تقاضا برای طلا، نقره استرلینگ، سنگهای قیمتی و نیم ست جواهر یاقوت کبود، امروزه در ایتالیا به مانند قدیم ادامه دارد، زیرا طراحان جواهرات ایتالیایی از استانداردهای بالای تولید، خلاقیت و تنوع برای زیورآلات ساخته شده خود بهره می برند.

این طرح ها متنوع هستند، خلاقانه و ظریف و بسیار شیک، پذیرای افراد بسیاری در جهان هستند. قرن هاست که جواهرات ایتالیا وجود داشته و بسیاری از طرح های منحصر بفرد و الگوهای معروف توسط طراحان حتی امروزه در جواهرات ایتالیا و نیم ست و ست جواهر یاقوت کبود گنجانده شده است.

نیم ست جواهر یاقوت کبود

ایتالیا در سطح بین المللی به عنوان مرکز پردازش جواهرات شیک اروپا و نیم ست جواهر یاقوت کبود، استفاده بیش از 500 تن طلای مرغوب و 1500 تن نقره به صورت سالانه برای تولید جواهرات، شناخته می شود.

علاوه بر این، در ایتالیا نزدیک به 10 هزار خانه طلا و جواهر وجود دارد که حدود 40 هزار نفر با بسیاری از متخصصان ساخت و ساز مهارت های خود را در طراحی و ساخت به جهانیان نمایش می دهند. شهرهای میلان و تورین به سنتی دیرینه، به داشتن مدارس طراحی گلداسمیت مباهات می کنند.

امروزه مشهورترین مصالح مورد استفاده برای ساخت جواهرات ایتالیایی و نیم ست جواهر یاقوت کبود، طلا، نقره و سنگهای قیمتی است. جواهرسازان ایتالیایی از طلای 18 عیار یا بالاتر با رنگ زرد مشخص استفاده می کنند. چهار منطقه اصلی برای جواهرات طلا شناخته شده است. ویچنزا، والنزا، آرزو و توره دل گروکو.

سنگ یاقوت کبود

ویچنزا خریداران متوسط ​​و بالا را پاسخ می دهد. این شهرت به دلیل داشتن زنجیرهای طلای 18 عیار، طلای توخالی، جواهراتی مانند نیم ست جواهر یاقوت کبود ساخته شده و تولید ساعت است.

هر سال ویچنزا میزبان The Vicenza Oro” یا همان نمایشگاه جهانی طلا و جواهر ایتالیا است، این نمایشگاه اثبات این است که ایتالیا هدایت کننده دیگر کشورها برای طراحی، تولید و مهارت های فنی ساخت جواهرات و نیم ست جواهر یاقوت کبود است.

صنعتگران در والنزا بیش از 150 سال است که جواهرات طلا با سنگهای قیمتی دست ساز و نیم ست جواهر یاقوت کبود تولید می کنند و به دلیل تخصص فوق العاده فنی خود معروف هستند. Arezzo ، به دلیل زنجیره های طلای با کیفیت عالی شهرت دارد.

Torre del Greco نیز دارای سنتی طولانی در ساخت طلا و جواهرات مرجانی و دست ساز است و به دلیل کم برجسته بودن و ظواهر ظریف ساخته شده از سنگهای نیمه قیمتی مشهور است.

به راستی، جواهرات ایتالیایی مورد پسند و دلخواه هستند. پوشیدن یک جواهرات از ایتالیا مانند پوشیدن یک قطعه هنری دوست داشتنی با تاریخ غنی است و نیم ست جواهر یاقوت کبود ساخته شده توسط صنعتگران ایتالیایی به سادگی خیره کننده است.

 

اشکال یاقوت کبود در نیم ست جواهر یاقوت کبود ایتالیایی و تنوع آنها

ست جواهر با سنگ قیمتی و یاقوت کبود

یاقوت کبود از نظر اشکال و رنگهایی که آرزوی خریدار برای داشتن یک جواهر خیره کننده را متجلی می کند، موارد زیادی برای ارائه دارد.

اشکال بیضی، مربع، گرد، قلب فانتزی، گلابی و برش امرالد معمولاً در سنگهای یاقوت کبود دیده می شود. سنگهای گرد به ویژه در سنگهایی با تراش امرالد کات و با وزن 1 قیراط یا بیشتر، حق الزحمه بسیار بالایی دارند.

تراش دامله برای سنگهای نیمه شفاف یا سنگهایی با اجزاء قابل مشاهده مرسوم هستند. مهره های یاقوت کبود معمولاً از سنگهای درجه پایین تری از یاقوت کبود هستند.

یاقوت کبود یا sapphire

یاقوت کبود یا sapphire ، از هر رنگ دیگری اغلب با نام خاص رنگی آن نامیده می شود و اصطلاحاً به آن یاقوت کبود فانتزی گفته می شود که به عنوان سفایر زرد (Yellow sapphire )، بنفش، صورتی، سبز یا سفید توصیف می شود.

یاقوت کبودهای فانتزی در حال حاضر در طرح های زیبا و مثبت مانند سنگ های انگشتر، آویزهای گردنبند و گوشواره های درخشان موجود است.

یاقوت کبود بی رنگ گاهی اوقات به عنوان leuko-sapphire شناخته می شود و یاقوت کبود نادر نارنجی مایل به صورتی به نام 'Padparadscha' ، شناخته می شود.

یاقوت کبود در نیم ست جواهر یاقوت کبود ایتالیایی، با پدیده استار در یاقوت کبود، نمایان در گنبد تراش خورده دامله به زیبایی به نظر می رسد و هنگام حرکت سنگ بر روی سطح آن چشمک می زند. یاقوت کبود آبی سریلانکا را گاهی اوقات "یاقوت کبود سیلان" می نامند.

نیم ست جواهر یاقوت کبود

Ruby-zoisite مخلوطی از سنگهای قهوه ای (یاقوت) و زوئیت (همان ماده تانزانیت) است که در داخل یک سنگ ایجاد می شود.

از آنجایی که یاقوت کبود در نیم ست جواهر یاقوت کبود ایتالیایی، در طیف گسترده ای از رنگ ها موجود است، می توان آن را به راحتی با بسیاری از سنگ های قیمتی دیگر مانند زیرکون، بریل، کریزوبریل، اسپینل، تورمالین و کوارتز اشتباه گرفت.

با این حال، یاقوت کبود از سختی و دوام بالاتری برخوردار است که به راحتی می تواند آن را از سایر سنگهای قیمتی مشابه تشخیص دهید.

نام های گمراه کننده ای مانند Oriental Peridot (یاقوت کبود سبز) و Oriental Topaz (یاقوت کبود زرد) به طور مکرر در گذشته مورد استفاده قرار می گرفتند، اما اکنون دیگر این نامها در تجارت جواهرات مورد استفاده قرار نمی گیرند. نام های دروغین دیگر عبارتند از:

  • Brazilian Sapphire
  • Blue Tourmaline or Blue Topaz
  • Gold Sapphire
  • Lapis Lazuli with shiny Pyrite sprinkles Hope Sapphire
  • Synthetic Blue Spinel
  • Lux Sapphire
  • Iolite, Lynx Sapphire
  • Iolite, Sapphire Quartz
  • Massive Blue Quartz or Chalcedony
  • Sapphire Spinel
  • Blue Spinel, Water Sapphire
  • Iolite, and Uralian Sapphire
  • Blue Tourmaline

 

خصوصیات یاقوت کبود بکار رفته در نیم ست جواهر یاقوت کبود ایتالیایی

 نیم ست جواهر  ایتالیایی یاقوت کبود

یاقوت کبود به دلیل رنگ عالی، سختی، دوام و درخشش، گرانبها ترین و با ارزش ترین سنگ قیمتی آبی است. ارزش آنها به منشإ، اندازه، رنگ و شفافیت آنها بستگی دارد.

در تجارت گوهر، یاقوت کبود بدون هیچ پیشوند رنگی به تنوع آبی ماده معدنی کوروندوم اشاره دارد. مقادیر کمی از عناصر مانند آهن، تیتانیوم، کروم، مس یا منیزیم می توانند به ترتیب به رنگ آبی، زرد، بنفش، نارنجی یا سبز به سنگ قهوه ای برسند.

ناخالصی های کروم در کروندوم، رنگ صورتی یا قرمز ایجاد می کند، که رنگ دوم یاقوت است. اکثر یاقوت کبودها برای بهبود رنگ و شفافیت، بدون در نظر گرفتن منشإ آنها، حرارت داده شده یا رنگ شده اند.

سنگهای حرارت داده نشده با رنگ آبی غنی می توانند قیمت های بسیار خوبی در بازار امروز داشته باشند. برخی از یاقوت کبودهای آبی نیز ممکن است تحت درمان قرار بگیرند، اگرچه این درمان بیشتر برای یاقوت کبود ستاره ای است.

اکنون از درمان با بریلیوم برای تولید رنگهای نارنجی و قرمز خیره کننده ای استفاده می شود که زمانی به ندرت دیده می شدند. تمام روش های درمانی یاقوت کبود باید توسط هر فروشنده معتبری بیان شود.