و باز هم کوارتز فراوان و دسته بندی رنگارنگ از خانواده هزار رنگ آن. در فروش جواهرات نقره به وفور شاهد استفاده از سنگهای رنگارنگ خانواده کوارتز هستیم که به دلیل قیمت مناسب این دسته از سنگهای جواهری نسبت به دیگر سنگها، بسیار مورد توجه قرار می گیرد.   

فروش جواهرات نقره با کوآرتز (Quartz)

فروش جواهرات نقره با کوآرتز (Quartz)

بدون شک کوآرتز، بزرگترین خانواده گوهر را داراست و تنوع زیادی دارد. این سنگ مهمترین استفاده را در مبحث سنگ درمانی داشته و کاربرد فراوانی در زندگی ما دارد.

ترکیب این سنگ، سیلیکات خالص بوده و بهتر است بدانیم حدود 60 درصد سطح زمین را فرا گرفته، ماسه های کنار دریا و حتی شن های بیابان تماماً ترکیبات کوآرتزی دارند.

این خانواده بزرگ به دو دسته متبلور شده (crystalline) و متبلور نشده (ریز بلور) (cryptocrystalline) تقسیم می شوند. سنگ های بلوری شده شفاف تر بوده و می توان به سیترین، آمتیست، کوآرتز دودی، کریستال سنگ و کوآرتز لیمویی- طلایی اشاره کرد که در فروش جواهرات نقره بسیار کاربرد دارد.

کوآرتز لیمویی- طلایی
 

سایر ترکیبات کوآرتزی که نیمه شفاف تا کدر هستند و ناخالص تر می باشند، نوع دوم آن را تشکیل می دهند. از سنگ کوآرتز در ساخت کریستال های زیبا بسیار استفاده می شود.

 

در مورد ژئودها :

 ژئودها

سنگ های پوک حباب مانند هستند که در اثر انفجارات آتش فشانی به بیرون پرتاب می شوند و درون آنها مواد بلورین یا مواد معدنی گاهاً وجود دارد. اگر آدم خوش شانسی باشید شاید هنگام پیدا کردن تکه ای ژئود، با دو نیم کردن آن بتوانید صاحب تکه ای آمتیست، سیترین یا ترکیباتی این گونه باشید.

نوعی کوآرتز وجود دارد که طی میلیون ها سال، حفره ای پر شده از آب درون آن جای گرفته که عقیق آبدار (water agate) نامیده می شود.

در فروش جواهرات نقره، این عقیق بسیار محبوب و مورد توجه است. شما می توانید حرکت آب را درون حفره ها ببینید یا صدای تکان خوردن آن را حس کنید. در اینجا به بررسی کوآرتزهای مختلف می پردازیم.

 

کوآرتز متبلور شده یا شفاف (Crystalline quartz)

آمتیست (Amethyst)

آمتیست (Amethyst)

این سنگ کوآرتزی با رنگ بنفش کم رنگ تا ارغوانی می باشد. در فروش جواهرات نقره با سنگ آمتیست، هرچه رنگ آن تیره تر باشد، طبیعتاً قیمت بیشتری دارد.

منابع اصلی آن در سری لانکا، آمریکا، برزیل، روسیه و ماداگاسکار است. می توان گفت آمتیست پرکاربرد ترین سنگ معدنی از نظر خواص طبی می باشد. در چین این سنگ با خاک رس به دست می آید که کیفیت تبدیل به گوهر را ندارد.

نوع طبیعی آن بسیار فراوان تر از آمتیست مصنوعی می باشد. تشخیص سنگ مصنوعی، ساخته شده با روش های نوین بسیار دشوار است.

چه بسا برای تهیه سنگ مصنوعی از خود سنگ طبیعی بهره می برند و بهترین راه تمیز دادن سنگ مصنوعی از طبیعی مشاهده درون سنگ می باشد، زیرا برخی آمتیست های طبیعی ناخالصی منحصر به فردی با نام (zebra) دارند که ساختاری راه راه سفید و سیاه است و در فروش جواهرات نقره دوستداران خاص خود را دارد.

آمتیست درون کریستال های بزرگ و عظیم رؤیت می شود که بعد از جداسازی، تراش خورده و مصرف می شوند. سنگ ناتراش آن مصارف گوناگونی در دکوراسیون مغازه های جواهرفروشی دارد و از آن برای ساخت قفسه های عتیقه جات استفاده می کنند.

گوی های آمتیست مصارف زیادی در انرژی درمانی داشته و همچنین مهره ها، آویزها و دستبندهای تهیه شده از آمتیست در کنار فروش جواهرات نقره، بسیار محبوب است.

 

خواص درمانی :

 

آمتیست انرژی بسیار وسیعی دارد، از آن برای درمان اعتیاد در تمامی مراحل ترک، مشکلات روحی و روانی و بیماری دیابت بهره فراوان می برند.

این گوهر برای درمان تومورهای مغزی و دفع تشعشعات رادیواکتیو و پرتوهای x استفاده می شود. گفته می شود آمتیست قدرت فوق العاده زیادی دارد.

همچنین عمل کاهنده بر روی فشارهای شریانی دارد و برای کم خونی و سایر بیماری های خونی مؤثر است. آمتیست بهترین و اثر بخش ترین گوهرجهت رفع استرس و ناراحتی های عصبی و ایجاد آرامش درونی محسوب می شود.

 

آمترین (Ametrine)

آمترین (Ametrine)

همان طور که از اسم آن برمی آید از به هم پیوستن و ترکیب آمتیست و سیترین به وجود می آید. سنگی دو رنگ است و در ازای جذابیت و شفافیت قیمت گذاری می شود و در فروش جواهرات نقره مخاطبان خاص خود را دارد.

خواص درمانی :

آمترین می تواند دارای خواص درمانی دو سنگ تشکیل دهنده آن باشد. این سنگ حامی بزرگی در بیماری های دستگاه گوارش است و برای درمان ناشنوایی مؤثر می باشد. سیستم عصبی را نیرو می دهد و غده هیپوفیز و سمت راست بدن را فعال خواهد کرد.

 

کوارتز قهوه ای (Brown quartz)

کوارتز قهوه ای (Brown quartz)

این سنگ به 2 نوع سنگ دیگر تقسیم می شود.

1- کوآرتز دودی (Smoky quartz)

2- کوآرتز لیمویی-طلایی

کوآرتز قهوه ای نوعی شفاف از خانواده کوارتزهایی بوده که به رنگ قهوه ای کم رنگ تا پر رنگ دیده می شود.

کوارتز دودی به سنگی گفته می شود که درون آن چون دود گرفته است و حتی به کوآرتزهای قهوه ای هم لقب دودی داده اند. منابع آن در سرتاسر دنیا موجود است و سنگی خوش تراش و شکیل می باشد که در فروش جواهرات نقره از پرفروشترین جواهرات است.

خواص درمانی :

کوارتز دودی

کوارتز دودی به حالت های افسردگی و ناامیدی و تسلط بر غم بسیار کمک می کند. این سنگ انرژی بسیار زیادی متصاعد می کند.

این سنگ قدرت باروری را در هر یک از جنسیت ها زیاد می کند و مانند آمتیست سنگی ایده آل در اراده به ترک مواد مخدر می باشد. کوآرتز دودی برای شکم، کلیه و اندام جنسی بسیار مؤثر است. و برطرف کننده ترس اضطراب و منفی گرایی می باشد.

 

سیترین (Sitrin)

مجسمه با سنگ سیترین (Sitrin)

اکثر سیترین هایی که در بازار می بینیم حاصل حرارت دادن سنگ آمتیست می باشند و بعد از مدتی رنگ آنها از بین رفته یا دچار رنگ پریدگی منطقه ای  (colour zoning) می شوند، اما نسبت به سنگ طبیعی 2 رنگی کمتری از خودشان می دهند.

کوآرتز زرد یا همان سیترین اگر به واسطه لیرز بهبود اشعه ای پیدا کند مجددا به آمتیست تغییر شکل خواهد داد. سیترین از رنگ زرد کم رنگ تا پر رنگ و قهوه ای مایل به زرد برخوردار است. اگر چه ممکن است به جای توپاز زرد فروخته شود که براقیت و جلای آن را ندارد. توپاز پاک و بی رنگ، رنگ شده و پس از گرفتن رنگ زرد به خود، به جای سیترین فروخته می شود.

برحسب کیفیت، قیمت سیترین، آمتیست و آمترین متفاوت بوده اما جایگاه خاصی در ویترین جواهرفروشی ها و در فروش جواهرات نقره دارند.

خواص درمانی :

محرک بی نظیر برای مغز است و هوش را زیاد می کند. برای کسانی که احساس خستگی می کنند و نیاز به انرژی دارند مفید می باشد. این سنگ باعث تقویت کلیه ها، مثانه، معده و طحال می شود.