در ادامه مقالات بررسی اهمیت و جایگاه سنگهای قیمتی و شناخت سنگهای قیمتی موجود در بازار، در این مقاله به بررسی فاکتورهایی که در بازاریابی و فروش این رنگارنگهای زیبا در فروش آنلاین طلای دست دوم با نگینهای رنگی مؤثر هستند می پردازیم.

در ابتدا مقدمه ای در باب یکی از تمدن های کهن و علاقه آنها به سنگهای قیمتی بیان می کنیم که جالب و خواندنی است.

جواهرات مصر

بیش از 2000 ماده معدنی طبیعی شناسایی شده، کمتر از 100 مورد به عنوان سنگ های قیمتی استفاده می شود و فقط 16 مورد از اهمیت برخوردار هستند.

اینها عبارتند از: بریل، كریزوبریل، كوراندوم، الماس، فلدسپات، گارنت، یشم، لازوریت، الیوین، اوپال، كوارتز، اسپینل، توپاز، تورمالین، فیروزه و زیركون. برخی از این مواد معدنی بیش از یک نوع گوهر فراهم می کنند.

به عنوان مثال بریل، زمرد و آکوامارین را تأمین می کند. تقریباً در همه موارد، مواد معدنی باید برش داده و پرداخت شوند تا در جواهرات و فروش آنلاین طلای دست دوم با نگینهای رنگی استفاده شوند.

فروش آنلاین طلای دست دوم ست جواهر فیروزه

مصریان باستان اولین تمدنی بودند که در مورد شکوه، قدرت و ثروت خود در جامعه خود و منطقه وسیع فرمانروائیشان، فریاد می زدند.

ساخت بناهای تاریخی و جمع آوری وسایل زندگی مجلل، پرداختن به هنر و استفاده از جواهرات، از مهمترین اولویت های فراعنه بود.

این فرافکنی از ثروت نه تنها در زندگی زمینی آنها مهم بود بلکه بعد از مرگ حتی از اهمیت بیشتری برخوردار بود. طلا به عنوان ماده ای نادر و بسیار ارزشمند، همراه با مردگان به خاک سپرده می شد تا صاحب آن را در زندگی پس از مرگ همراهی کند.

مجسمه فرعون از طلا

یکی از ویژگی های کلیدی جواهرات مصر، آرایه ای غنی از گوهرهای رنگارنگ است که در طراحی آنها بکار رفته است. اما در حقیقت، اگرچه مصریان به بسیاری از سنگهای قیمتی گرانبها دسترسی داشتند، اما آنها اغلب ترجیح می دادند از سنگهای قیمتی با سختی پایین استفاده کنند.

چندین سنگ قیمتی نرم وجود داشت که مورد علاقه قطعی مصریان باستان بود: کارنلیان، ژاسپر، لاجورد، مالاکیت، کوارتز و فیروزه (carnelian, jasper, lapis lazuli, malachite, quartz and turquoise ) همه در مصر باستان بسیار مورد استفاده قرار می گرفتند.

در بسیاری از فرهنگ های باستان، حق امتیاز با رنگ آبی نشان داده می شد، و این امر خصوصاً در مصر باستان بیشتر صدق می کرد، و لاپیس لازولی را به یکی از با ارزش ترین سنگ های قیمتی تبدیل می کرد.

همین امر مربوط به رنگ آبی در نقاشی های باستان است، این رنگدانه با استفاده از سنگ لاجورد ساخته شده است، و آن را به گرانترین رنگ در میان رنگها تبدیل می کند و بنابراین برای مهمترین پرتره ها اختصاص دارد.

فروش آنلاین طلای دست دوم و فاکتورهای ارزشگذاری سنگهای رنگی

نیم ست جواهرات قدیمی با سنگ های قیمتی

در فروش آنلاین طلای دست دوم و فاکتورهای ارزشگذاری سنگهای رنگی، عامل دیگری که بر روی محصول تأثیر می گذارد برش آن است. برش خوب چیزی است که ممکن است هزینه بیشتری نداشته باشد اما می تواند زیبایی زیادی را به گوهر اضافه یا کم کند.

تقریباً هر سنگ رنگی وقتی خوب تراش داده شود می تواند درخشندگی زیبایی داشته باشد. سنگ قیمتی برش خورده که به صورت رو به بالا نگه داشته شود نور را به طور مساوی در سطح آن منعکس می کند اگر سنگ بسیار عمیق و باریک باشد، برخی مناطق تاریک به نظر می رسند.

سنگ های قیمتی

از طرف دیگر، اگر سنگ بسیار کم عمق و پهن باشد، قسمت هایی از آن کمرنگ و مات می شوند. بهترین روش برای قضاوت در مورد کیفیت برش، دیدن سنگهای قیمتی مشابه در کنار یکدیگر است.

در ابتدا، اگر سنگی فوق العاده تراشیده شود، شکل آن در نهایت است که از نظر زیبایی نهایی مورد توجه خریدار است. درنهایت تنوع یک سنگ در شکلها و اندازه های مختلف بی نهایت است.

فروش آنلاین طلای دست دوم با سنگهای قیمتی

گل سینه با سنگهای قیمتی رنگی

در فروش آنلاین طلای دست دوم با سنگهای قیمتی، نمونه هایی از اشکال برش معمول عبارتند از: گرد، بیضی، کوسنی یا مربع، اشک، مارکیز و قلب.

 

در نتیجه، سنگهای قیمتی رنگی از نظر نوع، رنگ و ترکیبات شیمیایی در فروش آنلاین طلای دست دوم بسیار متفاوت هستند. جواهرسازان معمولاً از سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی در انواع جواهرات از جمله انگشتر، دستبند، گردنبند و تزئینات و اکسسوری های دیگر استفاده می کنند تا مصرف کنندگان را برای خرید این کالاها چه به صورت نو یا سفارشی و یا فروش آنلاین طلای دست دوم  با نگینهای رنگی از سنگهای قیمتی، مشتاق کنند.

عوامل مؤثر در ارزشگزاری و درجه بندی سنگهای قیمتی و در نهایت فروش آنلاین طلای دست دوم با نگینهای رنگی، تعداد کمی هستند، اما این فاکتورهای تأیین کننده بسیار مهم هستند، زیرا به طور مستقیم بر ارزش نگین جواهر تأثیر می گذارند.

از جمله این فاکتورها، جذابیت، دوام، کمیاب بودن، اندازه و مد روز بودن را می توان نام برد که داشتن هر کدام از اینها و یا چند فاکتور با هم تأیین کننده خواهند بود.

فروش آنلاین طلای دست دوم با نگینهای رنگی

فروش آنلاین طلای دست دوم با نگینهای رنگی

در فروش آنلاین طلای دست دوم با نگینهای رنگی، جذابیتی که برای سنگهای قیمتی احساس می شود عمدتاً درک تصویری از زیبایی آنهاست.

شکی نیست که زیبایی مهمترین کیفیتی است که هر گوهر می تواند داشته باشد، زیرا بدون آن هیچ جواهری ارزش زیادی نخواهد داشت. با این حال، زیبایی عمدتاً در رنگ آمیزی واضح است. به نظر می رسد جذاب ترین رنگ ها، رنگ های خالص و غنی مانند قرمز، سبز، آبی، بنفش، نارنجی و زرد هستند.

در فروش آنلاین طلای دست دوم با نگینهای رنگی، توانایی سنگهای قیمتی در مقاومت در برابر سایش عادی در استفاده روزمره، بصورت جواهرات، یک نیاز کاملاً قابل درک است.

دوام به سختی یا توانایی مقاومت در برابر سایش و مقاومت در برابر شکستگی، بستگی دارد. قاعده کلی مورد قبول برای طبقه بندی سنگهای قیمتی از نظر دوام این است که آنها سختی بیشتری نسبت به کوارتز داشته باشند. 

فروش آنلاین  دستبند طلای دست دوم

در فروش آنلاین طلای دست دوم با نگینهای رنگی، علاوه بر اینها، لازمه طبیعت انسان است که کمیاب بودن را دوست داشته باشد و همواره طالب آن چیزی که کمتر در دسترس است و ارزش بیشتری دارد باشد. نادر بودن یک سنگ قیمتی فاکتور مهمی در افزایش ارزش و در نهایت قیمت آن خواهد بود.

عامل مد از نزدیک با عوامل جذابیت و نادر بودن ارتباط دارد. آنچه دیروز جذاب در نظر گرفته می شد ممکن است امروز جذاب نباشد و استانداردهای امروز ممکن است فردا توسط افراد یا صاحب نظران جابجا شود.

سرانجام، در فروش آنلاین طلای دست دوم با نگینهای رنگی، استفاده از عبارت "بزرگتر و بهتر" خلاصه عامل انسانی "اندازه" است. افزایش اندازه در گوهرها نمادی از ثروت بیشتر و موقعیت بالاتر است، البته به استثنای برخی موارد.

فروش آنلاین طلا با سنگ های قیمتی دست دوم

شما در وب سایتهای فروش آنلاین طلای دست دوم با نگینهای رنگی می توانید از قیمت های سنگ های قیمتی برش خورده با کیفیت عالی، بدون نقص یا با درجه کیفیت خوب، از بهترین لیست ها خرید کنید و با نمودارهای ارزش سنگهای قیمتی در بازار و نمودارهای ارزشی که بیان کننده میانگین قیمت های خرده فروشی هستند آشنا شوید.

در اکثر وب سایتهای فروش آنلاین طلای دست دوم با نگینهای رنگی، برای هر سنگ قیمتی، یک نمودار ارزش دقیق و جامع ارائه می شود که به شما کمک می کند تا قیمت آن را بر اساس معیارهای زیر ارزیابی کنید:

  • رنگ
  • وزن قیراط
  • وضوح
  • برش

نمودارهای ارزش سنگ های قیمتی بر اساس اطلاعات دقیق و به روز، از میانگین قیمت های خرده فروشی تنظیم شده است. با استفاده از آنها می توانید ارزش هر سنگ جواهری را که دارید، تخمین بزنید.