طراحی های سه طبقه و قوی در کنار سطوح خمیده بیش از آنکه قیمت دستبند طلا و ساعت های ریچارد میل را که مورد علاقه ورزشکاران برتر مانند رافائل نادال (Rafael Nadal) است را افزایش دهد، این ساعتها را دوست داشتنی و خاص کرده است.

دستبند طلا و ساعت رافائل نادال (Rafael Nadal)

هنگامی که توماس پرکینز، برنده جام پرینی ناوی با حمایت مالی "ریچارد میل" و مالک قبلی قایق تفریحی پرینی ناوی، در تلویزیون ایالات متحده اعلام کرد که می توانست سینی ساعت های رولکس را با همان قیمت ریچارد میل خریداری کند، او این سؤال را ایجاد کرد که: چرا ساعتهای ریچارد میل اینقدر گران هستند؟

چرا دستبند طلا و ساعت های ریچارد میل گران هستند؟

دستبند طلا و ساعت های گران ریچارد میل

چندی نگذشت که خود ریچارد میل در مصاحبه با CNBC در آمریکا در جواب به این سؤال، که آیا وی تمام ساعتهای کریستال یاقوت کبود 2 میلیون دلاری را فروخته است؟ جواب داد "آری" و در ادامه گفت "شما باید بدانید که این ساعتها بسیار فنی هستند" .

خبرنگار با تردید از اینکه طراحی هر ساعت مچی می تواند قیمت بالایی را توجیه کند، ساکت ماند. اما منظور ریچارد میل از "بسیار فنی" چیست؟ 

پاسخ البته پیچیده است، و توضیح می دهد که چرا مردم مایلند، میلیون ها دلار برای یک دستبند طلا و ساعت مچی  ریچارد میل هزینه کنند. از همان ابتدا، وقتی فقط سه فلز در ساخت دستبند طلا و ساعت ریچارد میل مورد استفاده قرار می گرفت.

طلای سفید، طلای زرد و تیتانیوم، تقریباً هیچ تفاوتی در قیمت، بین دستبند طلا و ساعت های مشابه با هر یک از فلزات وجود نداشت. ساعت "sandwich-style" ریچارد میل، یکی از گرانترین و سخت ترین از نظر ساخت است.

sandwich-style" ریچارد میل

از سه لایه تشکیل شده است، حاشیه های جلو و عقب، و همچنین قسمت میانی و هر جزء آن منحنی است. هیچ سطح مسطحی برای سهولت کار ماشینکاری در این ساعت خاص ریچارد میل وجود ندارد و علاوه بر این، سه سطح منحنی با حدود 100 میلی متر فاصله نسبت به هم قرار دارند تا از ورود رطوبت یا گرد و غبار جلوگیری کند.

 

تکنولوژی پیشرفته در دستبند طلا و ساعت های ریچارد میل 

با استفاده از مواد آوانگارد

دستبند طلا و ساعت با استفاده از مواد آوانگارد

ریچارد میل، شروع به استفاده از بهترین مواد پایه ای کرده است که به طور معمول در قلمروهایی مانند اتومبیل های فرمول 1، قایق های تفریحی و تجهیزات هوافضا استفاده می شود. استفاده از این مواد نیاز به نبوغ خاص و ذهنی بسیار فعال و کاوشگر دارد که ریچارد میل از تمامی آنها برخوردار است.

مواد استفاده شده (مواد پایه ای خاص) حتی در صنایع خارج از ساعت سازی نیز از فناوری پیشرفته برخوردار است. این مواد استفاده شده، نه تنها از نظر ترکیب فلز یا مواد بکار رفته، جدید است، بلکه توانایی استفاده از آنها در ساعت سازی و ساخت دستبند طلا و ساعت نیز ناشناخته است.

ریچارد میل برای درک این مطلب و نحوه قرار دادن و استفاده از مواد پایه ای خاص در ساعت هایش، سالها را صرف می کند و میلیون ها فرانک سوئیس سرمایه گذاری می کند.

ریچارد میل می گوید: نیترید سیلیکون، طلای ذوب شده با کربن و کوارتز و انواع دیگر ترکیبات خاص، اختراع شده اند تا از این طریق به دستبند طلا و ساعت هایی منحصر به فرد، مقاومت قابل توجهی بدهند.

دستبند طلا و ساعت های ریچارد میل سری RM056                                                                                                                 

برای سری RM056 و مدل های RM 07-02 Gemset Sapphire ، جایی که این مدل از کریستال یاقوت کبود تولید می شود، ریچارد میل باید روش های جدیدی برای صیقل دادن کریستال به ابعاد مورد نیاز را پیدا می کرد و یافتن راهی تازه در این کار نیاز به بررسی و آزمون و خطاهای بسیاری داشت.

پرداخت سطوح صاف آسان است، اما پرداخت سطوح پیچیده و منحنی بر روی کریستال یاقوت کبود، مجموعه ای کاملاً جدید از مشکلات را به وجود می آورد.

درصد اشتباه برای چنین فرآیندی زیاد است و نیاز به صبر و بردباری دارد. طیف وسیعی از ساعتهای Gemset Sapphire در حال حاضر شامل کریستال یاقوت کبود، یاقوت سبز و یاقوت صورتی است که جدیداً این طراحی ها با تعداد اضافی کریستالهای گرانقیمت و براق الماس ارائه می شود.

کریستال یاقوت کبود برای برش و شکل دهی متناسب، برای ساخت این ساعتها، نسبت به سنگهای قیمتی دیگر به 40 روز کار و دو برابر زمان نیاز دارد.

 ساعتهای Gemset Sapphire

طرح های ساعتهای ارائه شده در قرن بیست و یکم، جدا از مواد اولیه مورد استفاده، استاندارد نیستند و بصورت خاص معمولاً نیاز به یک طراحی مجدد و جامع دارند و در موارد جدید برای ساخت ساعت های پیشرفته، نیاز به دقت از پایه و بررسی کلیه موارد از جمله موارد اولیه مورد استفاده و رعایت کلیه اصول ساخت دستبند طلا و ساعتهای بی نقص هستند.

ریچارد میل هیچگاه وارد دنیای کلاسیک و تزئینات پلاستیکی ژنو نشد و بسیار متفاوت تر و خاص تر عمل کرد.

ساعت های وی با پوششPVD)ذخیره بخار فیزیکی) یا Titalyt

ساعت های وی با پوششPVD)ذخیره بخار فیزیکی) یا Titalyt پوشانده شده است و توجه او به این مورد در تمامی ساعتهای تولید شده توسط وی دیده می شود.

قطعات حرکتی معمولاً ترکیبی از تیتانیوم با مواد دیگری است که تیم اختصاصی میل، از سازندگان ساعت و مهندسین میکرو، سالها برای تکمیل آنها وقت صرف می کنند و این نکته در کیفیت برتر قطعات حرکتی را مورد توجه قرار می دهند.

ریچارد میل می دانست، تحقیقات لازم برای چنین نوآوری هایی با تیم های اختصاصی از ساعت سازان و مهندسین، سال ها به طول می انجامد و بسیار حساس و از نظر نوآوری با کاهش درصد خطا و در نهایت رسیدن به نتیجه مطلوب همراه خواهد بود.

دستبند طلا و ساعت مانند ماشینهای فرمول 1

در ساعت سازی ریچارد میل، دستبند طلا و ساعت هایی مانند ماشینهای فرمول 1 ساخته می شوند و این هیجان انگیز و متفاوت است.

این روش ممکن است، طرح یا مدل ساعت سازهای سوئیسی نباشد، اما ریچارد میل قصد انجام چنین کاری را داشت تا به طرز چشمگیری خاص و منحصر بفرد باشد. ساخت دستبند طلا و ساعت های ریچارد میل، با استفاده و بکارگیری از علم مواد، چیزی شبیه سازی شده از روی اتومبیل های فرمول 1 است و ترکیبی خاص و برگرفته از علم مکانیک و مثال زدنی و در کنار اینها، تولید بسیار محدود است.