ما در فروشگاه آنلاین ساعتچی طلا،  افتخار می کنیم که کار حکاکی بر روی جواهرات، بخصوص حلقه های عروسی شما را بصورت سفارشی و با دقت طبق سفارش شما انجام می دهیم.

حکاکی روی گردنبند در در فروشگاه آنلاین ساعتچی طلا

تاریخچه جواهرات حکاکی شده به هزاران سال قبل برمی گردد. زیورآلات طلا و جواهر از همان ابتدا در گذشته های دور، به عنوان اشیاء تزئینی مورد استفاده قرار می گرفته و محبوبیت زیادی داشتند.

امروزه نیز این زیورآلات به طور معمول از فلزات گرانبها ساخته می شوند و اغلب با سنگهای قیمتی تزئین می شوند که به جواهر مشهورند.

حکاکی یا قلمزنی بر روی فلز پایه جواهر و یا بر روی سنگ قیمتی مورد استفاده در آن، زیبایی و معنای جواهرات را افزایش می دهد، این هنر به صورت طیف گسترده ای از خلاقیت های شخصی بر روی جواهرات، آنها را تکامل می بخشد و به زیبایی و رمزآلودی آنها کمک می کند.

حکاکی طلا و جواهرات در فروشگاه آنلاین ساعتچی طلا

قلم زنی و حکاکی هنریست بسیار قدیمی که به دوران ما قبل تاریخ برمی گردد، زمانی که غارنشینان بر روی دیوارهای سنگی غارها نقاشی های سنگی خلق می کردند یا با استفاده از ابزارهای ابتدایی، مجسمه سازی می کردند یا زمانی که هنر ساخت اشیاء با خاک و گل را آموختند، تصاویر را بر روی سفال هایی که می ساختند حک می کردند.

حکاکی یک هنر مستقل و کاملاً منحصر بفرد است و تسلط و مهارت بر آن دشوار است و نیاز به تمرین و مهارت بسیار دارد. در طول سال ها زندگی بشر، از حکاکی به طور عمده برای خلق آثار هنری اصلی توسط هنرمندان برجسته و بعد از آن برای تولید نسخه هایی کپی از روی نسخه های آثار اصلی استفاده شده است.

از مشهورترین هنرمندان مدرن و معاصر که از حکاکی برای ایجاد نسخه های محدودی از آثار خود استفاده کرده اند

  • شاگال
  • پیکاسو
  • میرو
  • و دالی هستند.

حکاکی و قلمزنی روی دیوار

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و درست از اواخر دهه 1970 تا کنون، با ورود رایانه ها به زندگی مردم و دسترسی هنرمندان به این تکنولوژی، هنر حکاکی بر روی جواهرات وارد فضای دیگری شد. این نوع حکاکی سریعتر و دقیق تر از حکاکی دستی است.

این دستگاه های حکاکی رایانه ای یا به عبارتی دیگر، حکاکی با لیزر، از سوزن مخصوص و تکنولوژی لیزر استفاده می کنند، برخی از این دستگاه ها با استفاده از دو نوع لیزر نیز حکاکی می کنند.

یکی از لیزرها در درجه اول به حکاکی فلز اختصاص دارد در حالی که لیزر دیگر برای حکاکی سنگ، چوب، پلاستیک، شیشه و چرم استفاده می شود. هنرمندان در حکاکی با لیزر نیز سعی دارند زیباترین و با کیفیت ترین محصولات را تولید کنند.

حکاکی با لیزر

قلم زنی یک هنر باستانی است که ریشه های آن در تمدن های مختلف به چشم می خورد. امروزه دو روش اصلی برای حکاکی بر روی جواهرات طلا، نقره یا پلاتین وجود دارد. حکاکی دستی یا حکاکی ماشینی.

در طول تاریخ انجام این هنر بصورت یک کاردستی بوده که با زحمت و با دست انجام می شد. ابزارهایی که امروزه برای حکاکی با دست استفاده می شود و به شکلهای مختلف در بازار موجود است، برای یک صنعتگر باستانی آشنا، کامل و ایده آل به نظر می رسد.

ابزارهای دستی برای برداشتن دقیق مقادیر کمی از فلز برای ایجاد طرح استفاده می شود. در نهایت کار پرداخت می شود تا نتیجه نهایی مطلوب ایجاد شود.

ابزارهای دستی حکاکی و قلمزنی

حکاکی های دستی فقط به اندازه سطح و تخیل محدود می شوند. انواع رایج حکاکی جواهرات شامل تصاویر، الگوهای تکراری یا حروف چاپی است.

الگوهای هندسی، تصاویر ساده و حکاکی حروف، مانند حروف حک شده روی انواعی از حلقه های ازدواج، بهترین نتیجه را دارند. حکاکی ساده متن، طرحی چشمگیر را بر روی جواهرات ما  ایجاد می کند.

حکاکی و قلمزنی روی انگشتر

ابزارهای اصلی مورد استفاده در فرآیند حکاکی دستی، ابزار و قلم های بسیار ریز و بسیار تیزی هستند که در اندازه های مختلف، برشهای عمیق و روشنی را در فلز ایجاد می کنند و با استفاده از آنها می توان به حکاکی های فوق العاده دقیق و پیچیده ای دست یافت. متأسفانه این روزها حکاکی دستی بسیار نادر شده است.

به دلیل زمان بر بودن این کار و به دلیل همین نیاز داشتن به زمان زیاد، حکاکی با دست می تواند گران تر باشد. حکاکی دستی به جواهرات جلوه منحصر به فردی می بخشد و هر حکاکی سبک متمایز خود را دارد.

حکاکی دستی جواهرات

یک حکاکی به روش صحیح و ماهرانه  که در فروشگاه آنلاین ساعتچی طلا سفارش میدهید تضمین می کند که این جواهرات بصورت یک گنجینه، تبدیل به یک میراث خانوادگی ارزشمند شوند.

در فروشگاه آنلاین هاتف ساعتچی حکاکی روی طلا با ماشین های مدرن که یا به صورت لیزر است یا با استفاده از قلم الماس انجام می شود، این مزیت وجود دارد که با کمترین احتمال خطای انسانی و کاملاً سریعتر از حکاکی با دست انجام می شود.

حکاکی روی انگشتر در فروشگاه آنلاین طلا هاتف ساعتچی

حکاکی نوک الماس و حکاکی دستگاه لیزر بسیار ظریف است. از طرح ها یا فونت های متنوعی می توان استفاده کرد و نتایج نهایی می توانند خیره کننده باشند. حکاکی ماشینی تا حدودی برای طراحی های بسیار دقیق روی سطوح محدود مناسب تر است.

حکاکی با ماشین همیشه نسبت به حکاکی دستی، کم عمق تر است. با لمس حکاکی با ماشین شما عمق کمتری احساس می کنید. بنابراین درصورتی که زمان و بودجه ای قرار است صرف کنید، ما حکاکی دستی را برای یک قطعه واقعاً منحصر به فرد که توسط یک استادکار انجام می شود، پیشنهاد می کنیم.

 

با سفارش کارهای حکاکی در فروشگاه آنلاین ساعتچی طلا

دستبندهای حکاکی در فروشگاه آنلاین ساعتچی طلا

با سفارش کارهای حکاکی بر روی جواهرات از طریق فروشگاه آنلاین ساعتچی طلا، از مشاوره کارشناسان ما که با دید هنری خاص این برند، در بخش حکاکی بر روی محصولات و انتخاب نمادها بهره مند شوید.

ما در فروشگاه آنلاین ساعتچی طلا , کوتاه ترین زمان از لحظه سفارش تا تحویل آن، بهترین حکاکی با دست یا لیزر را به شما ارائه می دهیم.

شما در فروشگاه آنلاین ساعتچی طلا، انتخاب زیبایی از گردنبندهای سفارشی، دستبندها و حلقه های حکاکی شده، را پیش رو دارید. ما از طراحی ایده شما تا ساخت و نهایی شدن کار در کنار شما هستیم.