خرید اینترنتی طلا و جواهر با سنگ این روزها به دلیل شیوع بیماری کرونا بیشتر از پیش مورد توجه قرار گرفته و بسیاری از جواهرفروشان و فروشندگان سنگهای قیمتی به فکر راه اندازی بستری مناسب جهت بهره برداری در این بستر فروش افتاده اند.

خرید اینترنتی طلا و جواهر با سنگ

در این مقاله قصد داریم از سنگهای نام آشنایی مانند کنزایت و لاجورد سخن بگوییم. در طلا و جواهرسازی این سنگهای قیمتی بسیار طرفداران خاصی دارند.

در اینجا مطالبی آموزنده در مورد چند سنگ قیمتی با شما به اشتراک می گذاریم.

 

خرید اینترنتی طلا و جواهر با سنگ از نوع کنزایت

(Kunzite)

خرید اینترنتی طلا و جواهر با سنگ از نوع کنزایت

کنزایت گوهری معدنی و “خواهر سنگ هیدنایت” از خانواده اسپدومن ها است. سنگی جذاب است ولی بیشتر جهت جمع آوری در مجموعه جواهرات استفاده می شود.

رنگ کنزایت صورتی گل یاسی بوده و به شدت خاصیت چند رنگی دارد، هنگامی که با دایکروسکوپ آن را بررسی می کنیم می توانیم طیف رنگ بنفش یا  بنفش غلیظ و سفید را ببینیم. این سنگ در سال 1902 درکالیفرنیا کشف شد اما معمولاً کیفیت گوهری ندارد.

نوع سبز مایل به زرد آن کیفیت تبدیل به جواهر را داراست و می توان با خرید اینترنتی طلا و جواهر با سنگ از نوع کنزایت از زیبایی آن بهره برد. این سنگ در ماداگاسکار، افغانستان و برزیل به  دست می آید. سختی آن برابر 7 و سنگ شکننده و دارای خاصیت شکست ورقه ای شدید است.

پس همان طور که قبلاً گفته شد این گونه سنگ ها در امر تراش بسیار پرزحمت هستند. اگر مدت طولانی این سنگ را برابر نور خورشید قرار دهیم رنگ آن محو شده و از بین می رود. استفاده مداوم از کنزایت در ساخت جواهرات چندان رایج نیست و در مجموعه ها نیز از اهمیت کمتری برخوردار است.

کنزایت در ساخت جواهرات

خواص درمانی :

این سنگ به قلب آرامش فیزیکی و روانی داده و برای افرادی که ابراز احساسات برایشان مشکل است بسیار مفید می باشد. سایر کاربردهای آن شامل از بین بردن حمله های دردآور، کاهش استرس، مداوای بیماری ریوی، از بین بردن مشکلات گردش خون، مشکلات عصبی و هورمونی است.

با خرید اینترنتی طلا و جواهر با سنگ از نوع کنزایت می توانید قطعه ای از این سنگ قیمتی را همواره همراه خود داشته باشید.

 

لاجورد قبل از کشف شدن یاقوت کبود

(Lapis Lazuli)

 لاجورد به جای سفایر

قبل از کشف شدن یاقوت کبود، در دوران باستان، لاجورد را به جای سفایر به کار می برند تا از زمان قرون وسطی که کورندوم آبی به این نام معروف شد، آنها معتقد بودند لاجورد می تواند تآثیر به سزائی در درمان تمامی بیماری های چشمی داشته باشد و بیشتر از هر سنگی مورد داد و ستد قرار می گرفت.

لاجورد در واقع مخلوط نزدیک به 15 کانی است و سنگی دگرگون شده لقب دارد و در ترکیبات آن می توان به کانی های:

  • لازوریت
  • هائونیت
  • نوزلایت
  • سودلایت
  • کلیست
  • پیریت

اشاره کرد که بیشتر آنها را می توانید با خرید اینترنتی طلا و جواهر با سنگ های قیمتی تهیه کنید.

لاجورد مخلوط 15 کانی

بهترین نوع آن از درصد کلسیت کمتری برخوردار بوده و در کشور افغانستان و روسیه به دست می آید و در شیلی هم، البته به صورت کم رنگ تر دیده شده است. هر چه قدر مقدار رگه ها و لکه های طلائی رنگ روی سنگ که همان پیریت طلائی است بیشتر باشد لاجورد با ارزش تر خواهد شد.

قبل از سال 1828 میلادی نقاشان این سنگ را خرد کرده و به عنوان رنگیزه در تهیه رنگ های مخصوص نقاشی استفاده می کردند. جه بسا این سنگ در صنعت رنگرزی و بافندگی در کشور عزیزمان پیشینه ای طولانی دارد.

امروزه از نوع مصنوعی آن جهت این گونه کارها بهره می برند. لاجورد اکثراً در درست کردن مهر، انگشتری و دکمه های سرآستین مصرف داشته و دارد.

اما به علت درجه سختی کم آن، بسیار خش پذیر است.لاجوردهای کم رنگ جهت بهبود رنگ، رنگ شده و مصرف می شوند اما رنگ آنها ثابت نمی ماند.

تولید لاجورد مصنوعی

این ترکیبات تشکیل شده از اسپسنل مصنوعی ذوب شده بعلاوه کبالت (Cobalt) و ذرات طلائی رنگ است. لاجورد غیر اصل با چلسی فیلتر رنگ قرمز مایل به قهوه ای کم حال دارد.

کمپانی جیلسون در ایالات متحده محل تولید لاجورد مصنوعی است و خرید اینترنتی طلا و جواهر با سنگ هایی با این نوع لاجورد صورت می گیرد.

خواص درمانی :

لاجورد سنگ “موازنه روحی” است این سنگ یک متعادل کننده باور نکردنی برای کودکانی است که قابلیت روانی فوق العاده ای را از همان دوران اولیه زندگی خود نشان می دهند. رنگ آبی تیره این سنگ باعث تحریک هوشیاری و خودآگاهی و پالایش بصیرت معنوی در کودک می شود.

سنگ لاجورد زمینه را برای قبول خود و پذیرش نعمت هایی که به او ارزانی شده است آماده می کند و به کودک کمک می کند به آگاهی معنوی برسد.

این سنگ دارای قدرت محافظ است و همه حس های روحی- روانی را تحریک می کند و از همین رو بسیار ارزشمند است. شما با خرید اینترنتی طلا و جواهر با سنگ لاجورد می توانید از تمامی این فواید ارزنده بهره مند شوید.

 

خرید اینترنتی طلا و جواهر با سنگ بسیار مورد توجه مالاکیت

(Malachite)

 مالاکیت  (Malachite)

مالاکیت سنگ حائز اهمیتی است که در معادن مس به وجود می آید که ظاهری ویژه و مخصوص به خود دارد، وجود دایره های سبز رنگ و ترکیبات زیبای رنگ سبز آن را مبدل به سنگ سبزی بی بدیل کرده است که در خرید اینترنتی طلا و جواهر با سنگ های زییای  مالاکیت بسیار مورد توجه است.

از هزاران سال قبل، از معادن استخراج شده و مدت ها به عنوان طلسمی جهت حفاظت کودکان مورد استفاده بوده است. مالاکیت در زمان حال و در خرید اینترنتی طلا و جواهر نیز محبوبیت خاص خود را دارد.

بسته به نوع استفاده، مالاکیت برای سوار شدن روی انگشتری، ساخت مهره و به طور معمول ساخت این زیور آلات تراشیده و کنده کاری می شود. سختی سنگ 4 است و بسیار در معرض  شکستگی می باشد.

مهمترین ذخایر آن در جمهوری کنگو بوده اما سنگ با کیفیت در روسیه، آفریقا، استرالیا و نیومکزیکو به دست می آید.

خواص درمانی مالاکیت

خواص درمانی :

مالاکیت، کبد، کیسه صفرا، مهره ها و غده تیموس را تقویت می کند. این سنگ بهترین درمان را برای التهابات و زخم ها دارد. به خانم های باردار نیرو داده و آنها را تقویت می کند.

برای بیماری آب مروارید بسیار مفید است. مالاکیت باعث کم شدن تولیدات سموم در بدن شده و عمل گردش خون را میزان می کند. از انرژی فراوان این سنگ در تسکین دردها و بیماری ها پارکینسون استفاده می شود.

 

آزوریت خواهر سنگ مالاکیت

(Azurite)

آزوریت خواهر سنگ مالاکیت 

این سنگ “خواهر سنگ مالاکیت” بوده و رنگ آبی نیلگون دوست داشتنی دارد. نام آن نیز از (azure) به معنای آبی نیلگون گرفته شده است. همراه سنگ مالاکیت در معادن مس به دست می آید.

هنگامی که این دو سنگ کنار یکدیگر استخراج و سپس تراشیده می شوند، سنگی 2 رنگ زیبا به نام (AzurMalachite) را به وجود می آورند، این سنگ دو رنگ در کانسار های بزرگ کریزوکولای کوآرتزی یافت شده و تراشیده می شود.

ساخت آزوریت مصنوعی به ندرت در روسیه اتفاق می افتد. اما بیشتر به شکل خاکستر و پودر سنگ و ساچمه های کوچک که دارای مواد اولیه بدون ساختار سنگی هستند، فروخته می شوند.

نوع دیگر آزوریت به نام (chessylite) درفرانسه یافت شده که رگه های مالاکیت درون آن مشهود است. در خرید اینترنتی طلا و جواهر با سنگ های قیمتی توجه داشته باشید که این سنگ زیبای آبی رنگ را فراموش نکنید.

نوع دیگر آزوریت به نام (chessylite)

خواص درمانی :

این سنگ معروف به گوهر درمان فکر و تقویت اعصاب است. سیستم عصبی را تقویت کرده و محرکی برای تقویت مفصل ها و گردش خون است.

این سنگ را  می توان روی چاکرای پیشانی قرار داد تا باعث باز شدن چشم سوم شود. برای افرادی که کارهای فکری می کنند مفید است، از جمله دانش آموزان و دانش جویان می توانند آن را روی میزشان در نزدیکی محل کارشان قرار دهند.