برای خرید جواهری با طرح قدیمی و جواهرات قدیمی نیاز نیست به دنبال کسی باشید که کار فروش جواهرات قدیمی، فروش جواهرات عتیقه یا به زبان ساده تر فروش جواهرات دست دوم را انجام می دهد.

فروش گردنبند طرح جواهرات قدیمی و عتیقه

به راحتی می توانید حلقه جواهر به سبکی قدیمی و مورد علاقه خود را در قالب طرحی نو و مدرن با بهترین کیفیت از گالری و فروشگاه آنلاین طلا و جواهرات هاتف ساعتچی خریداری کنید.

سبک های جواهرات قدیمی بر مبنای دوره های مختلف

دوران هنر نو Art Nouveau  (1880-1910)

انگشتر سبک های جواهرات قدیمی

با استفاده بسیار از فلزات گران بها و غیر گرانبها، همراه با سنگ های قیمتی رنگی و غیر معمول در طراحی تصاویر طبیعت در درجه اول حشرات، پرندگان و نقوش گل، تحولی در مقابل عصر صنعتی را در بیان هنری ناب نشان داد. طرح های حسی و اثیری فرم زنانه نیز یک موضوع تکراری بود که در این دوره بسیار مورد توجه قرار گرفت.

در قطعات جواهرات این دوره کاربردهای دقیق و جسورانه از رنگ ها و میناکاری در طراحی های جدید به نمایش در می آیند. جنبشArt Nouveau   در فرانسه آغاز شد و تمام اروپا و ایالات متحده را تحت تأثیر قرار داد، در حالی که با دوره های دیگر همخوانی داشت. از پیشگامان این سبک می توان از: رنه لالیکو، فالیزه، مایسون وور، ژرژ فوکت و تیفانی نام برد.

سنگ های قیمتی رنگی طرح سنجاقک

دوران ادواردیان و بل اپوک (The Edwardian & Belle Époque era )(1901-1915)

کوتاهترین دوره در تاریخ فروش جواهرات عتیقه با این سبک، نشان دهنده ظرافت شاه ادوارد هفتم و ظرافت تزئینات روکوکو در فرانسه است. اگر اهل طراحی های پیچیده و توری هستید، جواهرات دوران ادواردین را دوست خواهید داشت.

فروش جواهرات عتیقه دوران ادواردین

حلقه های این دوره به طور کلی از جنس پلاتین بوده و شامل طرح های فلزی پیچیده ای به نام فیلیگر در طرح های روبان و انگور بوده است. در این دوران نقوش گل نیز محبوب بود. اگرچه الماس و مروارید همچنان محبوب بودند، اما سنگ های قیمتی رنگی بیشتر در جواهرات ظاهر می شدند.

برش های معدن قدیمی، برش های قدیمی اروپا و برش گل رز متداول ترین برش های الماس در این دوره بودند. پلاتین در طراحی های جدید با استفاده از سنگ الماس معرفی و مورد توجه قرار گرفت. طرح هایی از گل و برگ "گلدسته" و گلهای گلدانی، حکاکی شده با جلوه ای از توری مشخصه سبک این دوره است. جواهرات با الماس های قدیمی و مرواریدهای طبیعی جلوه ای براق، سفید و یک رنگ به گوشواره ها، سنجاق ها و گردنبندها داده بود.

انگشتر جواهرات با الماس های قدیمی

آرت دکو (Art Deco )(1920-1939)

بر خلاف سبک ادواردی، Art Deco همه چیز در قالب هندسه و تکرار الگوها بود. این سبک در سال 1925 پس از نمایشگاه هنرهای تزئینی در پاریس به اوج خود رسید و این همزمان با به دست آوردن حق رأی زنان در آمریکا بود.

طرح های این دوره صنعتی، خطی و زاویه ای بود. حلقه های آرت دکو به جای طرح های خمیده و روان، اغلب شامل فلزات با زاویه های تکرار شونده، تیز و مهره های ریزی به نام دانه های کوچک است. این سبک در سال های اخیر از محبوبیت دوباره برخوردار شده است.

انگشترهای طرح جواهرات قدیمی

آرت دکو طراحی های خود در دوره جدید را با اشکال ساده و استفاده از الماس و پلاتین، الهام گرفته. تأثیرات ترکیبی از فرهنگ ها – آسیا، آفریقا و مصر – خطوط هندسی را با خلق نقوش به سبک گل و حکاکی شده، الماس های برش خورده و برش هایی مانند برش امرالد و برش های شیک مد شدند و سنگ های قیمتی رنگی، به ویژه یاقوت، یاقوت کبود و زمرد، محبوبیت ویژه ای داشتند.

در این طراحی ها یاقوت سرخ و یاقوت کبود و همچنین اونیکس، یشم، لاجورد و کوارتز مات در مقابل الماس قرار گرفته و از تأثیرگذارترین ظاهر در طراحی و ساخت جواهرات بهره بردند که این سبک همچنان به طراحان معاصر الهام می بخشد.

این سبک در طراحی های

  • کارتیه
  • رنه بووین
  • ریموند تمپلیر
  • تیفانی

تنها در تعدادی از طراحی های جواهرات غالب بودند. با این حال، در دوران رکود بزرگ بعد از جنگ جهانی، بسیاری از مصرف کنندگان توانایی تهیه این سنگ های قیمتی گران را نداشتند، بنابراین به جای آن، گزینه های مقرون به صرفه تری را انتخاب کردند، از جمله آمتیست، سیترین، گارنت و شیشه.

انگشتر

دوره یکپارچه سازی (Retro Era)(1939-1950)

قبل از جنگ جهانی دوم، تعداد زیادی از انگشترهای نامزدی دارای یک الماس مرکزی بودند. شرکت De Beers پس از تلاش های بسیار در روند رشد بازاریابی و فروش الماس موفق شد، حلقه های نامزدی را منحصر به استفاده از الماس کند.

اما استفاده از الماس ها در حلقه ها با شروع جنگ و بعد از آن در مدت زمانی متوقف شد. سبک Retro Era به دلیل جنگ جهانی دوم، هنگامی که پلاتین و سنگ های قیمتی کمیاب شد، بوجود آمد. برخلاف حلقه های قبلی، حلقه های نامزدی "Retro Era" طرح های ساده تری دارند.

حلقه های نامزدی "Retro Era"

سنگ های جانبی باگت بسیار محبوب بودند و اندازه معمولی سنگ مرکزی پس از پایان دوره رکود بزرگتر شد. از آنجایی که استفاده غیر نظامی از پلاتین در طول جنگ جهانی دوم ممنوع بود، جواهرسازان به طلای عیار پایین و سنگ های نیمه قیمتی یا مصنوعی روی آوردند.

در این دوره طلای زرد و رزگلد به عنوان فلزات انتخابی حلقه های نامزدی در ایالات متحده تبدیل شد. بسیاری از انگشترهای این دوران دو رنگ بودند، در طراحی هر دو طلای زرد و طلای سفید وجود داشت. پس از جنگ سنگ هایی چون آکوامارین، سیترین و آمتیست دوباره در حلقه های بزرگ عتیقه، مد شدند.

یک نگین الماس گرد در یک طرح طلای ساده ممکن است فقط حلقه نامزدی مادربزرگ شما را توصیف کند، و این نوستالژی باعث محبوبیت امروز این حلقه ها شده است.

حلقه تک نگین الماس گرد

در اواسط قرن بیستم (The mid-20th century )(قدمت آن از دهه 1950 تا دهه 1970) "مهمانی کوکتل" (cocktail party) به عنوان یک رویداد شیک در سراسر ایالات متحده ارائه شد و جواهرات بیش از حد عجیب و غریب شدند. حیوانات سه بعدی، عجیب و غریب و سبک دار که با سنگ های نیمه قیمتی واضح تنظیم شده اند، در این بازه زمانی پلنگ های کارتیه، موجودات بالدار ون کلیف و آرپلز و جواهرات سرپنتینی از بولگاری طراحی و ساخته شده اند.

این برند ها و همچنین برند بوچرون در این دوره با نوآوری های جدید، جلوه های قبلی خود را متزلزل می کردند و سبک جدیدی در طراحی جواهرات رقم می زدند، این در حالی بود که طراحانی مانند

  1. پاول فلاتو
  2. فولکو دی وردورا
  3. دیوید وب
  4. ژان شلومبرگر
  5. السا پرتی
  6. (Paul Flato, Fulco di Verdura, David Webb, Jean Schlumberger and Elsa Peretti )

تعریف جدیدی از جواهرات قدیمی برای نسل جدید داشتند.

انگشتر پلنگ از طرح جواهرات قدیمی

جواهرات و حلقه های نامزدی در دهه های اخیر

در دهه 1960، حلقه نامزدی الماس و زمرد ژاکلین کندی (Jacqueline Kennedy’s)، سنگ های قیمتی رنگی را دوباره مد کرد و سبک های آرت دکو نیز محبوب بودند.

حلقه نامزدی الماس و زمرد ژاکلین کندی

در اواخر دهه 1970، سبک های دیسکو (disco)مطرح بودند و حلقه های این دهه نیز دارای طرح های هندسی بود.

در دهه 1980، حلقه نامزدی معروف یاقوت کبود با طرح گل آفتابگردان پرنسس دیانا موجی از تقلیدها را القا کرد. سنگ های قیمتی رنگی و نگین هایی با برش اشک محبوب بودند.

حلقه نامزدی یاقوت کبود گل آفتابگردان پرنسس

دهه 1990 آخرین دهه ای است که می توان آن را "قدیمی" (vintage) دانست. طرح ها جسورانه و مینیمالیستی (minimalistic) بودند و الماس های تراش دار از محبوبیت ویژه ای برخوردار بودند.

انگشتر جواهر

با این حال، حتی اگر چندین حلقه نامزدی به سبک قدیمی را انتخاب کنید، باز هم ممکن است آن حلقه عالی که دوستش دارید را پیدا نکنید. اگر به دنبال یک حلقه نامزدی کاملاً منحصر به فرد به سبک جواهرات قدیمی و در قالب مدرن هستید، فروشگاه آنلاین طلا و جواهرات هاتف ساعتچی را انتخاب کنید. متخصصان ما به شما کمک می کنند تا یک حلقه عالی مطابق با سبکی که دوست دارید انتخاب کنید، حتی اگر هنوز مطمئن نیستید که کدام سبک از جواهرات را دوست دارید.