دانستنیهایی جالب و خواندنی در مورد مواد معدنی، سنگ ها و فلزات گران بها : آشنایی با ماده معدنی فلوریت بعنوان سنگی نیمه قیمتی و ماده معدنی صنعتی پرکاربرد، در چاپ اسکناس

از فلوریت یا فلورسپار "Fluorite (fluorspar)" در ایجاد رنگدانه فلورسنت و استفاده بعنوان سنگ جواهری فلوریت استفاده می شود. این ماده معدنی در قالب سنگ نیمه قیمتی، بسیار زیباست و در جواهرات با رنگ های مختلف در فروشگاه های اینترنتی طلا و جواهر به فروش می رسد.

با خرید آنلاین طلا و جواهر، به راحتی می توانید نمونه ای از زیورآلات فلوریت را خریداری کنید.

فلوریت و چاپ اسکناس

فلوریت (CaF₂) ماده معدنی از گروه هالیدها است، بصورت مکعب ایزومتریک متبلور می شود و سختی این ماده معدنی 4 است با کلیواژ کامل از چهار طرف. سنگ معدنی فلوریت، خانواده رنگارنگی دارد و در رنگهای زیبا و شفاف دیده می شود و این تنوع رنگی به دلیل تنوع عناصر کمیاب در زمان شکل گیری این سنگ زیباست.

رنگهای رنگین کمانی فلوریت بیشتر، زرد، بنفش، سبز، آبی، سفید یا بی رنگ است و شما با خرید آنلاین طلا و جواهر ساخته شده با این سنگ می توانید به راحتی قطعه ارزشمندی از آن را داشته باشید. این ماده معدنی به دلیل سختی کمی که دارد، نرم است و به راحتی خراشیده می شود.

گردنبند با سنگ و رنگهای رنگین کمانی فلوریت
سنگ فلوریت بعنوان سنگی محبوب برای درمانگران علم گوهر درمانی، در درمان چاکراه با تنوع رنگی که دارد، کاربرد زیادی دارد و بعنوان سنگ محافظ و متعادل کننده استفاده می شود.

این سنگ در هماهنگی انرژی معنوی، مفید است و فلوریت توانایی های شهودی را افزایش می دهد، ذهن انسان را به آگاهی جهانی پیوند می دهد و ارتباط با روح را ایجاد می کند و بطور کلی باعث ایجاد هماهنگی ذهنی و جسمی می شود. این سنگ در سراسر جهان معادنی دارد و پراکندگی آن وسیع است.

سنگ فلوریت و توانایی های شهودی
فلوریت صنعتی را Fluorspar  می نامند و بعنوان ماده معدنی صنعتی، برای اولین بار در صنعت چاپ، در سال 1530 مورد استفاده قرار گرفت. رنگدانه های فلورسنت ایجاد شده با این ماده معدنی، با کاربرد در تمام رنگهای جوهرهای چاپ، در تمامی شاخه ها و مراحل فن آوری های چاپ مورد استفاده دارند.

این رنگدانه های فلورسنت به دلیل اینکه بسیار روشن هستند و عملکرد بالا در مدت زمان طولانی دارند محبوب و پرکاربرد در صنعت چاپ هستند. از نمونه کاربردهای این ماده معدنی صنعتی می توان به موارد ارزشمندی چون:

  • چاپ اسکناس
  • گذرنامه
  • کارتهای شناسایی
  • تمبرهای مالیاتی
  • و گواهینامه ها اشاره کرد که بسیار مهم و ارزنده است.

صنعت چاپ

با توجه به اینکه پرداخت های نقدی و استفاده از پول نقد، سکه و اسکناس، هنوز در سراسر جهان کاربرد دارد، روند دیجیتالی شدن و ساخت اسکناس، نیاز به بکارگیری تکنیک های دیجیتالی سازی برای کنترل کیفیت و ردیابی کامل اسکناسهای اصل در طی مراحل ساخت اسکناس دارد.

بدلیل اینکه صنعت تولید اسکناس، موظف است در کل فرآیند تولید، قابلیت ردیابی پیشرفته و کنترل خودکار کیفیت را در درجه اول قرار دهد، این کار را با بکارگیری از رنگدانه های فلورسنت موجود در رنگهای چاپ این محصول مهم به خوبی کاربردی کرده است.

رنگدانه های فلورسنت

شناخت اسکناسهای اصل از تقلبی، از طریق اشعه X و با استفاده از رنگدانه های فلورسنت موجود در سطح اسکناس و کاربرد فلوریت صنعتی از جمله تدابیری است که کشورها در حفظ امنیت ارز رایج خود بکار برده اند.

تکنیک های بازرسی نوری خودکار برای دستیابی به این کیفیت و امنیت از اهمیت بالایی برخوردار است. بازرسی 100٪ نوری برای کنترل کیفیت، امکان بررسی مداوم را در تمام مراحل تولید اسکناس فراهم می کند.

ارزیابی و تولید بی عیب و نقص اسکناس در بهینه سازی تولید بسیار مهم است. نقش ماده معدنی صنعتی فلوریت در صنعت چاپ اسکناس بسیار اساسی و حائز اهمیت است.

فلوریت در صنعت چاپ اسکناس
فلوریت صنعتی در بسیاری از فرآیندهای شیمیایی، سرامیکی و متالورژی مورد استفاده قرار می گیرد. فلوریت صنعتی، در صنعت ذوب و تولید شیشه ها، لنزها و عینکها مورد استفاده قرار می گیرد.

خالص ترین درجه های فلوریت، با عنوان منابع فلوراید مطرح می شوند که در تولید اسید هیدروفلوئوریک کاربرد دارند، که اینها خود منبع میانی اکثر مواد شیمیایی عالی حاوی فلورین است. گاهی به فلوریت صنعتی "fluorspar" گویند و عنوان "fluorite" در بیان استفاده از این سنگ بعنوان یک کانی زیبا در رنگهای مختلف و سفارش و خرید آنلاین طلا و جواهر با آن، مطرح می شود.

در صنعت با استفاده از فلوریت صنعتی، لنزهایی با کارائی و کیفیت عالی ساخته می شوند. انحراف رنگی کمتری در لنزهای ساخته شده با فلوریت صنعتی دیده می شود و این امر در کیفیت این لنزها باعث شده در میکروسکوپ ها و تلسکوپ ها بسیار ارزشمند باشند و با کیفیت بالایی که دارند مورد توجه قرار گیرند.

با استفاده از فلوریت صنعتی، لنزهایی با کارائی بالا
فلوریت خالص، هم در نور مرئی و هم در اشعه ماوراء بنفش بصورت شفاف است. بیشتر رنگ و خاصیت فلورسنت فلوریت به طور مستقیم به مجموعه ای از عناصر سری لانتانید نسبت داده می شود که در مقادیر کم جایگزین کاتیون های Ca2 + می شوند.

وقتی نور سفید، محیط داخلی یک بلور فلوریت سبز را روشن می کند، رنگ آن از نظر دید چشمی برای ما مشهود است. این رنگ به شکل رنگ سبز است. بخشهایی از طیف نور مرئی جذب یا منتقل شده اند و فقط طیف خاصی از طول موجها را برای دیدن چشمهای ما باقی می گذارند و ذهن ما آن طیف و طول موجها را، سبز تفسیر می کند.

این جذب انتخابی به دلیل کروموفورها است. تصور می شود که کروموفور مسئول رنگ سبز فلوریت، کاتیونهای دو ظرفیتی ساماریوم (Sm2 +) است که وقتی جایگزین بخش بسیار کمی از کاتیونهای کلسیم (Ca2 +) در کریستال CaF2 می شوند، باعث نقص ساختاری (الکترونیکی) می شوند. طول موج های نور جذب شده توسط نقص های شبکه به انرژی گرمایی درون بلور تبدیل می شوند.

یک بلور فلوریت سبز

این ماده معدنی رنگارنگ بصورت سنگ نیمه قیمتی دارای کاربردهای زینتی است. با خرید آنلاین طلا و جواهر از سایت معتبر گالری هاتف ساعتچی، با سفارش قطعه جواهری با سنگ فلوریت، می توانید از زیبایی و خواص بینظیر این ماده معدنی بهره مند شوید. با ثبت سفارش و در نهایت خرید آنلاین طلا و جواهر به شکل انگشتر یا گوشواره ای زیبا از مزایای خرید انلاین بهره مند شوید.