حتما شما جواهرات زیبا اینستاگرام، ساخته شده با شهاب سنگ ها را دیده اید و برایتان جالب خواهد بود که در مورد این اجرام آسمانی اطلاعاتی داشته باشید. در این مقاله نیز مانند مقاله قبلی، مطالب جالب دیگری را در مورد این اجرام آسمانی خواهیم آموخت.

بارش شهاب سنگ ها

در مقاله قبل در مورد ترکیب و طبقه بندی شهاب سنگهای بکار رفته در ساخت برخی از جواهرات زیبا اینستاگرام، صحبت کردیم و گفتیم که شهاب سنگ ها را می توان به طور کلی به سه دسته طبقه بندی کرد، و در مورد شهاب سنگهای “سنگی” توضیحاتی داده شد. در اینجا به ادامه دسته بندی شهاب سنگها اشاره می کنیم.

شهاب سنگهای آهن

شهاب سنگ های آهن

از آلیاژهای آهن و نیکل تشکیل شده اند. آنها به راحتی شناخته می شوند زیرا چگالی آنها بسیار بیشتر از سنگهای پوسته معمولی است. بنابراین، بیشتر شهاب سنگهای یافت شده توسط مردم به شکل عمومی، شهاب سنگهای آهن هستند که در ساخت برخی از جواهرات زیبا اینستاگرام بکار می روند.

شهاب سنگهای آهن همه مغناطیسی هستند. شهاب سنگهای آهنی، هنگام برش و صیقل برای ساخت جواهرات زیبا اینستاگرام، بافتی مشخص به نام الگوی Widmanstätten  را نشان می دهند.

این الگو از خنک شدن آهسته یک ماده جامد یک بار داغ شده حاصل می شود. بیشتر تحقیقات نشان می دهد که چنین خنک سازی آرامی در هسته بدنه بسیار بزرگتری اتفاق افتاده است که از آن زمان تکه تکه شده است.

شهاب سنگ های آهن که برای ساخت جواهرات زیبا اینستاگرام نیز استفاده می شوند و گرانقیمت هستند، به ما سرنخی از ترکیب هسته زمین می دهند.

جواهرات زیبا در اینستاگرام از شهاب سنگها

شهاب سنگهای آهنی سنگی – شهاب سنگهای آهنی- سنگی از مخلوطی از مواد سیلیکات سنگی و آهن تشکیل شده اند و در ترکیب خود، برخی سیلیکاتهای تعبیه شده در یک ماتریس آلیاژ آهن و نیکل را نشان می دهند. از این دسته از شهاب سنگها نیز در ساخت جواهرات زیبا اینستاگرام استفاده شده است.

 

منشأ شهاب سنگ های بکار رفته در ساخت جواهرات زیبا اینستاگرام

شهاب سنگ

به نظر می رسد بیشتر شهاب سنگ ها قطعاتی از اجسام بزرگتر به نام اجسام والدین هستند. اینها می توانستند سیارات کوچک یا سیارکهای بزرگی باشند که جزئی از منظومه شمسی بودند. در مورد منشأ این اجسام والدین یا قطعات آنها چندین احتمال وجود دارد. در ابتدا به بررسی کمربند سیارک می پردازیم.

 

کمربند سیارک

شهاب سنگ های کمربند سیارک

کمربند سیارک بین مدار مریخ و مشتری قرار دارد. این کمربند با انبوهی از حدود 100.000 جسم به نام سیارک تشکیل شده است. سیارک ها اجسام سنگی کوچکی با اشکال نامنظم هستند.

حدود 4000 عدد از این سیارک ها به طور رسمی طبقه بندی شده اند و مسیرهای مداری آنها مشخص است. به محض طبقه بندی به آنها نامی داده می شود. این سیارک ها یا بقایای سیاره ای هستند که در منطقه ای بین مریخ و مشتری تشکیل شده اند،

اما بعداً در اثر برخورد با یک جسم سیاره ای دیگر شکسته شده اند، یا قطعاتی هستند که نمی توانند به یک سیاره تبدیل شوند. احتمال اخیر احتمال بیشتری دارد زیرا جرم کل سیارک ها حتی با ماه ما برابر نیست.

آویز گردنبند جواهر شهاب سنگ

به نظر می رسد برخی از سیارک ها به اندازه کافی بزرگ هستند که تحت تمایز داخلی قرار گرفته اند. تمایز، فرآیندی است که لایه بندی در یک جسم سیاره ای را تشکیل می دهد (مانند زمین که از هسته، گوشته و پوسته تشکیل شده است).

اگر این سیارک های بزرگتر در واقع دچار تمایز شوند، این امر می تواند منشإ انواع مختلف شهاب سنگ ها، بخصوص آنها که در جواهرات زیبا اینستاگرام بکار رفته اند را توضیح دهد.

به دلیل شکل سیارک ها به نظر می رسد که برخی از آنها در اثر برخورد با سیارک های دیگر متلاشی و تکه تکه شده اند. چنین برخوردهایی می توانست باعث شود اجسام بزرگتر به اجسام کوچکتری که ما به عنوان شهاب سنگ مشاهده می کنیم، منجر شوند.

انواع شهاب سنگ ها

جالب است بدانید که سیارک ها بعنوان بدن والدین شهاب سنگ های بکار رفته در جواهرات زیبا اینستاگرام شناخته می شوند. بسیاری از شواهد نشان می دهد که سیارک ها می توانند اجسام اصلی شهاب سنگ ها باشند.

بزرگترها می توانستند از یک هسته، گوشته و پوسته تشکیل شده باشند. تکه تکه شدن این اجسام بزرگ دو کار انجام می دهد: اول این تکه ها انواع مختلف شهاب سنگهای موجود در زمین را توضیح می دهند،

سنگهایی که گوشته و پوسته بدن اصلی مادر را نشان می دهند. دوم، برخوردهایی که باعث تکه تکه شدن می شود، می تواند قطعات را به مدارهای عبور از زمین بفرستد.

شهاب سنگ کمربند سیارک

بعضی از سیارک ها مدارهایی دارند که آنها را به زمین نزدیک می کند. به اینها آمور “Amor ” گفته می شود. برخی از آنها دارای مسیرهای مداری هستند که از مسیر مداری زمین عبور می کنند.

به اینها سیارک های عبور از زمین یا اجسام آپولو گفته می شود. تمام اجسامی که نزدیک به زمین هستند اغلب به عنوان اجسام نزدیک زمین یا NEO شناخته می شوند.

حدود 150 NEOs با قطر بین 1 تا 8 کیلومتر شناخته شده است، اما این فقط کسری از تعداد کل است. بسیاری از NEO ها در نهایت با زمین برخورد خواهند کرد. اینها مدارهای ناپایداری دارند زیرا تحت تأثیر گرانش زمین و مریخ قرار دارند. منبع این اجسام احتمالاً کمربند سیارک است.

جواهرات زیباو جذاب از شهاب سنگ

حلقه از شهاب سنگ

در حالی که به نظر می رسد کمربند سیارک بعنوان محتمل ترین منبع شهاب سنگ های بکار رفته در جواهرات زیبا اینستاگرام هستند، اما به نظر می رسد برخی از شهاب سنگ ها از جاهای دیگر آمده اند.

برخی از شهاب سنگ ها دارای ترکیبات شیمیایی مشابه نمونه های آورده شده از ماه هستند. تصور می شود که منشإ دیگران از مریخ باشد. این نوع شهاب سنگ ها می توانستند از ماه یا مریخ در اثر برخورد با سیارک های دیگر و یا از مریخ در اثر فوران آتشفشان خارج شوند و بسیار جالب و هیجان برانگیز است که در جواهرات زیبا اینستاگرام مورد استفاده قرار بگیرند و ما آنها را بپوشیم.

آویز گردنبند شهاب سنگ

هنگامی که یک جسم بزرگ به سطح زمین برخورد می کند، سنگ در محل برخورد تغییر شکل می دهد و مقداری از آن از جو خارج می شود تا در نهایت دوباره به سطح زمین سقوط کند.

این منجر به ایجاد یک فرورفتگی کاسه ای با یک لبه برجسته می شود که دهانه ضربه ای نامیده می شود. اندازه دهانه برخورد به عواملی مانند اندازه و سرعت جسم برخورد کننده و زاویه برخورد آن با سطح زمین بستگی دارد. هر روز هزاران میکرو شهاب سنگ به زمین برخورد می کنند.

به دلیل کوچک بودن، آنها معمولاً هنگام ورود به جو زمین نمی سوزند، بلکه به آرامی در سطح قرار می گیرند. شهاب سنگ هایی با قطر حدود 1 میلی متر تقریباً هر 30 ثانیه یک بار به زمین برخورد می کنند.

با وارد شدن به جو زمین اصطکاک عبور از جو باعث تولید گرمای کافی برای ذوب شدن یا بخار شدن اجسام می شود و در نتیجه اصطلاحاً ستاره های در حال شلیک هستند.

انگشتر با نگین شهاب سنگ

حال با اطلاعاتی که در مورد شهاب سنگها با شما به اشتراک گذاشتیم، مطمئناً دوست دارید صاحب یک قطعه از این سنگهای بی نظیر و اجرام آسمانی باشید. ما در وب سایت فروش جواهرات هاتف ساعتچی، با اشتیاق پذیرای سفارشات شما در قالب ساخت جواهرات با شهاب سنگها هستیم.