در میان اکسسوری ها و از میان اکسسوری طلا و جواهرات زنانه و مردانه، گردنبند و گوشواره زنانه همیشه لازم و ضروری هستند و نقش مؤثری در ایجاد هارمونی در کنار لباس شما دارند.

معنی کلمه اکسسوری (accessory) چیست؟

معادل فارسی آن لوازم جانبی می باشد هر نوع شی‌ء و جسمی که به یک شی‌ء اصلی اضافه شود تا شی‌ء اصلی کاربری بهتری داشته باشد و جذاب‌تر و زیباتر دیده شود و یا بهتر کار کند و در دنیای مد و فشن به تمام لوازم جانبی بجز لباس های اصلی اطلاق می شود که انواع اکسسوری در کنار لباس های اصلی برای افزایش جلوه و زیبایی و یا ایجاد هارمونی رنگ ها به کار میرود. در مورد اشیاء و لوازم اصلی به ندرت و در مواقع خاص نام اکسسوری را اطلاق می کنند. اکسسوری‌ها، پوشیدنی یا حمل‌کردنی هستند. به طور کلی به لوازم جانبی صنعت پوشاک، اکسسوری گفته می‌شود. در این مطلب در مورد اکسسوری و معرفی انواع آن مطالبی می آموزیم.

اکسسوری طلا و جواهرات زنانه

انواع اکسسوری

اکسسوری‌ها می‌توانند به دو دسته تقسیم بندی شوند: اکسسوری هایی که حمل می شوند و آنهایی که پوشیده می شوند. اکسسوری های حمل شونده شامل اکسسوری‌هایی هستند که حمل می‌شوند مانند: کیف پول، کیف های دستی و چرمی، عینک آفتابی، جاکلیدی، بادبزن‌های دستی، انواع چتر‌های آفتابی و معمولی، کیف جیبی و چوب‌های دستی است. برای این دسته از اکسسوری ها از رنگ های شاخص و متفاوت استفاده کنید تا تنوعی دلنشین در استایل شما ایجاد کند و فقط بر زیبایی تمرکز نکند. اکسسوری های پوشیدنی شامل اکسسوری‌هایی که پوشیده می‌شوند مانند: کت و انواع پوشیدنی های چرمی، چکمه و کفش، دستمال گردن، کراوات، انواع کلاه ها، کمربند، انواع دکمه ها مثل دکمه سردست، جوراب، دستکش، اکسسوری طلا و جواهرات زنانه و مردانه، ساعت، شال، روسری و انواع جوراب ها است.

اکسسوری طلا و جواهرات مردانه

روش استفاده درست از اکسسوری طلا و جواهرات

در انتخاب اکسسوری طلا و جواهرات مناسب، هماهنگی هارمونی (هارمونی به معنای ایجاد تم مشترک، مثلاً رنگ مشترک) اکسسوری و لباس در مرحله اول مهم است و به این منظور انتخاب اکسسوری طلا و جواهرات مناسب برای استایل در آخرین مرحله از پروسه استایل کردن انجام می شود. یعنی باید لباس ها  و دیگر اکسسوری های پوشیدنی مانند جوراب و کفش انتخاب شوند و سپس به سراغ اکسسوری طلا و جواهر و کلاً زیورآلات بروید. زیرا باید با دیگر اجزای استایل شما هارمونی داشته باشند و آنها را تکمیل کنند. اکسسوری های حمل شونده با توجه به آنها انتخاب می شوند. اکسسوری ها اگر به درستی انتخاب شوند می توانند یک استایل تک رنگ و ساده را به استایلی بسیار چشمگیر با هارمونی رنگ دلنشین تبدیل کنند.

بطور مثال عینک آفتابی یکی از مهم‌ترین اکسسوری‌ها است و این اهمیت از جنبه‌های مختلفی مطرح است. عینک‌های آفتابی گاهی آن قدر مهم هستند که می‌توانند به نقطه کانونی استایل شما تبدیل شوند و حتی آن را به استایلی شاخص و مخصوص برای شما تبدیل کنند، مانند کاری که چهره‌های مد مثل آنا وینتر(Anna Wintour) انجام داده‌اند.

اکسسوری طلا و جواهرات زنانه و عینک آفتابی

ترکیب چندین اکسسوری طلا و جواهرات در کنار هم می تواند جلوه خیره کننده ای ایجاد کند. البته در این میکس ها مواردی جزئی هستند که توجه به آنها مهم و لازم خواهد بود. در اینجا مثال هایی می آوریم:

برای مثال اگر می خواهید با استفاده از چندین گردنبند ظاهر پیراهن ساده ای را متحول کنید، باید گردنبندهایی با طول های متفاوت انتخاب کنید که بین هر کدام چند سانتیمتر فاصله باشد تا هر کدام به زیبایی خودنمایی کنند. در نتیجه شباهت آویزهای جواهر لزومی ندارد و اندازه بیشتر مورد توجه است و ترتیب در استفاده از آویزهای کوچک در ابتدا و بعد آویزهای بزرگتر مهم خواهد بود و می تواند ترکیب بسیار زیبایی را ایجاد کند.

اکسسوری گردنبند

همنشینی زیبای دستبند در کنار ساعت، یکی دیگر از ترکیبات و میکس های دلنشین اکسسوری ها بشمار می رود. اگر ساعت شما بند چرمی سرمه ای داشته باشد، دستبند های چرمی با همان رنگ به شرطی که از بند ساعت شما پهن تر نباشند، انتخاب خوبی هستند. آویزهای ساعت یکی از ظرایفی هستند که زیبایی را مضاعف می کنند. در این میان دستبندهای ظریف هم کنار هر نوع ساعتی دوست داشتنی به نظر می رسند.

اکسسوری ساعت و دستبند

شانه مو و گل سرها جزو اکسسوری‌های نوستالژیک هستند که این اکسسوری‌های نوستالژیک مجدداً مد روز شده‌اند و بعنوان یک اکسسوری زیبا برای تزئین موها به کار می‌روند. البته شانه‌های امروزی مدرن‌تر و جذاب‌تر از مدل‌های قدیمی هستند و شما می‌توانید آن‌ها را در انواع مدل های نگین‌دار و مرواریدی خریداری کنید. بطور مثال هماهنگی بین اکسسوری طلا و جواهرات  گل سر مرواریدی با گردنبند از همین جنس یکی دیگر از ترکیب های زیبای اکسسوری طلا و جواهرات را تشکیل خواهد داد.

اکسسوری طلا و جواهرات