دردوره رنسانس الماس های برش خورده و برش امرالدکات همراه با دیگر سبک های برش فانتزی ظاهر می شوند و زیبایی آنها خصوصاً در طراحی حلقه ست ازدواج جواهر و حلقه های نامزدی امروزه الهام بخش جواهرسازان لندنی است،  مورخان انگلستان که از اصطلاحات اروپایی "رنسانس" و "باروک" راضی نبودند، همان دوره ها را الیزابت، استوارت و ژاکوبین عنوان کردند.

در این دوره جواهرات زیادی ساخته شد و همراه بود با پیشرفت در تکنیک های برش سنگ های قیمتی، به گونه ای که سنگ های تراش خورده و نصب شده بر روی جواهرات این دوره با درخشش خیره کننده جواهرات امروزی رقابت می کند.

سنگ های قیمتی روی جواهرات

از نمونه کارهای برجسته این دوره، در مجموعه موزه لندن، یک انگشتر طلا با مینای سفید وجود دارد که الهام بخش عاشقان الماس است، زیرا الماس آن دارای یک برش خاص است. حفظ آن با همین برش مخصوصاً برای جواهرسازان بسیار ارزشمند است زیرا بیشتر این الماسها تا سال 1700 دوباره بریده شدند و نمونه های این سبک ویژه، نادر است.

انگشتر طلا با مینای سفید

قبل از Hatton Garden  (باغ Hatton مرکز خرید جواهرات الماس، حلقه های ست ازدواج 2020، ساعت و زیورآلات لوکس لندن است. باغ هاتون که امروزه با داشتن سابقه در فروش جواهرات بصورت مستقل و بازرگانان الماس، همچنین با جذابیت قطعات گران قیمت و حلقه ست ها مملو از خرده فروشان و کافی شاپ هاست)، Cheapside زمانی مرکز تجارت جواهرات لندن بود.

در سال 1666 آتش سوزی بزرگ لندن منطقه را تخریب کرد و تمام ساختمان ها خراب شدند. بعداً در سال 1912، کارگرانی که مشغول حفاری یک انبار در 30–32 Cheapside در لندن، در گوشه ای از خیابان بودند، که انبوهی از گنجینه پنهان را کشف کردند که اکنون با نام The Cheapside Hoard شناخته می شود.

مجموعه قطعات قرن 16 و اوایل قرن 17 ساخته شده از طلای Paris Touch احتمالاً هنگام فرو ریختن ساختمان فوقانی در آتش دفن شده بود و برای حدود 300 سال بدون مزاحمت باقی مانده بودند.

این اشیا و حلقه های ست ازدواج جواهر به طرز خیره کننده ای زیبا و حیرت انگیز هستند. امروز موزه لندن مجموعه ای خارق العاده از گالری های اختصاص داده شده به Hoard دارد.

Cheapside Hoard تنها و مهمترین منبع دانش ما در مورد تجارت جواهرات الیزابت و اوایل استوارت و گسترش آن در زندگی و روند مد در جامعه آن دوره لندن است.

Cheapside Hoard

ویکتوریا و ادواردین لندن

خلاقیت انفجاری در تجارت جواهر و جواهرسازی لندن در دوره ویکتوریا و ادواردین با تناقض ذاتی پیشرفت های صنعتی و تجسم دوباره لندن قرون وسطایی در زمینه هنری روشن شد.

حلقه  ست های ازدواج  و رمانتیک های لندن 

 

سبک مورد علاقه جواهر فروشان لندنی که به عنوان رمانتیسیسم و ​​نئو گوتیک گرایی شناخته می شود، عاشقانه ادراک شده قرون وسطی در انگلستان بود. با غول های هنری مانند "ویلیام جی ترنر" و "ویلیام بلیک" در کاوش در فرهنگ های باستان و طنین معنوی آنها، طراحان گردنبند، آویز، گوشواره و حلقه ست ازدواج جواهر از این الگو پیروی کردند.

بسیاری از طرح هایی که ما در جواهر فروشی های امروز لندن مشاهده می کنیم (حلقه  ست ازدواج جدید) از ویکتوریانا الهام گرفته شده اند. شما می توانید این تأثیر را در استفاده از نقوشی مانند قلب، شبدر، گره های عشق، تیر، انگور و برگ مشاهده کنید. جواهرات بصورت خوشه های مروارید و جواهرات مینا کاری شده با طرح ها و نقوش پیچیده نیز به این دوره باز می گردند.

از نمونه کارهای برجسته این دوره، گردنبند Golden Jubilee Jubilee یک قطعه نمونه دوره ویکتوریانا است که با مرواریدهای دانه ای و الماس چهار تایی و سه تایی ساخته شده است.

گردنبند Golden Jubilee Jubilee

تغییر سبک ویکتوریانای لندن بعد از مرگ شاهزاده آلبرت

هنگامی که شاهزاده آلبرت درگذشت، غم و اندوه ملکه ویکتوریا وضعیتی نمادین به خود گرفت که نه تنها صحنه جواهرات لندن را تحت تأثیر قرار می داد بلکه روند مد را در سراسر کشور تعیین می کرد. از جواهرات مد شده در این دوره می توان به استفاده از سنگ جت، در شمال انگلیس اشاره کرد. گرچه سنگ های قیمتی سیاه در قرن نوزدهم رنگ و بویی بیمارگونه داشته اند، اما امروزه استفاده از آنها در حلقه ست ازدواج ساده برای عده ای از زوج های جوان دوست داشتنی و انتخابی جسورانه است.

گردنبند سنگ سیاه

بهترین نمایش جواهرات دوره ویکتوریانا در لندن در موزه V&A (اختصاص داده شده به ملکه ویکتوریا و شاهزاده آلبرت) است، جایی که پیشنهاد می کنیم برای دیدن بهترین مجموعه های برجا مانده از آن دوران به آنجا بروید و جواهرات قرون وسطایی و مربوط به دوره ویکتوریا را در یک بازدید از طریق وب سایت موزه تماشا کنید.

جنبش هنر و صنایع دستی(Arts & Crafts)

جنبش هنرها و صنایع دستی با رد پیامد صنعتی شدن و رونق محصولات با تولید انبوه الهام گرفته شد. پیروان جنبش هنرها و صنایع دستی نیز به جواهرات قرون وسطی توجه می کردند و بیشتر بر روی سنگ های ساده صیقلی تمرکز داشتند که ظاهری دست ساز و جلوه ای از دوران قبل از ماشین را تداعی می کردند.

از کارهای برجسته این دوره: Ashbee’s Peacock Brooch با ارائه ظرافت در طراحی های باشکوه از طبیعت در فلزات و سنگ های گران بها، الهام بخش بسیاری از جواهرفروشان لندنی بوده است.

 

آرت نوو و آرت دکو(Art Nouveau & Art Deco):

خطوط ارگانیک سبک Art Nouveau یا لبه های هندسی دوره Art Deco از عناصر مشهور در طراحی چشمگیر جواهرات هستند. این سبک های متضاد در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20 ظهور کردند. جواهرسازان لندنی به شدت تحت تأثیر جنبش پاریس با فرمهای زیبا و پرندگان و گلها قرار گرفتند و انواعی از حلقه ست ازدواج طلا سفید و زرد را طراحی کردند.

طراح گران قیمت "آرچیبالد ناکس" در اوج موفقیت، طراح اصلی لیبرتی شد. طراحی های او الهام گرفته از صلیب های سنگی سلتیک باستان است که در جزیره زادگاهش یافت شده است. ناکس کمک کرد تا فروشگاه بزرگ از یک انبار شرقی به یک خرده فروشی جواهرات با طراحی پیشرفته تبدیل شود، و بنیانگذار آزادی " آرتور لیبرتی"  یک حامی جدی جنبش Art Nouveau شد. طراحانی که از سبک Art Deco استقبال می کردند، جواهراتی از جمله حلقه ست ازدواج جواهر تولید کردند که برش پله ای، باگت و امرالد را در سنگ هایشان بکار می بردند. ظاهر مستحکم این سنگ ها با نقوش برگرفته از فرهنگ های آفریقایی، چینی و مصر باستان تکمیل می شد.

از کارهای برجسته این دوره، گردنبندهای طلا، مروارید، مینا و دیگر سنگ های قیمتی از Archibald Knox در گالری لندن نام برد که تمام نقوش کلاسیک این سبک را به نمایش می گذارد. مطمئناً برای نسل های بعد این گنجینه الهام بخش است.

گردنبندهای طلا Archibald Knox

موزه V&A دارای جامع ترین نمایشگاه جواهرات Art Nouveau در لندن است و ما از آن به عنوان مخزن خارق العاده الهام استفاده می کنیم. اگر با این وجود کنجکاوی شما درباره سبک Art Deco برانگیخته می شود، باید از کاخ التام در گرینویچ دیدن کنید. "استفان" و "ویرجینیا کورتولد" اقدام به بازسازی کاخ  بعنوان یک مکان مقدس نمایشی با طراحی آرت دکو کردند. گفته شده که نوسازی آن "شاهکاری از طراحی مدرن" است.