مروارید عنصری آلی (Organic) ، از جنس کربنات کلسیم است. در حال حاضر %99 از مرواریدها بصورت پرورشی تولید می شوند و مرغوب ترین مرواریدهای طبیعی، رشد یافته در آب های شور هستند.

انواع مروارید پرورشی

چهار نوع اصلی مروارید پرورشی وجود دارد:

مروارید پرورشی آکویا (akoya)

مروارید های پرورشی آکویا آشنا ترین نوع مروارید کشت شده در آب شور، برای اکثر مردم ایالات متحده آمریکا و سایر بازارهای غربی است. بسیاری از مشتریان فکر می کنند آکویای سفید یا کرم رنگ به عنوان مروارید کلاسیک مورد استفاده برای جواهرات، بخصوص گردنبندهای تک رشته است و این نوع مروارید را می پسندند. دو کشور ژاپن و چین، مروارید های akoya را پرورش داده و تولید می کنند. این نوع مرواریدها اغلب در اندازه هایی با قطر 2 تا 11 میلی متر تولید می شوند.

مروارید های پرورشی آکویا در گردنبند
مروارید پرورشی دریای جنوب (South Sea)استرالیا، اندونزی و فیلیپین منابع اصلی این مرواریدهای کشت شده با آب شور هستند. مرواریدهای پرورش یافته دریای جنوبی بسته به نوع صدف می توانند از سفید تا نقره ای یا طلایی باشند. اندازه بزرگ و پوسته ضخیم آنها، به دلیل یک دوره رشد طولانی، در کنار شرایط رشد مساعد آنها، از عوامل مؤثر در ارزش زیاد آنها هستند. این نوع مرواریدها اغلب در اندازه هایی با قطر 2 تا 18 میلی متر تولید می شوند.

مروارید های پرورشی دریای جنوب در گردنبند   
مروارید پرورشی تاهیتی (Tahiti)در درجه اول در اطراف جزایر پلی نزی فرانسه کشت می شود (معروف ترین آنها تاهیتی است). این مرواریدهای پرورش یافته آب شور که گاهی اوقات مرواریدهای سیاه نیز نامیده می شوند، طیف رنگی گسترده ای دارند. ممکن است خاکستری، سیاه یا قهوه ای باشند و رنگ آبی، سبز، بنفش یا صورتی داشته باشند. این نوع مرواریدها اغلب در اندازه هایی با قطر 8 تا 16 میلی متر تولید می شوند.

مروارید پرورشی تاهیتی

مرواریدهای آب شیرین (Freshwater)مرواریدهای آب شیرین متداول ترین مرواریدها هستند و یکی از محبوب ترین انواع مروارید در بین خریداران و طراحان جواهرات بشمار می آیند. این محبوبیت بدلیل طیف قابل توجهی از اندازه ها، شکل ها و رنگ ها، بعلاوه در دسترس بودن تجاری آنها در قیمت های پایین تر است. آنها معمولاً در دریاچه ها و برکه های آب شیرین کشت می شوند، و غالباً مرواریدهای زیادی در یک صدف پرورش می یابند. چین منبع اصلی تولید مرواریدهای آب شیرین است. این نوع مرواریدها اغلب در اندازه هایی با قطر 4 تا 11 میلی متر تولید می شوند.

مرواریدهای آب شیرین