انواع رنگ های الماس

بسیاری از مردم از وجود رنگ های خارق العاده ای که در الماس وجود دارد بی اطلاع هستند. برخلاف سنگ های بی رنگ معمولی، آنها را می توان در رنگ های قرمز، بنفش، صورتی، آبی، زرد، سبز، نارنجی، بنفش، شامپاینی، خاکستری و سفید و و فانتزی سیاه ” Fancy Black” نیز مشاهده کرد. الماس های سیاه طبیعی کاملاً مات تا حدی با اکثر الماس های دیگر تفاوت دارند. به دلیل شباهت آنها به سنگ های قیمتی دیگر و همچنین رنگ و ویژگی های غیرمعمول، سؤالات زیادی مطرح می شود. در اینجا برخی از سؤالات متداول در ادامه این سؤال که: آیا الماس سیاه واقعی است، آورده شده است.

آیا الماس سیاه واقعی است؟

 

آیا الماس سیاه واقعی است؟

بله واقعی است با این حال، رنگ سیاه در درجه اول و به طور طبیعی حاصل نمی شود. این رنگ نتیجه درمان های حرارتی است. نیازی به گفتن نیست که جذابیت و ارزش واقعی الماس های سیاه فانتزی و طبیعی در رنگ منحصر به فرد و کمیابی آنهاست.

سه نوع الماس سیاه وجود دارد:

1. الماس‏ های سیاه طبیعی

الماس سیاه طبیعی در مکان های بسیار کمی یافت می شود. این مکان ها شامل برزیل و آفریقای مرکزی هستند.

2. الماس ‏های بهسازی شده سیاه

الماس‏ های معمولی سفید هستند که به دلیل وجود زیاد اجزاء (ناخالصی‏ ها) موجود در آنها، معمولاً از ارزش بسیار کمی برخوردار هستند. از آنجا که آنها بسیار زیاد هستند، به عنوان الماس سفید تنها استفاده از آنها به عنوان الماس صنعتی خواهد بود، با این حال، با کمک روش های درمانی مانند تابش یا گرما آنها را به رنگ مشکی درمی‏ آورند.

3. الماس ‏های رشد یافته آزمایشگاهی

در حالی که گوهر های بهسازی شده، بسیار ارزانتر از الماس‏ های مشکی طبیعی ساخته شده در عمق زمین هستند، اما الماس ‏های آزمایشگاهی هم ارزان نیستند. دلیل این امر این است که هزاران هزینه تحقیق، ماشین آلات سنگین و گران قیمت و هزینه نیروهای انسانی وجود دارد.

مقایسه الماس سیاه و سفید

الماس‏ های سیاه و خاکستری در میان دیگر الماس های رنگی عموماً به منظور درخشندگی داشتن، برش نمی‌‌ خورند. این الماس ساختار بلوری در هم فشرده و جمع‌ تری دارد و باعث می‌ شود نور را به خود جذب کند. بنابراین، الماس سیاه مثل الماس سفید برق نمی‌ زند و درخشش ندارد. این الماس در بازار با نام کربنادو (Carbonado) به فروش می‏رسد.

مقایسه الماس سیاه و سفید

Carbonado، که معمولاً به عنوان الماس سیاه شناخته می‏شود، یکی از سخت‏ترین شکل‏ های الماس طبیعی است. این یک نوع ناخالص از الماس پلی کریستالی متشکل از الماس، گرافیت و کربن آمورف است. این ماده در درجه اول در ذخایر آبرفتی در جمهوری آفریقای مرکزی و برزیل یافت می‏شد.

آویز گردنبند الماس سیاه

الماس اورلوف یکی دیگر از الماس های سیاه مشهور در جهان است، ولی متأسفانه از تاریخ اولیه این الماس چیز روشنی در دست نیست. بیان شده است که این الماس به عنوان چشم براهما (The Eye of Brahma) نیز شناخته می شود، و دلیل آن این است که این الماس از چشم مجسمه بودا ربوده شده و به دلیل تصور عامه که این الماس را شوم می‏دانستند، برای از بین بردن نفرین آنرا به سه قسمت تقسیم کردند. وزن اولیه آن 195 قیراط بوده.

الماس سیاه براهما

 

الماس سیاه یکی از محبوب ترین رنگ های الماس های رنگی

این الماس از قرن بیستم بسیار محبوب شد. زمانی که مقداری الماس سیاه در حلقه نامزدی و دیگر جواهرات ظاهر شد. دلایل متعددی وجود دارد که چرا یک الماس سیاه زیبا محبوب ترین است. یکی از آن دلایل را برای شما آورده ایم الماس سیاه بخشی از خانواده الماس با رنگ‌ های فانتزی است و بیشتر الماس های سیاه در مقایسه با الماس های رنگی و سنگ های قیمتی کمیاب تر و کم ارزش تر هستند و نسبتاً مقرون به صرفه در نظر گرفته می شوند. ارزش الماس کاربونادو به شدت رنگ و شفافیت آن بستگی دارد، به همین دلیل است که این الماس محبوب ترین الماس رنگی در مقایسه با الماس های رنگی دیگر است.
رنگ الماس محبوب شما چه رنگی است؟ نظراتتان را حتما با ما به اشتراک بگذارید.

الماس سیاه یکی از محبوب ترین رنگ های الماس های رنگی

نمونه ای از مدل های جواهر با الماس سیاه طبیعی در گالری هاتف ساعتچی

در این قسمت از مقاله، نمونه هایی از انگشتر های جواهر مزین به الماس های سیاه، از مجموعه جواهرات هاتف ساعتچی را به شما معرفی می کنیم. تمامی این محصولات در قسمت انگشتر زنانه وبسایت هاتف ساعتچی موجود میباشد.

نمونه ای از مدل های جواهر با الماس سیاه در گالری هاتف ساعتچی

انگشتر طلای سفید، کار شده با سنگ برلیان سیاه و سفید، جواهری ساده و ظریف و هدیه ای ماندگار برای یک زن، از محصولات فروشگاه آنلاین جواهرات هاتف ساعتچی.

انگشتر جواهر با الماس سیاه برند هاتف ساعتچی

انگشتر طلای سفید، کار شده با سنگ برلیان سیاه طبیعی، یک انگشتر کلاسیک و مملؤ از زنانگی، از محصولات فروشگاه آنلاین جواهرات هاتف ساعتچی.

انگشتر زنانه با الماس سیاه در وب سایت هاتف ساعتچی

انگشتر کار شده با سنگ برلیان سیاه طبیعی و طلای سفید، یک سادگی عجیب و پر معنا بر روی دستان شما، از محصولات فروشگاه آنلاین جواهرات هاتف ساعتچی.

حلقه زنانه با الماس سیاه از برند هاتف ساعتچی

انگشتر طلای سفید، کار شده با سنگ برلیان، طراحی فشن و مدرن با جلوه ای خاص از همنشینی برلیان سیاه و سفید، از محصولات فروشگاه آنلاین جواهرات هاتف ساعتچی.

حلقه زنانه جواهر الماس سیاه و سفید از بند هاتف ساعتچی

انگشتر کار شده با سنگ برلیان و طلای سفید، جشن همنشینی برلیان های سفید و سیاه، از محصولات فروشگاه آنلاین جواهرات هاتف ساعتچی.

انگشتر نامزدی با الماس سیاه

قبل از خرید حلقه نامزدی الماس، باید تحقیقات خود را انجام دهید تا مطمئن شوید که الماس شما از کدام نوع است و چگونه رنگ آن به دست آمده است. به خصوص با الماس سیاه، که می تواند گیج کننده باشد. شما باید با یک جواهرساز معتبر که می توانید به او اعتماد کنید، کار کنید، که می تواند برای شما سنگ اصل تهیه کند و شما را در این زمینه آموزش دهد. ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. با خیال راحت با تیم طراحی وبسایت طلا و جواهر هاتف ساعتچی تماس بگیرید، و سفارش خود را مطرح کنید.