همانطور که در مقاله قبل به نقل از راوی بازار زرگرها بیان کردیم، سکه های مسی ورمانت (Vermont coppers) با طراحی جدید، شبیه سکه های هافپنس (halfpence) فرسوده بریتانیایی، تا اواخر سال ۱۷۸۹ ضرب شدند، و البته در زمان ضرب این سکه ها، درگیری هایی با عاملان ضرب جعلی این سکه ها به نام میلز ماچین (Machin’s Mills) در نزدیکی نیوبورگ، نیویورک بوجود آمد.

توماس ماچین و شرکایش تخصص تولید جعلی سکه های مسی را که در آن زمان به طور گسترده ای ضرب می شد، داشتند.

راوی بازار زرگرها و سخنانی در مورد جعل سکه ها در بازار تهران

از راوی بازار زرگرها تا جعل سکه ها در بازار تهران

راوی بازار زرگرها سخنانی در مورد جعل سکه ها در بازار تهران بیان کرد و در ادامه چنین گفت: از جمله موردهایی که توماس ماچین (Thomas Machin) جعل کرد سکه های مسی نیوجرسی (Jersey) و کنتیکت (Connecticut) بود. ایالت نیوجرسی لایحه ای را در ۱ ژوئن ۱۷۸۶ تصویب کرد که خواستار ضرب سکه های مسی به مجموع سه میلیون قطعه شد.

به نظر راوی بازار زرگرها و مطالعاتی که در این زمینه داشته، رئیس طرفدار این طرح، ژنرال ماتیوس اوگدن (Matthius Ogden ) بود.

شیلینگ نیوجرسی

سکه های جدید قرار بود در پانزده قطعه در هر شیلینگ نیوجرسی ارزش گذاری شوند، هر ایالت پس از آن ارزش پول را در داخل مرزهای خود مشخص می کرد. مردانی که برای اجرای این طرح انتخاب شده بودند توماس گودسبی، والتر مولد و آلبیون کاکس (Thomas Goadsby, Walter Mould and Albion Cox ) بودند.

راوی بازار زرگرها با بیان زیبایی طرح برجسته سکه های مسی نیوجرسی اینگونه ادامه داد: طراحی سکه های مسی نیوجرسی به شکل سر یک اسب و وسیله شخم زدن آن زمان در زیر آن و در زیر آنها تاریخ حک شده انجام شد. تاریخ در زیر وسیله شخم زنی بر روی اکثر نمونه ها حک شده است.

در پشت هر سکه یک سپربا سیزده خط به صورت راه راه قرار دارد.

سکه های قدیمی نیوجرسی

از راوی بازار زرگرها،  که متخصصی توانمند در زمینه شناخت سکه های قدیمی است درباره"Company for Coining Coppers" پرسیدیم و او اینگونه شرح داد: ایالت کنتیکت (Connecticut) نیز در همین دوره زمانی، سکه ای داشت که مختص خود ضرب کرده بود.

کنتیکت جنوبی ترین ایالت در منطقه نیوانگلند در شمال شرقی ایالات متحده است. از شرق با رود آیلند، از شمال با ایالت ماساچوست، از غرب با نیویورک و از جنوب با لانگ آیلند ساوند هم مرز است.

از نظر جغرافیایی این ایالت بخشی از نیوانگلند است و اگرچه تاریخ فرهنگی آن از منطقه سرچشمه می گیرد، اما در عصر مدرن بخش های بزرگی از آن به طور فزاینده ای به منطقه سه ایالتی با نیویورک و نیوجرسی متصل و مرتبط هستند.

سکه های مسی (Company for Coining Coppers

شرکت سکه های مسی (Company for Coining Coppers) توسط چهار نفر تشکیل شد که در سال ۱۷۸۵ حق رأی دادن به دست آورد. جوزف هاپکینز و ساموئل بیشاپ (Joseph Hopkins and Samuel Bishop) عضو مجلس ایالتی بودند و شرکای آنها جان گودریچ و جیمز هیل هاوس (John Goodrich and James Hillhouse) بودند.

این سکه ها از سال ۱۷۸۵ تا ۱۷۸۹ ضرب شدند و از نظر ظاهری مشابه سکه های مسی شماره دوم ورمانت (Vermont coppers) بودند. این سکه ها بیش از ۳۴۰ رقم شناخته شده است و برخی کلکسیونرها به صورت تخصصی بر روی این سری از سکه ها کار کرده و آنها را جمع آوری کردند.

در مورد بیشتر انواع این سری از سکه ها، فقط یک سکه وجود دارد. خوشبختانه، سکه های مسی کنتیکت (Connecticut) شاید رایج ترین سکه های دولتی هستند و نمونه هایی ممکن است با قیمت بسیار مناسب از این سکه ها به دست آید.

سکه های مسی کنتیکت (Connecticut)

به گفته راوی بازار زرگرها، در سال ۱۷۸۶، کشورهای مشترک المنافع ماساچوست برای ایجاد ضرابخانه دولتی انتخاب شدند.

این کار در ۱۷ اکتبر ۱۷۸۶ انجام شد و جاشوا وترل (Joshua Wetherle) طلا کار بوستون را به عنوان مدیر ضرابخانه منصوب کرد. سکه هایی که با مدیریت وترل ضرب شده اند، از بهترین و جذاب ترین سکه های ضرب شده از سکه های اولیه آمریکا هستند.

در یک طرف از سکه مرد بومی آمریکایی ایستاده ای را نشان می دهد که در دستش تیر و کمان دارد. در سمت دیگر این سکه ها تصویری از عقاب در ژست هرالدیک، با سپری بر سینه آن است.

یکی از ویژگی های به خصوص داستان سکه های ماساچوست این است که آنها در دو اندازه مختلف هستند ولی هر کدام به یک ارزش اعلام شده اند. بر روی سپر به نظر می رسد یک سنت حک شده و برای سکه های کوچکتر، نیم سنت حک شده است.

سکه های ماساچوست

راوی بازار زرگرها ادامه داد: در میان ایالات آمریکا، ایالت نیویورک رسماً با ضرب سکه های مسی مخالف بود.

هنگامی که طومار نوشته شده افرایم براشر و جان بیلی(Ephraim Brasher and John Bailey) برای دستیابی به درخواستشان به نتیجه نرسید، بیلی اقدام به ساخت سکه های مسی خود کرد که تم نیویورکی را به نمایش گذاشت.

آن ها به مس های نوا ایبوراک (Nova Eborac) "لاتین نیویورک" معروف هستند. این سکه ها به طور خصوصی ساخته شده ولی از نظر تعداد به اندازه کافی تولید شد و امروزه قابل جمع آوری هستند.

Nova Eborac) "لاتین نیویورک

به گفته راوی بازار زرگرها، در واقع تعدادی سکه های غیر رسمی یا خصوصی ضرب شده وجود داشت که برای پاسخگویی به تقاضای عمومی سکه های مسی به اندازه halfpenny تولید می شدند.

بیشتر این قطعات به تعداد نسبتاً کمی ضرب شدند و امروزه نادر هستند. آن ها تم های مختلفی را به نمایش می گذارند، بسیاری پرتره هایی از جرج واشینگتن را به تصویر می کشند که در حالتهای بسیار دقیق تا کاملاً مضحک را در بر می گیرد.

هافپنس مسی (copper halfpence) دیگر که اغلب در مجموعه های آمریکایی گنجانده می شوند در واقع نشانه های تجاری انگلیسی هستند که تم های مبهم آمریکایی دارند.

هافپنس مسی (copper halfpence

راوی بازار زرگرها در پایان این سخن اینگونه بیان کرد: شاید از لحاظ تاریخی قابل توجه ترین سکه های پیش از فدرال ایالات متحده، فوجیو سنت ها (Fugio Cents) باشد که نام خود را از کلمه لاتین فوجیو (من پرواز می کنم) می گیرد.

اگرچه به طور خصوصی توسط جیمز جارویس(James Jarvis) از نیو هیون، کنتیکت (Connecticut) و شرکایش ساخته شده است، فوجیو سنت ها توسط دولت نوپای ایالات متحده در ۲۱ آوریل ۱۷۸۷ سفارش داده شد.

بر پشت این سکه ها سیزده حلقه به هم پیوسته دیده می شود که هر کدام نام یکی از مستعمرات را بر خود دارند. در مرکز کلمات کنگره آمریکا و ما یکی هستیم را می توان دید. این امر وحدتی را بیان می کند که مستعمرات آمریکا برای حفاظت از استقلال خود به آن نیاز داشتند.

این پیام به خصوص مهم بود و اکثر آمریکایی ها به دولت خود وفادار بودند.

سنت فوجی