رز کوارتز یکی از انواع کوارتز است که به مقدار فراوان بر روی کره زمین موجود است و به عنوان سنگ تراش خورده در انواع زیورآلات و گردنبند طلای ظریف استفاده می شود. نام آن از رنگ صورتی ظریفی که دارد گرفته شده است که از طیف خیلی روشن (تقریباً سفید) تا متوسط ​​متغیر است.

گردنبند طلای ظریف، دخترانه و فانتزی

رز کوارتز(rose quartz)

جالب است بدانید، مقدار بسیاری از شن و ماسه، گرد و غبار و سنگریزه هایی که به عنوان مواد معمول زندگی می شناسیم، بیشتر از کانی به نام کوارتز، یکی از رایج ترین مواد معدنی روی زمین است.

مطمئناً تابحال این موضوع را نمی دانستید و از آن آگاه نبودید.

جذاب ترین رنگ معمولاً در اندازه های بزرگتر وجود دارد و نمونه های کوچک رز کوارتز با رنگ خوب کمیاب هستند. رز کوارتز همیشه به شکل توده های عظیم یافت می شود، بنابراین فاقد کریستالهای صاف و منظم است.

رز کوارتز به طور معمول در پگماتیت ها یافت می شود، اما در رگ های گرمابی نیز وجود دارد.

رز کوارتز

تحقیقات نشان داده است که رز کوارتز، رنگ صورتی ظریف خود را مدیون اجزاء میکروسکوپی الیاف معدنی سیلیکات همسو است.

آزمایش پیشرفته نشان داده است که آنها به طور کلی شبیه ماده معدنی دومورتیه هستند، اما یکسان نیستند. الیاف به احتمال زیاد با سرد شدن گوهر میزبان متبلور می شوند و مطابق جهت کریستال رز کوارتز تراز می شوند.

رنگ صورتی ملایم این سنگ در گردنبند طلای ظریف، دخترانه و فانتزی است.

سنگ رز کوارتز طرح گل

اجزاء داخل این سنگ ارزشمند، به آن یک شفافیت ابری مشخص می دهد، بنابراین به طور کلی به صورت نگینهای دامله برای گردنبند طلای ظریف، تراش داده می شود. اگر سنگ رز کوارتز تراش دامله داشته باشد و به درستی و حساب شده این کار انجام شده باشد، گاهی اوقات، یک ستاره شش پر به شما هدیه می کند که در وسط آن ایجاد شده و می درخشد.

نمونه های زیبا از ستاره های رزکوارتز، واضح هستند. برش ها می توانند با استفاده از وجه های مقعر و در اندازه های بزرگتر، رنگ روشن را تشدید کنند.

شفافیت ظریف رز کوارتز، حکاکی کنندگان سنگهای قیمتی را به ایجاد چهره های ظریف دعوت می کند. رزکوارتز با کیفیت و مرغوبترین نوع آن از معادن برزیل برداشت می شود.

منابع دیگر رزکوارتز شامل هند، ماداگاسکار و سریلانکا است و گردنبند طلای ظریف از این سنگ دراین کشورها محبوبیت دارد.

گردنبند طلای ظریف، دخترانه و فانتزی

علاوه بر رزکوارتز، نوعی کوارتز شفاف وجود دارد که رنگ صورتی خود را مدیون مکانیسم دیگری است. برخی آن را "کوارتز بلورین صورتی" یا "کوارتز گل رز بلورین"، "crystalline rose quartz"، یا به زبان ساده تر "کوارتز صورتی" یا " pink quartz " می نامند.

در مقایسه با رزکوارتز،  این سنگ بسیار نادر است و گردنبند طلای ظریف کمتر دیده شده. ممکن است به صورت خوشه های زیبا از کریستال های شفاف و خوش فرم ایجاد شود. بهترین نمونه ها از کوارتز صورتی مربوط به برزیل است، بویژه یک معدن در نزدیکی Galiléia، واقع در نزدیکی Governador Valadares در ایالت Minas Gerais.

بهترین ها از این سنگ، اغلب به عنوان نمونه های معدنی خاص که می توانند قیمت های بالای حراج را به خود اختصاص دهند ارائه شده اند. در سال 2013، نمونه ای عالی به نام La Madona Rosa (مدونا صورتی) به قیمت 662،500 دلار فروخته شد.

ابعاد این نمونه 15.5 8 8 اینچ است و دارای یک هسته کوارتز دودی است که شبیه شکل انسانی است که توسط هاله ای براق از بلورهای شفاف کوارتز صورتی احاطه شده است.

گردنبند طلای ظریف مدل هرمی

این ماده معدنی به شکل سنگ صورتی، در معرض نور طبیعی کمرنگ می شود، اما با بهسازی و درمان می توان رنگ آن را بازیابی کرد.

تحقیقات انجام شده توسط تولید کنندگان کریستال روسی در کوارتز صورتی مصنوعی، مکانیسم ایجاد کننده رنگ را نشان داده است که می تواند نتایج بسیار مشابه با ماده طبیعی ایجاد کند.

تولیدکنندگان بوسیله آن با ناخالصی های آلومینیوم و فسفر، رنگ صورتی را در کوارتز مصنوعی شفاف تولید می کنند.

برخی از این ناخالصی ها جایگزین سیلیکون در شبکه کوارتز می شوند. تابش بعدی مراکز رنگی را ایجاد می کند که به آن کریستال صورتی رنگ گویند. این کریستال ها در گردنبند طلای ظریف بکار می رود.

صورتی ملایم کوارتز در گردنبند طلای ظریف دخترانه و فانتزی

گردنبند طلای ظریف

رز کوارتز زمانی که عشق در ذهن شماست، بهترین کاربرد را دارد. خواه در جستجوی یک رابطه جدید باشید، یا در تعمیق رابطه عاشقانه در تلاش باشید و زمانی که یاد می گیرید که خود را دوست داشته باشید یا اینکه می خواهید عشق بیشتری به زندگی خود وارد کنید، Rose Quartz سنگ تمام عیارتان در گردنبند طلای ظریف شماست.

رز کوارتز به عنوان سنگی از عشق، بلوری قدرتمند برای هرکسی است که می خواهد عشق بیشتری به زندگی خود وارد کند. خواص کریستال رز کوارتز مانند کنزایت به چاکرای قلب، مرکز عشق متصل می شود.

با باز کردن و بهبود مرکز قلب شما ، خواص درمانی کریستال رز کوارتز در گردنبند طلای ظریف، شما را به تعمیق روابط و پذیرفتن مهربانی، عطوفت، حساسیت و محبت نسبت به خود و اطرافیان راهنمایی می کند.

گردنبند طلای ظریف

افسانه های زیادی در مورد کریستال رز کوارتز و چگونگی بوجود آمدن آن وجود دارد. بر اساس یکی از آنها، گفته می شود "کوپید"  خدای عشق رومیان، سنگ کریستال رز کوارتز را به عنوان هدیه ای از عشق، علاقه و خوشبختی برای همه، به زمین ارزانی داشته است.

رز کوارتز همچنین توسط مصری ها، که از سنگ ماسک صورت درست می کردند و آن را در مقبره ها قرار می دادند، ارزشمند بود. آشوری ها از اولین گروه هایی بودند که از رز کوارتز استفاده کردند و از آن جواهرات و گردنبند طلای ظریف ساختند.    

  گردنبند سگ کوارتز

در حالی که توانایی در تقویت عشق در روابط یکی از شناخته شده ترین کاربردها برای رز کوارتز است، معنای کریستال رز کوارتز و گردنبند طلای ظریف ساخته شده با آن، فضای قدرتمندی را برای تمرین عشق به خود، دارد.

از آنجا که این سنگ مظهر عشق، لطافت، مهرورزی و مهربانی است، ارتباط با آن به شما امکان می دهد از این خصوصیات در مورد خود و همچنین روابطتان با دیگران بهره ببرید. رز کوارتز با تسهیل یک رابطه عاشقانه با خود، به شما می آموزد که قبل از هر چیز خودتان را دوست داشته باشید.