قرن هاست که هنرمندان رنگها را بررسی و دستکاری می کنند تا پاسخ های خاص مخاطبان خود را برانگیزند. طراحان داخلی، طراحان طلا و جواهر فروشگاه طلا، که به صورت سفارشی و بر طبق سلایق مردم خاصی طراحی و تولید می کنند، تبلیغ کنندگان و دیگران به طور معمول رنگ ها را بر اساس چگونگی تأثیر آنها بر مردم انتخاب می کنند.

اما آیا واقعاً رنگ بر رفتار انسان تأثیر می گذارد؟ در این صورت، آیا می توان این تأثیرات را شناسایی، اندازه گیری و به عنوان ابزاری برای بهبود زندگی ما مورد استفاده قرار داد؟

روانشناسی رنگ در انتخاب جواهرات از فروشگاه طلا

روانشناسی رنگ در انتخاب جواهرات از فروشگاه طلا

مطالعه چگونگی تأثیر رنگ جواهر بر روحیه و رفتار، علمی و نسبتاً جدید است و تعیین تأثیرات رنگ جواهرات از فروشگاه طلا، در صورت وجود دشوار بوده است. تحقیقات به دلیل وجود تعدادی از عوامل پیچیده است و تعیین تأثیرات رنگ جواهرات از فروشگاه طلا به خودی خود ساده نیست.

رنگ، میزان اشباع و روشنایی، همه باید محاسبه شود. سایه های بسیاری از هر رنگ در جواهرات وجود دارد. کدام سایه رنگ باید آزمایش شود؟ آیا نتایج در سایه های دیگر اعمال می شود یا سایه های مختلف یک رنگ جواهر متفاوت بر انسان تأثیر متفاوتی می گذارد؟

رنگ صورتی در جواهرات از فروشگاه طلا

درک ما از رنگ تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد و یک رنگ در شرایط مختلف کاملاً متفاوت به نظر می رسد. تشخیص واکنشهای فیزیولوژیکی واقعی از واکنشهای آموخته شده فرهنگی و ترجیحات فردی دشوار است.

به عنوان مثال: مطالعات نشان داده است که رنگ قرمز در جواهرات از فروشگاه طلا می تواند فشار خون و ضربان نبض را افزایش دهد. آیا این یک واکنش فیزیولوژیکی است یا به این دلیل است که فرد یاد گرفته است رنگ قرمز را با هشدارها و رنگ خون و نشان عشق مرتبط کند؟

 

رنگ در جواهرات از فروشگاه طلا و ارتباط آن با فرهنگ

سنگ های رنگی در جواهرات از فروشگاه طلا

بیشتر تأثیر یک رنگ در جواهرات از فروشگاه طلا، ممکن است به معنای اختصاص داده شده به آن رنگ در یک فرهنگ معین باشد، که می تواند از یک فرهنگ به فرهنگ دیگر متفاوت باشد.

به عنوان مثال، در ایالات متحده آمریکا، عروس ها لباس سفید می پوشند، اما در برخی فرهنگ های آسیایی رنگ سفید با مرگ و عزاداری همراه است و این تفاوت در نوع انتخاب سنگهای جواهری نیز دیده می شود.

حتی در یک فرهنگ یکسان، رنگ ها در جواهرات از فروشگاه طلا می توانند بر اساس زمینه معنای متفاوتی (حتی گاهی متضاد) داشته باشند. آدم بد ممکن است مشکی بپوشد و از جواهرات با سنگهای تیره استفاده کند، قرمز می تواند هشداری برای خطر قریب الوقوع باشد،

اما کارت هایی که قلب قرمز دارند در روز ولنتاین رد و بدل می شوند و در کنار اینها جواهرات با رنگ قرمز مانند یاقوت سرخ، سمبل عشق و علاقه شدید است. افراد همچنین چیدمانها و اصول ذهنی خاص خود را دارند و اغلب ارتباطات منحصر به فردی با رنگ های خاص در جواهرات از فروشگاه طلا دارند.

اگر پدربزرگ شما همیشه با یک جیپ زرد روشن رانندگی می کرد و از سنگ زرد سیترین به عنوان سنگ انگشترش استفاده می کرد، پس ممکن است ناخودآگاه زرد روشن را با احساس خوشبختی همراه کند.

 

رنگ های گرم و سرد در جواهرات از فروشگاه طلا

رنگ های گرم و سرد در جواهرات از فروشگاه طلا

در حالی که هیچ عکس العمل قطعی و جهانی نسبت به رنگ در جواهرات از فروشگاه طلا پیدا نشده است، می توان کلیات را بیان کرد. رنگهای انتهای قرمز طیف رنگهای "گرم" در نظر گرفته می شوند، در حالی که رنگهای موجود در رنگ آبی "سرد" هستند.

به طور کلی رنگ های گرم در جواهرات تحریک کننده تر از رنگ های سرد در جواهرات هستند که تصور می شود آرامبخش هستند مانند سنگ فیروزه. سایه های ملایم آرامش بیشتری دارند.

صورتی که واقعاً یک سایه روشن از قرمز است و در جواهرات صورتی از فروشگاه طلا، حسی آرامبخش و مرتبط به مسائل عاطفی و احساسی و کاملاً خانومانه دارد. آبی آسمانی در فیروزه، آرامش بیشتری نسبت به رنگ آبی یاقوت کبود دارد و می تواند تسکین دهنده باشد.

 

معنی رنگها در جواهرات فروشگاه طلا

سنگ های جواهرات رنگی  فروشگاه طلا

واضح است که استفاده از رنگ در جواهرات از فروشگاه طلا، برای تأثیر بر خلق و خو و رفتار یک علم دقیق نیست. متغیرها بسیار زیاد هستند و تفاوت در پاسخ از یک فرد به فرد دیگر بسیار زیاد است.

هنوز هم، تحقیقات نشان می دهد که بعضی از رنگ ها در جواهرات از فروشگاه طلا، ممکن است تأثیرات فیزیولوژیکی قابل اندازه گیری بر روی بسیاری از افراد داشته باشند.

معنای فرهنگی که از نظر فرهنگی آموخته شده نیز کاملاً قدرتمند است و می تواند برای تأثیر ناخوشایند در خلق و خو و رفتار در برخی از افراد استفاده شود. در لیست زیر برخی از معانی که معمولاً با رنگهای مختلف در ایالات متحده و سایر جوامع غربی مرتبط است و همچنین نتایج مطالعه علمی در مورد رنگهای خاص در جواهرات از فروشگاه طلا و در صورت لزوم بحث می شود:

دستبند جواهرات رنگی  فروشگاه طلا
جواهرات قرمز: رنگ قرمز نشان دهنده خطر، هشدار، یا خطا است، اما همچنین گرما، عشق، علاقه و احساسات شدید است. همچنین می تواند نمادی از رشادت، جنگ یا خون باشد. برخی مطالعات نشان داده است که این رنگ اشتها را تحریک می کند (به همین دلیل در رستوران های مک دونالد این مقدار زیاد رنگ قرمز وجود دارد) و دقت در انجام برخی کارها را بهبود می بخشد.

در طراحی جواهرات از فروشگاه طلا، رنگ قرمز نشان دهنده گرما، عشق، علاقه و احساسات شدید است.

جواهرات صورتی: سایه روشن تر قرمز، یا همان صورتی نشان دهنده عشق و روابط عاشقانه و همچنین زنانگی است و جواهرات از فروشگاه طلا با این رنگ همین معانی را انتقال می دهند. به طور کلی صورتی به عنوان اثر آرام بخشی در نظر گرفته می شود.

دستبند جواهرات رنگی  فروشگاه طلا

جواهرات زرد: این رنگ روشن و جلب توجه کننده و به عنوان یک رنگ آفتابی و شاد دیده می شود، با این وجود به طور متناقضی مطالعات نشان داده است که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آن می تواند باعث اثرات نامطلوب در بزرگسالان و گریه نوزادان شود. رنگ زرد همچنین خسته کننده ترین رنگ برای چشم است. جواهرات از فروشگاه طلا با این رنگ مانند سیترین یا حتی کهربا بسیار دوست داشتنی و شادکننده هستند.

 

انگشتر جواهرات ابی  فروشگاه طلا
جواهرات آبی: این رنگ معروف به تأثیر آرام بخشی است. سایه های تیره رنگ آبی (مانند لباس پلیس و لباس شخصی) و در جواهرات در یاقوت کبودها ممکن است قابلیت اطمینان و امنیت را نشان دهد. این رنگ اغلب با غم و اندوه نیز همراه است. مطالعات نشان می دهد که رنگ آبی جواهرات از فروشگاه طلا می تواند بهره وری و خلاقیت را افزایش دهد و در واقع ممکن است درجه حرارت بدن و ضربان نبض را کاهش دهد.

آویز جواهرات نارنجی  فروشگاه طلا

جواهرات نارنجی: نارنجی که ترکیبی از زرد و قرمز است، همچنین رنگی گرم، تحریک کننده و جلب توجه کننده در جواهرات فروشگاه طلا است.

جواهرات قهوه ای: سایه های تیره قرمز و ترکیب زرد و نارنجی، گرم اما تحریک کننده با مقدار کمتری هستند. این رنگ های خاکی می توانند قدرت و امنیت را در جواهرات فروشگاه طلا نشان دهند.

انگشتر و جواهرات رنگی
جواهرات سبز: ترکیبی از آبی و زرد است، این رنگ در جواهرات فروشگاه طلا، به طور کلی یک رنگ تسکین دهنده از نظر جسمی است که ممکن است به طور همزمان یک لیفت احساسی ایجاد کند. سبز رنگی است که بیشترین ارتباط را با طبیعت دارد و گاهی اوقات نشان دهنده خوش شانسی یا پول است (ممکن است به همین دلیل باشد که رنگ سبز با حسادت همراه است). سنگ یشم این احساس را انتقال می دهد.

انگشتر و جواهرات خاکستری و رنگی
جواهرات بنفش: جواهرات فروشگاه طلا با این رنگ مانند آمتنیست، با سلطنت، ثروت و تجمل و همچنین معنویت و خرد همراه است. بنفش ممکن است عجیب و غریب و مرموز به نظر برسد.

جواهرات سفید: جواهرات فروشگاه طلا با این رنگ نشان دهنده پاکی، بی گناهی و خوبی است. رنگ سفید باعث می شود اتاق روشن تر و جادارتر به نظر برسد، اما رنگ سفید زیاد می تواند یک اثر سرد و عقیم داشته باشد.

جواهرات سیاه: جواهرات فروشگاه طلا با این رنگ، نشان دهنده مرگ، عزاداری و تاریکی است، همچنین حس پیچیدگی، مانند لباس رسمی و اقتدار، مانند لباس قاضی را انتقال می دهد.انگشتر و جواهرات خاکستری و رنگی

جواهرات خاکستری: به معنای واقعی کلمه یک رنگ "حد وسط و خنثی" است، خاکستری یک رنگ عملی و بی انتها است، اما در صورت استفاده بیش از حد کسل کننده یا حتی دلگیر کننده است. خاکستری در جواهرات فروشگاه طلا، باعث کمترین خستگی چشم از هر رنگی می شود.

و اما در نهایت باید آزمایش کنید و تأثیراتی را که رنگ ها، سایه ها و ترکیب رنگ های مختلف در طراحی جواهر مورد نظرتان بر شما شخصاً ایجاد می کند، مشاهده کنید. سپس می توانید با استفاده از آن رنگ ها و استفاده از آن جواهرات، نتایج مثبتی در زندگی خود ایجاد کنید.