لاجورد، سنگی است که دارای چندین ماده معدنی است. لاپیس لازولی یا همان لاجورد، سنگ است (نه یک کانی)، متشکل از اوگیت، کلسیت، دیوپسیت، هوینیت، هورنبلند، پیریت و کانی مهم و اصلی لازوریت.

لاپیس لازولی (Lapis lazuli)

این یک سنگ شبهه گران بهای آبی رنگ است و به دلیل رنگ آن، سنگ آبی (Blue stone) نیز نامیده شده. نام دو بخشی این سنگ از دو فرهنگ مختلف آمده است: Lapis یا لاجورد واژه ای لاتین به معنای "سنگ" است، در حالی که لازولی از واژه فارسی lazhuward به معنی "آبی" است.

لاجورد، سنگی است که دارای چندین ماده معدنی است. لاپیس لازولی یا همان لاجورد، سنگ است (نه یک کانی)، متشکل از اوگیت، کلسیت، دیوپسیت، هوینیت، هورنبلند، پیریت و کانی مهم و اصلی لازوریت.

 
Color

رنگ꞉ آبی

                                                                                                   

Transparency شفافیت꞉مات

Streak Color

 

رنگ خط سائیدگی꞉ آبی روشن

Refractive Index

RI

میزان ضریب شکست نور:

حدود 1.50

 

Hardness سختی مو(Moh):6-5 Refractive index شکست دوگانه: ندارد

Specific Gravity

SG

وزن مخصوص: 4/2-9/2

 

Dispersion

پراکندگی نور: ندارد

 

Cleavage تورق یا کلیواژ꞉ ندارد Pleochroism پدیده چند رنگی꞉ ندارد
Fracture فرم شکستگی꞉ صدفی شکل ، دانه دانه Absorption spectra

طیف جذبی نوری:

قابل استفاده نمی باشد

Crystal system

سیستم کریستالی꞉

ایزومتریک، بلور لاپیس لازولی کمیاب است،

توده های فشرده یا دانه دار

Fluorescence

پدیده فلورسانس꞉

قوی به رنگ سفید

Chemical formula

ترکیب شیمیائی꞉

Na’Ca)8[(SO4’S’Cl)2(AlSiO4)6])

Polariscope O.C: SR
Luster

جلا꞉شیشه ای یا موم مانند

(در انواع مرغوب انتشار رنگ به صورت منظم)

سمبل سیاره منظومه شمسی مشتری
Phenomena پدیده: سمبل ماه در ممالک آلمانی زبان سپتامبر
 

 

گردنبند طلا لاجورد

استفاده از لاپیس لازولی با نام زیبایی که دارد، تاریخی غنی از شکوه اولین سلطنت ها در جهان و استفاده هنرمندان کشورها و فرهنگ های مختلف جهان دارد، و رنگ آبی تیره چشم نواز این سنگ با هیبت، مظهر همه چیزهایی است که ما در مورد دنیای عرفانی کریستال های شفا دهنده و قدرت آنها می دانیم و بکار می بریم.

لاپیس لازولی که به عنوان سنگ خرد نیز شناخته می شود، مورد علاقه مصریان باستان قرار داشت و در نقاشی ها و طومارهای به جا مانده از آن زمان ها،  اغلب فرعون ها، ملکه ها و الهه ها را با استفاده از این سنگ در انواع زیورآلات آراسته می کرد.

در آن زمان، لاپیس لازولی را فقط به عنوان یک جواهر استفاده نمی کردند، بلکه حتی بعنوان سایه چشم و مخلوط کردن با انواع اکسیرها  مورد استفاده قرار می گرفت.

این سنگ آبی زیبا یکی از سنگ های قیمتی در مصر بود که مورد توجه افراد سرشناس قرار گرفت و معادن آن از قدیمی ترین معادن جهان هستند که به کسانی که دارای اعتبار بالایی بودند اعطاء می شدند. در زمان فراعنه سنگ لاجورد در گوشواره آویزی زیبا، باشکوه جلوه می کرد و امروزه جواهرات مزین به این سنگ، بخصوص در گوشواره آویز بلند با ست های تابستانی و اسپرت هماهنگی چشمگیری دارد.

گوشواره آویز دخترانه با قطعه کاروینگی از سنگ لاجورد مورد پسند دختران علاقمند به قدرتهای عرفانی و شفابخش لاپیس لازولی است.

لاپیس لازولی لاجورد

محبوبت لاجورد در گوشه و کنار زمین از جمله سرزمین های شرقی چون افغانستان، سواحل روم باستان (ایتالیا)، قاره آمریکا و سرزمین هایی چون شیلی به وفور دیده می شود و شناخته شده و محبوب است، با نامی که مستقیماً به زبان قدیمی لاتین ترجمه می شود.

رنگ اولین چیزی است که وقتی صحبت از لاجورد می شود در ذهن با شکوه و زیبایی خودنمایی می کند.

سایه ای براق از رنگ آبی عمیق، که گاهی اوقات با رگه هایی طلایی یا نقره ای و با سایه های بنفش تأثیر می گیرد.

جای تعجب نیست که نقاشان دوره رنسانس از این رنگ شاعرانه و معنوی با قدرت نفوذ بالا و انرژی سرشارش بیش از استفاده می کردند.

اما فراتر از رنگ نیلی آن و ارتباطش با رنگ آبی دریایی و شکوه لاجوردی این رنگ، سنگ Lapis Lazuli  دارای مجموعه ای از خواص درمانی است و به دلیل آشکار کردن حقایق عمیق درونی، به فراخواندن به اصالت و نشان دادن جادوی اراده قدرتمند و نیروی درونی انسان ها معروف است.

قطعه جواهری از سنگ لاجورد بصورت گوشواره آویز طلا و همراه داشتن آن اثری فوق العاده دارد.

روش هایی وجود دارد که لاپیس لازولی به شما کمک می کند با استفاده از انرژی و قدرت آن به شکل گوشواره آویز نقره یا گردنبندی زیبا، در راه بهبود زندگی گامی بردارید و با روح واقعی خود همسو شوید.

سنگ قیمتی لاجورد

خواص درمانی لاجورد

لاپیس لازولی برای کاهش فشار خون معجزه می کند. این سنگ یک تقویت کننده کارآمد برای سیستم ایمنی بدن است، به ویژه در مواقعی که احساس افسردگی، بی خوابی و سرگیجه دارید.

Lapis Lazuli سنگی است که شما را ترغیب می کند تا از نظر ذهنی تعادل خود را حفظ کنید و در این باب تأثیر شگفت انگیزی دارد.

لاجورد همچنین التهاب را تسکین می دهد و برای دستگاه تنفسی و سیستم عصبی ثمربخش است. مشکلات گلو و تیروئید را برطرف می کند. اگر از گلودرد یا مشکلات آکورد صوتی رنج می برید، این سنگ برای مرتفع کردن این مشکلات کارآیی دارد.

گوشواره طلا لاجورد

لاپیس لازولی نسبت به حرارت، فشار، محلول های گرم یا اسیدها و محلول های قلیایی بسیار حساس می باشد. در سنگ های یافت شده در شیلی و روسیه رگه های برجسته کلسیت باعث کم شدن ارزش آن می شود.

انواع معمولی آن اکثراً دارای رگه ها و نوارهای رنگین می باشند و استفاده از سنگ های لاپیس لازولی رگه دار در گوشواره آویز طلا جدید جلوه زیبایی خواهد داشت.

ناخالصی های پیریت در سنگ لاپیس لازولی باعث جلوه بیشتر آن می شود و دلیلی دیگر بر اصالت سنگ مورد استفاده است ولی مقدار زیاد پیریت باعث جلوه مات شده زمینه سبز رنگی بر روی آن دیده میشود.

محتویات کوچک طلا در کنار دانه های پیریت در سنگ لاپیس لازولی کیفیت رنگ آنرا بالا برده و بر ارزش آن می افزاید. بکار بردن چنین سنگی در طراحی یک جفت گوشواره آویز طلا بسیار دوست داشتنی خواهد بود.

گوشواره طلا آویز لاجورد

ذخائر مهم در چند قرن اخیر:

  • معادن قابل بهره برداری از آن کم است. ذخایر کوه های غرب هندوکش در نزدیکی سرچشمه رودخانه آمو دریا (Amu Darja) در افغانستان منبع اصلی تأمین سنگ لاپیس لازولی محسوب می شود.
  • ذخایر موجود در کشور روسیه درجنوب غربی دریاچه بایکال واقع شده و سنگ حاوی لاپیس لازولی مرمر دولومیتیزه (Dolomitic marble) می باشد.
  • در شمال شهر سانتیاگو در استان کوکیمبو(Coquimbo) کشور شیلی سنگ لاپیس لازولی با کیفیت نامرغوب بدست می آید که دارای لکه ها و رگه های متعدد کلسیت می باشد.

لاپیس لازولی  مصنوعی:

لاپیس لازولی در قدیم برای تولید رنگ آکوامارین بکار برده می شد. یشم سبز پودر شده خاکستری مایل به قهوه ای رنگ یافت شده در نونکیرشن (Nunkirchen) را با رنگ آبی پروسی رنگ کرده و بعنوان لاپیس لازولی سوئیسی (Swiss Lapis) در بازار به فروش می رساندند.

مشابهات لاجورد

لاپیس لازولی ظاهراً بشکل:

  • آزوریت (Azurite)
  • دومورتیریت (Dumortierite)
  • لازولیت (Lazulite)
  • سودالیت (Sodalite) می تواند باشد.

سنگی از خرد، شهود و حقیقت، Lapis Lazuli بلوری قدرتمند برای هر کسی است که به دنبال تعمیق ارتباط خود با خود است. خصوصیات کریستال لاجورد به دلیل باز کردن چاکرای چشم سوم، مرکز شهود و خرد درونی شناخته شده است.

گوشواره لاجورد با افزایش توانایی شما در چرخش به درون و کشف حقیقت وجودی خود، علاوه بر زیبایی ظاهری اثرات مفیدی بر وجود شما خواهد گذاشت. خواص درمانی کریستال لاجورد می تواند از هر کسی که آماده گام برداشتن در شناخت قدرت و خود اصیل انسانی است، پشتیبانی کند.