برای فروشندگان سنگهای قیمتی در سراسر جهان و در طلا و جواهر اینستاگرام، بانکوک به عنوان جایی شناخته می شود که می توان رنگهای مختلف از سنگهای جواهری بیشمار را با بهترین قیمت خریداری کرد.

تایلند منبع بسیاری از بهترین سنگهای قیمتی رنگی جهان است و بانکوک را می توان به عنوان پایتخت تجارت بین المللی جواهرات نامید.

تقریباً هر نوع سنگ قیمتی در آنجا معامله می شود و سنگهای استخراج شده از معادن سراسر جهان برای پردازش به تایلند آورده می شود. صنعت بزرگ جواهرات، در این شهر به گونه ای رشد کرده است تا از عرضه غنی گوهرها بهره ببرد.

Ploi Thai در طلا و جواهر اینستاگرام تایلند

داستان چگونگی تبدیل شدن بانکوک و تایلند به مرکز تجارت سنگهای قیمتی رنگی به طور گسترده ای شناخته نشده است و در طلا و جواهر اینستاگرام بیان نشده.

زمانی تایلند یک مرکز مهم استخراج معادن بود، معادن یاقوت کبود در استان های ترات، چانتابوری و کانچانابوری وجود داشت. اشارات تاریخی در طلا و جواهر اینستاگرام به این اشاره دارد که ثروت های سنگ های قیمتی منطقه به قرن 15 برمی گردد و با اینحال، یاقوت های تایلندی همیشه از نظر کیفیت پایین تر از یاقوت خون کبوتر عالی از دره موگوک در برمه تلقی می شدند.

در دهه 1960 بازار یاقوت تایلند

دو واقعه در دهه 1960 بازار یاقوت تایلندی را تغییر داد و در نهایت منجر به موقعیت غالب تایلند در تجارت سنگهای قیمتی شد.

نخست، دولت سوسیالیستی وقت، پس از کودتای 1962 کنترل معادن یاقوت برمه را در دست گرفت و بازار جهانی مجبور شد بدنبال تهیه یاقوت در جای دیگری بگردد. از آنجایی که تایلند بیشترین ذخایر یاقوت را داشت، فرصت قابل توجهی در بازار وجود داشت.

 

آسه آن (ASEAN) در طلا و جواهر اینستاگرام

نمایشگاه های بانکوک

موضوع مورد توجه بسیاری از افراد در نمایشگاه های بانکوک، مربوط به تشکیل جامعه اقتصادی آسه آن (AEC) بود که رسماً آغاز می شد و از برونئی، کامبوج، اندونزی، لائوس، مالزی، میانمار و فیلیپین تشکیل شده است و سنگاپور، تایلند و ویتنام نیز در این دسته قرار دارند.

تایلند به دلیل استحکام گوهر و جواهرات خود از موقعیت خوبی برخوردار است تا از این اتحادیه اقتصادی بهره مند شود. Suttipong Damrongsakul ، مدیر عامل BGJF اظهار داشت که AEC یک بازار جدید 600 میلیون نفری با ظرفیت بسیار بالا برای صنعت سنگهای قیمتی و جواهرات منطقه خواهد بود.

وی در گزارشی در طلا و جواهر اینستاگرام افزود، که این بازار زمینه را برای فروش در اروپا و ایالات متحده فراهم می كند و ابراز اطمینان كرد كه، به عنوان بخشی از AEC ،BGJF  به دروازه ای بسیار مؤثر به جهان تبدیل می شود.

اجلاس سران جواهرات  ASEAN

طی سه سال گذشته،  BGJF با میزبانی اجلاس سران جواهرات  ASEAN ، نقش رهبری را در بحث در مورد تأثیر AEC در صنعت جواهرات بر عهده گرفته است.

این نشست های ASEAN + 6 شامل کشورهایASEAN ، به علاوه شش شریک تجاری مهم (چین، هند، ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و نیوزیلند) بود.

رهبران این مناطق با سایر مقامات دولتی و نمایندگان بخش خصوصی دیدار کرده اند تا درباره چالش های پیش روی هر کشور به عنوان بخشی از یک بلوک تجاری منطقه ای صحبت کنند.

از جمله موارد مهم مورد بحث همکاری بین نمایشگاه های منطقه ای جواهرات و منابع مواد اولیه و به اشتراک گذاری فناوری و دانش بود.

 

Ploi Thai در طلا و جواهر اینستاگرام

 سنگهای قیمتی و جواهرات در دستبند

یکی از مهمترین نقاط قوت تایلند این است که این کشور شناخته شده ترین پایگاه تولید سنگهای قیمتی و جواهرات در جهان و در طلا و جواهر اینستاگرام است.

صنعتگران تایلندی قرن ها به عنوان خالق برجسته قطعات خاص و زیبا شناخته شده اند و امروزه این خلاقیت های زیبا با نام Ploi Thai شناخته می شوند. Ploi Thai ، نماینده برند کشور تایلند برای طراحی جواهرات و در طلا و جواهر اینستاگرام است، مجموعه ای از جواهرات خوب با کیفیت بالا و متنوع با سنگهای قیمتی برش خورده، صیقلی و تولید شده در تایلند است.

این طرحهای برجسته تایلندی Ploi ، با ارائه طیف گسترده ای از تنوع و قابلیت استفاده، در نمایشگاههای این کشور به نمایش گذاشته شدند، و هم به رنگ های طلایی و هم به رنگ نقره ای دیده می شوند.

 

مؤسسه جواهرات تایلند در طلا و جواهر اینستاگرام

مؤسسه جواهرات تایلند (GIT)

مؤسسه جواهرات تایلند (GIT)، از جمله آزمایشگاه های برجسته گوهرشناسی در جهان است. تحت مدیریت پروفسور پورنسوات واتاناكول ، آزمایشگاه ثبت شده در CIBJO (از ماه مه 2000 توسط كنفدراسیون جهانی جواهرات، رسماً معتبر شناخته شده است) و از متخصصان گوهرشناسی بسیار مجرب برخوردار است و به پیشرفته ترین ابزارهای جهان مجهز است.

GIT همچنین یکی از اعضای کمیته هماهنگی آزمایشگاه (LMHC) است که از هفت آزمایشگاه برجسته جواهرات در جهان تشکیل شده است.

طراحی جواهرات

جدا از خدمات تست آزمایشگاهی، GIT همچنین سنجش های ارزشمند، لیزر کتیبه ای، دوره های آموزشی، طراحی جواهرات، کنفرانس های بازاریابی و سنگ های قیمتی و همچنین سایر خدمات مرتبط با جواهرات را ارائه می دهد و در طلا و جواهر اینستاگرام می توانید آنها را دنبال کنید.

در طول رویدادهای دو ساله، GIT آزمایشگاهی در محل برای خریدارانی که می خواهند خریدهای سنگهای قیمتی خود را مورد تجزیه و تحلیل و تأیید اعتبار قرار دهند، ارائه می دهد.

“ما این خدمات را ارائه می دهیم تا خریداران بتوانند اعتماد به نفس بیشتری هنگام خرید سنگ های قیمتی در نمایشگاه داشته باشند. البته، ما در تمام طول سال خدمات گسترده ای را در آزمایشگاه GIT در بانکوک ارائه می دهیم” و این بسیار ارزشمند است.

 

نظرات BGJF در طلا و جواهر اینستاگرام

 بازدید از BGJF

در سالهای گذشته با وجود شرایط اقتصادی جهانی، بازخورد خریدارانی که برای بازدید از BGJF آمده بودند مثبت بود. به طور مثال یکی از آنها اینگونه بیان می کردکه “من دوازده سال است که به اینجا آمده ام. من نمایش را دوست دارم.

کار کردن در یک نمایش بسیار آسان است. ورود و صحبت با تولیدکنندگان و فروشندگان جنرال موتورز که می خواهم آنها را ببینم، درمقابل نمایش هنگ کنگ، نمایش لاس وگاس یا نمایش برزیل، اینجا برقراری ارتباط آسان است”.

دیگری گفت: “من بارها به نمایش رفته ام و همیشه از آن لذت برده ام. من اینجا خیلی احساس امنیت می کنم. این مکان را به همه توصیه می کنم. خوب و دوستانه است “.

فرد دیگری اینگونه بیان کرد که “اولین بار است که به اینجا می آیم. من می توانم انواع سنگها را پیدا کنم ما با برخی از تأمین کنندگان ملاقات کردیم که صادرات انجام نمی دهند،

زیرا شرکت های کوچکی دارند، بنابراین خوب است که این نمایشگاه به شرکت هایی مانند آنها امکان نمایشگاه می دهد و ما خریداران بین المللی، می توانیم آنها را ملاقات کنیم”.

فرد دیگری گفت: من بارها به اینجا آمده ام. طلا و نقره می خرم. من نمایشگاه را دوست دارم و آنرا برای تجارت بسیار خوب می دانم”. و در جمع بندی کلی بازخورد بسیار خوبی داشته.