دانستنیهایی جالب و خواندنی در مورد مواد معدنی، سنگها و فلزات گرانبها

کاربرد مواد معدنی در علم پزشکی و کشاورزی، در وبلاگ فروشگاه طلا جواهر هاتف ساعتچی

و

دلایل اهمیت صادرات و واردات مواد معدنی تکنولوژیک، در وبلاگ فروشگاه طلا جواهر هاتف ساعتچی

اهمیت صادرات و واردات مواد معدنی تکنولوژیک

مواد معدنی گوناگون به عنوان ارزشمندترین ذخایر در کره زمین، برای اهداف بسیاری در زندگی انسان استفاده می شوند. برخی از کشورها به دلیل اینکه صاحبان معادن و ذخایر این مواد معدنی هستند، امتیازات خاصی در زمینه استخراج و صادرات و واردات آنها دارند.

امروزه شاهد تحولاتی عظیم و نوساناتی در اقتصاد جهان هستیم. صادرات و واردات مواد معدنی تکنولوژیک با فشار فزاینده ای صورت می گیرند. این تغییرات در اقتصاد جهان، عامل ایجادکننده ای در تغییرات نحوه و مقدار عرضه و تقاضای مواد معدنی گوناگون است.

در این شرایط مواد معدنی برای هر کشوری که صاحب منابع آن باشد، بسیار ارزشمند شده و این امر باعث می شود که کشورها مواد معدنی ارزشمند خود را نگه دارند و تجارت را متوقف کنند.

 طلا جواهر هاتف ساعتچی و دلایل واردات صادرات

با توجه به رشد تکنولوژی و افزایش تقاضای صنعت و بخش مواد مصرفی روزانه که مواد معدنی نقش مهمی در ساختار آنها دارند، هر ساله حدود ۱٪ تقاضا برای این دسته از مواد معدنی بالا می رود. همانطور که در دیگر مقالات دانستنی های زمین، در وبلاگ فروشگاه طلا جواهر هاتف ساعتچی از کاربردهای فراوان این مواد سخن گفتیم،

انتظار می رود تقاضای مواد معدنی تا سال 2050 افزایش 40 درصدی داشته باشد و این در حالی است که در این زمان، یعنی سال 2020، استخراج و عرضه این مواد در هر کشوری که بیشترین منابع این مواد معدنی را داشته باشد، همچنان فعال و ممکن باشد و این امر به صورت مداوم و جاری در حرکت باشد.

با مطالعاتی که محقق وبلاگ فروشگاه طلا جواهر هاتف ساعتچی داشته، تاکنون کشورهای قدرتمندی چون آمریکا، مقداری تا حدود یک تریلیون دلار مواد معدنی را در کشورهایی مانند

افغانستان کشف کرده است و با توجه به دانسته ها و مطالعات محققان علوم زمین، بسیاری از این منابع دست نخورده باقی مانده اند، در آینده نزدیک کشورهایی مانند افغانستان

با منابع عظیم دست نخورده از مواد معدنی، گنجینه هایی هستند که کنترل صادرات و واردات بخش عظیم و باقی مانده از مواد معدني را بدست می گیرند و بعنوان صادرکننده بزرگ این مواد معدنی مطرح خواهند شد.

مواد معدني

مواد معدني به یاری علم پزشکی در مقالات فروشگاه طلا جواهر هاتف ساعتچی

مواد معدنی در پزشکی بسیار مورد استفاده دارد و بخش صنعت دارویی را در سطح گسترده ای به خود اختصاص داده است. مواد معدنی مانند منیزیم، پتاسیم،کلسیم، آهن، سدیم، اکسید تیتانیوم و آلومینیوم و … استفاده فراوانی در انواع محصولات مراقبت های بهداشتی، زیبایی و مکمل های دارویی دارند.

ماده معدنی آهن (Iron)

ماده معدنی آهن (Iron)، در بدن انسان، از اصلی ترین اجزاء هموگلوبین سلول های خونی است. زمانی که فرد در معرض کمبود آهن قرار دارد، مستعد مشکلی به نام کم خونی است.

پزشکان برای رفع و درمان این مشکل با تجویز مکمل های آهنی مانند FeSO4 ، شرایط مناسبی را برای بدن او در مقابله با این کمبود فراهم می کنند. عنصر اصلی بکار رفته در این مکملهای دارویی، ماده معدنی آهن است.

کلسیم (Calcium)

کلسیم (Calcium)،  یکی دیگر از مواد معدنی پرکاربرد در علم پزشکی، عنصر کلیدی استخوان ها و دندان هاست.

زمانی که مشکلاتی مرتبط با استخوانها در بدن بروز می کنند و مشکلی مانند پوکی استخوان اتفاق می افتد، استخوان های ضعیف با کوچکترین فشاری که دریافت کنند مستعد شکستگی هایی خواهند بود که به دلیل ضعف استخوان به راحتی درمان نمی شوند.

در این شرایط برای درمان مشکل، داروها و مکمل های کلسیم، مانند CaCO3 توسط پزشک معالج تجویز می شود. استفاده های مواد معدنی  در پزشکی به اینجا ختم نمی شود و ما در این مقاله از وبلاگ فروشگاه طلا جواهر هاتف ساعتچی شگفتی های دیگری از این مواد را به شما معرفی می کنیم.

باز هم نقش مواد معدنی در پزشکی در وبلاگ فروشگاه طلا جواهر هاتف ساعتچی

آلومینیوم و منیزیم (Aluminum & Magnesium

اینبار در مورد نقش مواد معدنی آلومینیوم و منیزیم (Aluminum & Magnesium)، با شما سخن می گوییم. این دو کانی به شکل ساختاری هیدروکسید آلومینیوم و منیزیم نقش بسیار مؤثری در درمان بیماری های گوارشی و مرتبط با معده دارند.

زمانی که فرد با مشکلاتی چون دردهای معده و سوءهاضمه می شود، پزشک معالج برای درمان اسیدیته معده و درمان سوزش سر دل انواع قرص های جویدنی که به عنوان آنتی اسید عمل می کنند برای شما تجویز می کند.

به طور خلاصه نوع عملکرد این دسته از قرص های جویدنی اینگونه است که، اسید معده با ترکیبات ذکر شده در این قرصها واکنش نشان می دهد و در نتیجه حالت اسیدی خنثی می شود و دردهای معده و دستگاه گوارش به طرز خارق العاده ای تسکین پیدا می کنند.

عنصر ید (Iodine)

یکی دیگر از مواد معدنی بسیار کاربردی و فراوان در علم پزشکی که وبلاگ فروشگاه طلا جواهر هاتف ساعتچی به شما معرفی می کند، عنصر ید (Iodine) است. ید یک ماده معدنی است که بیشتر از ذخایر طبیعی مانند اقیانوس ها به دست می آید.

ید جزء مهم از هورمون تیروئید، یکی از هورمونهای اساسی در بدن انسان است. افزایش و کاهش این عنصر در بدن عوارض بدی بر روی غده مترشحه این هورمون دارد. زمانی که فرد با عوارض نوسانات ید در بدن روبرو می شود، پزشک معالج با تجویز مکمل های ید به بهبود این عارضه پرداخته و آن را کنترل می کند.

نقش دیگری از ید که از گذشته تا حال بر روی بدن بسیار مؤثر است در قالب تنتور يد، براي تميز کردن زخم ها بوده است.

در زندگی روزمره ید را از آب و مواد غذایی دریافت می کنند، با اینحال دست مهربان مادر طبیعت منبع دیگری از آن را در اختیار ما گذاشته تا با نوسانات این عنصر ارزشمند در بدن مقابله کنیم.

نقش مواد معدنی در کشاورزی و تولید برق در وبلاگ فروشگاه طلا جواهر هاتف ساعتچی

مواد معدنی در کشاورزی و صنعت برق

در اینجا شما را با خلاصه ای از نقش مواد معدنی در کشاورزی و صنعت برق آشنا می کنیم و در مقالات آینده به صورت تکمیلی به بررسی این کاربردها می پردازیم. مواد معدنی مانند گچ، فسفات، روی، گوگرد و پتاسیم به فراوانی در کشاورزی کاربرد دارند. این دسته از عناصر بیشتر به صورت کودهای کشاورزی برای کمک به بهبود عملکرد خاک و مقابله با آفات نباتی استفاده می شوند.

برخی از این مواد معدنی به عنوان ریزم مغذی در کشت و بیوتکنولوژی مورد استفاده قرار می گیرند. در کار تولید برق به عنوان انرژی پایه مورد استفاده در صنعت و کلاً زندگی روزمره، از مواد معدنی که خاصیت رادیواکتیو دارند، مانند اورانیوم و گلوتونیوم استفاده می شود. این عناصر با کمترین تولید زباله و تولید بیشترین انرژی، بهتر از نفت و زغال سنگ عمل می کنند.

سهم اقتصادی مواد معدنی در بسیاری از کشورها به عنوان کمک کننده جایگاه بالایی دارند. به غیر از در نظر گرفتن فرصت های شغلی در مشاغل مرتبط با این مواد ارزشمند، کشورهای غنی از منابع معدنی با صادر کردن این مواد درآمدزایی بالایی برای دولتها دارند. نقش مواد معدنی در ساخت مسکن و تولید اقلامی چون کاشی و سرامیک و شیشه ارزنده و چشمگیر است.

کشور چین منابع بزرگتری از فلزات خاکی کمیاب را در اختیار دارد، و با این حال وارد کنندگان این عناصر با مقادیر بالا هستند و ذخیره این مواد معدنی نادر را برای حفظ و دوام تکنولوژی خود لازم و واجب می دانند.

ترکیبات معدنی سنگهای قیمتی

در فروشگاه طلا جواهر هاتف ساعتچی این مواد معدنی در ترکیبات سنگهای قیمتی و جواهرات زیبا خودنمایی می کنند.

سنگ کوارتز با نقشی کهر در تولید شیشه ها دارد و شیشه های عینکهای طبی نیازمند وجود این ماده معدنی هستند، در رأس خانواده بزرگی از سنگهای قیمتی قرار گرفته و استفاده جواهری دارد.