چاکرای ریشه ” Root Chakra” یا مولادارا ” Muladhara”،ریشه همه چیز، چاکرای اول در قاعده ستون فقرات و درست بالای استخوان دنبالچه قرار دارد. مانند درختانی که ریشه دارند و در بالای سر شکوفا می شوند، ارتباط ما با همه چیزهای زمینی و مرکز ثبات ما است. در این مقاله شما را با مفهوم این چاکرا و سنگ های چاکرا اول آشنا می کنیم و می آموزیم که چگونه آن را به تعادل برسانیم.

هفت چاکرا

چاکرای اول یا ریشه چیست و چگونه متعادل می شود؟

در سلسله مراتب نیازها، چاکرای ریشه (که مولادارا نیز نامیده می شود) جایی است که ما احساس امنیت، قدرت، حفظ و استقامت و حس زمینی خود را دریافت می کنیم. این چاکرای بقای ما است و یکی از مهمترین دارایی های معنوی ما است. چاکرای اول جایی است که که انرژی مردانه یا زنانه قرار گرفته است و به عنوان پایه و اساس سایر نقاط چاکرای بدن نیز عمل می کند. چاکرای ریشه پایه ما است و تأثیر زیادی بر بدن احساسی، روحی و جسمی ما دارد. وقتی چاکرای ریشه ما از تعادل خارج شده یا مسدود شده است، این می تواند به ما احساس خستگی دهد. ما ممکن است با احساسات اساسی محکم و پایه ای مبارزه کنیم. ما ممکن است دائماً در تنگنا باشیم یا نتوانیم در فرایند تصمیم گیری خود به خود اعتماد کنیم و به دیگران مشکوک هستیم. ممکن است در هر کاری که انجام می دهیم احساس گم شدن یا استرس یا بیش از حد اضطراب آور داشته باشیم. ما همچنین می توانیم در طرز فکر کمبودی گیر کرده و به آنچه داریم از ترس اینکه چیزهای خوب به ما برنگردند چسبیده باشیم. از دست دادن ارتباط چاکرای اصلی می تواند به ما احساس ناتوانی دهد و وقتی ناتوان هستیم شادی خود را از دست می دهیم. ما ممکن است احساس بی تفاوتی کنیم، ممکن است پرسرعت باشیم، و واکنش های مبارزه ای، یخ زدگی و حرکتی ما همه جا وجود دارد.

چاکرای اول

 

عملکرد چاکرای اول

عملکرد این چاکرا بر فردیت، شجاعت، تمایلات جنسی، مادی گرایی، ثبات و حقیقت خلاصه می شود. در صورت بیش از حد فعال بودن این چاکرا خصایصی چون بی دقتی، طمع و بی ملاحظه بودن و بیماری هایی چون اسهال و ورم مخاط روده دیده می شود. کم کاری چاکرای ریشه بصورت خستگی مزمن، چاقی و کمبود انرژی را به همراه دارد و در بیماری هایی چون آرتروز، یبوست، مشکلات استخوانی و مشکلات لثه نمایان می شود.

سنگ های متناسب با چاکرا اول

روبی یا یاقوت قرمز، ژاسپر، ژاسپر خونی، هماتیت، کورل قرمز، عقیق، کوارتز دودی و دیگر سنگ های قرمز یا سیاه هستند. تأثیر این سنگ ها اینگونه است:

سنگ چاکرای اول

  1. جاسپر قرمز: ارتباط با زمین، ماده یا جسم، کمک به وضع حمل، نبرد بر علیه بیماری های استخوان های تهی گاه.
  2. جاسپر خونی: فعال کردن نیروی خود درمانی
  3. روبی(یاقوت قرمز): ارتباط و هارمونی بدن و روح
  4. کورل قرمز: تسهیل امواج حیاتی، کاهش منشأ های بیماری
  5. هماتیت: احیاء و تجدید خونی
  6. عقیق: امنیت درونی

کریستال های شفابخش برای چاکرای ریشه یا پایه

برخی از سنگ های قیمتی شگفت انگیز چاکرا اول یا ریشه وجود دارد که می تواند ایمنی، ارتباط و انرژی پاک کنندگی مورد نیاز شما را برای اثبات کامل شما به ارمغان بیاورد. بالا بردن انرژی چاکرای ریشه به معنای تأمین احساس امنیت جسمی و عاطفی شما است، به طوری که پایه محکمی برای شروع به کار، در میان آن احساسات بالاتر دارید. معمولاً بهترین کریستال های چاکرای پایه آنهایی هستند که رنگ مشابه چاکرای ریشه را دارند، به رنگ قرمز تیره، قهوه ای خاکی و سیاه فکر کنید. سنگ های سیاه همه در مورد زمین است و آن انرژی قوی آتشفشانی را به وجود می آورد. بیایید نگاهی دقیق تر به بهترین بلورهای شفابخش برای پاکسازی چاکرای پایه بیندازیم.

سنگ های متناسب با چاکرای اول

1. سنگ گارنت (garnet)

یکی از سنگ های چاکرا اول سنگ گارنت است که هزار رنگ انار در قلب قرمز چشمگیر سنگ گارنت زیبا قرار دارد. این گوهر چاکرای ریشه ای، نادر و هیجان انگیز، سرشار از انرژی احیا کننده است. گارنت برای همیشه زندگی را به ارمغان می آورد، انرژی پایین را افزایش می دهد و از شما در طیف سلامت احساسی و جسمی حمایت می کند. برای کسانی که احساس می کنند شجاعت و قدرتشان آنها را ترک کرده است، گارنت در مرکز خود می درخشد تا قدرت کندالینی را بار دیگر به شما نشان دهد.

کریستال های شفابخش برای چاکرای ریشه یا پایه

2. سنگ هماتیت (hematite)

نقره ای روشن، درخشان و ناهموار هماتیت، همه چیز در مورد خنثی کردن انرژی های منفی است. این سنگ جارو کننده مؤثر چاکرای ریشه است زیرا از هاله شما انرژی گرفته و آن را از طریق چاکرای پایه فیلتر می کند تا دوباره به حالت تعادل برسید. هماتیت شگفت انگیز است. برای کسانی که تمایل دارند ذهن خود را مانند اسب های وحشی بر فراز تپه ها فراری دهند، این سنگ شما را در زمان حال متمرکز می کند. این بسیار عالی است که به شما یادآوری کنیم در لحظه ای هستید که هستید و نه در لحظه ای که فکر می کنید در آن هستید. این سنگ ذهن، تضمین می کند که قبل از تسلط هر چیزی بر ذهن، بر ذهن خود تسلط پیدا کنید.

سنگ هماتیت (hematite) مناسب چاکرا

3. سنگ جاسپر قرمز (red jasper)

یکی دیگر از سنگ های چاکرا اول سنگ جاسپر قرمز است. خاکستری و پر جنب و جوش، جاسپر سرخ یک سنگ فوق العاده پرورش دهنده است برای چاکرای ریشه و چاکرای ساکرال. این سنگ غنی، آتش گرم و انرژی شدید است. این سنگ، سنگ استقامت نیز نامیده می شود و به دلیل بالا بردن سطح انگیزه و کمک به شما برای غلبه بر موانع و چالش ها شناخته شده است. این کار را با اعطای نیروی درونی و اعتماد به نفس به شما برای انجام کارها انجام می دهد. سنگ جاسپر قرمز، سرزندگی شما را بالا می برد، شما را به قدرت واقعی خود متصل می کند و می تواند اشتیاق شما را برانگیزد.

سنگ جاسپر قرمز (red jasper) 

4. عقیق قرمز (Carnelian)

بوسه آتشین کارنلیان چیزی است که چاکرای ریشه شما مطمئناً آن را دوست دارد. این سنگ خلاق همچنین به چاکرای مقدس متصل می شود و یادآور خنده دار تمام شادی های زندگی است. هر زمان که احساس تنبلی می کنید، خلق و خوی شما پایین است و انگار جنب و جوش خود را از دست داده اید، این سنگ وارد می شود تا چاکراهای اصلی شما را تکان دهد و دوباره شما را به بالا بازگرداند. کارنلیان سنگی از اعتماد به نفس، درخشندگی و شجاعت برجسته است. الهام و اشتیاق لازم را برای مقابله با زندگی به شما هدیه می دهد. به عنوان سنگ استقامت، همچنین اطمینان حاصل می کند که شما قدرت پیگیری را دارید.

عقیق قرمز (Carnelian)

5. سنگ خون (Bloodstone)

یکی دیگر از سنگ های چاکرا اول سنگ خون است. سنگ خون، نگین نقره ای تیره سبز و قرمز، بلور مطلوبی برای حملات سامورایی ها، سربازان و رزمندگان به میدان جنگ بود. با داشتن این سنگ قدرتمند، احساس شکست ناپذیری در هنگام پاکسازی چاکرای ریشه، چاکرای ساکرال ، شبکه خورشیدی و چاکرای قلب تپنده شما نیز آسان است. سنگ خون یک متعادل کننده عاطفی است و این گوهر به شما اجازه نمی دهد تا با احساسات بی پروا رو به رو شوید. قلب و ذهن را ثابت می کند، اضطراب را کاهش می دهد و در برابر نیرو های شر محافظت می کند.

سنگ خون (Bloodstone)

چگونه می توانید از این کریستال ها استفاده کنید؟

در حال حاضر لیستی از کریستال های ریشه ای دلپذیر را در اختیار دارید، در اینجا نکاتی برای استفاده از آنها برای پاک کردن اولین چاکرا آورده شده است.

  • مدیتیشن: در حالی که در حالت مدیتیشن آرام نشسته اید، سنگ جواهر خود را در دست بگیرید. یک نور سفید را وارد کنید که وارد فضای چاکرای ریشه شما می شود و انسداد را برطرف می کند تا انرژی شما جریان یابد.
  • جواهرات: با نگه داشتن کریستال چاکرای ریشه و اتصال دائمی به شخص خود، به درمان ناخودآگاه بپردازید. جواهرات سنگ های قیمتی یک راه ساده برای بالا نگه داشتن ارتعاشات شفابخش و پاک ماندن و شارژ شدن در حین حرکت است.
  • کره های کریستالی : کره بلوری را در کف دست خود نگه دارید و این سنگ را به مدت سی ثانیه مالش دهید یا بچرخانید تا قدرت آن فعال شود. آن را روی ناحیه چاکرای ریشه خود قرار دهید و تصور کنید که انرژی توپ در حال فرو ریختن است تا هرگونه نیروی راکد را از بین ببرد. اگر احساس می کنید به انرژی بیشتری احتیاج دارید، آن را دور چاکرای ریشه بچرخانید.
  • در خانه : اگر نمی خواهید این سنگ های شفابخش را روی بدن خود حمل کنید، می توانید فضای خود را به یک معبد امن مقدس تبدیل کنید. این سنگ ها را در درب منزل، در کنار لپ تاپ خود، در مجاورت فضاهای مشترک و هرجایی که احساس می کنید در معرض انرژی بد است، قرار دهید.

چگونه می توانید از این کریستال ها استفاده کنید؟

چاکرای ریشه شما اولین چاکرا است که در نردبان چاکراها قرار می گیرد. هنگامی که چاکرای ریشه مسدود شده باشد، می تواند بر تمام نقاط انرژی شما تأثیر بگذارد، زیرا جریان روشنی وجود نخواهد داشت. همچنین، چه کسی می تواند بر بیداری معنوی خود تمرکز کند وقتی که در بدن و فضایی که در آن زندگی می کند احساس امنیت نمی کند؟ تمیز و شفاف نگه داشتن چاکرای ریشه باید بخشی از تمرینات سلامتی روزانه شما باشد. این نیروی قدرتمند ما را برای تمام موفقیت های بزرگ ما آماده می کند و اطمینان می دهد که بدون توجه به آنچه در پیش رو داریم، در احساس قدرت شخصی خود ثابت قدم هستیم.