در طول قرن هجدهم، اسپانیا معادن طلا و زمرد کلمبیا و پرو را کنترل می کرد. این ثروت از منابع، منجر به ایجاد طلا و جواهرسازی اسپانیا عالی با مجموعه سنگهای قیمتی در این کشور شد.

انواع جواهرات بی نظیر شامل، تاج زمرد، گردنبند، انگشتر، گوشواره و غیره در دربار اسپانیا بسیار بود.

گوشواره طلای بلند به نام کاتالان

یک مدل گوشواره طلای بلند به نام کاتالان توسط سنگهای زمردی بسیار یا گارنت در این کشور ساخته می شد که بسیار متمایز و خاص بود.

اولین مرحله در طلا و جواهرسازی اسپانیا، به نقاشی بعنوان تجسم ایده ها در خلق جواهرات اختصاص یافته است. بنابراین، نقاشی از دیدگاه های مختلفی دیده شده که طرح ها را اینگونه و از این جنبه ها توضیح می دهد:

ارزش آنها از منشور زیبایی شناسی و تئوری هنر، منشأ و عملکرد آنها در صنف نقره سازان، زمینه تاریخی-هنری آنها، ارتباط آن با طراحی اروپایی آن زمان و همچنین شناخت ارزش هنری ذاتی آن چیست.

گردنبندها در طلا و جواهرسازی اسپانیا

در طلا و جواهرسازی اسپانیا، فصلی در مورد جواهرات و ارزش آنها در چارچوب جامعه شناسی گنجانده شده است، پیوند آن با لباس، کاربرد و معنی آن، همچنین برخی از جزئیات فنی که به درک طراحی و طلا و جواهرسازی اسپانیا، کمک می کند.

در مرحله دوم، طرح ها به عنوان طرح ریزی جواهرات مورد نظر برای تحقق و اجرایی شدن، تجزیه و تحلیل می شوند، به همین دلیل طبقه بندی قطعات بر اساس نوع آنها انجام می شود. سرانجام، مرحله سوم شامل بخشی اختصاص یافته به نتیجه گیری و نتایج بدست آمده از ساخت است.

نیم ست طلا و جواهر اسپانیایی

این نکته بسیار مهم است که، کسانی که خود را وقف طراحی و طلا و جواهرسازی اسپانیا، یا هنر زرگری می کنند، دانش اولیه را داشته باشند. این نکته نه تنها برای تولیدات جواهرات این کشور بلکه برای تمامی کشورها مهم و لازم است.

به همین دلیل، ما می خواهیم در این مقاله به بررسی تارخچه و طلا و جواهرسازی اسپانیا به صورت اجمالی بپردازیم و در سری مقالاتی در تکمیل این روند شما را بیشتر با رشد هنر و طلا و جواهرسازی اسپانیا آشنا کنیم.

ما مختصراً به مرور تاریخچه جواهرات در زمینه های مختلف، سیر تحول جواهرات در تمدن های مختلف و در مهمترین دوره های تاریخ می پردازیم.

از شما خوانندگان دعوت می کنیم در صورت تخصص در زمینه طلا و جواهرسازی اسپانیا، و در صورت تمایل، دانش خود را با وبلاگ ما به اشتراک بگذارید. با این کار دانش شما خوانندگان این فضا را از نظر علمی و اطلاعات عمومی گسترش می دهد.

 

تاریخچه طلا و جواهرسازی اسپانیا

طلا و جواهرسازی اسپانیا در مناطق

وقتی ما از اصطلاح نگین استفاده می کنیم، به آن لیست گسترده از اشیاء personal یا شخصی اشاره می کنیم که در طول زمان از دوران باستان تا به امروز،

در همه فرهنگ ها به عنوان زیور آلات، نشانه ای از موقعیت اجتماعی یا نمادی از عقاید مذهبی بوده اند و با فلزات گرانبها و سنگها یا مواد اولیه ارزشمند ساخته می شدند.

جواهرات در مراسمات اسپانیا

می توان گفت در طلا و جواهرسازی اسپانیا، مانند دیگر کشورها، جواهرات شاخه ای از زرگری است که شامل مجموعه ای از اشیا specific یا خاص است که بدن را زینت می کنند

و باعث زیبایی ظاهری می شوند. به معنای وسیع، کلمه "جواهر" همچنین شامل انواع مختلفی از مواد است که برای ساخت همه آن از مواد اولیه ای استفاده می شود که شامل، مواد آلی و غیر آلی مانند مو، پوست، پر، استخوان، چوب، فلز یا ماده معدنی است.

در معنای خاص تر و امروزی طلا و جواهرسازی، اصطلاح طلا و جواهر به استفاده از سنگهای قیمتی، نیمه قیمتی یا مصنوعی و اشیاء ساخته شده از فلزات گرانبها مانند طلا، نقره، پلاتین، مس و برنج گفته می شود.

 

تزئینات در طلا و جواهرسازی اسپانیا

تزئینات در طلا و جواهرسازی اسپانیا

در طلا و جواهرسازی اسپانیا، طلا و جواهر در طول تاریخ به صورت تزئینات سر و صورت، مانند تاج، سنجاق سر، تزئینات کلاه، گوشواره، حلقه بینی و حلقه لب مورد استفاده قرار گرفته است.

در زیور آلات گردن، مانند

  • گردنبند
  • چوکر
  • و آویز مورد استفاده بوده و هستند.

در زیور آلات سینه مانند :

  • گردنبند
  • سنجاق و دکمه ها

در زیور آلات بازو و پا، مانند :

  • انگشتر
  • النگو
  • دستبند و مچ پا

 و در زیور آلات کمر مانند :

  • کمربند
  • و در آخر مچ بند و تسبیح را می توان نام برد.

دانش فعلی در مورد جواهرات باستانی این کشور از اشیاء personal موجود در قبرها، به این نتیجه می رسیم که این کشور دارای فرهنگی بوده که در آن مردگان با اشیا valuable یا با ارزش خود دفن می شدند.

و این آداب و رسوم و این دانش، از نقاشی ها و مجسمه های بر جا مانده  استخراج شده است.

زیورآلات در طلا و جواهرسازی اسپانیا

در طلا و جواهرسازی اسپانیا، و در جواهراتی که در حال حاضر در دسترس هستند، با تأکید بر اهمیت طراحی و بسته به کاربردی که برای آن جواهر در نظر گرفته شده، شکل، مواد اولیه، رنگ و غیره، بسیار مهم و اساسی به نظر می رسند.

قیمت جواهر در طلا و جواهرسازی اسپانیا، مانند دیگر سرزمین ها،  از نظر تجاری بسیار مهم است، و در ورود به یک بازار کاملاً رقابتی تعریف می شود، این یک ارزش بسیار قابل توجه است.

 

تکامل جواهرات در طلا و جواهرسازی اسپانیا

در طلا و جواهرسازی اسپانیا، جواهرات تکامل یافته و به چند بخش تقسیم می شوند، بنابراین طبقات مختلف اجتماعی از یکدیگر متمایز می شوند:

  1. جواهرات گران
  2. جواهرات متوسط​​
  3. جواهرات کم قیمت تر
  4. و جواهرات به روز

 هرکدام دارای مواد اولیه خاص و مخاطبان خود هستند.

جواهرات و انگشترهای اسپانیایی

اهمیت مواد اولیه در طلا و جواهرسازی اسپانیا،  و به طور کلی طلا و نقره، بسیار بالا و قابل توجه است.

بنابراین، با توجه به وضعیت اقتصاد جهانی، و بحران در بخش طلا و جواهر جهانی این مورد از اهمیت بی تردیدی برخوردار است. جواهرات در کشورهای مختلف در هسته های خاص توزیع می شوند و تأثیر بسزایی در صنعت کشورها دارند. تجارت آن بیشتر و بیشتر منشعب می شود

و تجارت با سایر کشورها بیشتر انجام می شود و از بازارهای مختلف بهره مند می شوند و این مهم در طلا و جواهرسازی اسپانیا، بسیار شاخص است.

در این میان نمایشگاه های تجاری آنهایی هستند که وظیفه برقراری ارتباط برخی از شرکت ها با کشورهای دیگر را بین کشورهای مختلف بر عهده دارند. اگرچه امروز،

ما باید پتانسیل اینترنت و شبکه های اجتماعی را برای روابط تجاری بین شرکت ها در هرجای کره زمین در نظر بگیریم، ولی با اینحال هنوز هم نمایشگاه ها در ایجاد ارتباط رو در رو حرف اول را می زنند و بسیار ارزشمند هستند.