را کاملاً تمیز کرده و در زیر نور سفید، سنگ های مقایسه‏ ای را به صورت Down Table با فاصله از هم قرار داده و با قرار دادن الماس مذکور در بین آنها مقایسه رنگ را انجام دهید.

دقت کنید الماس شما با سنگ های مقایسه‏ ای تماس پیدا نکند تا در تشخیص رنگ دچار اشتباه نشوید. توجه کنید که هیچگاه سنگ های مقایسه ‏ای را جابه ‏جا نکنید و الماس را حرکت دهید با همان حالت Down Table . در تشخیص با سرعت عمل کنید تا دچار خطای دید در تشخیص درجه‏ بندی رنگ نشوید و در صورت طولانی بودن این کار باید تایم استراحت به چشم داده شود. دقت کنید از یک مکان رنگ الماس و سنگ های مقایسه ‏ای را مطالعه کنید و بهترین محل اطراف خیمه تا کربند است برای تشخیص رنگ چون کمترین حد انعکاس سطحی را دارد. در آخر بار دیگر الماس را با لوپ مشاهده کنید تا مطمئن شوید الماس شما با سنگ های مقایسه‏ای جابه ‏جا نشده است.

مطمئن هستم با آگاهی از مواردی که در مورد رنگ الماس پیدا کردید دوست دارید که بدانید رنگ جواهر برلیان اصل شما کدام است و اگر قصد خرید اینترنتی طلا از فروشگاه آنلاین طلا و جواهر دارید فروشگاه اینترنتی طلا و جواهر هاتف ساعتچی کمک زیادی در تشخیص رنگ جواهر انتخابی به شما می کند.