در این مقاله به ادامه مطالب گذشته در مورد انواع زنجیر گردنبند جواهر می پردازیم.

در مورد زنجیرهای مورد استفاده در جواهرات، شما علاوه بر زیبایی باید به محکمی زنجیر و قابلیت تعمیر آن توجه بسزایی داشته باشید. با خرید اینترنتی طلا و جواهر از فروشگاه هاتف ساعتچی با خیال راحت و اطمینان از کیفیت بالای زنجیرهای بکار رفته بر روی جواهرات این برند مطرح و صاحب نام، مطمئن خرید کنید.

با مطالعه مطالب آموزنده در وبلاگ فروشگاه آنلاین طلا و جواهر هاتف ساعتچی بیاموزید چه زنجیری مناسب شماست تا بتوانید جدیدترین و بادوام ترین مدل های زنجیرها را با برترین کیفیت در ساخت، از ما بخرید.

زنجیر گردنبند جواهر مناسب

زنجیر گردنبند جواهر ماری (Snake Chain)

نام زنجیر ماری برای این نوع زنجیر کاملاً منطقی است، زیرا شبیه بدن مار است و به لطف انعطاف پذیری آن در واقع شبیه یک مار نیز می شود. زنجیرهای ماری از یک سری حلقه های کوچک (صفحات یا نوارها) تشکیل شده است که محکم به هم متصل می شوند و یک زنجیره مداوم صاف و براق را تشکیل می دهند. حلقه ها به قدری با یکدیگر محکم شده اند که فقط با دیدن زنجیر در نزدیکی می توانید متوجه آنها شوید. زنجیرهای ماری از نظر ظاهری زیبا هستند و در کل بسیار ظریف به نظر می رسند.

زنجیز گردنبند ماری

آنها یک انتخاب عالی برای آویختن آویز هستند. یک زنجیر ماری با آویز، گردنبندی خیره کننده خواهد بود. زنجیرهای ماری ظریف هستند، زیرا معمولاً بسیار باریک ساخته می شوند و احتیاج به مراقبت بیشتری دارند. از آنجا که زنجیر ماری ظریف است، می توانند به راحتی خراب شوند و تعمیر آنها بدلیل ماهیت طرح، کار ساده ای نیست. زنجیرهای ماری نازک تر، مخصوص خانم هاست و با آویز پوشیده می شوند و البته آقایان هم از این نوع زنجیرها استفاده می کنند.

زنجیر گردنبند جواهر کورب (Curb Chain)

زنجیر کورب یکی دیگر از انتخاب های محبوب است. طراحی آن ساده و کلاسیک است. دارای حلقه های یکنواخت تخت و نزدیک به هم است که در دو شیار مشخص به هم می پیوندند. زنجیرهای کورب صدها سال وجود داشته است، مدت ها قبل از وجود تکنولوژی پیشرفته در ساخت زنجیرها، بنابراین زنجیرهای کورب شامل بخش کلاسیک زنجیرها هستند. زنجیرهای کورب همچنان مانند بسیاری از قطعات کلاسیک جواهرات، همچنان یک انتخاب بسیار شیک خواهد بود.علاوه بر این، انواع مختلفی از زنجیرهای کورب با مدلهای منحصر به فرد وجود دارد. تغییرات در حلقه های تشکیل دهنده این مدل زنجیر و قفل ها به این ترتیب است: کورب گرد، کورب باز، کورب محدود، کورب مقعر، کورب مربع، کورب تخت، کورب برش الماس، کورب روکش و غیره.

زنجیز گردنبند کورب

متداول ترین زنجیرهای کورب ضخیم و سنگین هستند، بنابر این بسیار مقاوم هستند. این یکی از دلایلی است که باعث شده آنها دوام زیادی داشته باشند. بسته به قفل یک زنجیر کورب، اصلاح آن معمولاً دشوار نیست. فقط زنجیره کورب خود را به یک جواهرساز حرفه ای بدهید. زنجیرهای کورب ضخیم مدت هاست که بین مردان بسیار محبوب هستند. امروزه به لطف ظهور ماشین آلات با تکنولوژی پیشرفته، زنجیرهای نازک کورب ساخته می شوند و در جواهرات زنان بسیار محبوب هستند. این زنجیرهای جدید و ظریف کورب با آویزها کاملاً خیره کننده به نظر می رسند.

زنجیر گردنبند جواهر مارینر (Mariner Chain)

زنجیر مارینر همچنین به زنجیر لنگر معروف است زیرا دارای حلقه های قوی (در نظر گرفته شده برای استفاده از جناح) شبیه با زنجیرهای مورد استفاده برای لنگرها است. زنجیر های مارینر یک گزینه خارق العاده برای کسانی است که دریا را دوست دارند و برای هر کسی که می خواهد یک گردنبند زنجیره ای محکم داشته باشد گزینه مناسبی است. زنجیر مارینر شامل حلقه هایی بیضی شکل بهم پیوسته است که در وسط هر حلقه از زنجیر خطی دیده می شود که به زنجیر ظاهری منحصر بفرد می بخشد و از نظر زیبایی نیز خوشایند است.

زنجیر گرنبند جواهر ماینر

از نظر تاریخی، زنجیر مارینر مسطح بوده اند، اما روند جدیدی از زنجیر مارینر وجود دارد که آنها را زنجیر مارینر پف کرده می نامند. مانند زنجیرهای طنابی، کورب و جعبه ای، مارینر کاملاً محکم به نظر می رسد، و در صورت ترکیب شدن با آویز نیز عالی به نظر می رسد. درست مثل زنجیرهای کورب و کابلی، تعمیر آن سخت نیست، فقط آن را به یک تعمیرگاه جواهرات خوب بسپارید. زنجیرهای ضخیم تر برای مردان محبوب هستند، ظریف ترین آنها در بین زنان محبوبیت دارند.

زنجیر گردنبند جواهر گوچی (Gucci Chain)

زنجیرهای گوچی شبیه زنجیرهای مارینر هستند، با این تفاوت که حلقه ها گردتر و عریض تر هستند. اگر به دنبال یک زنجیر بی نظیر هستید، یک زنجیر بزرگتر و ضخیم گوچی انتخابی عالی است. زنجیرهای نازکتر گوچی به خوبی با آویزها سازگار هستند. زنجیرهای گوچی محکم و بادوام هستند، خصوصاً زنجیرهای ضخیم تر.

زنجیر گرنبند جواهر گوچی

در صورت خراب شدن زنجیر گوچی با مراجعه به یک جواهر فروش یا جواهرساز ماهر، می توانید آنرا در کمترین زمان با لحیم کاری یا برداشتن حلقه خراب، سالم تحویل بگیرید. زنجیرهای گوچی محبوبیت بیشتری در بین مردان دارند.

زنجیر گردنبند جواهر گندم (Wheat Chain)

یک زنجیرگندمی یا Spiga ، با استفاده از چهار رشته حلقه بیضی شکل پیچ خورده تولید می شود. از نظر ظاهری تا حدودی مشابه زنجیر طنابی از دور است. این حلقه ها بافته شده و با هم ساخته شده اند و گردنبندی فوق العاده جذاب خواهد بود. زنجیر اسپیگا تا زمانی که حلقه هایش توخالی نباشند، جزو محکم ترین زنجیرهای این لیست هستند. تعمیر زنجیر های اسپیگا کمی چالش برانگیز است، اما می توان این کار را انجام داد.

زنجیر گردنبند جواهر گندم

آن را به یک جواهر فروشی ببرید و برآورد قیمت کنید. ممکن است بسته به اینکه از چه فلزی ساخته شده باشد ارزش خرید یک زنجیر جدید را داشته باشد تا خود را برای تعمیر به دردسر نیاندازید. و در آخر شما مردان بیشتری را خواهید دید که به سمت زنجیرهای گندمی یا اسپسگا گرایش پیدا می کنند.

زنجیر گردنبند جواهر سنگاپوری (Singapore Chain)

سبک زنجیر سنگاپوری کلاسیک است و از حلقه هایی درست می‌شود که به هم بافته شده‌اند و کل زنجیر حالت پیچ‌خورده دارد. زنجیر سنگاپوری یکی از ظریف‌ترین و زیباترین انواع زنجیر است. و شهرت آن بخاطر دوام و استحکام بالای است که دارد. این زنجیر محبوب زنان و مردان است و تعمیر کردن آن چالش برانگیز است.

زنجیر گردنبند جواهر سنگاپوری

4 مدل برتر زنجیر گردنبند

اولین قانون این است که هرگز یک زنجیره توخالی خریداری نکنید زیرا آنها خیلی راحت خواهند شکست. ما این 4 مورد برتر زنجیر را بر اساس دوام، مد بودن و زیبایی شناسی به شما پیشنهاد می کنیم:

  • زنجیر طنابی
  • زنجیر کابلی
  • زنجیر کورب
  • زنجیر مارینر

موارد دیگری که باید هنگام خرید گردنبند زنجیری به آنها توجه کنید علاوه بر نوع زنجیر، شما باید عوامل زیر را نیز در نظر بگیرید:

  • نوع قفل
  • عیار فلز
  • اندازه یا طول آن

بهترین مکان برای خرید گردنبندهای زنجیری فروشگاه آنلاین طلا و جواهر هاتف ساعتچی انواع مختلف زنجیر را بصورت آنلاین به شما ارائه می دهد. تمام زنجیرهای ما از بالاترین کیفیت برخوردار هستند و در صورت خرید از ما نگران تعمیر آنها نباشید.