آیا تا به حال در مورد املاح و عناصر معدنی مورد نیاز بدنتان فکر کرده اید؟اطمینان حاصل کنید که رژیم غذایی شما مواد معدنی توصیه شده در فروشگاه اینترنتی طلا زرد را در خود دارد.

طلا ، نقره و پلاتین به عنوان گرانبهاترین فلزات جهان مورد توجه قرار می گیرند، اما برای اقتصاد جهانی از ارزش بیشتری برخوردار هستند تا سلامت انسان. در عوض، سایر فلزات و مواد معدنی (فلزات یک نوع ماده معدنی هستند) برای سلامتی ما از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.

در این مقاله بررسی می کنیم "آنچه فلزات اساسی برای ما انجام می دهند". در واقع، برخی از آنها بسیار مهم هستند که ما نمی توانیم بدون آنها زندگی کنیم. پزشکان در فروشگاه اینترنتی طلا زرد اینگونه بیان می کنند:

 

فلزات اساسی برای بدن در فروشگاه اینترنتی طلا زرد به بیان پزشکان

غذاهایی با مینرال بالا

فلزات اساسی چه کاری برای ما انجام می دهند؟

از فلزات بسیاری برای ساخت اشیاء قوی و بادوام روزمره استفاده می شود، مانند لوله های مسی یا تخته های آهنی. اما آنها چنین اجسام مستحکم و مقاوم را در بدن ما تشکیل نمی دهند.

در عوض، بسیاری از فلزات اساسی برای فعال سازی آنزیم ها در بدن  مورد نیاز هستند و فلزات بسیاری از نقش های اساسی دیگر را نیز در بدن بعهده دارند که در فروشگاه اینترنتی طلا زرد بیان شده است. مثلا:

غذاهای سرشار از زینک

همانطور که در فروشگاه اینترنتی طلا زرد نیز بیان شده، کلسیم در ساختار استخوان و دندان نقش دارد. آنزیم ها را در سراسر بدن فعال می کند. به تنظیم فشار خون کمک می کند. و به انقباض عضلات ، ارسال پیام به اعصاب و لخته شدن خون کمک می کند.

کروم به حفظ سطح طبیعی قند خون کمک می کند و به سلول ها کمک می کند که از قند خون انرژی بگیرند.

مس به سوخت و ساز سوخت ، ساخت گلبول های قرمز خون ، تنظیم انتقال دهنده های عصبی و جمع آوری رادیکال های آزاد کمک می کند.

غذاهایی با کلسیم بالا

در فروشگاه اینترنتی طلا زرد می خوانیم که آهن به تولید هموگلوبین (ماده شیمیایی حامل اکسیژن در گلبولهای قرمز بدن) و میوگلوبین (پروتئینی در سلولهای عضلانی) کمک می کند. آهن برای فعال سازی آنزیم های خاص و ساخت اسیدهای آمینه، کلاژن، انتقال دهنده های عصبی و هورمون ها ضروری است.

غذاهای سرشار از آهن در مقالات قروشگاه اینترنتی طلا زرد

منیزیم مانند کلسیم در ساختار استخوان و دندان نقش دارد. همچنین به تنظیم فشار خون و قند خون کمک می کند و عضلات را منقبض می کند، اعصاب را برای ارسال پیام و لخته شدن خون یاری می رساند.

غذاهای سرشار از منگنز

منگنز به فرم استخوان ها کمک می کند و به متابولیسم اسیدهای آمینه، کلسترول و کربوهیدرات ها کمک می کند.

مولیبدن چندین آنزیم فعال کننده سموم را تجزیه کرده و از تجمع سولفیت های مضر در بدن جلوگیری می کند.

غذاهای سرشار از پتاسیم

در فروشگاه اینترنتی طلا زرد نقل شده که، پتاسیم مایعات موجود در بدن را متعادل می کند، به حفظ ضربان قلب ثابت و انقباض عضلات کمک می کند و ممکن است برای استخوان ها و فشار خون مفید باشد.

سدیم

سدیم مایعات موجود در بدن را متعادل می کند، به ارسال تکانه های عصبی کمک می کند و باعث انقباض عضلات می شود.

روی به لخته شدن خون کمک می کند، به ساخت پروتئین و DNA کمک می کند، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و به ترمیم زخم و تقسیم سلول کمک می کند.

 

دو گروه مواد معدنی ضروری در بدن

دو گروه مواد معدنی ضروری در بدن

مواد معدنی ضروری یعنی مواد لازم برای سلامتی انسان که به دو گروه مهم تقسیم می شوند: مواد معدنی اصلی و مواد معدنی کمیاب.

مواد معدنی عمده که به مقدار زیادی در بدن استفاده و ذخیره می شوند، کلسیم، کلرید، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم و گوگرد هستند. مواد معدنی کمیاب به اندازه مواد معدنی اصلی برای سلامتی ما حیاتی هستند، اما ما به مقادیر زیادی احتیاج نداریم. مواد معدنی این گروه شامل کروم، مس، فلوراید، ید، آهن، منگنز، مولیبدن، سلنیوم و روی است.

 

حال این سؤال مطرح است که، آنها از کجا آمده اند؟

مواد معدنی ضروری

در فروشگاه اینترنتی طلا زرد اینگونه پاسخ می دهیم: ما مواد معدنی ضروری در بدن تولید نمی کنیم. ما آنها را از رژیم خود دریافت می کنیم. مواد معدنی از سنگ ها، خاک و آب حاصل می شود و با رشد گیاهان و یا حیوانات، هنگام خوردن گیاهان توسط حیوانات جذب می شوند.

با این وجود غذاهای تازه تنها منبع مواد معدنی در رژیم غذایی نیستند. برخی از غذاهای فرآوری شده، مانند غلات صبحانه، ممکن است با مواد معدنی غنی شده باشند. اگر وارد هر داروخانه ای شوید یا در فروشگاه اینترنتی طلا زرد بصورت آنلاین بگردید، گزینه های بی پایان مکمل های معدنی را به صورت قرص، پودر و جویدنی خواهید دید.

در فروشگاه اینترنتی طلا زرد در ادامه و در بیان نقش فلزات گرانبها و سایر مواد معدنی بر روی سلامتی، بدست آوردن مواد معدنی از مواد طبیعی را آسان می داند.

وقتی رژیم غذایی سالم می گیرید که شامل انواع سبزیجات، لوبیا، میوه، غلات کامل، پروتئین بدون چربی، لبنیات و چربی های اشباع نشده (مانند روغن زیتون) است و احتمالاً تمام مواد معدنی سالم را مصرف می کنید. و در این میان، احتمالاً نیازی به توجه به میزان مصرف روزانه خود ندارید.

به عنوان مثال، مصرف کافی منگنز 1.8 میلی گرم (میلی گرم) در روز برای زنان و 2.3 میلی گرم در روز برای مردان است. دستیابی به این اهداف با نصف فنجان اسفناج پخته (0.84 میلی گرم منگنز)، نصف فنجان برنج قهوه ای پخته (1.07 میلی گرم منگنز) و یک اونس بادام (0.65 میلی گرم منگنز) کاملاً آسان است.

همین امر در مورد بسیاری از مواد معدنی غذایی مانند کروم، مس، مولیبدن، سدیم و روی صادق است. در فروشگاه اینترنتی طلا زرد در ادامه بیان می شود که داشتن یک رژیم غذایی سالم باید نیازهای شما را پوشش دهد.

مواد معدنی غذایی

فروشگاه اینترنتی طلا زرد در ادامه مطرح می کند که:

به دست آوردن برخی از مواد معدنی به میزان مناسب دشوارتر است و به همین راحتی نیست. مثلا: کمبود کلسیم در بزرگسالان و افراد مسن، به ویژه در زنان و افرادی که محصولات لبنی کمی مصرف می کنند، معمول است. کمبود کلسیم در بدن، خطر شکنندگی استخوان و کلاً شکستگی ها را افزایش می دهد.

توجه به متعادل بودن این ماده معدنی بسیار مهم و ضروری است، بخصوص با بالا رفتن سن باید مورد توجه قرار گیرد.