آیا برای پیدا کردن جواهری با طرح قدیمی، باید به دنبال جایی باشیم که کار فروش جواهرات قدیمی، فروش جواهرات عتیقه یا همان فروش جواهرات دسته دوم را انجام می دهد؟

از کجا باید حلقه نامزدی با طرحی اصیل وجواهر قدیمی را خریداری کنم؟

اگر در حال خرید آنلاین هستید، فروشگاه انلاین طلا و جواهر هاتف ساعتچی انتخاب بسیار خوبی از حلقه های نامزدی زیبا با الهام از طرح های قدیمی ولی در قالب جواهری مدرن را برای شما دارد. بعلاوه، گالری آنلاین هاتف ساعتچی بهترین مکان برای خرید آنلاین جواهری از الماس است. تمامی سنگ های بکار رفته در جواهرات ما با بهترین کیفیت و شناسنامه معتبر ارائه می شود.

هدف شما در خرید جواهر قدیمی، طرح های الهام گرفته از طبیعت است یا الگوهای هندسی را ترجیح می دهید؟

تعداد زیادی الماس در طراحی جواهر را دوست دارید یا تعداد سنگ های کمتر با سبک های ساده تر مورد علاقه شما هستند؟

یک دوست که قرار بود به زودی نامزد شود، این سؤال را از من پرسید در حالی که سعی داشت سبک مورد دلخواه خود را در انتخاب انگشتر نامزدیش پیدا و انگشتر را انتخاب کند.

اینکه همسر آینده شما یک حلقه نامزدی با سبک قدیمی می خواهد یا به سبکی مدرن علاقمند است و اینکه سبک های جواهرات قدیمی کدامند، با شناخت سلایق او و شناخت سبک های جواهرات قدیمی ، توضیح بسیار ساده ای دارد.

طرح های مدرن و در عین حال الهام گرفته از طرح های قدیمی بسیار مورد توجه هستند. در این مقاله، می آموزیم که چه فاکتوری باعث می شود سبک یک انگشتر "قدیمی" باشد و سبک های مختلف درحلقه های نامزدی قدیمی کدامند.

چه چیزی باعث میشه حلقه نامزدی قدیمی یا عتیقه باشه؟

"Vintage" یا قدیمی به هر چیزی که حداقل 20 سال سن داشته باشد، اشاره دارد در حالی که "عتیقه" به هر چیزی که حداقل 100 ساله باشد، اشاره دارد. اینگونه حلقه ها یا جواهرات را می توان در جواهر فروشی هایی خرید که کارشان فروش جواهرات قدیمی، فروش جواهرات عتیقه و به طور کلی فروش جواهرات دست دوم است. ولی بعید می دانم یک زوج جوان برای خرید حلقه نامزدی خود به چنین جواهرفروشی یا عتیقه فروشی(فروش جواهرات دست دوم و قدمت دار) سر بزنند و حلقه ای قدیمی را که قبلاً مورد استفاده زوج دیگری بوده خریداری کنند و البته با توجه به قیمت های بسیار بالای اجناس عتیقه و شناسنامه دار اصل این امری دور از ذهن است.

جواهر فروشی جواهرات قدیمی

امروزه شاید بتوان گفت که تنها کلکسیونرها هستند که گاهی با علم به تاریخچه یک قطعه جواهر عتیقه مایل به خرید این دسته از جواهرات قدمت دار هستند و به چنین مکان هایی که کار فروش جواهرات قدیمی را انجام می دهند سر می زنند. وقتی نوبت به حلقه های نامزدی می رسد، کلمه "قدیمی" معمولاً نشانگر سبک حلقه است تا سن آن. به طور کلی، اگر علاقه به طرح یک حلقه نامزدی قدیمی دارید، در اصل شما به دنبال یک حلقه نامزدی مدرن و به سبک قدیمی هستید.

اگر به دنبال طرحی ساده از میان طرح های قدیمی حلقه های نامزدی هستید، شما باید به احتمال زیاد به دنبال طرحی از "Retro Era" (1940-1960) باشید. بیشتر حلقه ها با طرح های قدیمی مربوط به دوره های دیگر طراحی جواهرات، بیشتر دارای تزئینات هستند و ساده بشمار نمی آیند.

گذشته از سن، فاکتورهای زیادی برای تعیین سبک حلقه های نامزدی قدیمی وجود ندارد. از نظر فنی، حتی انگشترهای نسبتاً مدرن مربوط به قبل دهه 1990 را می توان "قدیمی" دانست. با این حال، ما در مورد دوره هایی بحث خواهیم کرد که سبک های مدرن اغلب از آنها الگو می گیرند. این شناخت به شما کمک می کند که ببینید چه چیزی توجه شما را جلب خواهد کرد و انتخابی آسانتر خواهید داشت.

طرح های جواهرات  قدیمی و انگشتر های نامزدی

هنگام خرید جواهر قدیمی، نکته بسیار مهم این است که با ویژگی ها و سبک های جواهرات در هر دوره از تاریخ آشنا شوید. جمع آوری جواهرات عتیقه در مقطع زمانی به روندی رایج در بین زنانی تبدیل شده است که تمایل به داشتن جواهرات از یک نوع سبک خاص قدیمی، سبکی نمادین یا احساسی دارند.

حلقه های نامزدی قدیمی اغلب جنبه هایی از سبک ها را از دوره های مختلف دارند و آنها را در قالب جدیدی از طراحی نشان می دهند. این حلقه ها که عناصر طراحی ویکتوریا، ادواردین و آرت دکو را نشان می دهند، قابل بررسی هستند. در اینجا خواهید دید که چگونه سبک این حلقه های قدیمی با طراحی و ساخت حلقه جدید ترکیب می شود.

وقتی نوبت به خرید و فروش جواهرات از گذشته می رسد (خرید و فروش جواهرات عتیقه)، مهم است که با ویژگی ها و سبک های جواهرات در هر دوره از تاریخ آشنا شوید. ما در اینجا دوره ها را از قرن 18 به بعد تعریف می کنیم و در این مقاله به بررسی دو دوره می پردازیم.

 

دوره گرجستان (The Georgian period )(1830-1714)

الماس های برش خورده، گارنت ها

با نقوش گل و برگرفته از طبیعت، و در جواهرات این دوره فلز نقره با طلای زرد ترکیب می شود. الماس های برش خورده، گارنت ها و سنگ های قیمتی رنگی که بر روی پایه های جواهرات این دوره سوار می شوند، ست های جواهرات عتیقه این دوره هنوز هم محبوب هستند، همچنین گردنبندهای عتیقه، که می توانند با گوشواره ها و یک سنجاق، یا دو دستبند عتیقه ست شوند.

همچنین در دوره گرجستان قطعات جواهر با طرح های احساسی شامل مینیاتورهای پرتره و چشم عاشق، حلقه های ژست دار با بیت شعری که در حلقه طلا حک شده و جواهرات آکروستیک (در جواهرات آکروستیک از حرف اول سنگ های قیمتی برای نشان دادن پیام ها یا اصطلاحات خاصی استفاده می شود) شکوفا شده است که در آنها حرف اول سنگ های قیمتی کلمات محبت مانند "توجه" و "عزیزترین" را بیان می کند.

انگشتر سنگ های قیمتی

 

دوران ویکتوریا (The Victorian era )(1901-1837)

در دوران ویکتوریا، حلقه های نامزدی از نظر طرح و مواد مورد استفاده در ساخت بسیار متفاوت هستند. در حقیقت، جواهرات ویکتوریایی شامل سه دوره مهم است و آن را می توان به سبک های اوایل، میانه و اواخر دوره تقسیم کرد. در این دوره شاهد محبوبیت بیشتر این نشانه های عشقی احساسی هستیم.

دوره رمانتیک مربوط به سال های اولیه ازدواج ملکه ویکتوریا است. در این دوران نقوش احساسی همچنان به سلطه خود ادامه می دهند: قلب ها، گره های عاشق، گل ها، کمان ها، ماه های هلال و مارها (hearts, lover’s knots, flowers, bows, crescent moons and serpents) که ملکه ویکتوریا از آنها به عنوان حلقه نامزدی استفاده می کرد، که نشان دهنده عشق پایدار است.

انگشترهای دوره ویکتوریا به طور کلی زرد یا رزگلد بودند و اغلب شامل الماس بودند. بنابراین، از برخی جهات، انگشتر دو هاله ای از طلای زرد (دو طیف از رنگ زرد) می تواند نمونه ای از انگشتر نامزدی قدیمی، الهام گرفته از دوره ویکتوریا باشد. از آنجا که آبی، رنگ مورد علاقه ملکه ویکتوریا بود، استفاده از گوهرهای فیروزه ای و آبی اغلب در جواهرات این دوره ظاهر می شود. مرواریدها نیز به طور مکرر استفاده می شدند. از آنجا که هنوز کشت مروارید پرورشی رواج نداشت، مرواریدهای موجود در جواهرات در این دوران طبیعی بودند و مرواریدهای کوچک، بیشتر از مرواریدهای بزرگ بودند. سنگ های قیمتی سفید دیگر مانند سنگ ماه و اوپال نیزمحبوبیت زیادی داشتند.

گردنبند سنگ قیمتی یاقوت کبود ویکتوریا

اگرچه در این زمان استفاده از الماس های بزرگ در طراحی ها غیر معمول بود، مصرف کنندگان شروع به استفاده از انگشترهای solitaiers الماس کردند. با این حال، بیشتر الماس ها برش های معدن قدیمی، برش های قدیمی اروپایی، برش های پله ای یا برش های گل رز (old mine cuts, old European cuts, step cuts, or rose cuts) بودند

زیرا برش های مدرن الماس مانند برش راند (round brilliant) هنوز اختراع نشده بودند. این دوران همچنین به دلیل انقلاب صنعتی و کشف معادن الماس در آفریقای جنوبی، تحول بزرگی را رقم زد. زنان از هر موقعیت اجتماعی  می توانستند از جواهرات عالی و ارزشمند استفاده کنند.

به مدت دو دهه، سبک جدیدی در استفاده از جواهرات پدید آمد و آن دوره ای بود که ملکه در سوگ مرگ شاهزاده آلبرت عزادار شد. استفاده از سنگ های جت تیره، اونیکس و گارنت های با رنگ تیره و عمیق رنگ زیاد (Dark jet, onyx and deep garnets) رواج یافتند، جواهرات عزاداری و یاد بود شامل حلقه ها و ست های جواهرات سفارشی سازی می شدند.

در این دوران سبک های یونانی و رنسانس نیز مد بود و دوره زیبایی شناسی را در طراحی جواهرات با نمادهای خوش شانسی و اشکال طبیعت گرایانه منعکس کرد.

جواهری با طرح قدیمی