در حالی که مروارید های کاملاً گرد پرطرفدارترین بوده اند، مرواریدهای باروک دریای جنوبی یا تاهیتی اغلب در جواهرات منحصر بفرد و مدرن و گردنبند مروارید مردانه مورد استفاده قرار می گیرند تا جلوه بسیار چشمگیری داشته باشند. در این مقاله شما را با دلایل علاقمندی مردان به گردنبند مروارید آشنا می کنیم و انواع مدل گردنبند مروارید مردانه را با معرفی برخی سلبیریتی ها مطرح می کنیم.

گردنبند مروارید مردانه مراسم هندی

مروارید ها در گردنبند مروارید مردانه

از زرد تا صورتی ملایم و حتی قرمز مرجانی، طیف محبوب ترین رنگ های این دسته از مروارید ها را تشکیل می دهد. این مروارید ها فوق العاده با ارزش هستند و حتی قیمت یک گوهر به اندازه یک نخود نیز می تواند تا 120 هزار دلار آمریکا برسد.

Mikimoto اخیراً مجموعه ای از جواهرات مروارید حلزونی را راه اندازی کرده است و مروارید های صورتی زیبا نیز توسط جواهرات Boucheron و  Tiffany&co با طراحی های زیبای این برندهای مطرح به نمایش گذاشته شدند و بسیار زیبا وخاص در جواهرات گنجانده شده اند.

گردنبند مروارید مردانه افراد مشهور

همچنین مرواریدهای آبالون (abalone pearls) بسیار زیبا و مورد توجه هستند و از نادرترین جواهرات در جهان هستند زیرا کشت نمی شوند و فقط به طور تصادفی در آبهای ساحلی و صخره ای یافت می شوند.

از طیف رنگی زرد گرفته تا قرمز مرجانی و صورتی ملایم در مرواریدهای حلزونی (conch pearls ) به چشم می خورد.

جالب است بدانید این دسته از مرواریدها را نمی توان کشت کرد و فقط از هر 10 هزار نرم تن خرچنگ ملکه در یکی یافت می شود.

گردنبند مروارید مردانه و حضور در صنعت مد

از نظر ارزش و حضور در صنعت مد، مرواریدها بویژه در نیمه دوم قرن بیستم مسیری پر فراز و نشیب داشته اند.

در دهه 1920 گردنبندهای مرواریدی و گردنبند مروارید مردانه به صورت رشته های ساده، منعکس کننده طرح های ساده و گاهی ناموزون در دنیای مد بودند.

این گردنبند های بلند به شکل گردنبند مروارید مردانه یا زنانه، بیشتر از 30 اینچ اندازه دارند و گاهی با آویز با منگوله تزئین می شوند.

گردنبند مروارید مردانه با آویز یا منگوله

گردنبند مروارید مردانه و کوکوشانل

کوکو شانل (Coco Chanel)، که بندرت بدون انبوهی از مرواریدهای دور گردنش دیده می شد، اظهار داشت: “یک زن به گردنبند و گردنبند مروارید احتیاج دارد.

” او خانم های جامعه را با مخلوط کردن زیورآلات با مواد اصل و بدل و مروارید هایش و در کنار اینها با لباس های ساده روزانه، معمولی و بسیار راحتش شوکه کرد. به لطف تأیید وی، جواهرات بدلی نیز بسیار محبوب شد و بسیاری از زنان از جواهرات مروارید مصنوعی ساخته شده از شیشه یا دیگر مواد استفاده می کردند.

بعد از آن گردنبند مروارید مردانه نیز رواج پیدا کرد و مردان تمایل به استفاده از گردنبند مروارید مردانه داشتند.

گردنبند مردانه کوکوشانل

گردنبند مروارید مردانه افراد مشهور

1. گردنبند مروارید هری استایلز “Harry Styles”

هری ادوارد استایلز، بر روی فرش مت گالای 2019 با رشته گردنبندی از مروارید درشت ظاهر شد. برخی آن را بیانیه مت گالا نامیدند، اما در نهایت، استایلز اینگونه بیان می کند که این روزها، مرد مدرن را نمی توان بدون آن مروارید های دور گردن دید.

2. گردنبند مروارید جیدن اسمیت “Jaden Smith”

تناسب این گردنبند و همچنین رنگ آن در اینجا چشم نواز است. اسمیت به لباس تمام مشکی خود رنگی با چندین گردنبند با رنگ های مختلف، از جمله گردنبند مروارید با رنگ صورتی، برای گردش در LA ارائه می دهد. بنابراین، اگر رنگ سفید مروارید را دوست ندارید، ما یک گردنبند با مرواریدهای مشکی یا صورتی را پیشنهاد می کنیم که می تواند با حال و هوایی که می خواهید لباس رسمی یا اسپورت بپوشید، مناسب باشد.

3. گردنبند مروارید برادران جوناس ” Jonas Brothers”

گردنبند های کوچک مرواریدی که نیک و جو جوناس” Nick and Joe Jonas” در Grammys 2020 پوشیده بودند تقریباً برای بینندگان معمولی قابل توجه نبود ، اما توجه یک متخصص مروارید را جلب کردند. در اینجا ، JoBros نشان می دهد که گردنبند های مروارید همیشه نیازی به چاشنی یک لباس تک رنگ ندارند – آنها برای طرح های شلوغ نیز مناسب هستند.

4. گردنبند مروارید راکی “A$AP Rocky”

گردنبند مروارید آب شیرین که روی گردن A $ AP Rocky قرار دارد! بسیاری از هنرمندان رپ گردنبندهای زنجیره ای را انتخاب می کنند، بنابراین وقتی A $ AP در هفته مد برای گوچی در ردیف اول قرار گرفت، اینگونه ظاهر شد.

5. گردنبند مروارید بیلی پورتر” Billy Porter”

هیچکس مانند بیلی پورتر بر روی فرش قرمز حضور ندارد. نه می توان او را متوقف کرد و نه او را بالا برد. گردنبند مرواریدی که او در عکس پوشیده است، یک رویداد تبلیغاتی برای فیلمش بود، و البته این پیام برای مردان (و زنان) در همه جا، که کراوات تنها چیزی نیست که می تواند به گردن شما بیاید.

6. گردنبند مروارید شاون مندس “Shawn Mendes”

این کت و شلوار سه تکه توسط Louis Vuitton با زنجیر جلیقه مروارید که مندس در مراسم Grammy پوشیده بود، احساساتی جدید و متفاوت را ایجاد می کند. این تغییر بسیار ظریف اما با طراوت است.

7. گردنبند مروارید فارل ویلیامز “Pharrell Williams”

بهترین چیز در مورد سبک فارل ویلیامز این است که مروارید ها را دوست دارد و آنها را می پوشد. او در 2014 Grammys ، یک رشته مروارید با مدالی که به آن آویخته است به گردن انداخت.

8. گردنبند مروارید جکی کندی (Jackie Kennedy)

یکی دیگر از شخصیت های مروارید پوش است که گردنبند مروارید رشته ای با سه رشته و در واقع متشکل از سنگ های قیمتی ساخته شده از شیشه مورد نظر و دلخواه او بود.

جکی کندی (Jackie Kennedy و گردنبند مروارید

 

گردنبند مروارید مردانه و نکات مهم در استفاده از آن

مردان در استفاده از گردنبند مروارید مردانه باید توجه داشته باشند که با اشیاء یا چیزهای نوک تیز و خشن برخورد پیدا نکنند و آسیب نبینند.

توصیه می کنیم جواهرات مروارید را قبل از قرار دادن در جعبه جواهرات، درون کیسه پارچه ای قرار دهید. عناصر اسیدی مانند عطر و حتی تعریق بخصوص در مردان در استفاده از گردنبند مروارید مردانه، می توانند درخشش مروارید را کمتر کنند، بنابراین هرگز عطر ها یا مواد آرایشی را مستقیماً روی آنها اسپری نکنید و مروارید ها را قبل از کنار گذاشتن تمیز کنید.

نکات مهم استفاده از گردنبند مروارید مردانه

استفاده مردان از گردنبند های مروارید، امروزه در دنیای مد و توسط سلبیریتی ها به چشم می خورد، که این نشان دهنده ایجاد جنبشی در اکسسوری های مدرن مردانه است که مانند گذشته های دور، آنها را به سوی آشتی با مروارید و استفاده از زیبایی آن هدایت می کند.