مهمترین عامل ، دانستن دقیق محل و نحوه فروش جواهرات عتیقه است تا بیشترین سود را در سرمایه گذاری جواهرات خود داشته باشید.

معمولاً می توانید با بررسی مکان های مختلفی که جواهرات را خریداری می کنند، خریدار جواهرات عتیقه خود و نحوه فروش جواهرات عتیقیه خود را پیدا کنید، با این وجود دانستن اینکه چگونه بهترین قیمت را برای جواهرات عتیقه خود بدست آورید،

مسئله دیگری است. دریافت بهترین قیمت با آموزش در مورد شناخت جواهرات گرانقیمت و یادگیری ارزشگذاری این جواهرات آغاز می شود.

حوه فروش جواهرات عتیقیه

به زیبایی شناسی به طور عینی نگاه کنید. از خود بپرسید آیا شخص غیر مرتبط با شما واقعاً علاقه مند به پوشیدن این جواهر است. به مجلات مد نگاه کنید ؛ بسیاری از آنها دارای جواهرات لوکس و عتیقه یا مدرن هستند. ا

اگر جواهراتی که در دست دارید در حال حاضر به روز است و سبک مطرحی دارد، به شما ایده می دهد. اگر چنین باشد، فروش آن بسیار راحت تر خواهد بود.

توجه داشته باشید که وقتی جواهرات برای شما ارزش عاطفی دارند اغلب می تواند بر میزان فروش آن بعنوان و نحوه فروش جواهرات عتیقه، تأثیر بگذارد و در نظر گرفتن چگونگی بی طرفی دیگران برای آن بسیار دشوارتر است.

در حالی که سبک "عتیقه" در حال حاضر وجود دارد، فقط تا حدی خاص است. اگر قطعات شما مد نیستند، بهتر است آنها را به خاطر سنگهای قیمتی و فلز ارزشمندی که دارند بفروشید.

نحوه فروش جواهرات عتیقه

شرایط را در نظر بگیرید. به زبان ساده، جواهراتی که کمتر پوشیده می شوند، فروش بهتری نسبت به جواهراتی دارند که مرتباً استفاده می شوند یا آسیب دیده اند.

قطعاتی که دارای مشکل هستند می توانند بازیابی شوند، که ممکن است احتمال فروش آنها را بهبود بخشد، اما هزینه های ترمیم برای تعمیرات اساسی می تواند در واقع بیشتر از پولی باشد که پس از اتمام تعمیرات از فروش قطعه خواهید گرفت.

به علاوه، جمع کننده های جدی و حرفه ای جواهرات عتیقه، اغلب قطعاتی را که بازیابی شده اند دوست ندارند، بنابراین ترمیم، اغلب ارزش قطعه را کاهش می دهد.

اگر فقط سنگ های قیمتی گمشده را جایگزین می کنید، مطمئناً آن را تعمیر کنید، به شرطی که جایگزینی آنها آسان باشد و سنگهای آن دوره به راحتی در دسترس باشند. درشناخت و نحوه فروش جواهرات عتیقه باید به کامل بودن قطعه توجه داشته باشید.

گردنبند الماس عتیقه

اگر می دانید این قطعه با ارزش است، بر اساس تحقیقات و سابقه خانوادگی، ممکن است ارزیابی جواهرات منطقی باشد. ارزیابی ها، به ویژه آنهایی که مکتوب هستند، هرگز رایگان نیستند،

به خصوص از سازمانی مانند GIA (موسسه Gemological آمریکا، تأسیس در سال 1931) یا حتی یک فروشگاه آنلاین طلا و جواهر محلی، و می توانند صدها دلار برای ارزیابی و صدور شناسنامه اصالت اقلام هزاران نفر کار کنند،

بنابراین، این را در ذهن داشته باشید و بدانید ثبت ارزیابی برای اهداف بیمه، همیشه هزینه هایی بالاتر از ارزش جواهرات شما به صورت خرده فروشی است. به یاد داشته باشید، حتی وقتی یک قطعه ارزشمند است، مردم به ندرت می خواهند آنچه را که ارزش آن را دارد بپردازند.

جواهر عتیقه

ارزیابی های قدیمی تر می توانند به کسی بگویند که چه نوع سنگی در جواهر قرار دارد، محتوای طلا، پلاتین یا نقره و همچنین سن جواهر چند سال است، اما این ارزش فعلی و موثر در  نحوه فروش جواهرات عتیقه شما نیست.

همیشه بهتر است که تمام ارزیابی های خود را نگه دارید تا نشان دهید که چگونه ارزش افزایش یافته است. و یک قانون کلی این است که حساب کنید که به طور مثال ارزش آن تقریباً هر 7 سال دو برابر می شود، بر اساس عملکرد بازارهای فلزات گرانبها و سنگهای قیمتی.

 

نحوه فروش جواهرات عتیقه با تمیزکاری آنها

جواهرات عتیقه خود را که برای فروش گذاشته اید،و با نحوه فروش جواهرات عتیقه آشناشدید به خوبی تمیزکاری کنید. مگر اینکه دستورالعمل دیگری توسط یک مجموعه دار عتیقه یا یک ارزیاب به شما داده شده باشد، شما باید جواهرات را تمیز کنید تا در حد امکان برای ارائه و نحوه فروش جواهرات عتیقه جذاب باشند.

اگر نمی دانید چگونه یک قطعه را به درستی تمیز کنید، در نهایت ممکن است به آن آسیب برسانید. بردن جواهرات نزد یک متخصص، بهترین گزینه شماست مگر اینکه کاملاً مطمئن باشید که می توانید قطعه را بدون آسیب رساندن به آن تمیز کنید.

با این حال، با استفاده از نظرات یک جواهر فروش  آگاه برای تمیز کردن سنگ، بسیار محتاط باشید. اگر سنگ دارای حفره ای باشد، تمیز کردن با دستگاه بخار می تواند باعث از بین رفتن سنگ، به معنای واقعی کلمه باشد.

مطمئن ترین راه برای تمیز کردن بیشتر جواهرات این است که به آرامی با استفاده از مسواک نرم و صابون و آب گرم آن را مالش دهید. خمیر دندان می تواند روی سنگ های قیمتی سخت کار کند اما می تواند باعث خراش طلا و سنگ های قیمتی نرم تر مانند سنگ اوپال شود.

حتی یک مسواک می تواند باعث ایجاد علائم در طلا و جواهرات بسیار نرم با محتوای طلای زیاد و سنگهای نرم شود. هرگز از کلر برای تمیز کردن طلا یا سنگهای قیمتی استفاده نکنید.

تمیز کردن جواهرات عتیقه

استفاده از آمونیاک در سنگ های قیمتی سخت بی خطر است اما برای بسیاری از سنگ های قیمتی بسیار ساینده است. اگر مطمئن نیستید که این سنگ ها چه هستند، از آنجا که بسیاری از آنها مانند آکوامارین و توپاز شبیه به هم هستند،

بهتر است از یک پارچه نرم و صابون با آب گرم استفاده کنید. مطمئن ترین راه برای تمیز کردن جواهرات عتیقه، برای بهترین نتیجه در نحوه فروش جواهرات عتیقه استفاده از پارچه ای از میکروفیبر و بدون هیچ گونه مایعات است.

سنجش عیار طلا

با مشاهده مهر عیار، ارزش طلا را بسنجید اما توجه داشته باشید که بسیاری از مکان ها می توانند مهرهای نادرستی را روی فلزات بکار رفته در جواهرات قرار دهند. مهر حک شده عیار، نشان می دهد که طلا خالص است.

یک قطعه طلای 24 عیار طلا ی خالص است و تقریباً به قیمت فعلی طلا در هر اونس، با هزینه فروش و نه خرید، که همیشه بالاتر است، ارزش دارد. بیشتر جواهرات، به ویژه قطعات عتیقه، فقط قطعات 9 عیار هستند، به این معنی که تنها حدود 37.5 درصد خلوص دارند.

بدین ترتیب، حداکثر، فقط یک سوم قیمت طلای قراضه را در فروش جواهرات عتیقه دریافت خواهید کرد. قطعات دیگر می توانند به اندازه طلای 23 عیار باشند و این قطعات در صورت لمس قابلیت انعطاف پذیری را دارند.

یافتن طلای 23k در ایالات متحده آمریکا و اروپا غیر معمول است و در آسیا و هند بسیار بیشتر مشاهده می شود. این طلای 23 عیار، در مقایسه با طلای زردی که ایالات متحده آمریکا و اروپا از آن استفاده می کنند، ظاهری مایل به قرمز دارد.

چند روش در نحوه فروش جواهرات عتیقه

گردنبند بسیار قدیمی بدون مهر عیار

برخی از طلاهای بسیار قدیمی دارای مهر عیار نیستند، بنابر این ممکن است بخواهید آنها را آزمایش کنید تا مطمئن شوید در واقع طلا هستند.

غالباً وقتی قطعه ای فرسوده می شود ممکن است تمبر عیار محو یا فرسوده شده باشد و این امر بیان خلوص طلا را برای نحوه فروش جواهرات عتیقه غیر ممکن می کند.

همچنین با توجه به گرایش برخی از سازندگان به علامت گذاری اشتباه طلا، تقریباً همیشه می خواهید برای بررسی خلوص، آزمایش شیمیایی انجام دهید. روش سریع دیگر برای آزمایش جواهرات برای و نحوه فروش جواهرات عتیقه، قرار گرفتن آنها در معرض آهنربا است.

اگر بچسبد، طلای واقعی نیست.

این آزمایش بر روی تمام فلزات، از جمله پلاتین  که ممکن است مهر قابل تشخیص داشته باشد یا نداشته باشد، کارایی ندارد.