امروزه تایلند با تلفیق مهارت های معروف تولید و طراحی خود، با فناوری پیشرفته و امکانات آزمایشی شناخته شده در سطح بین المللی، طی چند دهه گذشته به یک قطب اصلی در صحنه سنگهای قیمتی و جواهرات جهانی و طلا و جواهر اینستاگرام تبدیل شده است.

سنگهای قیمتی و جواهرات جهانی و طلا و جواهر اینستاگرام

یکی از برجسته ترین مراکز جواهرات در جهان تایلند است. تاریخ غنی آن را می توان مربوط به صدها سال پیش دانست که منابع طبیعی فراوانی به ویژه یاقوت سرخ و یاقوت کبود در بسیاری از مناطق این کشور پیدا شده است. سنت دیرینه این صنعت زیبا، از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است.

بخش سنگهای قیمتی و جواهرات تایلند به طور سیستماتیک از یک صنعت به شکل کلبه سازی به یک تجارت کلان و صادرات محور توسعه یافته است و تقریباً 10 میلیارد دلار صادرات دارد و برای میلیون ها نفر اشتغال ایجاد می کند و طلا و جواهر اینستاگرام مطالبی در این باب ارائه داده است.

این صنعت از سه بخش تشکیل شده است: گرمایش، برش و پرداخت سنگهای قیمتی. طراحی جواهرات، ریخته گری، مخراجی، پرداخت، کنترل کیفیت و بسته بندی و فروش در بازارهای داخلی و بین المللی.

بیشتر فعالان این بخش و در طلا و جواهر اینستاگرام، شرکت های کوچک و متوسط ​​هستند.

 

جواهر سازی و طلا و جواهر اینستاگرام در تایلند

جواهرات عالی در تایلند

نمایندگی بیش از یک سوم صادرات گوهر و جواهرات تایلند و ایجاد جواهرات عالی در تایلند متکی به ساخت ماهرانه، طرح های اصلی چشم نواز و فناوری مدرن برای تولید جواهرات قابل رقابت در بازارهای بین المللی است.

سهم قابل توجهی از این جواهرات زیبا، تولیدات شخص ثالث است که تولیدکنندگان تایلندی برای بسیاری از مارک های خارجی از جمله تعدادی از مارک های لوکس جهانی تولید می کنند.

اینها شامل قطعات نفیس طلا، الماس و سنگهای قیمتی است. بسیاری از این امکانات تولیدی در مناطق عاری از مالیات مانند Gemopolis در حومه بانکوک واقع شده است.

در اینجا  شرکت های خارجی از زیر ساخت های قوی، دسترسی آسان به تأمین کنندگان مواد اولیه و نیروی کار ماهر برخوردار هستند که صنعتگری در این بخش با کیفیت بالا ارائه می دهند و در طلا و جواهر اینستاگرام مطرح می شود.

یکی از این شرکت ها با گستردگی جهانی، پاندورا، در سال 1989 تولید خود را در تایلند آغاز کرد و در طلا و جواهر اینستاگرام حرفی برای گفتن دارد. در سال 2003 به Gemopolis نقل مکان کرد و در سال 2005 ، اولین تأسیسات بزرگ و چهار طبقه خود را به طور کامل در اختیار گرفت و راه اندازی کرد.

در سال 2008 ، دومین مرکز تولید در همان منطقه افتتاح شد، و به دنبال آن سایر امکانات در پی هم راه اندازی شدند. بیش از 10 هزار کارمند آن مسئول تولید هزاران قطعه ساعت و جواهرات هستند.

تایلند صادر کننده جواهرات طلا و جواهر اینستاگرام

تایلند همچنین بزرگترین صادر کننده جواهرات نقره در جهان و طلا و جواهر اینستاگرام است. سازندگان نقره این کشور از سنت های باستانی پیروی می کنند تا مجموعه گسترده ای از جواهرات ظریف و همچنین جواهرات متناسب با اکسسوری های لباس و اشیاء زیبا را خلق کنند.

برخی از آنها توسط صنعتگران اطراف تایلند ایجاد می شوند که طرح های پیچیده ای ایجاد می کنند و در طلا و جواهر اینستاگرام نیز به نمایش می گذارند، در حالی که دیگر تولید کننده ها محصولات تولیدی مدرن تری دارند.

از لحاظ تاریخی، تایلند کشور تهیه کننده سنگهای قیمتی بوده است که بیشتر به دلیل وجود یاقوت قرمز استخراج شده در منطقه چانتابوری و یاقوت کبود اطراف کانچانابوری شناخته می شود.

یاقوت کبود اطراف کانچانابوری

این فعالیت در تایلند باعث ایجاد یک صنعت بزرگ برش و پرداخت برای تبدیل این سنگهای راف به گوهرهای نفیس شده است.

تایلندی ها همچنین برای افزایش بیشتر زیبایی سنگهای قیمتی این کشور و گذاشتن دربخش طلا و جواهر اینستاگرام، طیف وسیعی از روشهای بهسازی، گرمایش و سایر فرایندها را ایجاد کردند.

امروزه با وجود تخلیه بیشتر ذخایر سنگهای قیمتی، تایلند با وارد کردن مواد اولیه زیرساخت های برش و بهسازی خود همچنان به عنوان قطب جهانی سنگ های قیمتی شناخته می شود. معافیت 7 درصدی مالیات بر ارزش افزوده برای واردات سنگ های قیمتی راف، تأمین ثبات این کالا را از سراسر جهان، برای این کشور تضمین می کند.

نمایشگاه طلا و جواهرات بانکوک

نمایشگاه طلا و جواهرات بانکوک با بازتاب اهمیت تایلند در صنعت جهانی، هزاران خریدار و بازرگان بین المللی را سالانه دو بار، در فوریه و سپتامبر، در نمایشگاه طلا و جواهرات بانکوک (BGJF) ، در این کشور که در این صنعت در رتبه پنجم جهان است، گردهم می آورد.

به گفته مقامات بانکوک، با وجود کندی اقتصاد جهانی و شرایطی که بیماری کرونا در جهان ایجاد کرده است،BGJF  همچنان می تواند حضور خوب بازدیدکنندگان را ثبت کند. در پیج های طلا و جواهر اینستاگرام اینگونه اعلام شده که این رویداد در سالهای برگزاری، در روز اول حدود 11000 نفر بازدید کننده داشته که برای دیدن کالاهای حدود 2500 غرفه دار به نمایشگاه می آمدند.

جواهرات تایلندی

در این نمایشگاه ضمن نمایش ویترین سنگهای قیمتی و جواهرات تایلندی، طیف گسترده ای از غرفه داران بین المللی از ده ها کشور در سراسر جهان نیز شرکت کرده و محصولاتشان به نمایش درآمد.

به همت کنفدراسیون جواهرات، جواهرات و فلزات گرانبهای تایلند (GJPCT)  و اتحادیه فروشندگان سنگهای قیمتی و جواهرات تایلند (TGJTA)، با همکاری وزارت بازرگانی و دپارتمان توسعه تجارت بین المللی، نمایشگاههای طلا و جواهرات بانکوک (BGJF) برگزار می شوند و این برگزاری در پیج های طلا و جواهر اینستاگرام به اطلاع همگان می رسد.

سامچای پورنچینداراک، رئیس GJPCT اظهار داشته: ” تایلند در میان ده صادرکننده برتر سنگهای قیمتی و جواهرات در جهان است.” “در شش ماه ژانویه تا ژوئن 2015 ، این کشور 5.334 میلیارد دلار، از این محصولات درآمد کسب کرده است.”

اتحادیه فروشندگان سنگهای قیمتی و جواهرات تایلند (TGJTA

از آنجا که تایلند یک قطب جهانی برای سنگهای رنگی است، تعجب آور نبود که بعنوان بزرگترین گروه شرکت کننده (تقریبا 30 درصد) در نمایشگاه شرکت کرده بود و تایلند به عنوان بزرگترین صادر کننده جواهرات نقره، طلا، مرواریدها و الماسهای خوب و با کیفیت کمی کمتر از 25 درصد را تشکیل می داد، در حالی که غرفه بین المللی، 16 درصد از غرفه داران را تشکیل می داد.

برداشتن مانع مالیاتی، انگیزه قطعی هم برای غرفه داران و هم برای بازدید کنندگان در این دسته از نمایشگاه هاست که در پیج های طلا و جواهر اینستاگرام بررسی شد. حذف این وظیفه 20 درصدی، BGJF را به صورت منطقه ای بدون عوارض درآورد.

 نمایشگاههای BGJF

یکی دیگر از مشوق های مالیاتی، مالیات بر ارزش افزوده صفر بود که ادامه معافیت مالیات ارزش افزوده هفت درصدی برای کلیه واردات سنگهای قیمتی و مواد اولیه خام به تایلند برای تولید است.

در یکی از مهمترین نمایشگاههای BGJF غرفه ویژه ادای احترام به شاهزاده خانم ماها چاکری سیریندورن به مناسبت 60 سالگی او بود.

در مراسم افتتاحیه، یک رقص سنتی تایلندی اجرا شد، و بعد از این مراسمها بازدید کنندگان می توانست به بسیاری از جواهرات الهام گرفته یا خلق شده تحت حمایت شاهزاده خانم ماها چاکری نگاه کنند و از تماشای آنها لذت ببرند.

رویدادهای جدید، حراجهای جواهرات، جواهرات و کالاهای لوکس، شهرک صنعتی Gemopolis ، در حمایت از GJPCT و TGJTA ، یکی دیگر از نکات جالب توجه در نمایشگاههای تایلند بوده. مناقصه گران زیادی برای خرید اقلام گرانبها با قیمت مناسب در اینگونه رویدادها جمع می شدند.

حراجهای جواهرات و کالاهای لوکس

همانطور که در طلا و جواهر اینستاگرام دیده شد، در یکی از این نمایشگاه ها در سالهای اخیر از میان 120 مورد حراج شده، مجموعه ای از 17 یاقوت موزامبیک بیضی شکل (بدون بهسازی) با گواهینامه AIGS و وزن کلی 24.25 قیراط وجود داشت که به قیمت 60،000 دلار آمریکا به فروش رسید.

یک ست یاقوت کبود برمه ای دارای گواهی AIGS ، بیضی شکل، 15.10 قیراط و با الماس های درخشان در یک مجموعه از طلای سفید عیار 18 وبا قیمتK 467200 دلار آمریکا به فروش رفت. اولین حراج بین المللی در BGJF بسیار موفقیت آمیز بود.

ما مناقصه گرانی از ژاپن، چین، سریلانکا، هنگ کنگ و افرادی از کشورهای غربی ادامه پیدا کرد و یکی دیگر از ویژگی های موفق BGJF ، پروژه تأمین منابع آنلاین با سرویس تطبیق کسب و کار برای برقراری ارتباط بین خریداران و فروشندگان بود.

اين خدمات از محبوبيت بيشتري برخوردار است، زيرا خريداران را قادر مي سازد تا عرضه كنندگان خاص را به سريع ترين و راحت ترين روش شناسایی كنند.