پایتخت انگلستان در بسیاری از موارد مشهور است، واقعاً جای تعجب نیست که دریابید در این محیط غنی، جواهرسازان لندنی حلقه های ست ازدواج، گردنبند، گوشواره و ست های جواهرات را طراحی و تولید می کنند که کار طراحی و ساخت آنها دارای یک شجره تاریخی تقریباً بی نظیر است.

چیزی بیش از تاریخ افتخار آمیز و سنت های باستانی وجود دارد، که بسیاری از آنها هنوز هم ادامه دارد، وجود دارد

 

انگشتر و حلقه های ست

در ساخت جواهرات مدرن، بسیاری از طراحان از گذشته لندن به عنوان منبع الهام برای خلق طرح های بینظیر استفاده می کنند. برای طراحی و ساخت حلقه های ست ازدواج جدید، سبک ها را بررسی می کنند، طرح مورد نظر را به تصویب می رسانند، تا با طراحی منحصر به فرد و بی انتها، حلقه های ست ازدواج جواهر مدرنی را ارائه دهند.

در  این شهر، خواه می خواهید حلقه های ست ازدواج طلای شما اشاره ای به میراث تاریخی شهر داشته باشد یا سبک دوره خاصی را تداعی کند، اطمینان داریم که طراحان و جواهرسازان تعادل کاملی از سبک قدیمی و طرحی مدرن را در طراحی حلقه های ست یا انگشتر شما خلق می کنند. با ما همراه شوید تا تاریخ جواهرات لندن را بررسی کنیم و سنت ها و داستان هایی را که الهام بخش نسل های مختلف جواهرات است، با شما به اشتراک بگذاریم.

 

لندن رومی (Roman London)

لندن قدیم محل ساخت حلقه های ست جواهرات

لوندینیوم نام لاتین شهر لندن و شهری بود که در حدود سال ۵۰ پس از میلاد در محل کنونی شهر لندن ساخته شده ‌بود. لوندینیوم از کانون‌های مهم بازرگانی در منطقه برای رومی‌ها بود، مرکز تجمع رومی ها، ساکسون ها و نورمن ها و تا زمانی که در خلال سده پنجم میلادی متروکه شد بعنوان یک مرکز تجاری بزرگ مورد توجه بود.

لوندینیوم در اواخر سده سوم میلادی محل سکونت کاراسیوس، از مدعیان منصب قیصر روم بود و بنابر این، این شهر مدتی پایتخت این مدعی حکومت به شمار می‌آمد. لوندینیوم به عنوان یک شهر مهم  رومی از همه ساختمان‌های معمول همگانی شهرهای بزرگ رومی برخوردار بود.

کاوش‌های باستان‌شناسی تاکنون تنها بخشی از این ساختمان‌ها را شناسایی کرده‌اند. تجمع‌گاه مرکزی لوندینیوم بزرگ‌ترین ساختمان در نوع خود در شمال کوه‌های آلپ در آن زمان بود.

حال این پرسش پیش می آید "رومی ها در این شهر چه کاری برای ما انجام داده اند؟" ، یک پاسخ این خواهد بود "آنها به ما طلا دادند تا جواهرات درست کنیم"

لوندینیوم حدود سال 400 میلادی

آنگلو ساکسون لندن (Anglo-Saxon London)

تاریخچه آنگلوساکسون لندن به تاریخ شهر لندن در دوره آنگلوساکسون، در قرون 7 تا 11 مربوط می شود. در اوایل قرن هفتم یک شهرک انگلیس-ساکسون وجود داشت، به نام لوندنویچ، در حدود یک مایلی غرب لوندینیم. این شهر اکنون به لوندنبورگ معروف شد و این آغاز تاریخ شهر لندن است.

جواهرات ساکسون متنوع و عجیب بود و طلای زیادی برای گردنبند و دستبند استفاده می شد. حلقه ست ازدواج طلا با طرح ساکسون زیبا و مورد توجه بود. کهربا و آمتیست، و همچنین دانه های شیشه، سنگ های قیمتی محبوب بودند.

با این حال، مهارت در ساخت و مهارت در حکاکی های طلا که آنها تولید می کردند باعث می شد طراحی جواهرات آنگلو-ساکسون با الهام بخشیدن به طراحی حلقه های ست ازدواج جدید، امروزه متمایز شود.

حکاکی روی طلا و جواهرات

اگر می خواهید ببینید که آیا مهارت آنگلوساکسون می تواند به شما در طراحی و ساخت حلقه های ست ازدواج جواهر الهام دهد، خوش شانس هستید. در سال 1939 گنجینه معروف Sutton Hoo کشف شد و بسیاری از جواهرات آن اکنون در موزه بریتانیا به نمایش گذاشته شده است و شما به راحتی می توانید آنها را بررسی کنید.

گردنبند معروف

جواهرسازان لندنی به ویژه به مارها، پرندگان و جانوران علاقه مند هستند که به صورت پیوندهای در هم تنیده روی (سگک بزرگ طلا) به صورت زومورفیکی به تصویر کشیده شده اند.

سگک بزرگ طلا

لندن قرون وسطایی

لندن قرون وسطایی در حالی اینگونه نامیده می شد که کسی واقعاً نمی توانست آن را انگلستان بنامد، انگلستان پس از حمله نورمن ها به سال 1066، چیزی شبیه به آنچه امروز می دانیم است. پادشاهی های کوچک از بین رفتند و ویلیام فاتح، لندن را به عنوان پایتخت خود اعلام کرد.

جواهرات سلطنتی

صنعت جواهرات لندن در این دوره رونق داشت. به هر حال جواهرات تاج و تخت برای تاج گذاری سلف ویلیام در قرن دهم،  مد شده است و پایه گذاری جواهرات سلطنتی در آن زمان بود.

قرون وسطی انگلیس، با شوالیه هایش در زره های درخشان و داستان های عاشقانه، بدون شک یکی از عاشقانه ترین دوره های تاریخ است. جواهر سازهای لندن، در سبک های مورد استفاده ساخت جواهرات، اغلب از این دوران الهام می گیرند تا یک حلقه های ست ازدواج طلا سفید با تفاوت های ظریف تاریخی در طراحی، را برای زوج های سنتی تر خود طراحی کنند.

این فقط سبک و تکنیک ساخت حلقه نیست که در تاریخ جواهرات لندن عجیب است، حتی تأیید اعتبار و تضمین کیفیت جواهر ساخته شده که در سراسر انگلستان برای تمام فلزات گران بها اعمال می شود به قرون وسطی برمی گردد.

تشخیص شناسنامه اصلی قطعات زیور

شناسنامه اصلی قطعات زیورآلات فلزی مانند حلقه های ست ازدواج طلا سفید و زرد در لندن اکثراً توسط Goldsmiths ’Company Assay Office در خیابان گرویل لندن صادر می شود که در قرن 14 تأسیس شده است و بیش از 700 سال است که فعالیت می کند.

آزمایش به Goldsmiths 'Hall

بازرگانان ملزم بودند کالاهای خود را برای آزمایش به Goldsmiths 'Hall ببرند. اگر قطعه طلا یا نقره از آزمایش کیفیت عبور می کرد، با تصویری از یک پلنگ (بعنوان علامت پادشاه ) مهر و موم شده بود. اگر استانداردهای لازم را نداشت و از حد مجاز اعتبار برخوردار نبود، به صندوق های سلطنتی منتقل می شد. از سال 1850 نشان پلنگ بر روی شناسنامه های اعتبار کالاهای فلزی چون زیورآلات طلا و دیگر فلزات، جای خود را به نشان دیگری  داد که امروز با آن اعتبار پیدا می کند.

آزمایش به Goldsmiths 'Hall
نمایشگاه2020  Goldsmiths بصورت دیجیتال، یک رویداد بی نظیر فروش طلا و جواهر لندن، با به نمایش گذاشتن بیش از 1000 قطعه دست ساز از جواهرات ظریف و کارهای نقره مدرن منتخب (حلقه های ست ازدواج نقره، حلقه ست ازدواج 2020 و دیگر قطعات جواهری) تعدادی از با استعدادترین جواهرسازان و نقره سازان معاصر که در انگلستان طراحی و تولید می کنند برگذار شد.

نمایشگاه2020

از نمونه کارهای برجسته این دوره، جواهر Dunstable Swan (نمایش داده شده در موزه بریتانیا) را می توان نام برد. این قطعه مربوط به سال 1400 است که یا در انگلیس یا فرانسه ساخته شده و یک نشان لیوری (به عنوان نشان عضویت یک شوالیه) است. این سنجاق جواهر به شکل قوی سفید از طلا و مینای (gold and enamel brooch ) قرون وسطایی و قدمت 600 ساله ساخت است و تنها نمونه باقی مانده از نشان لیور است. این جواهر زیبا متعلق به شاه هنری پنجم انگلستان بود که از سال 1399 در مالکیت شاهزاده ولز قرار گرفت.

سنجاق جواهر به شکل قوی سفید از طلا و مینای

در انگلستان، موزه ویکتوریا و آلبرت لندن (Victoria and Albert Museum) مکانی است که می توانید برای دیدن جواهرات قرون وسطایی به آنجا بروید. آنها یک مجموعه بی نظیر از جواهرات دارند که نشان دهنده برتری طلا و جواهر لندنی است، با نقش های با شکوه تزئین شده با سنگ های قیمتی زیبا.

موزه ویکتوریا و آلبرت لندن