دستبند سنگی از کنزایت مورد علاقه دختران زیباپسند و علاقمند به رنگهای صورتی ملایم و بنفش روشن است.

انگشتر و دستبند سنگی کنزایت

کنزایت(Kunzite)

یک گوهرشناس آمریکایی در سال 1856 این سنگ را کشف کرد. از آنجایی که نام کاشف این سنگ"کونز" بود، نام این سنگ زیبا را در سال 1902 برای اولین بار"کنزایت" گذاشتند.

رنگ آن از صورتی پر رنگ تا بنفش مایل به ارغوانی دسته بندی می شود. رنگ صورتی منحصر بفرد و زیبای این سنگ به دلیل وجود عنصر منگنز است و بطور کلی، معادن این سنگ در مناطقی است که عنصر منگنز در آنجا موجود است.

معادن این سنگ زیبا را می توان در کشورهایی نظیر افغانستان و برزیل یافت.

کنزایت

در نگهداری این گوهر زیبا بسیار باید دقت نمود زیرا که این سنگ بر اثر حرارت و یا نور شدید پس از مدتی رنگ خود را از دست خواهد داد.

رنگ کنزایت را با استفاده از روش هایی نظیر پرتو افکنی و یا حرارت دادن می توان بهبود بخشید و به اصطلاح بهسازی کرد.

در انتها می توان شیشه، کیوبیک زیرکونیا، تورمالین و یاقوت مصنوعی صورتی را به عنوان سنگهای مشابه کنزایت معرفی کرد. در اینجا شما را با خواص شیمیایی و فیزیکی این سنگ جواهری آشنا می کنیم.

کنزایت

Gemstone             

Color Pink-violetish purple, light violet

LusterVitreous

Crystal systemMonoclinic crystal system

Chemical formulaLiAlSi₂O₆

Hardness (Mohs hardness scale)6.5 – 7

Refractive index1.660-1.681

TransparencyTransparent

سنگ کنزایت

 

عامل رنگزای سنگ کنزایت، منگنز است و این سنگ تقریباً رنگ روشن دارد. بتدریج و به مرور زمان بر اثر تابش نور بر آن، این سنگ کم رنگ و بی روح می شوند و رنگ خود را از دست می دهند.

رنگ انواعی از آن که صورتی متمایل به قهوه ای و بنفش با ته رنگ سبز است، در حرارت 150 درجه اصلاح می شوند. دستبند سنگی کنزایت طرفداران بسیاری دارد. درون این سنگ تعداد زیادی ناخالصی لوله مانند منظم و یا شکستگی وجود دارد.

سنگها جلای شیشه ای واضحی دارند و در هنگام تراش باید دقت شود که Table عمود بر محور کریستال تراش داده شود، چون در غیر اینصورت احتمال شکستن سنگ هست.

سنگ Kunzite

سنگ کنزایت، سنگ بسیار مورقی می باشد. بر اساس تجربه های بسیاری از تراشکاران، برای برش کنزایت و ساخت دستبند سنگی، دقت زیادی باید صورت گیرد و بلور به راحتی می شکند.

اگر بر خلاف محور بلور تراشیده شود قطعه قطعه می گردد. این سنگ شباهت زیادی به سنگهایی با رنگ صورتی دارد مانند آمتیست، رزکوارتز، توپاز، شیشه و مورگانیت دارد و ممکن است با آن اشتباه شود.

بلور درشت کنزایت بسیار ارزشمند بوده و کمیاب است. کنزایت جزو کانی هایی است، که ناخالصی در آن کم دیده می شود و جزو گوهرهای پاک محسوب می شود.

دستبند سنگی Kunzite

Kunzite نوع صورتی اسپودومن است. کنزایت یک سنگ بسیار معنوی است که با منبع عشق بدون قید و شرط همراه است و باعث ایجاد تفکر و عمل عاشقانه می شود.

هنرمند جواهرساز با طراحی و ساخت جواهر یا دستبند سنگی Kunzite ، احساس صلح عمیق می کند و خواص این منبع عشق بدون قید و شرط را به زیبایی دریافت می کند. Kunzite یک سنگ با ارتعاش بالاست و می تواند برای رفتن به حالت عمیق و مدیتیشن مورد استفاده قرار گیرد و دستبند سنگی آن در حالت مدیتیشن اگر به دست شما باشد، بسیار مؤثر است.

دستبند سنگی Kunziteکدام چاکراه را در شما فعال می کند؟

دستبند سنگی Kunzite، مرکز ارتقاء خلاقیت و بیان را در شما فعال می کند

دستبند سنگی با سنگ صورتی رنگ کنزایت

Kunzite سنگی از عاشقانه هاست. دستبند سنگی کنزایت، برای ارتباط با کسی که رابطه عاشقانه با او دارید، در زمانی که عصبی هستید مناسب است و انرژی عجیبی در ایجاد رابطه دوباره دارد. کنزایت سنگی از خود عشق است، ترویج فروتنی و تحمل در عمق این سنگ نهفته است.

دستبند سنگی Kunzite می تواند زمینه انرژی انسانی را تقویت کند، انرژی مثبت را روشنتر کند و انرژی منفی را در اطراف شما، در محیط زندگی یا محل کار به انرژی مثبت تبدیل می کند و آن را روشن می کند. Kunzite می تواند به کسانی که برون گرا هستند، کمک کند تا بیشتر درون گرایانه و متفکرانه به نظر برسند.

دستبند سنگی Kunzite، اغلب برای تخلیه انرژی و افزایش پذیرش عشق الهی استفاده می شود. Kunzite ارتعاشات منفی را از بین می برد و جایگاه عاطفی و عشق زمینی را ارتقاء داده و جایگزین عشق الهی می کند.

سنگی Kunzite

این دستبند سنگی بسیار ارتعاشی، چاکرای قلب را فعال می کند و آن را با چاکراهای چشم و گلو، برای حمایت از ارتباطات دوستانه تنظیم می کند.

به طور فیزیکی، Kunzite می تواند سیستم گردش خون و عضله قلب را تقویت کند. همچنین یک سنگ فوق العاده است که برای افسردگی و اضطراب استفاده می شود.

دستبند سنگی Kunzite

انرژی التیام بخش و متعادل کننده چاکرای قلب با سنگ کنزایت در جریان درست خواهد بود. Kunzite با انرژی صورتی دوست داشتنی خود، چاکرای قلب را فعال کرده و آن را با انرژی بنفش نور ذهن، Chakra Crown هماهنگ می کند.

این ارتباط شفابخشی بین ذهن و قلب باعث ایجاد یک آرامش قدرتمند در هسته داخلی انسان می شود و به عنوان شادی خالص در افکار و احساسات بیان می شود. بلورهای صورتی Kunzite نور قلب و عشق را منعکس می کنند و به تحریک چاکرای قلب کمک می کنند.

بلورهای صورتی بنفش Kunzite

چاکرای قلب در نزدیکی مرکز استخوان سینه قرار دارد و تعامل ما با دنیای خارج را تنظیم می کند و آنچه را در آغوش می گیریم و در مقابل آن مقاومت می کنیم کنترل می کند. دستبند سنگی کنزایت، این توانایی تعادل را در اختیار ما قرار می دهد تا خودمان در محیط باشیم و در روابط نیز به ما کمک می کند.

از انرژی کریستال صورتی برای رفع انسداد و تعادل دوباره چاکرای قلب استفاده می شود و به ما کمک می کند نیازها و احساسات خود را به روشنی درک کنیم. با کمک دستبند سنگی کنزایت، ما می توانیم با فرا رفتن جریانات احساسی کنار بیاییم، ماهیت دوره ای آنها را درک کنیم و تغییرات را بپذیریم.

دستبند سنگی کنزایت

چاکرای تاج در بالای سر قرار دارد و دروازه ما به جهان منبسط شده فراتر از بدن ما است. این چاکرا نحوه تفکر و نحوه پاسخگویی ما به جهان پیرامون را کنترل می کند. این چاکرا سرچشمه اعتقادات ما و منبع معنویت ماست.

وقتی تاج در تعادل است، انرژی های ما متعادل است. ما جایگاه خود را در جهان می دانیم و همه چیز را همانطور که هست می بینیم. عدم تعادل چاکرای تاج با کریستالهای Light Violet درمان می شود.

پرتوهای بنفش آنها از نیروی زندگی جهانی جادو، رویاها، الهام و سرنوشت برخوردارند.