طلا و جواهرات مدل حیوانات و نمادین بودن آنها در فرهنگ های مختلف، از زمان های گذشته تا کنون مورد توجه هستند. از زمان تمدن های مصر باستان تا طراحی های آرت دکو، شاهد دوره های مختلف از طراحی ها و ارائه مجموعه های خاص و مورد علاقه از این سمبل ها و مواد اولیه از بدن حیوانات در تاریخ طراحی طلا و جواهر هستیم.

در برخی فرهنگ ها بنا بر اعتقاداتی که دارند، داستان هایی عالی از نمادگرایی حیوانات نقل شده است و هر حیوانی را به شکل نمادین به ماه تولد افراد نسبت می دهند. تمامی این باورها باعث علاقمندی انسان ها به سفارش نماد هایی از حیوانات به شکل طلا و جواهر شدند که به طرز بسیار استادانه ای ساخته شده اند.

طلا و جواهر با طرح حیوانات

طراحان مشهور طلا و جواهرات مدل حیوانات

طراحان جواهراتی چون: کلوئه، بوتگا ونتا، مارک جیکوبز و دیگران، طرح های منحصر به فردی از حیوانات را ارائه کردند و مجموعه ای وسیع از موجودات را با مواد مختلف ارائه می دادند. از خزندگان پوشیده از بدلیجات تا آویزهای گوزن طلایی درخشان، جواهرات حاوی حیوانات پرنده را در طراحی های خود قرار دادند. برندهای اصلی به طور مداوم طرح های بیشتری را تحت تأثیر حیوانات ارائه داده اند، در کالکشن هایی زیبا و بی نظیر. Cartier de Panthere، کالکشن بی نظیر برند معروف و برجسته فرانسوی کارتیه، با الهام از پلنگ، همچنان پرفروش ترین جواهرات با طرح حیوانات در این قلمرو است و از آنجا که ما مجموعه Panthere را به عنوان نمونه نهایی جواهرات الهام گرفته از حیوانات می بینیم، شما را با تعدادی از قطعات خاص آن آشنا می کنیم.

نگاهی به شاخص ترین طراحی های حیوانات توسط برندهای مطرح طلا و جواهر

حالا، نگاهی به برخی از موارد بسیار زیبا از مجموعه کالکشن های برند های مطرح جهان بیندازید، و سپس از چند قطعه دیگر الهام گرفته از حیوانات لذت ببرید. حیوانات دارای شخصیت و ویژگی های منحصر به فرد خود هستند، که آنها را از نظر روحی با انسان ها نیز مرتبط می کند. بنابراین یافتن یکی از جواهرات الهام گرفته از حیوانات که با ویژگی های ما همخوانی دارد بسیار ساده است. اینها همچنین می توانند برای برخی به عنوان یک سمبل یا یادآوری باشند. هر یک از این مارک های جواهرات دارای حیوان خاص نماد خود هستند. به عنوان مثال، کارتیه از پلنگ به عنوان نماد خود استفاده می کند، نمادی بی انتها که درنده و در عین حال زیبا است. در حالی که خط سرپورتی بولگاری از مار استفاده می کند که نشان دهنده خرد، سرزندگی و اغواگری به عنوان الهام بخش اصلی آنها است. هر دو را می توان در طرح های موجود در مجموعه ای که به شما معرفی می کنیم به وضوح مشاهده کرد.

2. حلقه طلای سفید پنتر کارتیه

انگشتر های مجموعه Cartier de Panthere همه خیره کننده هستند و این حلقه که در دسته جواهرات مجلل نشان داده شده است بسیار جذاب است. با طراحی سر پلکانی درشت و در عین حال براق، دارای چشم های زمردی براق، بینی اونیکس و پایه ای از طلای سفید با الماس های نفیس، این جمله ای است که به یک اندازه خاص و ظریف است. افراد مشهور نیز علاقه زیادی به حلقه های Cartier de Panthere دارند، لیدی گاگا، جی زی، جنیفر لوپز و هایفا وهبی “Lady Gaga, Jay-Z, Jennifer Lopez and Haifa Wehbe” همه انگشتر های این مجموعه را پوشیده اند.

حلقه طلای سفید پنتر کارتیه

3. گردنبند طلای سفید پنتر کارتیه

اگر بخواهیم این قطعه طلای سفید 18 عیار را چشم نواز بنامیم، آن را دست کم می گیریم. قطعه مرکزی، پلنگی که به راحتی در حال استراحت است و در هر لحظه آماده پرش است، دارای الماس های برش گرد درخشان است و در کنار اشکال هندسی درجه یک قرار گرفته است. به زیبایی آویزان شده و با زنجیری ضخیم و بادوام نگه داشته شده است.

گردنبند طلای سفید پنتر کارتیه

4. آویز فلامینگوی کارتیه

ما نمی توانیم اجازه دهیم پلنگ کارتیه تمام عشق و محبوبیت دوستداران جواهرات کارتیه را به دست آورد. این برند علاقه زیادی به استفاده از انواع حیوانات در کالکشن های دیگر در مجموعه خود نشان می دهد، و ما به خاطر آن اینجا هستیم. چه مشتاق سواحل آفتابی و شنی باشید و چه در آن استراحت کنید، این جذابیت آویز طلای زرد 18 عیار، سلامی به یکی از دوست داشتنی ترین حیوانات تابستان، فلامینگوی همیشه گرمسیری و همیشه عجیب و غریب است. الماس های برش گرد درخشان، طلای زرد آتشین را یخ می زنند، جلوه ای عالی برای این قطعه کمیاب. ایده آل برای افراد جوان، کسانی که عاشق سفر هستند و ساکنان حرفه ای ساحل.

آویز فلامینگو طلا کارتیه

5. گوشواره آویز با طرحی از پوست پلنگ کارتیه

رشته های باریک طلای 18 عیار شبیه تکه ای از پوست پلنگ کارتیه، از الماس های برش گرد درخشان ساخته شده. قسمت پایینی دارای خال سیاه بازیگوش و در عین حال ظریف است که پلنگ را به تصویر می کشد. طبیعت پنهان این طرح، گزینه ای عالی برای کسانی است که مایلند آن را در دسته جواهرات الهام گرفته از حیوانات قرار دهند. قسمت های مساوی و اسرار آمیز، با طرحی خاص از خال های بدن پلنگ، بسیار مدرن و دیدنی هستند. این گوشواره های عجیب و غریب را بپوشید و همه را مجذوب خود کنید.

گوشواره آویز با طرحی از پوست پلنگ کارتیه

6. گوشواره های پرندگان گرمسیری منگوله ای مرسدس سالازار

ما عاشق این گوشواره های دست ساز مرسدس سالازار، طراح کلمبیایی جواهرات هستیم، مخصوصا برای تابستان! پرندگان گرمسیری و گوشواره های منگوله ای دو جنبه محبوب در روند جواهرات الهام گرفته از حیوانات هستند و مرسدس سالازار با این گوشواره های منگوله رنگی پر جنب و جوش از مجموعه پرندگان آن را به تصویر می کشد. این گوشواره های نفیس شما را در کل فصل تابستان در حالت شاد نگه می دارد. این گوشواره ساخته شده از برنز با روکش طلا، نخ مشکی و کریستال های قدیمی، اینها را با یک لباس بدون بند برای یک شب باشکوه ست کنید.

گوشواره های پرندگان گرمسیری منگوله ای مرسدس سالازار

7. گردنبند پروانه ای نقره ای بوتگا ونتا

یک خانه مد لوکس ایتالیایی است که در میلان ایتالیا مستقر است. نقره و طلای درخشان با قهوه ای های خاکی مخلوط می شوند تا پروانه ای با اندازه حماسی و ساخته شده از نقره استرلینگ ایجاد کنند. آویز حیرت انگیز دست ساز بر روی یک زنجیر نقره ای محکم با یک قلاب بسته شده است. همانطور که پلنگ برای کارتیه نمادین است، این پروانه برای ” Bottega Veneta” یک امضا شده است و این یک گردنبند بی نظیر است.

گردنبند پروانه ای نقره ای بوتگا ونتا

8. آویز پروانه ای ونکلیف

دارای یک قسمت کامل جواهرات است که به جانوران اختصاص داده شده است. یکی از منابع الهام مورد علاقه این مارک تجاری. طراحی ظریف این آویز پروانه ای از کالکشن دو پروانه “Two Butterfly jewelry collection” چشم نواز است، با یاقوت صورتی درخشان، طلای سفید، و همچنین الماس های گرد و برش مارکیز “round and marquise-cut” که طلای رزگلد را پوشانده است.

آویز پروانه ای ونکلیف

9. گردنبند گرگ بوچرون

بوچرون قدرت گرگ را در این گردنبند به تصویر می کشد. قطعه مرکزی، که با الماس و از طلای سفید پوشیده شده است، روی مهره های زمرد و مالاکیت آویزان شده است که تضادی با پوشش الماس موجودی وحشی دارد.

گردنبند گرگ بوچرون

10. دستبند سرپنتی طرح مار بولگاری

این دستبند با مقیاس های نگین دارش روی مچ دست می پیچد و از روشی به نام Tubolare استفاده می کند تا به هر قطعه انعطاف پذیری شبیه به بدن یک مار را بدهد. نگاه نافذ مار با مشخصه بولگاری از دو زمرد زیبا، این جدیدترین نسخه دستبند Serpenti است.

دستبند سرپنتی طرح مار بولگاری

چرا ما طلا و جواهر با نماد حیوانات را دوست داریم؟

در اینجا یادی می کنیم از عشق تسا پكارد، طراح برجسته و توانمند جواهرات به طبیعت که از سنین كمی آغاز شد. تجربیات او در حیات وحش در لندن و حومه این شهر شکل گرفت. ایده ها و طراحی هایش بین حیوانات وحشی اسکاتلند و حیوانات موزه تاریخ طبیعی (موسسه ای که او هنوز هم “خانه دوم خود” در پایتخت نامیده است) در نوسان است. اگرچه این دو گروه بسیار متفاوت است، تسا هر دو مکان را به عنوان زمینه های فکری فوق العاده مهم و سازنده در ایده های طراحی هایش در جوانی نسبت می دهد.

طلا و جواهر با نماد حیوانات

جای تعجب نیست که طبیعت و حیوانات از نقش اصلی در طلا و جواهر خاص Tessa Packardبرخوردار هستند. از طلا و جواهر با طرح زنبور عسل گرفته تا طلا و جواهر به شکل خوک و باغ های مخفی پر از حشرات، تسا در طول سال ها با تعداد زیادی از طرح های حیوانات ایده پردازی کرده است و از معروف ترین کالکشن های او شاید گوشواره هایی با حیوانات چینی باشد. این خلاقیت های او هر بار در مورد یک موجود چینی متفاوت است که با عشق و با سنگ های قیمتی و جزئیات فلزی ظریف ساخته می شوند و گوشواره های متناسب با هم شکل گرفته و تولید می شوند.

آنها جذاب، سرگرم کننده و کاملاً به یاد ماندنی هستند و به شکل افسانه ای با دنیای طبیعی بیانگر دنیایی متفاوت و حسی جالب از نمادهایی از موجودات زنده هستند.

روابط انسان ها با حیات وحش از بدو تولد بشر وجود داشته است. این رابطه پایدار، ایجاد کننده و خالق آثار هنرمندانه ای بصورت سمبلیک و نمادین از حیوانات و بخصوص در طراحی های طلا و جواهر است که امروزه مشاهده می کنیم. قبل از اختراع کلمه نوشتاری، نمادگرایی حیوانات (مانند همه نمادگرایی ها) از اهمیت ویژه ای برخوردار بود. اشکال ارتباطی برای غذا و سرپناه به این نمادها بستگی داشت علاوه بر طرح های نمادین از حیوانات، اولین نمونه های جواهرات بیش از 135.000 سال پیش، از مواد آلی و حیوانی ساخته شده اند، مانند پوست، پر، شاخ و استخوان. و در واقع، بسیار محتمل است که انسان ما قبل تاریخ، قبل از ظهور لباس، بدن را با این نوع جواهرات از مواد طبیعی، تزئین و پوشش می داد. در غاری نئاندرتال در کرواسی نمونه هایی زیبا از این دسته از جواهرات، برگرفته از عقاب پیدا شده است.

 

مجموعه های طلا و جواهر از حیوانات

ما می دانیم که جواهرات با الهام از حیوانات همیشه در ترندهای مد جواهرات باقی می مانند و ما از دیدن آینده این جواهرات با موضوع حیوانات هیجان زده خواهیم شد. مهم نیست که کدام موجود را برای نشان دادن حال و هوای خود به عنوان جواهری برای پوشیدن، انتخاب می کنید، با ظرافت در طراحی مدرن این جواهرات، حسی عمیق از نشان حیوانی پر رمز و راز را با خود همراه کنید.