آثار هنری زیبا که ساخته جواهرات هستند هفته ها، ماه ها و گاهی حتی سال ها طول می کشد تا به ثمر برسد، بسیار شبیه یک عاشقانه بزرگ. ون کلیف و آرپلز ” Van Cleef & Arpels “در واقع از یک داستان عاشقانه متولد شده اند، نه فقط یک داستان بین جواهرساز و کار او. آلفرد ون کلیف، پسر یک فروشنده الماس، و استل آرپلز، دختر یک فروشنده سنگ های قیمتی گرانبها، در سال 1895 در پاریس ازدواج کردند، و متعاقباً با یک مزون جواهرات راه خود را پیدا کردند. در این مقاله درباره این برند عاشقانه یعنی برند ون کلیف و آرپلز و محصولات زیبایش سخن خواهیم گفت.

شرکت طراحی جواهرات ونکلیف

بعد از مدتی کوتاه دو برادر استل با نام های جولین و لوئیس نیز به گروه اضافه شدند تا یک فعالیت کاملاً خانوادگی شکل بگیرد.گران بودن ون کلیف بدین جهت است که با طراحی جواهرات فوق العاده و استفاده از بهترین و باکیفیت ترین مواد اولیه، ارزش خود را به طور خارق العاده ای حفظ می کند. خرید اقلام لوکس به دلیل ارزش فروش عالی آنها همیشه می تواند یک سرمایه گذاری عاقلانه باشد و وقتی نوبت به سرمایه گذاری با خریدی ارزشمند می رسد، VCA به عنوان یکی از ارزشمندترین سرمایه گذاری ها در ساخت جواهرات خاص و گران قیمت شناخته می شود. و چه زیبا گفت ژاک آرپلز:

“اگر می خواهید شانس داشته باشید، باید به شانس اعتقاد داشته باشید.”

در اینجا به مختصری از افتخارات ثبت شده در تاریخ رشد این برند، اشاره می کنیم:

طراحی چواهرات ساعت و اکسسوری خاص

برخی از افتخارات برند ون کلیف و آرپلز

در اینجا به مختصری از افتخارات ثبت شده در تاریخ رشد این برند، اشاره می کنیم:

  1. تأسیس van cleef & arpels در سال 1906
  2. اولین افتتاحیه در محل وندوم در پاریس ؛ 1925
  3. پیروزی در نمایشگاه بین المللی هنرهای تزئینی ؛ 1933
  4. ثبت حق اختراع  Passe Partout 1939
  5. سبک مدرن Watch Cadenas 1938
  6. ثبت اختراع Minaudiere
  7. راه اندازی اولین عطر با نام First 1998
  8. مجموعه هایی چون: Pierres de caractere ، L ‘atlantide و …
  9. عطر ادکلن ون کلیف اند آرپلز با نام مورمور  Van Cleef & Arpels Murmure 2002عطری خنک و شیرین، زنانه و کلاسیک

جواهرات گران قیمت، جواهرات مخصوص عروس، ساعت های مچی و رومیزی لوکس و عطرهای بینظیر در کنار ویژگی های این نام تجاری از جمله، کیفیت بالا، نوآوری، ارائه هنر واقعی و ایده پردازی و در نهایت طراحی و خلق جواهرات چند منظوره، این برند را جزو برترین ها نشانده است. داشتن 67 بوتیک در سراسر جهان و در مناطق اصلی کشورهایی در اروپا، آسیا و ایالات متحده آمریکا نشان دهنده محبوبیت و اصالت این برند است.

شعار برند تولید و طراحی جواهرات برند ون کلیف و آرپلز

«ما فقط می خواهیم بهترین محصولات را به مشتریان خود ارائه دهیم» توجه به نمادگرایی و نوآوری در یک نمونه از طراحی جواهرات منحصر بفرد و خاص به شکل زیپ گردنبند، تفسیری مدرن از گردنبندی نادر و زیبایی شناسی در طراحی و تولید جواهرات و اکسسوری ها، ترکیبی از شوخ طبعی و ظرافت، همه و همه مختص این برند است.

گردنبند زیب طراحی جواهرات ونکلیف

با نگاهی به نحوه استفاده از زیباترین سنگ ها و مواد گرانب ها توسط این برند و دیدن مراحل خلق یک شاهکار  طراحی، انتخاب مواد، مدل سازی، قرار دادن سنگ، پرداخت، شکل گیری نهایی جواهرات و در آخر کنترل کیفیت، به راز موفقیت و دلیل رشد و محبوبیت این برند نامدار پی خواهیم برد. استراتژی ارزش گرای این برند، مشتریانی را جذب کرده که ماهرترین متخصصان و زیبایی شناسان را دوست دارند (خانواده های سلطنتی و مشاهیر) و با اجرای ایده (طراحی رویای مشتریان) توسط برند Van Cleef & Arpels  در سفارش طرح رویایی و منحصر بفرد در ساعت ها و حکاکی های روی حلقه های ازدواج محبوبیت خود را دوچندان کرده است.

برند تولید و طراحی جواهرات برند ون کلیف و آرپلز

برخی کالکشن های خاص برند ون کلیف و آرپلز

برند ون کلیف و آرپلز با مشتریان منحصر به فرد خود شناخته می شود، مانند گریس کلی، الیزابت تیلور، دوشس ویندزور، مارلن دیتریش، باربارا هاتون و شاهزاده خانم فوزیا از مصر ” Grace Kelly, Elizabeth Taylor, the Duchess of Windsor, Marlene Dietrich, Barbara Hutton, and Princess Fawzia of Egypt “، و دیگران. در دهه 1920 ، طراحی جواهرات این برند بیشتر به سبک آرت دکو متمایل بود، در حالی که در طراحی برخی از مجموعه ها، از فرهنگ های مختلف یا اکتشافات مهم الهام گرفته بودند. در سال 1926 ، دختر آلفرد ون کلیف ، Renée Puissant ، به عنوان طراح René-Sim Lacaze ، به عنوان کارگردان خلاق بر طراحی ها نظارت کرد. آنها با هم طرح های برجسته ای مانند ساعت Cadenas و دستبند Ludo و تکنیک هایی مانند Mystery Set را ایجاد کردند، جایی که به لطف محیط نامرئی آن، سنگ ها به نظر می رسند که شناور هستند و هنوز در حال بازی هستند. در سال 1930، ون کلیف و آرپلز اولین مینائیودر” minaudiere” را با الهام از نیاز فلورانس جی گولد (خواننده معروف اپرا) به یک کیف شیک که می توانست شانه، رژ لب و سیگار او را در خود داشته باشد، عرضه کردند.

برخی کالکشن های خاص برند ون کلیف و آرپلز

ون کلیف و آرپلز یک تکنیک منحصر بفرد به نام “مجموعه رمز و راز” دارد که هر ساله به دلیل پیچیدگی بسیار زیاد آن به سختی و به تعداد کم تولید می شود، چنان پیچیده است که تولید یک قطعه از آن تنها به 300 ساعت کار نیاز ندارد. در این روش، سنگ های قیمتی مخصوص، تراش خورده و بصورت جداگانه بر روی ریل های طلا قرار می گیرند، کاملاً در یک محیط طلایی قرار می گیرند که از هر دو طرف نامرئی می ماند و بدین ترتیب حالتی از رمز و راز ایجاد می شود. در طی سفر به پاریس در سال 1937، پرنسس فائزه مصری توسط وزیر خارجه مصر یک قطعه جواهر زیبای Van Cleef & Arpels هدیه گرفت. این قطعه جواهر شامل دو گل صد تومانی مرموز است که با برگ های الماس احاطه شده اند. این قطعه معروف از طریق تکنیک و طراحی پیچیده خود نشان دهنده ذات غنی و هنری این اثر است.

کالکشن های خاص برند ون کلیف و آرپلز

در طول دهه های بعد، مجموعه های شناخته شده تری برای تعریف Van Cleef & Arpels مانند سنجاق های زیبای پری و بالرین با الهام از مدرسه باله آمریکایی طراحی شدند. لوئیس آرپلز دوست نزدیک جورج بالانچین بود و رقاصان فلامنکو در Lower. ایست ساید در نیویورک، در دهه 1940 ، الهام این طرح ها بودند. سنجاق های عجیب و غریب حیوانات در این مدت باعث طراحی طرح های Maison نیز شد.

برند ون کلیف با شعار: “ما فقط می خواهیم بهترین محصولات را به مشتریان خود ارائه دهیم” ، در طراحی و ساخت جواهرات دوست داشتنی، موفقیت های چشم گیری داشته است. مطمئناً شما هم دوست دارید قطعه ای از عاشقانه های ونکلیف را داشته باشید.