ون کلیف و آرپلز تقریباً یک قرن جزو برندهای جواهرات لوکس فرانسوی است. اما آنچه بسیاری از ما نمی دانیم داستان خارق العاده ای است که در پس تأسیس این نام تجاری وجود دارد و دلیل مهمی در ایجاد و رشد این برند و طراحی و ساخت هر یک از خلاقیت های منحصر به فرد آن است. این برند جواهرات لوکس فرانسوی، با هر جواهری که می سازند یک داستان قابل توجه برای گفتن دارد.

استل آرپلز و آلفرد ون کلیف

استل آرپلز و آلفرد ون کلیف

 درباره جواهرات لوکس برند ونکلیف آرپل

 بر اساس یک داستان عاشقانه و به دنبال ازدواج استل آرپل با آلفرد ون کلیف در سال 1895، Van Cleef & Arpels در سال 1906 در پاریس تأسیس شد و اولین فروشگاه خود را در Place Vendôme افتتاح کرد.

داستان عشق افسانه ای در اواخر قرن نوزدهم اتفاق افتاد، یک دختر جوان با نام استل آرپلز، فروشنده سنگ های قیمتی، با یک جوان با نام آلفرد ون کلیف، پسر سازنده جواهر، ملاقات کرد. این آغاز یک عشق بزرگ بود. آنها نقاط مشترک زیادی داشتند: شور و شوق جوانی، همبستگی خانوادگی و علاقه به سنگ های قیمتی، تمام این اشتراک ها عامل الهام و خلق شاهکارو جواهرات لوکس این زن و شوهر در قالب برندی بین المللی شد. این میل منجر به ایجاد خانه جواهرات شد. و در سال 1906 به همراه خانواده، شروع به تجارت كردند.

تکنیک مخصوص جواهرات لوکس ونکلیف

Van Cleef & Arpels یک تکنیک منحصر بفرد در تولید و طراحی جواهرات لوکس خود به نام "مجموعه رمز و راز" دارد که هر ساله به دلیل پیچیدگی بسیار زیاد آن به سختی و به تعداد کم تولید می شود، چنان پیچیده است که تولید یک قطعه از آن تنها به 300 ساعت کار نیاز ندارد. در این روش، سنگ های قیمتی مخصوص، تراش خورده و بصورت جداگانه بر روی ریل های طلا قرار می گیرند، کاملاً در یک محیط طلایی قرار می گیرند که از هر دو طرف نامرئی می ماند و بدین ترتیب حالتی از رمز و راز ایجاد می شود.

در طی سفر به پاریس در سال 1937، پرنسس فائزه مصری توسط وزیر خارجه مصر یک قطعه جواهر زیبا از جواهرات لوکس Van Cleef & Arpels هدیه گرفت. این قطعه جواهر شامل دو گل صد تومانی مرموز است که با برگهای الماس احاطه شده اند. این قطعه معروف از طریق تکنیک و طراحی پیچیده خود نشان دهنده ذات غنی و هنری این اثر است.

هدیه جواهر وزیر مصر به پرنسس فایزه

گردنبند Zip از دیگر طراحی های خاص و جواهرات لوکس برند Van Cleef & Arpels است که نمایانگر تأثیر مد است، یکی از جسورانه ترین ساخته های Van Cleef & Arpels تاکنون است. ایده ای که توسط دوشس ویندزور انگلیس ارائه شد، در این ایده از زیپ الهام گرفته شده و سمبلی است برای قطعات ابتکاری و در عین حال قابل تغییر. این گردنبند زیپ را می توان به عنوان گردنبند پوشید و یا بسته به روحیه صاحب آن به عنوان دستبند بست.

گردنبند Zip

گردنبند Zip Antique Rayon de safir ، قابل تبدیل به یک دستبند. طلای سفید، یاقوت کبود، اسپینل سیاه و الماس.

از نظر ون کلیف و آرپلز ، موضوع رمز و راز یکی از مشهورترین امضاهای آنهاست. در قلب این حلقه آبی، جمله ای در طلا حک شده است و آن این است "Une vie sans amour est comme un garden sans soleil" (زندگی بدون عشق مانند باغی است که نور خورشید ندارد). این قطعه از یاقوت کبود برمه ای ساخته شده است.

انگشتر موضوع رمزوراز ونکلیف

ملکه نازلی، ملکه مصر در عروسی دخترش، حدود سال 1939، گردنبند ساخت Van Cleef & Arpels را پوشیده است. این کار یکی از شاهکارهای ونکلیف است.

گردنبند ملکه نازلی از جواهرات لوکس ونکلیف