قدیمی ترین بازار طلا و جواهر تهران، بازار زرگرها، واقع در بازار بزرگ تهران است که محل بسیار مناسبی برای خرید یا فروش طلاست.

بناى اولیه بازار تهران به دوره شاه‌ طهماسب صفوى برمی گردد، و به حدود سال هاى ۹۳۰ تا ۹۴۸ (هجری قمری) مربوط می‌شود که در آن زمان چهار بخش بازار با نامهای لباف‌ها، کرجى‌دوزها، سراج‌ها و نعل‌چى‌ها بودند به عنوان بخش های بازار تهران که بازار زرگرها و بازار طلا و جواهر نیز از قدیمى‌ترین بخش های بازار تهران شمرده می شد. گفته می شود، بازار زرگرها در محدوده بازار قیصریه است.

بازار زرگرها بازار طلا و جواهر تهران

بازار زرگرها به امر شاه‌ عباس و بوسیله محب على الله ‌بیک، بنا شد و دارای راه‌های ارتباطی بسیاری در محدوده خود بوده و وسط آن چهارسوى زیبایى قرار دارد و انشعاب آن بازارى است که به دارالشفاء منتهى می‌شود.

از مکان‌های مهم این بازار می‌توان به پاساژ فروردین، پاساژ اردیبهشت و بازار مکاره اشاره کرد هرچند زیرگذر سبزه‌ میدان و پاساژ آیینه نیز به ‌صورت گسترده‌ای در این حرفه مشغول به کارند. امروزه به دلیل رشد و توسعه حرفه زرگری در خیابان‌های اطراف بازار اصلی زرگرها، افرادی به این حرفه یا حرفه‌های وابسته مشغول هستند.

بازار زرگرها تهران بازار طلا و جواهر

تنوع محصولات بازار طلا و جواهر

تنوع محصولات در بازارطلا و جواهر بازار زرگرها بسیار متنوع و چشمگیر است و همه نوع طلای سفید، زرد، رزگلد و حتی جواهرات مزین به انواع سنگ های قیمتی را می توان از این بازار تهیه کرد.گاهی طلاهای طرح برند را هم می توانید با اجرت ساخت خیلی پایین از این بازار خریداری کنید.

در بازار طلا و جواهر و بازار زرگرها هر خریداری با هر سلیقه ای و هر قیمتی می تواند طلا و جواهر مورد نظرش را پیدا کند.بازار طلا و جواهر و بازار زرگرهای تهران به دلیل قیمت مناسب در فروش طلا و جواهر، مشهور است. سایر اکسسوری های طلا و جواهر مانند ساعت طلا با مارک های معروف را از این بازار می توان به قیمتی بسیار مناسب تهیه کرد. اجرت ساخت طلا در بازار طلا و جواهر تهران بسیار مقرون به صرفه است.

بازار طلا و جواهر

بازار طلا و جواهر در زمینه خرید و فروش و در کل ارتباط با مشتریان، حساسیت‌های خاص خود را دارد و بازارهای متعددی در سطح شهر در زمینه فروش مصنوعات طلا وجود دارد که در مقایسه این بازارها با بازار زرگرها در بازار بزرگ تهران باید گفت غیر‌قابل مقایسه هستند، به دلیل اینکه بحث تک‌ فروشی در بازار و سطح شهر دو بحث کاملاً متفاوت است.

در بازار زرگرها با توجه به جمع شدن تعداد زیادی از فعالان فروش طلا، تنوع جنس بسیار بیشتر است، که این موضوع هم حسن خوبی نزد خریداران بحساب می آید و گاهی هم باعث سردرگمی و در نهایت انتخاب اشتباه خریدارانی می شود که هدف اصلی خود را قبل از آمدن به بازار مشخص نکرده اند.

بازارزرگرها تهران

تفاوتی عمده بین مغازه های بازار طلا و جواهر و بازار زرگرها و فروشگاه‌های سطح شهر وجود دارد، به این نحو که برخی از فروشگاه‌های سطح شهر با توجه به اینکه این حرفه بر مبنای ذوق و سلیقه بنا شده است و بیشتر فروشندگان سعی می‌کنند بهترین مصنوعات را در ویترین خود داشته باشند،

بصورت گلچینی از طلا و جواهرات، در انتخاب قطعه طلا یا جواهر مورد نظر و سلیقه مشتری شرایط بهتری را فراهم می کنند که البته مستلزم پرداخت هزینه بالاتری خواهد بود، اما این موضوع در بازار به دلیل انبوه کار و تجارت بالا شاید در برخی از فروشگاه‌ها ممکن نباشد و سلیقه و توان مالی خریداران است که آنها را روانه بازارهای فروش می‌کند.

خریداران باید دقت داشته باشند که بدون هدف وارد بازار زرگرها نشوند، چون تنوع بازار و البته زیبایی محصولات ممکن است آنها را دچار خطا در انتخاب کرده و در نهایت خریدی غیر‌اصولی داشته باشند.