یاقوت قرمز سنگ متولدین ماه (July) و هدیه پانزدهمین و چهلمین سالگرد ازدواج است .گردنبند طلا با جواهری از یاقوت قرمز می تواند بهترین هدیه برای این دو تاریخ مهم در زندگی عاشقانه باشد.

چنین سنگ های قیمتی گران بهایی به خصوص در آسیا که قبلاً برای خوش شانسی در گردنبند طلا ظریف یا حلقه انگشتری مورد استفاده قرار می گرفتند، بسیار ارزشمند هستند.

گردنبند طلا و یاقوت

یاقوت سرخ در طراحی و ساخت گردنبند طلا

استفاده از یاقوت سرخ در طراحی و ساخت گردنبند طلا ظریف دخترانه بسیار زیبا و دلنشین خواهد بود. جواهرات مزین به یاقوت سرخ در قالب گردنبند طلا یا آویزی زیبا و مدرن بهترین هدیه برای شب یلدا یا هدیه ولنتاین است.

گردنبند طلا و یاقوت قلبی

سرخی و زیبایی یاقوت ها با شباهت به دانه های انار یلدا، پیشکشی خارق العاده برای عروس زیبای شما خواهد بود.فروشگاه اینترنتی طلا و جواهر هاتف ساعتچی مجموعه ای خیره کننده از کالکشن گردنبند طلا یاقوت قرمز و جواهراتش را به دیدگان زیبا پسند شما تقدیم می کند.

گردنبند طلا و یاقوت

در اینجا لیستی کامل از 10 مورد برتر آورده شده است.

یاقوت قرمز از دوران باستان مورد توجه بوده و ارزش آن نزد انسان ها بالا بوده است. در اینجا 10 مورد از بزرگترین یاقوت سرخ های جهان را می شناسیم.

وزن بیشتر یاقوت های مورد استفاده در گردنبند طلا یا ست های جواهر چند قیراط است و زیاد بزرگ نیستند، اما هر چند وقت یک بار یاقوت قرمزی بزرگ با قیراط بالا و کیفیت عالی کشف می شود. عنوان بزرگترین یاقوت سرخ جهان می تواند بحث برانگیز باشد، زیرا در این میان مدعیانی وجود دارد که تا حدودی این موضوع افسانه ای نشان داده شده است.

یاقوت قرمز قلبی

در این مقاله به بحث در مورد 10 عدد از بزرگترین یاقوت سرخ های جهان که تاکنون پیدا شده می پردازیم.

1. 125 West

از سال 2020، 125West بزرگترین یاقوت سرخ در جهان است. این سنگ یک سنگ راف است و هنوز جلا داده نشده است، ابعاد آن 4.8 اینچ 4. 4 اینچ 5.27 اینچ و وزن حیرت انگیز 8.2 پوند دارد که 18.696 قیراط خواهد بود.

این یاقوت گران قیمت حتی در حالت راف مناطقی دارد که نیمه شفاف است و حاوی ماده معدنی سوزنی شکل به نام روتیل است. اجزای روتیل درخشندگی خاصی به این یاقوت می دهند و این مورد از ویژگی های برجسته یاقوت های ستاره ای یا استار است. یاقوت های ستاره ای یاقوت های دامله صیقلی هستند که به نظر می رسد یک ستاره شش پر در مرکز دارند. صاحبان 125West، هر کس که باشند، این یاقوت سرخ بزرگ جهان را برای فروش گذاشته اند.

2. Neelanjali Ruby

این یاقوت نیز یک یاقوت ستاره ای است و نه تنها یک ستاره بلکه دو ستاره دارد که در مرکز آن از یکدیگر عبور می کنند. گفته می شود بزرگترین یاقوت سرخ است که در آن این پدیده مشاهده شده است. روبی Neelanjali بخشی از مجموعه جواهرات و سنگ های قیمتی سلطنتی است که از سلسله چهارم هندو و در جنوب هند هستند. این خانواده سلطنتی قرن ها صاحب این گوهر بودند و آن را به عنوان نماینده ای از خدای شیوا می پرستیدند. یاقوت سرخ Neelanjali  1370 قیراط وزن دارد، حدود 100 میلیون دلار ارزش دارد و گمان می رود در بنگلور هند باشد.

یاقوت ستاره ای Neelanjali Ruby

3. Liberty Bell Ruby

این گوهر در دهه 1950 در شرق آفریقا استخراج شد، 8500 قیراط وزن دارد و از بزرگترین یاقوت های سرخ در جهان است که تا کنون استخراج شده است. مانند سایر یاقوت ها تراش نخورده و بصورت کاروینگ است و با 50 الماس تراش خورده تزئین شده است. این یاقوت گرانبها در سال 2011 به سرقت رفته است و اگرچه چهار مرد به جرم سرقت آن در سال 2014 دستگیر شدند، اما هیچ کس واقعاً نمی داند هم اکنون کجاست.

یاقوت Liberty Bell Ruby

4. DeLong Star Ruby

این یاقوت در دهه 1930 در برمه پیدا شد و به صورت یاقوتی ستاره ای با وزن 100.32 قیراط برش خورده و صیقل داده شد. این نام از ادیت هاگین دلونگ گرفته شده و به موزه تاریخ طبیعی آمریکا در نیویورک اهدا شده است. مانند بسیاری دیگر از یاقوتهای دیدنی و جذاب دیگر، ستاره DeLong نیز توسط دزدان جواهرات دزدیده شد. در سال 1964 توسط باند جی آر مورفی (J.R. Murphy) به سرقت رفت و پس از باج گزافی که یک تاجر ثروتمند فلوریدا پرداخت کرد، برگردانده شد.

یاقوت ستاره ایی دلونگ

5. The Midnight Star Ruby

یاقوت ستاره نیمه شب، این یاقوت در سریلانکا پیدا شد و توسط J.P. Morgan  سرمایه دار به موزه تاریخ طبیعی آمریکا اهدا شد. وزن آن 116.75 قیراط است و به خاطر رنگ قرمز مایل به ارغوانی زیبایش قابل توجه است. این یاقوت نیز مانند یاقوت سرخ DeLong Star ، توسط J.R. مورفی در سال 1964 به سرقت رفته و بعد از پرداخت باج به موزه بازگردانده شد.

یاقوت ستاره نیمه شب

6. Prince of Burma

مانند یاقوت 125West، یاقوت شاهزاده برمه نیز بریده نشده است. وزن آن حدود 950 قیراط است و در یک کانسار سنگ مرمر در Dattaw-Mine در Mogok  میانمار در سال 1996 یافت شد. Mogok خاستگاه بهترین یاقوت های روی زمین است و دولت میانمار از چنین منابع ارزشمندی بسیار محافظت می کند. حتی اگر این یاقوت صیقل داده نشود یا تحت عملیات بهسازی حرارتی قرار ندهیم، شاهزاده برمه به دلیل رنگ قرمز خون کبوتری پر رنگ و خالصش قابل توجه است.

اگر برش داده شود و صیقل داده شود، ممکن است سنگی کاملاً درخشان داشته باشید که وزنی در حدود 300 قیراط دارد. این سنگ یکبار مورد دزدی قرار گرفت که در آن صاحب سنگ که یک تاجر سنگ های قیمتی از آلمان بود زخمی شد. خوشبختانه این سنگ بعداً برگردانده شد. تصور می شود که ارزش شاهزاده برمه غیرقابل محاسبه است.

7. The Hixon Ruby

وزن کریستال یاقوتی هکسون 196.10 قیراط است و یکی از بهترین نمونه های یک کریستال تراش نخورده از یاقوت قرمز در جهان محسوب می شود. این سنگ توسط سرهنگ فردریک هیکسون در سال 1978 به موزه تاریخ طبیعی لس آنجلس اهدا شد.

کریستال یاقوتی هکسون

8.      Sunrise Ruby

یاقوت سرخ طلوع آفتاب، نه تنها بزرگ بلکه بسیار گران است. گرچه فقط 25.59 قیراط وزن دارد، اما در حراجی ژنو در سال 2015 به قیمت 30.42 میلیون دلار فروخته شد. این باعث می شود که Sunrise Ruby گرانترین سنگ قیمتی رنگی تاکنون و گرانترین سنگ قیمتی در کنار یک الماس باشد. این سنگ در میانمار کشف شده و برنگ قرمز خون کبوتری است. نام طلوع آفتاب از شعری گرفته شده است که مولوی شاعر پارسی در قرن سیزدهم سروده است. در حال حاضر، این سنگ عظیم و زیبا بر روی انگشتری قرار گرفته که در آن الماس های شش ضلعی پهلو گرفته اند.

یاقوت سرخ طلوع آفتاب

9. Rosser Reeves Ruby

این یک یاقوت سرخ 138.7 قیراطی است که در سریلانکا یافت شده. رنگ زیبای ارغوانی آن و ستاره بینظیرش قابل توجه است. این یاقوت به نام صاحبش، سرمایه دار تبلیغاتی Rosser Reeves نامگذاری شد، که آن را به همه جا حمل می کرد و آن را “کودک من” نامید. او آن را در سال 1965 به مؤسسه اسمیتسونیان داد.

Rosser Reeves

10. The Nawata Ruby

این یاقوت 496.5 قیراطی در سال 1990 در میانمار کشف شد. مانند شاهزاده برمه، این سنگ در معدن Dattaw-Mine در موگوک، میانمار یافت شد و همچنین با نام SLORC شناخته می شود.

طبق چندین روایت، این یاقوت توسط مردی که دارای یک روسپی خانه در ماندالای بود پیدا شد. هنگامی که او سعی کرد آن را در تایلند به قیمت 2 میلیارد دلار بفروشد، یکی از خریداران سر از رژیم نظامی در میانمار درآورد. آنها سنگ را بازیابی کردند و سپس مالک روسپی خانه، Than Htun را برای همیشه به زندان فرستادند. تصویر یاقوت را می توان بر روی تمبر میانمار یافت.

همانطور که در ابتدا گفتیم، عنوان بزرگترین یاقوت سرخ جهان می تواند بحث برانگیز باشد، زیرا در این میان مدعیانی وجود دارد که گفته هایشان گاهی افسانه ای و بدور از واقعیت است. به طور مثال در مورد یاقوت Chaiyo Ruby:

منشأ این یاقوت سرخ کمی مرموز است. وزن آن قرار است 109000 قیراط باشد که حدود 49 پوند است. چنین ارقامی قطعاً آن را به بزرگترین یاقوت جهان تبدیل خواهد کرد.

با این حال، کارشناسان tsome ادعا می کنند که یاقوت چایو جعلی است. متخصصان سنگ شناسی که معتقدند این یاقوت سرخ واقعی است می گویند که آن را در آفریقا استخراج کرده اند یا در مرز بین تایلند و میانمار خریداری کرده اند.

از سال 2020 شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه Chaiyo Ruby، ​​که ممکن است بزرگترین یاقوت روی زمین باشد، در واقع در یک گاو صندوق در لائوتی است. اگر این یاقوت وجود داشته باشد، ارزش آن حدود 320 میلیون پوند یا 418 میلیون دلار است. به نظر می رسد که این یاقوت های زیبا و بزرگ تاریخچه بسیار جالبی در پشت خود دارند.