در کنار خرید وسایل گوهرشناسی بصورت آنلاین، خرید آنلاین کتاب طلا و جواهر در زمینه های مختلف این صنعت، بسیار لازم و کارآمد است.

برای تشخیص گوهرها و بررسی آنها از نظر علم گوهرشناسی، تهیه مجموعه ای از ابزارگوهرشناسی لازم است و این ابزار قیمت نسبتاً گرانی دارند،

با اینحال برای آگاهی از رفتارهای سنگ و نشانه های گونه های مختلف گوهرها و دانستن اینکه چگونه بهسازی، شبیه سازی یا صنعتی سازی شده اند، این ابزارها می تواند کمک شایانی به شما بکنند.

خرید آنلاین کتاب طلا و جواهر

قبل از آنکه نیاز به کارشناسی و استفاده از وسایل و ابزارهای گوهرشناسی داشته باشید، باید دقت داشته باشید، هرگز سنگ های ارزان قیمت نخرید،

اگر هم سنگی ارزان قیمت از نوع راف و خالص مشاهده کردید، برای خرید آن با فردی ماهر مشورت کنید و قبل از هرچیز بهتر است حداقل با خرید آنلاین کتاب طلا و جواهر و آشنایی ابتدایی با گوهرسنگها، به خرید آنها اقدام کنید.

با چنین یادگیری هایی می توانید خریدار خوبی باشید ولیکن تبدیل شدن به گوهرشناسی متبحر نیاز به مطالعه، تحقیق و گذراندن دوره های آموزشی دارد.

 

خرید آنلاین کتاب طلا و جواهر و مراحل و بررسی های فنی

خرید آنلاین کتاب طلا و جواهر

 

بررسی های فنی در شناسایی سنگهای قیمتی

1. مشاهده چشمی (Visual observation)

مشاهده چشمی

مرحله ای است که صرفاً می توان ویژگی هایی از سنگ را توسط چشم مشاهده کرد. با خرید آنلاین کتاب طلا و جواهر و آشنایی ابتدایی با گوهرسنگها، به راحتی می توانید با درصد خطای بسیار کمی در این مرحله موفق شوید.

 

2. خواص نوری و چند رنگی (optic character & pleochroism)

polariscop یا همان ابزار تشخیص رفتارهای نور

وقتی شعاع نوری به سنگ برخورد می کند، بخشی از آن منعکس و بخشی در اثر پدیده شکست نور، شکسته شده و به داخل سنگ می رود. برحسب اینکه سیستم تبلور سنگ چه باشد، نور با سرعت متفاوت در آن حرکت می کند.

در سیستم کوبیک، نور تماماً در یک جهت حرکت می کند و حرکت نور با سرعت یکنواخت است. در سایر سیستم های کریستالی، نور با دو سرعت مختلف و در دو جهت، در سنگ منتشر می شود.

هنگامی که سنگ را با ابزاری به نام  polariscop یا همان ابزار تشخیص رفتارهای نور بررسی می کنیم، شاهد یکی از رفتارهای مهم در گوهر می شویم.

با دیدن گوهر مورد نظر ازطریق Dichroscope که یکی دیگر از ابزار گوهرشناسی است، ممکن است گوهر به 2 رنگ یا بیش از 2 رنگ مشاهده شود که بیانگر همان خاصیت چند رنگی است. با خرید آنلاین کتاب طلا و جواهر شما به راحتی می توانید با این وسایل آشنا شوید.

 

3. ضریب شکست نور (refractive)

دستگاه Refractometer

به نسبت سرعت نور در هوا و در سنگ گفته می شود و برای اندازه گیری آن از دستگاه Refractometer استفاده می کنند.

 

4. مشاهده میکروسکوپی (Microscope observation)

مشاهده میکروسکوپی (Microscope observation)

به مواردی که بررسی سنگ ها توسط میکروسکوپ انجام می شود، اطلاق می شود.

 

5. وزن مخصوص (Specific gravity)

وزن مخصوص (Specific gravity)

وزن یک واحد حجمی (یک سانتی متر مکعب) از هر جسم، به عبارت دیگر تقسیم وزن سنگ به حجم آن یا همان چگالی سنگ می باشد، برای اندازه گیری آن از ترازوهای مخصوص یا مایعات سنگین استفاده میکنند.

 

اینها تعدادی از وسایل و تجهیزات ابتدایی ولی کاربردی و لازم در گوهرشناسی هستند که با خرید آنلاین کتاب طلا و جواهر در زمینه معرفی این ابزار و روش استفاده از آنها، شما به راحتی می توانید با این وسایل آشنا شوید و بصورت کاربردی از آنها استفاده کنید.

در زیر شما را با اسامی فارسی و لاتین ابزار های تخصصی جواهر شناسی آشنا می کنیم.

تجهیزات ابتدایی در گوهرشناسی
ابزارهای پایه برای گوهر شناسی که با خرید آنلاین کتاب طلا و جواهر می توانید با آنها آشنا شوید، و خبرگان این علم در بیشتر موارد تنها با استفاده از این ابزار ابتدایی قادر به تشخیص هستند شامل:

 

1.ذره بین:

ذره بین یا لنزی ابزارگوهرشناسی

ذره بین یا لنزی است با قدرت بزرگنمایی  10Xو می تواند کاربردی ترین ابزار گوهر شناسی باشد. می توان پاکی سنگ را با آن مشخص کرد. ذره بینی خوب است که خطوط نزدیک به هم را مستقیم نشان دهد و منحنی نمایان نکند و این که لنز آن رنگی نباشد، یعنی طیف های رنگی نداشته باشد.

 

 

2. پنس:

پنس ابزارگوهرشناسی

وسیله ای که سنگ هنگام مطالعه و بررسی باید توسط آن نگاه داشته شود، پنس است که می بایستی از جنس استیل باشد، با رنگ مشکی و سطح مات و درون آن شیار داشته باشد.

 

3. چلسی فیلتر:

چلسی فیلتر ابزارگوهرشناسی

وسیله ای متشکل از فیلترهای مختلف و به هم فشرده است که برای شناسایی برخی گوهر ها به خصوص زمرد به کار می رود.

با خرید آنلاین کتاب طلا و جواهر نه تنها می توانید آشنایی ابتدایی در مورد وسایل گوهرشناسی بدست آورید بلکه در مورد تاریخ علاقمندی انسانها به سنگهای قیمتی نیز مطالب جالبی برای خواندن و لذت بردن دارید.

در اینجا بخشی از مطالب این کتابهای ارزشمند را بازگو می کنیم. در کتاب طلا و جواهر آمده: 

 کتاب طلا و جواهر

غارنشینان اعم از زن و مرد، محل زندگی خود را با هرآنچه زیبا بود و از نظر باورهایشان به گونه ای مقدس بشمار می آمد، از قبیل نقاشی های درون غاری، استخوان حیوانات، دانه های درشت سنگ ها و ظروف سفالی تزئین می کردند.

در کتاب طلا و جواهر اینگونه می خوانیم که، زمان استفاده از سنگ های زیبا به دوران مصر باستان، یونان باستان و رومیان برمی گردد. هزاران سال قبل در مصر زمرد استخراج شده و به عنوان شیشه های مختلف به استفاده مصریان می رسیده است.

اگر به خاطر داشته باشید در ابتدای مقاله در مورد ابزار تشخیص سنگ زمرد صحبت کردیم و آن را با عنوان چلسی فیلتر معرفی کردیم.

گوهر سنگ

با خرید آنلاین کتاب طلا و جواهر آموختیم که 600 سال پیش از میلاد، یونانیان سنگ سرپنتین (Serpentine) را به صورت شمایل های خاص حکاکی و قلمزنی کرده و به جای مهر و نشان استفاده می کردند.

تا قبل از قرون وسطا گوهر سنگ ها به این گونه که اکنون مورد استفاده قرار می دهیم یعنی آن ها را جمع آوری می کنیم، ارزش گذاری می کنیم و هنر تراش را روی آنها پیاده می کنیم کاربرد نداشتند و برای اکثر مردم ناشناخته بودند.

 ابزار تراش الماس

مام سنگ هایی که آن زمان از دل زمین بیرون آورده می شدند به صورت دامله یا برجسته تراشیده می شدند برای تراش آنها از سنگ الماس استفاده می شد و الماس ها بیشتر جنبه تزئینی داشتند.

تا مدتها ابزارهای ضروری برای تراش الماس وجود نداشت و این سنگ گرانبها به شکل برلیان هایی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند، تراش نمی خورد.

مدت زیادی نگذشت که ابزار تراش الماس ابداع شد و تراش الماس به صورت بلور اکتاهدران که پایه گذار شکل کنونی تراش برلیانی آن است صورت گرفت و از آن پس روند نحوه تراش این سنگ ارزشمند پیشرفتهای قابل توجهی داشت تا به امروز که با زیباترین تراش ها بر روی انواع جواهرات گرانقیمت به چشم می خورد.

خرید آنلاین کتاب طلا و جواهر، خرید گنجینه

قتی تصمیم به خرید آنلاین کتاب طلا و جواهر می گیرید، شاید فکر نکرده باشید که امکان دارد علاوه بر مطالب علمی و شناخت ابزارهای گوهرشناسی، با بخشی پیرامون تاریخچه و افسانه های مربوط به دنیای پر رمز و راز جواهرات آشنا شوید.

در مورد باورهایی که مردم از دیرباز تاکنون راجع به گوهرها داشته اند ده ها هزار داستان در این نوع از کتابها بیان شده است.

در باورهای عهد قدیم سنگ ها در بردارنده ی برخی قدرت های خاص بودند. آنها به عنوان طلسم استفاده می شدند و مردم گمان می کردند هر کسی از سنگ ها استفاده کند شکست ناپذیر می شود یا حتی ممکن است بتواند نامرئی شود.

برخی بر این نظر که جواهرات آنها را از چشم بد شیطان و سحر و جادو حفظ می کنند پافشاری می کردند. سنگ های حکاکی شده به خاطر داشتن زور و قدرت بیشتر نسبت به سنگ های ساده، رفته رفته ارزش بالاتری پیدا کردند.

خرید آنلاین طلا و کتاب طلا و جواهر، خرید گنجینه ای است که ما را با گستره ای از اطلاعات ارزشمند در زمینه جواهرات آشنا می کند.