کوارتزهای رنگارنگ

وقتی که در صفحات وب جستجو می کنیم با انواع فروشگاه آنلاین طلا و جواهر مواجه می شویم که جواهرات زیبایی از کوارتزهای رنگارنگ دارند. در این مقاله شما را با چند نوع از گوهرهای این رنگین کمان بی نظیر در دنیای سنگ های قیمتی آشنا می کنیم.

کوآرتز بی رنگ در فروشگاه آنلاین طلا و جواهر

(Rock crystal)

کوآرتز بی رنگ (Rock crystal)

 

کوآرتز بی رنگ شفاف را گویند که یکی از جایگزین های الماس است. اما به اندازه آن ما را متقاعد نخواهد کرد. در نگاه اول ظاهری شیشه گونه دارد و امکان دارد آن را با شیشه اشتباه بگیریم.

مانند اغلب سنگ های طبیعی، کوآرتز نسبت به شیشه از خاصیت هدایت گرمایی بیشتری برخوردار است (یعنی گرما را کمتر داخل خود نگاه داشته و سردتر است).

کوآرتز بی رنگ (Rock crystal)

این سنگ را می شود با پنس گرفته و روی کف دست قرار داد تا تفاوت درجه گرمای آن را نسبت به سنگ مصنوعی حس کنیم. نگاه داشتن آن با پنس بخاطر اجتناب از گرمای کاذب است.

تکه های بزرگ و کریستال های حجیم کوآرتز به عنوان نمایه ها و مجسمه های تاریخی در زمان قدیم بسیار تراشیده می شدند.

در سری لانکا سابقه تولید عینک از این سنگ بسیار طولانی است. همچنین برای تولید لنزهای مخصوص برای چشم پزشکان و در ساخت ساعت بسیار کارآمد است.

 

کوآرتز ستاره ای همانند سفایر و یاقوت استار وجود دارد و خطوط آن واضح تر و جذاب تر است و در فروشگاه آنلاین طلا و جواهر بسیار مورد توجه است.

د̓ر ونوس (rutilite quartz)

کوآرتزی است در فروشگاه آنلاین طلا و جواهر، به همراه سوزن های طلایی یا قرمز کانی روتایل است.

د̓ر مودار (tourmaline quartz)

د̓ر مودار (tourmaline quartz)

کوآرتزی است در فروشگاه آنلاین طلا و جواهر، به همراه ناخالصی های سوزنی شکل از جنس کریستال تورمالین است.

الماس بریستول (Bristol)

الماس بریستول (Bristol)

الماس هرکیمر (Herkimer) و الماس سعودی (Saudi) تهیه شده از سنگ کوآرتز هستند که طبق محل تولید آنها نامگذاری شده اند.

پیدایش سنگ کوآرتز گستره و پیشینه عظیمی دارد و هنوز هم بلورهای بزرگ و حجیم آن یافت می شوند. کوآرتز مصنوعی به تمامی رنگها تولید و روانه بازار و فروشگاه آنلاین طلا و جواهر می گردد.

خواص درمانی :

این بلور به سنگ شفابخش مشهور است که برای همه نوع درمان به کار می رود. هر سنگ کوآرتز در واقع نیرو و انرژی خاصی دارد و از خاصیت شفابخشی ویژه ای برخودار است.

این سنگ باعث بر طرف شدن ناراحتی و غم از کودکان شده و به آنها احساس شادابی و نشاط می بخشد.

این سنگ ذهن را سازماندهی کرده و افکار را از منفی گرایی پاک می کند.

از کوآرتز بی رنگ برای دردهای پشت و دیسک کمر و فتق کمری استفاده می شود. همچنین سردردهای مزمن و اختلالات روده ای توسط آن آرام می شود.

 

کوآرتز صورتی در فروشگاه آنلاین طلا و جواهر

(rose quartz)

کوآرتز صورتی (rose quartz)

شکل معمولی کوآرتز را داشته و رنگ آن صورتی کم رنگ است. اکثراً ظاهری ابر گرفته دارد ومعمولاً به شکل برجسته تراشیده می شود و رنگ پررنگ آن محبوبیت بیشتری دارد.

این سنگ جهت بهسازی و شبیه سازی مستعد است. پدیده ستاره ای در کوارتز صورتی دیده شده است. نوع مرغوب آن برای تراش صفحه ای مناسب بوده و تکه های بزرگ آن جهت کنده کاری و تهیه مجسمه های حیوانات کاربرد دارد.

رز کوآرتز در اکثر نقاط دنیا پیدا می شود ولی بهترین آن در بزریل است و به وفور در انواع فروشگاه آنلاین طلا و جواهر به فروش می رسد.

خواص درمانی :

زیاد کننده انرژی در انسان بوده و از لحاظ جسمی برای بیماری های قلبی و مشکلات تنفسی از جمله بیماری آسم مفید است و دوران نقاهت را تسریع می کند.

 

آون تورین (Aventurine)

آون تورین (Aventurine)

این سنگ از تجمع کوآرتزهای سبز و خاکستری به انضمام سنگ میکا که به آن رنگ کروماتیک می دهد تشکیل شده است. مهمترین منابع آن در کشورهای برزیل، روسیه و هندوستان می باشد. آون تورین در بسیاری از طلا فروشی ها و حتی در فروشگاه آنلاین طلا و جواهر به فروش می رسد.

خواص درمانی :

برای بیماریهای پوستی، آبله و جوش های صورت بسیار مفید است و به علاوه برای ریزش اشک و درمان شوره سر سودمند می باشد و باعث گشاده رویی و خونسردی و آرامش می گردد.

 

کوآرتز متبلور نشده (Cryptocrystalline quartz)

کوآرتز متبلور نشده (Cryptocrystalline quartz)

دسته بندی و طبقه بندی آن مشکل است چون بسیار متنوع اند و از شفاف تا کدر دیده می شوند، اما در این جا به بررسی سنگ های مهم آن می پردازیم :

کلسدونی (Chalcedony)

کلسدونی (Chalcedony)

کوآرتز متبلور نشده ای که گوناگونی رنگ زیادی دارد. نوع جذاب آن سبز روشن است و به کریزوپراز (chrysopraze) شهرت دارد.

عامل رنگ سبز در آن وجود فلز نیکل بوده و نوع جذاب آن قیمتی گران دارد و در فروشگاه آنلاین طلا و جواهر نیز به فروش می رسد. سنگ آبی طبیعی از این نوع هم کمیاب و با ارزش است. جالب است بدانید سنگ هایی که در کوه یا ساحل به عنوان سنگ آتش زنه (چخماق) پیدا می کنید نوعی ضعیف از کلسدونی است. فسیل ها نیز می توانند با کلسدونی همراه باشند.

خواص درمانی :

کاهش زودرنجی، غم، هیجان و کمک به درمان سرطان خونی و مشکلات بینایی از خواص مهم کلسدونی می باشد و در رفع ناراحتی های دوران یائسگی کاربرد زیادی دارد.

 

عقیق Agate))

عقیق Agate))

 

بدون شک بهترین نوع کلسدونی همان عقیق است. تنوع رنگ و اشکال گوناگون و منحصر به خود را دارد. غالباً در عقیق ها نوارهای رنگی وجود دارند که ممکن است این نوارها تیره و مات، نیمه شفاف باشند. عقیق از پر فروش ترین گوهرها در فروشگاه آنلاین طلا و جواهر است.

درون عقیق خلل و فرج هایی است که با رنگ های روشن رنگ می شوند. عقیق های رنگی امروزه جایگاه خاصی در بازار سنگ و نگین دارند. موارد دیگر مصرف عقیق در ساخت تسبیح، مهره، ساعت و برجسته کاری می باشد.

انواع عقیق :

انواع عقیق :

1-  (Onyx) & (Sardonyx): عقیق با نوارهای قهوه ای و سفید را سارد اونیکس و با نوارهای سفید و سیاه را اونیکس می نامند.

2- عقیق خزه ای (شجری) (Moss agate) :

 عقیق خزه ای (شجری) (Moss agate) :

نوعی محبوب از عقیق است که ناخالصی داخل آن ما را به یاد شکل درختان می اندازد و عقیق منظره ای که ناخالصی آن، تصاویری خاص را برای ما تداعی می کند. هر دو این عقیقها در فروشگاه آنلاین طلا و جواهر جایگاه ویژه ای در میان سفارشات ساخت دارند.

خواص درمانی :

عقیق شجری برای دیابت و متعادل کردن درصد قند خون بسیار مؤثر است و علیه عفونت های ویروسی و التهابات مبارزه می کند و برای درمان سینوزیت هم کاربرد اساسی دارد.

 

3- عقیق یمانی (Yemen agate)

عقیق یمانی (Yemen agate)

گران ترین و زیباترین نوع عقیق است که در کشور یمن به دست می آید. به رنگ های شیری، کبود، زرد، نارنجی، کرم قهوه ای، جزء سیاه و انواع رنگ قرمز یافت می شود.

نوع سبز بهسازی نشده آن بسیار با ارزش است. این گوهر بسیار مورد استفاده مسلمانان به ویژه ایرانیان در فروشگاه آنلاین طلا و جواهر می باشد.

خواص درمانی :

سنگ عقیق یا سنگ “عزت نفس” برای تقویت حس احترام به نفس و ارزش قائل شدن برای خویشتن به کار می رود. رنگ نارنجی تیره آن به خوبی بیانگر نیروی تقویت کننده چاکراهای اول، چاکرای دوم و  چاکرای سوم است.

عقیق، عشق و علاقه را میان والدین و فرزندان تقویت کرده و برای درمان بیماری های پوستی از جمله آکنه مهم است. باعث دور شدن احساسات منفی همچون حسادت، ترس و خشم می گردد.